Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zal ik kiezen in de coffeeshop?

Wat zal ik kiezen in de coffeeshop?

27 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inderdaad de namen zijn overal anders. Vraag de shophouder om advies, vertel je wensen en hij zal je wel kunnen helpen. Die goedkope zou ik je idd niet aanraden, net zoals voorgedraaide.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar als ik hasj zou bestellen zou dat ook een goede keuzen zijn? want hier heb ik niet veel ervaring mee
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij graag hasj rookt wel natuurlijk :wink: ik vind het ook wel lekker om zo af en toe (max een keer per maand) hasj te kopen ipv wiet.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om te beginnen het vershil tussen hash en wiet.
Van wiet word je in het algemeen wat suffer stoned, van hash wat meer high. Wanneer je wiet puur rookt gaat het ook meer richting high terwijl met shag meer naar stoned gaat.

Dure wiet (Silver Haze, Amnesia) is een stuk sterker dan goedkope wiet. Toch als je ergens gruis kan kopen voor 5 euro per gram heb je denk ik meer THC per euro dan wanneer je die Haze koopt voor 12 euro per gram. Maar de smaak is ook wat minder.

Hash kan hard zijn als een steen, of zacht dat het bijna boter is. De zachte bevat in het algemeen meer THC en is duurder. De smaak van goedkope hash kan vind ik ook prima zijn. De belangrijkste reden voor mij om de duurdere zachte hash te kopen is het draaien. Zon harde brok moet je eerst verwarmen en dan uit elkaar gaan pulken, dat is nogal een gedoe, lekker zachte hash kun je zo een worstje van draaien.

Verder vind ik het erg belangrijk dat de wiet de juiste droogheid heeft. Te droog is slecht voor de smaak, te nat is lastig lospulken of blijft enorm in je grinder plakken, en natte wiet is veel zwaarder waardoor je afgezet word.

Ik raad je aan gewoon alles een keer te proberen, das toch de enige manier om echt te weten wat je het liefste hebt.
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien nog iets kijk dat er niet teveel takjes meegegeven worden :confused:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
^Orange Bud is inderdaad ook een van mijn favorieten. Maar wat een belachelijk hoge prijzen daar zeg..
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#7
ALS het echte orange bud is zou ik voor de orange bud gaan. goede orange bud beschouw ik als een van de betere soortjes. maar waarom staat er orangebud tussen haakjes? dat is namelijk totaal niet hetzelfde als orange bud.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik voor het eerst de coffeeshop in ging vroeg ik naar de sterkste soort die ze hadden.. Mijn dilemma was wat kleiner.. een grammetje kostte een paar gulden..
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die prijzen zijn echt heel duur idd :openmouth:
Ik weet dat overal de namen verschillen maar uit mijn ervaring zou ik dit aanraden:

Wiet: Orange bud (bubblegum). skunk vind ik (ondanks de prijs bij jouw shop) meestal niet bijzonder.

Hasj: Libanon of superpolm. Zijn lekker om te roken, lekkere high en superpolm heeft vaak ook wel iets tegen stoned zijn aan.
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap niet hoe mensen kunnen oordelen over de prijzen, aangezien er niet bij staat hoeveel gram je krijgt :P Ik kan je geen hasj aanraden, aangezien ik het effect niet bijzonder vind. Waarom worden er maar 3 wietsoorten verkocht..? Ik zou voor de OB gaan wegens gebrek aan betere.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb net een creditcard van iemand gekregen :) er staat 5.000 dollar op en hij werkt tot 06/2009. vet hé?
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het gaat natuurlijk per gram..

Of je hasj lekker vind ligt natuurlijk bij iedereen anders.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#13
bij hasj is t-blisha ofzoiets ook lekker
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Welhallodaar zei:
Ik heb net een creditcard van iemand gekregen :) er staat 5.000 dollar op en hij werkt tot 06/2009. vet hé?
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat je na die 06/2009 die 5000 dollar niet terug hoeft te betalen? :P
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
BlackRobBlunt zei:
Welhallodaar zei:
Ik heb net een creditcard van iemand gekregen :) er staat 5.000 dollar op en hij werkt tot 06/2009. vet hé?
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat je na die 06/2009 die 5000 dollar niet terug hoeft te betalen? :P
Klik om te vergroten...
nee hij is niet van mij
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#16
Veel plezier ermee dan :grin:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Welhallodaar zei:
BlackRobBlunt zei:
Welhallodaar zei:
Ik heb net een creditcard van iemand gekregen :) er staat 5.000 dollar op en hij werkt tot 06/2009. vet hé?
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat je na die 06/2009 die 5000 dollar niet terug hoeft te betalen? :P
Klik om te vergroten...
nee hij is niet van mij
Klik om te vergroten...
Haha, veel kan je niet met een creditcard doen, alles wat je doet kan naar jou getraceerd worden.
Je kan heel veel spullen op het internet kopen, maar die moeten verzonden worden. Je kan dingen in real life kopen, maar deze kant van de wereld heeft evenveel camera's als mensen :rolleyes:

Koop een bivakmuts, zoek een bankautomaat die creditcards neemt en haal al het geld af. Als je echt de kaart hebt natuurlijk, en de pin. Anders ben je helemaal niks met een creditcard :tongueout:

Nuja, veel plezier er mee :P
E
EnsenataLid
01-01-2024, 00:00
#18
TrippyShit zei:
Die prijzen zijn echt heel duur idd :openmouth:
Ik weet dat overal de namen verschillen maar uit mijn ervaring zou ik dit aanraden:

Wiet: Orange bud (bubblegum). skunk vind ik (ondanks de prijs bij jouw shop) meestal niet bijzonder.

Hasj: Libanon of superpolm. Zijn lekker om te roken, lekkere high en superpolm heeft vaak ook wel iets tegen stoned zijn aan.
Klik om te vergroten...

Ik snap ook niet dat die skunk zo duur is daar :openmouth: Overal waar ik kom zijn de skunkjes 5-7 euro de gram, skunk-bakjes bij de Grass Company zijn zelfs uit de handel gehaald omdat het zo slecht verkocht.

Maar zoals al vaak gezegd, de namen zijn verwarrend omdat dat vaak nieteens klopt. Het beste kijk je gewoon naar de prijs, als ze bijvoorbeeld een prijslijst hebben waar prijzen van 5 - 20 euro per gram op staan, kun je vaak wel een gemiddelde kopen die ook nog lekker vol zit.. vind ik altijd de beste keus.

Anders krijg je een heel klein beetje wat wel super lekker smaakt, of heel veel wat naar ouwe schoenen smaakt. Daar tussenin, en nog een "voordeelzak" ofzo doet het altijd wel goed bij mij.

Lekkerste wiet: Iets van Haze, geen purple, maar super silver of amnesia. (wel duurder)
Lekkerste Hasj: Ice-O-Lator... super spul, wel VERSCHRIKKELIJK duur, leuk om eens in de zoveel tijd een grammetje te kopen en te genieten.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat ik deze wietsoorten wel herken van 'een website' :wink: Ik had daar laatst 3g powerplant besteld, maar omdat dat op was kreeg ik 3 gram Bubbelgum (wat uiteindelijk bijna 4g bleek te zijn, goede shop dus). Ik moet zeggen dat het behoorlijk lekkere wiet was, en dat je er echt knetter stoned van werd, iets wat je ook wel mag verwachten van bubbelgum.

Het enige nadeel vond ik dat je redelijk kort stoned was, je was ongeveer een uur knetter stoned maar dan was het daarna ook snel helemaal gedaan met het effect. Op zich lekker, maar wel behoorlijk duur, want die 4g rook je er daarom behoorlijk snel doorheen :(
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anders krijg je een heel klein beetje wat wel super lekker smaakt, of heel veel wat naar ouwe schoenen smaakt. Daar tussenin, en nog een "voordeelzak" ofzo doet het altijd wel goed bij mij.

Lekkerste wiet: Iets van Haze, geen purple, maar super silver of amnesia. (wel duurder)
Lekkerste Hasj: Ice-O-Lator... super spul, wel VERSCHRIKKELIJK duur, leuk om eens in de zoveel tijd een grammetje te kopen en te genieten.[/quote]
same here...een paar maanden geleden wilde ik altijd persee de beste wiet hebben die ik op dat moment kon krijgen (dus inderdaad altijd amnesia of kush haze)...maar doe mij nu ook maar gewoon een dikke mediocre zak en af en toe als verrassing voor mezelf de duurdere wiet/hasj.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."