Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNo more weed buddies

No more weed buddies

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KaasaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
"Mijn topics"? Ik maak alleen een topic aan, als ik een dringende vraag heb waarvan ik het antwoord niet goed kan vinden op google/andere zoekmachines, dan vraag ik het aan de experts hier :wink:

"Wiet is niet voor 35 jarigen" ... Wat?
Waar is het dan wel voor? Pubertjes die nog niet zeker zijn en daarom maar meeblowen omdat anderen dat ook doen? Ik ken genoeg oudere mensen (40+) die er dagelijks/wekelijks eentje opsteken, gewoon voor het ontspannende effect. Wiet roken is tijdloos. :stoned:
J
JazzzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, thx eendje! Op jouw kunnen mensen bouwen!

Ik weet niet hoe oud jij bent en in wat voor omgevingen je zoal verkeerd, maar kan je uit ervaring vertellen dat ik zeer veel (verborgen) drugsgebruik tegen kom op zeer hoog management niveau. En dan ben ik gelukkig nog maar een blower!

Nogmaals dank!
K
KaasaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even serieeus kleineendje, je hebt je geregistreerd om 6 uur, nu al 114 posts, in bijna elk subforum van het drugsforum? Heb je al deze middelen weleens gebruikt dan? Ben ik toch wel benieuwd naar :wink:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#4
wiet is een veelzijdig middel
je lijkt me het middel eenzijdig te benaderen- eenzijdig resultaat als gevolg.

ik ben ietwat gezet, en blow al zo'n 19 jaar.
ik ben net zo depressief als ik vrolijk ben = vrij normaal dus
ik ben redelijk sterk- en doe daar graag het nodige voor.

kortom - niet zo sloom jongen - wat meer pit!
gewoon de beuk erin gooien bij tijd en wijle
smorgens een stuk lopen- met positief gezicht - geen grafsmoel

dat je blowen fijn vindt , hoeft niet te betekenen dat je niets doet om je problemen op te lossen.
doe constructief iets nuttigs ( gebruik je gezonde boerenverstand- je weet best wat je verplichtingen zijn), en om tien uur savonds ga je lekker in je zithoek zitten- mellow muziekje aan,gedimd licht , en een pot thee+ zak wiet.

somrgens een stevig ontbijt ( fruit/ broodje kaas/gebakken ei/thee/vit c pil)
geen suiker vreten
geen glucose stroop bullshit
biobrood
fruit
noten

slaap met raam open
koud afdouchen


schuw de prikkels niet
them make u feel alive
M
MerijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
njah, je geeft wel weer een extreem, maar als je stopt, het heeft alsnog zn charme om eens in de zoveel tijd (bv op vrijdagavond) wel lekker eens een jointje te pakken, werkt veel fijner dan dagelijks gebruik tevens.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Merijn zei:
njah, je geeft wel weer een extreem, maar als je stopt, het heeft alsnog zn charme om eens in de zoveel tijd (bv op vrijdagavond) wel lekker eens een jointje te pakken, werkt veel fijner dan dagelijks gebruik tevens.
Klik om te vergroten...

Precies.. Ikzelf doe het nu ook (om eerlijk te zijn móet ik wel financieel gezien) en bij een keer in de week blijft het nog iets speciaals, want de laatste tijd rookte ik joints bijna als sigaretten en wordt het gewoon een gewoonte. Je bent onrustig als je niets te roken hebt, dus tóch dagenlijks weer even langs de shop.

Helaas is het daar vaak ook zo gezellig dat ik lang(er) hangen blijf, dan zeg ik tegen mezelf "Ach, of ik nu thuis of hier blow.." en vervolgens heb je rustig een gram opgerookt, of 2.

(Mijn) probleem lijkt ook wel; ik word wel stoned, maar na 2-3 joints kan je eigenlijk de hele avond doorgaan, heel veel gaarder/stonder word je niet :grin:
M
MerijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Das het ergste he?
dat je heel de avond maar een drang blijft hebben om te smoken, maar je eigenlijk als je erover na denkt toch al lang ver genoeg van de kaart bent.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, inderdaad, het is een soort drang van "Ik moet..."

En ja, als ik dan ook nog wiet thuis liggen heb móet het meestal ook nog op... Momenteel zit ik dus thuis, normaal om deze tijd in de shop, best lastig, maar tis nog best te doen :grin:

Afleiding vinden met muziek & films dan maar..
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Merijn zei:
Das het ergste he?
dat je heel de avond maar een drang blijft hebben om te smoken, maar je eigenlijk als je erover na denkt toch al lang ver genoeg van de kaart bent.
Klik om te vergroten...


Na een goede joint ben ik gewoon goed stoned...
Terwijl iedereen dan nog een gaat draaien denk ik nah toch ook wel weer zin...Terwijl ik er echt niks stoneder van wordt integendeel na 5/6 joints op een avond ben ik nuchterder dan na me 1e joint!!
g
gelukLid
01-01-2024, 00:00
#10
Halllo allemaal

Ik ben hier hellemaal nieuw..Maar zeker als je veel rookt en al nodig als je opstaat en dan gepiekerd bent omdat je kids hebt en toch wilt roken en erg langzaam op gang gaat , depri , schreeuwen, para, rara gedachtens, misselijk,slechter slapen, donkere oogkringen ect..Is toch allemaal bij mij ...en zeker een verslaving geweest ..Ik ben al vele malen weer terug gevallen ..Komt gewoon dat ik het zo lekker vind ..dat het teveel van het goede is..Iemand die zoveel rookt, weet wel dat je de helle dag in een bepaalt roes bent..Hoe meer je slaapt voel je zeker beter, maar niet met veranded woordelijkheid hebben als je kinderen hebt bijv.

Pfff ik ben nu al 6 dagen aan de gang en is geen pretje vandaag maar niet gerookt heb wel het ergste gehad, maar nog niet hellemaal..Zal vanavond zeker rot slapen en dan snacht dat bange gevoel in je en dan weer zweten ...

Is er iemand die dit ook heeft me gemaakt....????
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind dat ik de laatste tijd een beetje teveel groen rook eigenlijk. Lichamelijk heb ik eigenlijk nergens last van ofzo, ik ben niet vermoeid, ik sport nog steeds fanatiek (onderwaterhockey) en fiets elke dag het nodige af, ik ben alleen nog steeds verkouden, maar dat is al zes jaar het geval, terwijl ik nu pas een jaar blow. Ik rook nu al een paar weken zo ongeveer dagelijks wiet. Ik was dan toevallig vandaag en donderdag clean, maar het blijft me iets teveel. Het rare is alleen dit,
het lijkt wel; hoe liever ik wil minderen, hoe meer het me opzoekt.

Maandag belt een maat, "ga je mee smoken?" ik denk, okee, stoned.

Dinsdag ga ik na flink uitslapen naar de plaatselijke hangplek, krijg een snaak aangeboden, ik denk, okee, stoned.

Woensdag moet ik werken, hele dag clean, kom ik na het werk iemand tegen. "Yo dude, joint?" ik denk, okee, weer stoned.

Donderdag lig ik tot 1 uur 's middags plat, als de bel gaat. Niemand in huis, ik doe de deur open, staat weer een andere maat. "Yo man, alles goed?", mijnheer gaat een joint bouwen terwijl ik mij verder opfris. Ik denk, okee, alweer stoned.

Vrijdag, stappen. Spreekt voor zich, weer stoned.

Zaterdag, feestje. Zie vrijdag.

Zondag, tijd voor paddestoelen!!! Mijn trip kickt altijd pas laat in.. dus ik rook een joint...

En zo gaat dat ongeveer... een behoorlijk tijdje lang. Steeds als ik denk: "vandaag es ff clean" komt het weer aanwaaien. Ik kan natuurlijk gewoon weigeren, maar ik haat het ook als anderen dat bij mij doen, dus dat doe ik niet. Een joint blijft een joint, en dat doe je samen (vind ik dan)...

mm, misschien toch maar weigeren, wel lastig, maar toch... En anders, heeft er iemand tips?
Onthoud dat ik niet wil stoppen, slechts minderen... thx alvast
X
XtCliffixLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoals ze in family Guy zeggen moet ge u x factor weten te vinden , dat betekend de reden die je hebt voor Beginne te roken. Als je die weet dan kan je die factor negeren of verwijderen. Bij het gevoel van een jointje te willen roken Gwn iets anders doen !
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke, nu een week zonder wiet (omdat ik het geld even niet ervoor heb meer...) en bevalt eigenlijk goed :grin: ik wist wel dat ik er makkenlijk vanaf kon blijven, en dat blijkt wel nu.

Máár als je in een bepaalde cirkel zit (bijvoorbeeld opstaan -> werken -> smoken -> slapen) dan kom je dr moeilijk uit, nu ga ik gewoon vaker bij vrienden langs of andere dingen doen. Tuurlijk word er dan een joint aangeboden, maar dat is niet zo erg dan dagelijks tot sluitingstijd in de shop blijven hangen :grin:
X
XtCliffixLid
01-01-2024, 00:00
#14
proficiat , keep up the good work :d
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kijk,, voor ik begin wil ik duidelijk maken: ik stop NIET met blowen.
Wel ben ik intussen al meer dan twee weken gestopt.
Het ging eigenlijk beter dan ik gedacht had. Als je dan even denkt dat ik zo'n +10 jaar blowde.
Soms van 's morgens tot 's avonds.

Mijn reden voor mijn tijdelijke stop is, ik gaf er veel aan.
Moet je even denken, wekelijks tot Nederland, soms je wiet kwijt, terug nieuwe gaan halen.
Dure hobby me dunkt.
Nou ja, ik heb even een bitere pil (geen echte) moeten slikken en wat aankopen gedaan voor een zelfkweek te starten. Ik kijk dus uit naar de oogst, en zal enkel nog zelfkweek smoren.

Als je zelf kweekt, dan ga je respect krijgen voor je werk dat je er in steekt, dus dat ga je zomaar niet op een twee drie oproken. En ik lees dat jij alleen 's avonds blowd?
Nou dan zie ik niet echt in wat jouw probleem is?
J
JazzzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hi all,

Ik ben 35 jaar en blow de laatste 6 jaar dagelijks, het begint me nu echt heel erg te storen aangezien ik simpelweg weinig echte rust vind.

Ik ben een ´stiekumme´ blower aangezien niemand het weet, ik blow alleen voor het slapen gaan als ik alleen thuis ben. Ik heb een goede baan, sport veel en ga graag uit.

Ik wil er nu heel graag mee stoppen en zoek mensen met een vergelijkbaar probleem, laat je horen!

Jazzz
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben weliswaar geen stiekeme blower, maar ik was wel een vol tijd blower.
Ben een jaar lang verslaafd, echt verslaafd geweest, minimaal 3 joints per dag.

Ik ben gestopt door mijn verslaving om te zetten in andere activiteiten, zoals gamen of gewoon een uur lang warm douchen waar je heerlijk lam van word.

Misschien moet je zelf ook eens gaan beseffen, waarom doe ik dit? Wat is het nut ervan dat ik blow? Zo kwam ik er ook van af, ik zie nu eigenlijk geen enkel voordeel meer aan blowen, als ik nuchter ben en nu blow, is het effect helemaal niet meer prettig, en daar ben ik blij om.. (Niet allemaal denken dat ik anti-blowen ben hoor :grin: in het weekend met een biertje is weer een ander verhaal :beer: )

Je kan het ook rustig afbouwen, en ipv een joint gewoon een lekkere bak thee zetten. (Word je ook heerlijk rustig van :grin: )

En geloof me, als je eenmaal gestopt bent, dan merk je na een paar weken een groot verschil.
Toen ik nog dagelijks blowde voelde ik me een soort van opgesloten in me lichaam, weinig energie etc etc. Na een paar weken voel je je stukken beter. :grin:



Hopelijk heb je wat aan deze tips
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#18
krijg je die rust niet omdat je het vervelend vind dat je voor je gevoel stiekem moet gebruiken? want dat hebben de moonshine drinkers vroeger ook ervaren, of ervaar je negatieve effecten door het blowen zelf?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blowen maakt je saai, mager, depressief, lelijk, slap en mensen gaan je uitlachen.
Met blowen; werk jij naar je grafsteen toe :wink:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
On line behandeling cannabis

De online behandeling cannabis is bedoeld voor mensen met die willen minderen of stoppen met gebruiken.

De behandeling bestaat uit 7 chatsessies met een therapeut en aantal oefeningen die thuis kunnen worden gemaakt. De chatsessies duren 30 tot 40 minuten.

De behandeling duurt 10 weken. In de eerste 6 weken vindt er wekelijks een chat plaats. In week 10 vindt er een evaluatie plaats.

Om te kunnen deelnemen moet je eerst een vragenlijst invullen. Aan de hand van de antwoorden kunnen wij nagaan of de internetbehandeling voor jou de beste keuze is.

Naar de vragenlijst

Net als de reguliere behandeling, valt uw internetbehandeling onder de WGBO, dat is de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst. Deze wet schrijft o.a. voor hoe wij met uw dossier moeten omgaan en wat uw rechten en plichten zijn.
Klik om te vergroten...
http://www.jellinek.nl/hulp/content.php?i=89

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."