Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeer of minder door het doorpaas ritueel?

Meer of minder door het doorpaas ritueel?

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even veel denk ik. Ik ben iig geen el cheapo smoker die een ander zijn joint helemaal wegsmoked :P
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik wordt er trouwens niet meer of minder stoned van. dat ligt maar net aan wat voor wiet het is, hoe ik me voel, hoe de sfeer is. heb niet echt een graadmeter. als we met een groep zijn roken we meestal de hele dag/avond/nacht/ochtend door...in me eentje doe ik dat minder snel, maar opzich ben ik dan wel net zo stoned. je kan niet stoneder dan stoned zijn namelijk...stoneder dan stoned noem ik gewoon slapen.
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
met meer mensen rook je zoiezo meer..

t's net als drinken, in je 1tje drink je ook minder dan met meer mensen..

t's de sfeer en de setting

:wave:
a
alylaLid
01-01-2024, 00:00
#4
I vote: Dunno.

Ik heb nog nooit alleen gesmoked xD
altijd met meerdere (of gewoon met ze 2en meestal met meer)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
*edit..lol..volgens mij heb ik mezelf vannochtend een beetje lopen herhalen :wink:
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik rook liever alleen een joint op maar paas hem ook door natuurlijk ben geen egoist maar een hele voor je zelf is 100x beter
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re:

pipoxyz zei:
..misschien komt het voor mij dan voornamelijk door het feit dat als ik alleen rook, ik zo 4 uur of langer over 1 jointje kan doen, terwijl datzelfde ding in gezelschap de 5 minutengrens niet zou hebben gehaald.
daarnaast heb ik gedurende die 4 uur wel regelmatig zin een in trekje, wat in gezelschap dus iedere keer een nieuw jointje betekent.
Klik om te vergroten...
Same, alleen rook ik bijna nooit alleen
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#8
rook nooit alleen, echt saai
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#9
of je draait gewoon steeds 1 joint en die paas je door en steek de andere aan als je de andere uit druk.
ben zelf echt gek op blowen, beetje te gek helaas :stoned:
J
JonkosmurfLid
01-01-2024, 00:00
#10
kijk, als je nou toch 3 joints hebt, en met 3 mensen bent, ga je toch niet doorgeven maar gewoon ieder zn eigen?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
hannus zei:
of je draait gewoon steeds 1 joint en die paas je door en steek de andere aan als je de andere uit druk.
ben zelf echt gek op blowen, beetje te gek helaas :stoned:
Klik om te vergroten...

En zo hoort het :stoned:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re:

inferno33 zei:
Minder, of althans ik word minder stoned...
Klik om te vergroten...

Komt omdat je minder binnen krijgt. Wat ik leuk vind is om na een uur weer samen te gaan blowen terwijl je nog stoned bent. Word je extra snoned. Heerlijk :stoned:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik was toch even nieuwschierig...
Ik ben weleens in officiele stukken het argument tegen gekomen dat naast het feit dat de wiet vroeger minder sterk zou zijn geweest, men er toen ook nog eens minder van rookte omdat de joints vooral in vriendengroepjes werden doorgepaasd.

Nu heb ik dit eigenlijk omgekeert ervaren. Ook ik rookte vroeger vooral in groepjes waarbij de jointjes consequent rouleerden.
Ik vond alleen het nadeel dat in veel situaties iedereen extra gulzig was, en jointjes erg snel opgingen. Iedereen van de groep had ook meestal de 'plicht' om op hun beurt ook weer een jointje te draaien waardoor ik over het algemeen veel stoneder was dan dat ik zou zijn als ik mijn eigen input zou hebben gereguleert. Ik ben benieuwd hoe algemeen deze ervaring is.

vandaar dus de vraag;
Rook jij meer, of minder in een groep met doorpasen, dan dat jij zou roken als je je jointjes alleen oprookt?
a
alexander4200Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik rook zelf wel wat meer, maar dat ligt vooral aan hoeveel hasj/wiet er nog over is bijvoorbeeld. in een groep wil je d'r meestal wel voor zorgen dat je stoned wordt, dus rook je wel wat langer aan de joint dan normaal
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Minder, of althans ik word minder stoned...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
..misschien komt het voor mij dan voornamelijk door het feit dat als ik alleen rook, ik zo 4 uur of langer over 1 jointje kan doen, terwijl datzelfde ding in gezelschap de 5 minutengrens niet zou hebben gehaald.
daarnaast heb ik gedurende die 4 uur wel regelmatig zin een in trekje, wat in gezelschap dus iedere keer een nieuw jointje betekent.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik mijn joints deel draai ik wat meer joints. Ik ga maar met een ander persoon om die zelf ook draait, de rest bietst alleen, maar dan leg ikg ewoon een draai tempo wat hoger zodat ik zelf gewoon evenveel heb als dat ik alleen zal zijn.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, duidelijk veel meer roken.
Als ik alleen een joint rook, rook ik hem op en ga lekker zitten genieten terwijl je in een groepje alweer te volgende in je hand hebt bij wijze van spreke :P
Ook niet slecht natuurlijk, zeker leuk om je van het padje te smoken, maar alleen een jointje roken heeft ook zijn charmes :stoned:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#19
^ +1

Als ik met een groepje smoke, draai ik er ook gewoon wat meer, en als die andere personen zelf niks hebben, jammer dan, geen zin om gierig te doen met wiet :P En als ze zelf ook draaien, des te stoneder iedereen word! Yay!
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik rook meer tijdens doorpasen omdat er dan veel en veel meer joints worden gedraaid. Alleen ben ik van 1 flinke joint al behoorlijk stoned en hoef ik voorlopig een paar uur niet meer. Maar met 2 of 3 mensen kunnen we makkelijk 5 joints in een uur paffen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."