Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoornemen.

Voornemen.

57 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nadat ik 300 euro (van mijn spaarrekening) heb opgemaakt aan blowen, niet in één dag natuurlijk :rolleyes: , is het tijd om te minderen.
De laatste tijd als ik een joint rook word ik zó lam en duf dat ik echt bijna omval. Ik ben nergens meer toe in staat en best prikkelbaar de dag erna.
Aangezien mijn hobby's en mijn leven een beetje worden weggevaagd doordat ik constant stoned ben, wil ik écht minderen. En het is ook een geldkwestie. :rolleyes:
Dus niet meer elke dag blowen...
Ik hoop dat ik het kan. :stoned:
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ik nou geen last van :P


Maar succes iig.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja nou ik eerst ook niet hoor...
Maar nu, als ik om een uurtje of 10 een joint rook, dan ben ik de hele dag stil en lam. En zo ben ik eigenlijk nooit..
En nou denkt iedereen misschien dat je het zelf in de hand hebt of je praat of niet, maar ik heb op dat moment gewoon geen zin en puf om iets te gaan vertellen dus vallen de gesprekken dood en ik word ik een saaie drol.
:)

No, i don't like that..
En voor een zestien jarige zijn 5/6 jointjes op een dag wel veel denk ik. :rolleyes:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor iedereen zijn 5 a 6 jointjes op een dag wel veel. Succes meid.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wanneer heb je dit besluit genomen? Gister toevallig?

Want ik heb precies hetzelfde gedaan gister, besloten te gaan minderen. Ook niet meer elke dag, 't maakt uiteindelijk alles toch alleen maar slechter, je hebt er niks aan en het kost veel geld.

Succes!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat mijn ervaring is met minderen en van dat duffe gevoel af willen. Puur roken helpt, ik rook veel minder als ik puur rook. Gewoon omdat ik dan high word ipv stoned en dat lijkt veeeel langer aan te houden. Ook heb ik er de volgende dag dan geen last meer van. En dat duffe stoned heid niet praten niks doen effect, dat heb je met high zijn niet meer. Als ik goed high ben, of zelfs bij lichtjes high al, dan ben ik vrij actief en heb ik genoeg om over te praten. Maar als ik stoned ben komt er inderdaad niks uit.

Nog een tip met minderen, als je dus gewoon met tabak blijft roken. Verlaag niet het aantal jointjes per dag, als je al blowt op een dag kun je het beter goed doen. Maar wat beter werkt is om een aantal weken lang een dag er tussen in niet te blowen. En na die paar weken nog een dag, dus dat je 1 dag blowt, 2 dagen niet, en daarna weer wel. Mij is het zo ook makkelijk gelukt om nu nog maar 1 keer in de week te blowen. Terwijl ik een periode heb gehad dat ik elke dag 3 gram op rookte. En dat ik echt veeeeeeel.

Good luck!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel succes met minderen of stoppen. Ik ben er zelf ook mee gestopt, maar dat heeft meerdere pogingen gekost, en minderen is me nooit gelukt. Het is voor mij helemaal stoppen, of helemaal niet, als ik probeer met mate te blowen dan word het binnen no time weer dagelijks.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
even doorbijten! de energie en de levenslust die je krijgt als je stopt met blowen is onvoorstelbaar
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#9
:) Het lukt me wel ja.
Bedankt!
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh. Oke, dan zou ik het wel niet begrijpen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sorry hoor, maar dat is echt triest. Je gaat me niet vertellen dat je niks anders met je vrienden kan doen dan drugs gebruiken? En zo ja dan ben je echt verkeerd bezig en moet je eens opzoek gaan naar andere vrienden. Ik bedoel het is wel gezellig en leuk allemaal. Maar ik heb tijden genoeg dat ik het ook leuk en gezellig heb met mijn vrienden als we niks gebruiken. Dus onze vriendschap is niet gebaseerd op drugs. En als dat wel zo is dan denk ik niet dat dat goed gaat.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
weet ik :)
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pas 2 jointjes gerookt deze week. :) in plaats van twee op een dag :)
Nou, het gaat goed...
Het is wel moeilijk...want ik ben/was helemaal verslaafd aan die roes...Ik kan me écht verheugen op een jointje. Heerlijk, dat idee dat ik weer lekker stoned ben.
Maar dat moet ik nu loslaten...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stop dan helemaal,
de thc zit toch nog wel zo'n 2 weken in je systeem.

Als je er zo naar verlangt, ben je aardig afhankelijk.
Minderen is zwak in dit geval,
met stoppen laat je zien dat je een ruggengraat hebt.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is mislukt. :confused: Ik ben niet sterk genoeg. Ofzo.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Extisi zei:
Helemaal stoppen? Hmm, wat moet ik dan doen doordeweeks als ik ga chillen met vrienden ?
Chillen = blowen.
Klik om te vergroten...

Chillen met vrienden in de letterlijke betekenis van het woord, ontspannen.
't Is een verdomd stupide gedachte om niet te weten wat je dan moet gaan doen,
er is zoveel meer buiten blowen om wat je kan gaan doen met vrienden.

Thc maakt je wereldje zo klein in mijn ogen, bij alles gaat een jointje horen en na een tijdje blijft alleen het jointje over "omdat dat het wel leuk maakt"...

Ga dingen doen waar jullie van houden waarbij je niet hoeft te blowen,
beter nog ga met mensen om die niet blowen de komende tijd.
Dat zal het een stuk makkelijker maken om er vanaf te blijven,
en je zal leren wat je allemaal voor leuke dingen kan doen zonder te blowen.

Stop met dat geestvernauwende middel en trek dat bord voor je hoofd weg!
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben hobbyloos. Dus blowen is het enige wat ik kan doen zonder me te vervelen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
Extisi zei:
Het is mislukt. :confused: Ik ben niet sterk genoeg. Ofzo.
Klik om te vergroten...

als het iedereen in een keertje lukte zou ik ook vandaag stoppen, dat het niet is gelukt wil niet zeggen dat je het niet kan

probeer het nog een keer als het het nog steeds wil, lukt het weer niet en wil je nog steeds stoppen dan probeer je het nog een keer.

dit wil niet zeggen dat het je niet sterk genoeg bent, maar dat je er nu even niet bij bent met je gedachten.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben verslaaaaafd aan die roes.
Ik verheug me op een jointje. Dat gevoel wat ik dan krijg.
Maar het kost me geld, ik ben vaak lui en ik ben suf.
Niet echt veel fijne dingen. Ik wil een nieuw leven op starten. Met een schone lei.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het moeilijkste van stoppen vind ik de verleiding van al je vrienden omdat die wel blowen en jij bent de enige die niet blowt, dat is lastig, maar soms smoke ik veel in een week en andere week helemaal niet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."