Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNo more weed buddies

No more weed buddies

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JazzzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi all,

Ik ben 35 jaar en blow de laatste 6 jaar dagelijks, het begint me nu echt heel erg te storen aangezien ik simpelweg weinig echte rust vind.

Ik ben een ´stiekumme´ blower aangezien niemand het weet, ik blow alleen voor het slapen gaan als ik alleen thuis ben. Ik heb een goede baan, sport veel en ga graag uit.

Ik wil er nu heel graag mee stoppen en zoek mensen met een vergelijkbaar probleem, laat je horen!

Jazzz
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben weliswaar geen stiekeme blower, maar ik was wel een vol tijd blower.
Ben een jaar lang verslaafd, echt verslaafd geweest, minimaal 3 joints per dag.

Ik ben gestopt door mijn verslaving om te zetten in andere activiteiten, zoals gamen of gewoon een uur lang warm douchen waar je heerlijk lam van word.

Misschien moet je zelf ook eens gaan beseffen, waarom doe ik dit? Wat is het nut ervan dat ik blow? Zo kwam ik er ook van af, ik zie nu eigenlijk geen enkel voordeel meer aan blowen, als ik nuchter ben en nu blow, is het effect helemaal niet meer prettig, en daar ben ik blij om.. (Niet allemaal denken dat ik anti-blowen ben hoor :grin: in het weekend met een biertje is weer een ander verhaal :beer: )

Je kan het ook rustig afbouwen, en ipv een joint gewoon een lekkere bak thee zetten. (Word je ook heerlijk rustig van :grin: )

En geloof me, als je eenmaal gestopt bent, dan merk je na een paar weken een groot verschil.
Toen ik nog dagelijks blowde voelde ik me een soort van opgesloten in me lichaam, weinig energie etc etc. Na een paar weken voel je je stukken beter. :grin:



Hopelijk heb je wat aan deze tips
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
krijg je die rust niet omdat je het vervelend vind dat je voor je gevoel stiekem moet gebruiken? want dat hebben de moonshine drinkers vroeger ook ervaren, of ervaar je negatieve effecten door het blowen zelf?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blowen maakt je saai, mager, depressief, lelijk, slap en mensen gaan je uitlachen.
Met blowen; werk jij naar je grafsteen toe :wink:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
On line behandeling cannabis

De online behandeling cannabis is bedoeld voor mensen met die willen minderen of stoppen met gebruiken.

De behandeling bestaat uit 7 chatsessies met een therapeut en aantal oefeningen die thuis kunnen worden gemaakt. De chatsessies duren 30 tot 40 minuten.

De behandeling duurt 10 weken. In de eerste 6 weken vindt er wekelijks een chat plaats. In week 10 vindt er een evaluatie plaats.

Om te kunnen deelnemen moet je eerst een vragenlijst invullen. Aan de hand van de antwoorden kunnen wij nagaan of de internetbehandeling voor jou de beste keuze is.

Naar de vragenlijst

Net als de reguliere behandeling, valt uw internetbehandeling onder de WGBO, dat is de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst. Deze wet schrijft o.a. voor hoe wij met uw dossier moeten omgaan en wat uw rechten en plichten zijn.
Klik om te vergroten...
http://www.jellinek.nl/hulp/content.php?i=89
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcutter zei:
Blowen maakt je saai, mager, depressief, lelijk, slap en mensen gaan je uitlachen.
Met blowen; werk jij naar je grafsteen toe :wink:
Klik om te vergroten...

All I hear is bla bla bla bla :stoned:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
jcutter zei:
ik ben saai, mager, depressief, lelijk, slap en mensen lachen me uit.
Het is voor mij makkelijker om de oorzaak buiten mijzelf te zoeken,
daarom geef ik wiet de schuld van alles wat er fout gaat in mijn leven.
Klik om te vergroten...
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
jcutter zijn meningen zijn niet helemaal onjuist
ik denk niet dat hij wiet de schuld geeft, maar wil gewoon aantonen wat op langdurig/elke dag smoren je kan veranderen.
maar ja, in the end ligt aan de persoon zelf die rolt en opsteekt.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcutter =
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paddoboy zei:
jcutter zijn meningen zijn niet helemaal onjuist
ik denk niet dat hij wiet de schuld geeft, maar wil gewoon aantonen wat op langdurig/elke dag smoren je kan veranderen.
maar ja, in the end ligt aan de persoon zelf die rolt en opsteekt.
Klik om te vergroten...
Klopt :)

At Peter: Ik denk dat mijn uiterlijk veel gezonder lijkt, dan die van een dagelijkse blower.
Ik blow niet meer, ik sport harstikke veel, ik weeg 90 kilo bij 2,00 m lengte.
Mijn conclussies trek ik; van wat ik in mijn omgeving allemaal tegen kom.
Maten die er zelf ook over zeiken en niet kunnen stoppen met blowen.
Trouwens; ik heb nooit de bouw gehad, om een mager, slap mietje te worden.
Door al die vreetkicks werd ik eerder dik, maar wel bleek, vermoeid en daardoor dus ook slap.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Don't worry, Cutter! Wat niet is, kan nog komen :wink: Even een andere drug proberen en gij zult zien dat ook u een mooi, slank skelet uiterlijk kan hebben.

Gr.,

E.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
Don't worry, Cutter! Wat niet is, kan nog komen :wink: Even een andere drug proberen en gij zult zien dat ook u een mooi, slank skelet uiterlijk kan hebben.

Gr.,

E.
Klik om te vergroten...

HAHAHA! :grin: Geniaal :wink:

Ff on topic, als ik jou was zou ik het proberen af te bouwen, om de dag een jointje roken ipv elke dag en dan steeds minder. Of steeds minder wiet in het jointje. Ik hoop dat het je lukt =)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Don't worry, Cutter! Wat niet is, kan nog komen :wink: Even een andere drug proberen en gij zult zien dat ook u een mooi, slank skelet uiterlijk kan hebben.

Gr.,

E.
Klik om te vergroten...
Ik ben een overlever.
Ik heb teveel arrogantie, om verslaafd te worden aan zoiets :wink:
Het lijkt mij heerlijk, om zo dom te zijn; dat je er toch aan begint.
Op ten duur ben je verslaafd en sta je voor een keuze: of je leven gaat kapot of je kapt met die rommel. Dan word je de ring in getrokken, om tegen de duivel in jezelf te moeten boksen :hearteyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
off-topic, speciaal voor de Kut

jcutter zei:
Ik ben een overlever.
Ik heb teveel arrogantie, om verslaafd te worden aan zoiets :wink:
Het lijkt mij heerlijk, om zo dom te zijn; dat je er toch aan begint.
Op ten duur ben je verslaafd en sta je voor een keuze: of je leven gaat kapot of je kapt met die rommel. Dan word je de ring in getrokken, om tegen de duivel in jezelf te moeten boksen :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Geloof me, jij hebt net zoveel tegenstrijdige gevoelens als ieder ander op dit vlak. Het ligt niet aan intelligentie, anders zou jij nu de naald uit je arm halen, lekker onderuit zakken in je favoriete lederen fortuil :wink:

Je bent op de goede weg; bewustwording is de eerste stap voor een gebalanseerd leven. Maar om die weg te blijven volgen, dat is heel andere koek. Jij bent nog jong, het pad is dus nog lang en zal vele zijwegen te bieden hebben.

Maar voor de tijd zijnde; klasse kerel.

groet,

Eend
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#15
speeseend, wanneer help jij jcuttah nou es aan een grammetje hero? hij wil zo graag.. :tearsofjoy:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maak jullie maar niet meer druk om jcutter.
Stay on topic.
J
JazzzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thx voor de reacties, inmiddels een week gestopt, helllll. Maar heb er zo genoeg van en zie idd de voordelen niet meer van.

Huidige status:
+ slaap beter en creeer meer orde metname in mijn hoofd. Zou wel een week kunnen slapen :openmouth:
- aggressief, moe en zwaarmoedig :smilingimp:

Maar zoals de tips al aangeven moet dit over gaan, nog een weekje buffelen op mijn werk en dan lekker een weekje helemaal niks, bijslapen denk ik. Theoretisch moet ik die week het diepste punt ervaren en daarna up! :grin:
K
KaasaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
kleineendje zei:
Wat een lozer, 35 en nog steeds Junk.
Bah !

De Eend.
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit nou weer op? Blowen is niet alleen voor kinderen van 14 die denken stoer te zijn hoor. Mensen van alle tijden roken, 18, 35, 55... Als hij nou een drang heeft om toch wiet te blijven roken dan mag dat toch, dat zijn de keuzes die hij zelf maakt. Om gelijk iemand te defineren als 'junk' vind ik ook wel een beetje ver gaan.
K
KaasaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
"Mijn topics"? Ik maak alleen een topic aan, als ik een dringende vraag heb waarvan ik het antwoord niet goed kan vinden op google/andere zoekmachines, dan vraag ik het aan de experts hier :wink:

"Wiet is niet voor 35 jarigen" ... Wat?
Waar is het dan wel voor? Pubertjes die nog niet zeker zijn en daarom maar meeblowen omdat anderen dat ook doen? Ik ken genoeg oudere mensen (40+) die er dagelijks/wekelijks eentje opsteken, gewoon voor het ontspannende effect. Wiet roken is tijdloos. :stoned:
J
JazzzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, thx eendje! Op jouw kunnen mensen bouwen!

Ik weet niet hoe oud jij bent en in wat voor omgevingen je zoal verkeerd, maar kan je uit ervaring vertellen dat ik zeer veel (verborgen) drugsgebruik tegen kom op zeer hoog management niveau. En dan ben ik gelukkig nog maar een blower!

Nogmaals dank!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."