#1
Dan rijden de Belgen toch gewoon een stukje verder als ze meer wiet willen halen?
Oh? Laat Belgen ook lekker hun wietje halen en weer naar huis gaan. Altijd dat gezeik over zogenaamd overlast.. wat voor fokking overlast?LSDmathXtc zei:het klopt dat er iets aan het drugstoerisme moet worden gedaan
Officieel mag er nu ook maar 5 gram worden gekocht (als ik me niet vergis), al wordt dit lang niet altijd gehandhaafd.LSDmathXtc zei:Om het drugstoeristen nog minder aantrekkelijk te maken mag er per persoon nog maar maximaal 3 gram wiet per dag worden gekocht.
Ik denk dat ze daar zeker wel aan hebben gedacht, maar of principieel niet willen omdat ze star zijn in hun denkwijze en tegen drugs zijn of omdat het niet binnen de EU past (nu heb ik het over de heersende partijen, er zijn ook partijen die hier wel voor staan).DrippTone zei:Als Nederland nou echt slim was dan zouden ze de hele handel legaal maken. Dan kunnen ze lekker BTW/accijns vangen van die drugs troeristen.Boost voor onze economie. Maarjah zo slim zijn ze niet.
ExceptionalInsight zei:Ja kansloos natuurlijk. Nu gaan die toeristen zeuren bij de klanten die zo'n pasje hebben, dat is onvermijdelijk, dat leidt tot irritaties, ruzies, vechtpartijen. Daar is het ze natuurlijk ook om te doen, zodat ze kunnen zeggen; "Zie je wel! Drugstoeristen bezorgen ons landje overlast, laten we alle coffeeshops maar sluiten." .. Let maar op.
Oh? Laat Belgen ook lekker hun wietje halen en weer naar huis gaan. Altijd dat gezeik over zogenaamd overlast.. wat voor fokking overlast?LSDmathXtc zei:het klopt dat er iets aan het drugstoerisme moet worden gedaan

Parkeer overlast? Are you kidding me? Het feit dat jij je auto honderd meter verder moet zetten telt voor mij niet als overlast.PepTalk zei:1.De meeste shops zitten in de binnenstad, waar ook de meeste parkeerproblemen zijn. Dus meer belgen en fransen die hier heen komen, hoe meer parkeer overlast.
Waar baseer je die wijsheid op? Op het feit dat jij dat in hun plaats zou doen?PepTalk zei:2. De meeste ( lijkt me logisch ik zou het ook allemaal doen hoor) gaan eerst even smoken in de shop zelf en nemen de rest mee, hierdoor krijg je veel meer mensen die onder invloed rijden.
Dat is hun probleem, moet zij die shit ook maar gedogen/legaliseren. Is het hele probleem opgelost.PepTalk zei:3. Gezeik van omliggende landen ( vlaanderen is echt niet blij dat ze die controles uit moeten voeren, kost alles).
Ja jezus. /care.PepTalk zei:4. Langere wachtrij voor ons![]()
Daar kan ik niet over oordelen, want ik kom daar nooit. Maar hebben die shops alleen de mogelijkheid zoals jij zegt, of maken ze daar ook daadwerkelijk gebruik van?PepTalk zei:5. Bij de 'grensshops' verkopen ze het meest aan buitenlanders, die speciaal naar NL komen voor hun wietje. Die shops kunnen de prijzen dus makkelijk omhoog schroeven waardoor het voor 'ons' weer belachelijk duur word.

BT2303 zei:Dan rijden de Belgen toch gewoon een stukje verder als ze meer wiet willen halen?
Als het aan fractievoorzitter Andre Lips van het CDA ligt zijn morgen nog alle coffeeshops weg.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."