Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak zonder nicotine?

Tabak zonder nicotine?

26 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom niet gewoon 1 pak shag kopen?
Ja ok je wilt stoppen met roken maar 1x in de twee weken wat shag tussen je wiet moet kunnen toch?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
In veel shops staat dat greengo ook op de toonbank wat je gewoon kunt pakken.
Verder kun je idd een van de lichtste shag nemen ( drum geel of blauw ofzo).

Even snelle zoektocht: http://www.azarius.nl/smartshop/herbs/d ... n_tobacco/

Google op tabaksvervanger en je komt er zo veel meer tegen.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb ook eens iets gelezen over shag in aluminiumfolie

Je stopt wat shag in aluminiumfolie, en propt het dicht.
Dan houd je er een vlammetje onder zodat het warm wordt.
Doe dit niet te lang want het mag niet verbranden, op een gegeven
moment zal er wat rook vanaf dampen en dan zijn de "schadelijke"
stoffen verbrandt.

Zou wel even meerdere bronnen zoeken want ik weet het niet
meer precies.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zazuu. zei:
ik heb ook eens iets gelezen over shag in aluminiumfolie

Je stopt wat shag in aluminiumfolie, en propt het dicht.
Dan houd je er een vlammetje onder zodat het warm wordt.
Doe dit niet te lang want het mag niet verbranden, op een gegeven
moment zal er wat rook vanaf dampen en dan zijn de "schadelijke"
stoffen verbrandt.

Zou wel even meerdere bronnen zoeken want ik weet het niet
meer precies.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk een soort vaporizen van je tabak dus.
Nicotine gaat er misschien uit, maar teer ed. blijven zitten + de smaak zal er niet beter op worden.
En nu is tabak al :kots:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Teer krijg je toch bij alles dat verbrand, of sla ik de plank weer heftig mis?
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Teer blijft natuurlijk, de shag is alleen ter opvulling.
Gewoon veel wiet erin doen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Teer krijg je toch bij alles dat verbrand, of sla ik de plank weer heftig mis?
Klik om te vergroten...

Koolstof :)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#8
had laatst indianen tabak (lobelia inflata) gekocht bij azarius 100gr voor 9euro, dus een mooie prijs en goed te roken.
Het wordt voornamelijk gebruikt als vervanging voor sigaretten met nicotine door mensen die het roken (eigenlijk) willen laten. De belangrijkste stof is lobeline.
de effecten zijn...
ontspannend en maakt je licht euforisch. Verder is het goed voor het zenuwstelsel te reguleren, en werkt het verzachtend op de luchtwegen en keel.

http://azarius.net/smartshop/herbs/dried_herbs/lobelia_inflata/
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je echt heel wanhopig hebt kan je de nicotine eruit wassen met water...... Het zal niet alle nicotine weghalen, maar wel een groot deel. Je shag zal je wel een hele tijd moeten drogen en waarschijnlijk smaakt het ook als of het verkracht is.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit spul heet toch gewoon Knaster? o.a. te bestellen bij Azarius, misschien ook te verkrijgen bij de betere tabak speciaal zaak of coffeeshop.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kan ook kent infina sigaretten kopen, die kun je bij elk tankstation/supermarkt kopen, daar zit maar 0,1 MG nicotine in dus het is ongeveer 10x zo licht als normale sigaretten.
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#12
J0S zei:
Als je echt heel wanhopig hebt kan je de nicotine eruit wassen met water...... Het zal niet alle nicotine weghalen, maar wel een groot deel. Je shag zal je wel een hele tijd moeten drogen en waarschijnlijk smaakt het ook als of het verkracht is.
Klik om te vergroten...

hier heb ik ook iets over gehoord alleen uit een compleet andere hoek.
mijn verhaal is dat als je iemand aan de verkeerde kant van het gras wil hebben je gerust nicotine kan gebruiken omdat hier niet op getest word tijdens een onderzoek.
men neme een pak shag, pleuren dezer inhoud in eenen pannetje warm water,
men late dit een aantal minuutjes warm worden (niet koken).
men zeeft den shag uit het water.

stel je wil er een koud mee maken gewoon t water indampen tot het dik en stroperig is, daarna een paar druppeltjes van het goedje in de koffie of what ever :P

DIT IS NIET OM MENSEN OP IDEEËN TE BRENGEN!

verder brengt dit geen garantie :P de nicotine zal er aardig uit gaan maar het zal waarschijnlijk aardig crap smaken. alhoewel, misschien is het juist wel lekker! who the f*ck knows?!

let me know! xP
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een paar druppeltjes 'nicotine extract' als je het al zo kan noemen, zal niet voldoende zijn om iemand om zeep te helpen.

Een klein kind KAN overlijden na een HELE sigaar op te eten.
Een volwassen persoon zou dus wel kunnen sterven van een heel pakje shag ja, maar niet van een paar druppels.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Een paar druppeltjes 'nicotine extract' als je het al zo kan noemen, zal niet voldoende zijn om iemand om zeep te helpen.

Een klein kind KAN overlijden na een HELE sigaar op te eten.
Een volwassen persoon zou dus wel kunnen sterven van een heel pakje shag ja, maar niet van een paar druppels.
Klik om te vergroten...

Nicotine is anders toch wel een van de giftigste stoffen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beanhead zei:
PepTalk zei:
Een paar druppeltjes 'nicotine extract' als je het al zo kan noemen, zal niet voldoende zijn om iemand om zeep te helpen.

Een klein kind KAN overlijden na een HELE sigaar op te eten.
Een volwassen persoon zou dus wel kunnen sterven van een heel pakje shag ja, maar niet van een paar druppels.
Klik om te vergroten...

Nicotine is anders toch wel een van de giftigste stoffen.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar de nicotine die in een sigaar zit KAN dus fataal zijn voor een klein kind.

Dan gaat een volwassen persoon echt niet dood na een paar druppels van 1 pakje shag's nicotine 'extract'.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel, als je een pakje shag in water laat weken en het laat indampen, dan zit in die druppels een pak shag, de LD50 van nicotine is 50mg per kilo lichaamsgewicht dus een persoon van 80kg kan overlijden bij 50 x 80 = 4000mg = 4gram nicotine, het klinkt best logisch dat in een pak shag totaal 4 gram nicotine zit.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
donaldduck zei:
Wel, als je een pakje shag in water laat weken en het laat indampen, dan zit in die druppels een pak shag, de LD50 van nicotine is 50mg per kilo lichaamsgewicht dus een persoon van 80kg kan overlijden bij 50 x 80 = 4000mg = 4gram nicotine, het klinkt best logisch dat in een pak shag totaal 4 gram nicotine zit.
Klik om te vergroten...

Aangezien er in 1 shagje 0,8 tot 1,2 mg nicotine zit. En er vanuit gaand dat je er 50 uitdraait.
50*0,8 tot 1,2 = 40 tot 60mg per pakje.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
donaldduck zei:
Wel, als je een pakje shag in water laat weken en het laat indampen, dan zit in die druppels een pak shag, de LD50 van nicotine is 50mg per kilo lichaamsgewicht dus een persoon van 80kg kan overlijden bij 50 x 80 = 4000mg = 4gram nicotine, het klinkt best logisch dat in een pak shag totaal 4 gram nicotine zit.
Klik om te vergroten...

Aangezien er in 1 shagje 0,8 tot 1,2 mg nicotine zit. En er vanuit gaand dat je er 50 uitdraait.
50*0,8 tot 1,2 = 40 tot 60mg per pakje.
Klik om te vergroten...

Nicotine die er vrij komt als je je shagje oprookt de hoeveelheid nicotine die shag bevat is veel hoger dan wat effectief verbrand.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Das waar, maar er zit toch nog wel een heel verschil tussen 4000mg en 60.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#20
uit wikipedia :
In het droge gewicht van een tabaksplant zit 0,3 tot 5% nicotine.
Klik om te vergroten...
Voila, ben te lui om het even uit te rekenen, er zit wel en groot verschil tussen die 0,3 en 5 % :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."