Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak zonder nicotine?

Tabak zonder nicotine?

26 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#1
uit wikipedia :
In het droge gewicht van een tabaksplant zit 0,3 tot 5% nicotine.
Klik om te vergroten...
Voila, ben te lui om het even uit te rekenen, er zit wel en groot verschil tussen die 0,3 en 5 % :tongueout:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
SittaMan zei:
uit wikipedia :
In het droge gewicht van een tabaksplant zit 0,3 tot 5% nicotine.
Klik om te vergroten...
Voila, ben te lui om het even uit te rekenen, er zit wel en groot verschil tussen die 0,3 en 5 % :tongueout:
Klik om te vergroten...

En hoeveel gram tabak haal je dan van 1 plant? :rolleyes:

Edit: Sorry dat maakt niets uit natuurlijk, je hoeft alleen het totaal gewicht van het pakje shag te weten.

Volgens mij, en dat is een ruwe gokking 45 gram?

45/100*0,3 tot 5= 135mg tot 2,25gram per pakje.

Er vanuit gaand dat het pakje ingekookte shag 5 % nicotine bevatte(wat volgens wikipedia dus maximaal is!) heb je aan de gehele extractie dus nog maar 50 % van de LD50.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Waarom niet gewoon 1 pak shag kopen?
Ja ok je wilt stoppen met roken maar 1x in de twee weken wat shag tussen je wiet moet kunnen toch?
Klik om te vergroten...
Een ex-roker mag nooit meer shag aanraken! Althans, oproken.
b
beads0129Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi1

Good site!
Like you site very muck!
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom mag je in bepaalde shops geen tabak gebruiken, ik denk maar aan Thegrasscompany bv. :confused:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Amateurtje zei:
Waarom mag je in bepaalde shops geen tabak gebruiken, ik denk maar aan Thegrasscompany bv. :confused:
Klik om te vergroten...

Omdat er in alle Nederlandse horeca een rookverbod geldt.
DIt houdt in dat er geen nicotine houdende rookwaar gerookt mag worden.

Wiet en tabaksvervangers horen hier niet onder, dus wie alleen dat gebruikt riskeert geen boete.
n
nixLid
01-01-2024, 00:00
#7
maxpayne zei:
Nu heb ik spul gevonden om een joint mee op te vullen. Greengo, alleen moet ik daar meteen een pak van 70 eu voor kopen. Weet iemand nog andere alternatieven?
Klik om te vergroten...

Heb een pakje van 30 gram hier, voor de helft op. Gaat niet opkomen.

Als je 1 of 2 joints per dag ervan zou roken dan is 't misschien te doen, maar na 5 dagen proberen (3 tot 5 joints met zo min mogelijk van dat Greengo "tabak" erin) krijg ik gewoon pijn in m'n longen. Iets dat ik met sigaretten niet heb (philip morris one/kent infinia).

Bovendien smaakt 't niet, eucalyptus papaya en mint zijn volgens mij de minst aanwezige ingredienten want 't proeft en ruikt vooral naar verbrande bladeren, da's dan dus de hazel leaf die er in zit. Volgens mij is dat Greengo bedoeld voor mensen die al zware shag gewend zijn, ik kan 't in ieder geval niet hebben. Ergens las ik namelijk dat Eucalyptus nogal een zware rook geeft (in tegenstelling tot hop).

'k Heb 1 page gevonden met 'n hele lijst van kruiden die rookbaar zouden zijn: http://en.wikiversity.org/wiki/Smoking_cessation#Herbal_alternatives
Hop is verwant aan cannabis en dat heb ik als t goed is morgen binnen, evenals ginkgo. Hopelijk is daar wat mee te doen, maar dat weet ik dus snel genoeg. Veel van de andere kruiden hebben bijwerkingen die me niet wenselijk lijken, of je kan 't maar zolang roken etc.

Heb ook maar een draagbare verdamper besteld. Denk dat ik daar maar op over stap, volgens mij is er niets wat je bij je hash kan mengen wat je net zo goed (en licht) kunt roken dan een sigaret. Puur is niet te doen met hash dus dat zit er niet in helaas.

'k Wil gewoon van die nicotine af, daar ga ik teveel van blowen :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."