Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen na stoppen blowen

Dromen na stoppen blowen

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ooit al zo'n droom gehad? Als je zelf kiest om verder te dromen of te slapen en je kan álles zelf bepalen.. Waarom zou je dan ooit nog wakker willen worden? :P

Ik was me wel bewust van het feit dat ik droomde hoor, maar dat ik écht alles en alles kon bepalen had ik niet. Belandde gewoon in een omgeving waar ik kon doen wat ik wilde, maar kon niet ineens wolkenkrabbers bouwen en daarna door de stad vliegen ofzo, dat is met ketamine :grin:
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
W.F.L. zei:
Ooit al zo'n droom gehad? Als je zelf kiest om verder te dromen of te slapen en je kan álles zelf bepalen.. Waarom zou je dan ooit nog wakker willen worden? :P

Ik was me wel bewust van het feit dat ik droomde hoor, maar dat ik écht alles en alles kon bepalen had ik niet. Belandde gewoon in een omgeving waar ik kon doen wat ik wilde, maar kon niet ineens wolkenkrabbers bouwen en daarna door de stad vliegen ofzo, dat is met ketamine :grin:
Klik om te vergroten...

hmmm, toch maar eens even keta proberen dus :tearsofjoy:
p
pkwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, dit is normaal. Heeft te maken met de fasen in je slaap die verpest zijn door het stoned naar bed gaan. REM slaap dingen enzo.

Ze zullen vanzelf in intensiteit afnemen.

Moet je zeggen dat ik alleen vanaf dag 1 al 'last had' van zulke dromen, en dat het allemaal niet zo lang duurde.
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook als ik een weekje door omstandigheden even niet blow dat ik ook ontzettend veel droom, of nou ja dat ik de dromen onthoud.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ik zelf ook, meestal pas 2 weken na de laatste joint. Soms ook wel eerder. Maar ik ervaar het zelf niet als last. Ik hou wel van die intense dromen, vooral lucide. :hearteyes:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja dat had ik ook. Toen ik stopte met blowen onthield ik een stuk of 6 dromen per nacht ofzo :confused: Al na één dag stoppen, elke dag weer. Echt heel vermoeiend.. Het zal na een tijdje wel over gaan, maar ik heb het stoppen met blowen niet lang genoeg volgehouden om dat punt te bereiken :(

Ik denk zelf dat het komt omdat je door het stoppen met blowen onrustiger/minder vast slaapt in het begin. Hoe onrustiger je slaapt, hoe meer je droomt. Gaat vanzelf wel over lijkt me.
.
.sullILid
01-01-2024, 00:00
#8
Duidelijk dat de tijd dat je weer gaat dromen verschillend is bij iedereen. Ikzelf begin weer te dromen als ik 3 dagen niet meer geblowt heb.
J
Jeany_dijkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn vriend is nu ook al een tijd gestopt met blowen.. Een record 3 weken..
Ook hij heeft heel veel last van dromen, hij kan ze ook precies na vertellen.. eigenlijk zijn het geen dromen voor hem meer nachtmerrie's.. Als hij naast mij in bed lig id hij ook erg veel aan het draaien en aan het schoppen.. Paar tabletjes bij de dokter gehaald en hij slaapt als een roos..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik onthield zoiezo al zelden een droom(paar keer per kwartaal zou veel zijn).Sinds ik blow is het eigenlijk hetzelfde gebleven; Alleen als ik wakker word door wekker, bel of iets herinner ik me het soms, en kan het dan ook nog "af dromen"
Laatste die ik me kan herinneren is zeker een maand of 4-5 geleden.
p
pkwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Komt ook omdat je je dromen minder goed onthoud als je blowt, als je ontwaakt is een droom net als een krantenartikel die je net hebt doorgelezen. Je kan steekwoorden benoemen, mar niet het hele artikel uiit je hoofd oplezen. Met blowen, is je korte termijn geheugen dan nog steeds in sluimertoedtand. Duurt even wat langer om op te starten, en daardoor is het net of je niet droomt. Omdat je dan niet onthoud wat je droomt.

Dromen doie je zeker wel, anders zou je na een maand al psychotisch zijn.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
pkw zei:
ImmortalTech zei:
Ja dat had ik ook. Toen ik stopte met blowen onthield ik een stuk of 6 dromen per nacht ofzo :confused:
Klik om te vergroten...

Ja, hoe herkenbaar! Zeker een stuk of drie dromen per nacht, zo vermoeiend. En allemaal nare dromen ook nog :( Ook slaap ik nu erg onrustig en word een paar keer per nacht wakker.

Beetje off-topic maar het niet-blowen valt me zwaar. Heb nergens zin in, voel me down en volgens mij heb ik nu alle symptomen van een depressie. :kots:
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk je motivatie om vol te houden, keep it up.
p
pkwLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja tuurlijk
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
In spé wellicht, maar dat balanceert op een zeer dun randje, hetgeen gepaard gaat met een zeer hoog zwaartepunt. Ik houd wel van een uitdaging.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
pkw zei:
Ja tuurlijk, ik hou vol.

Wil ook even zeggen dat ik de reacties op dit topic erg goed vind, heb er veel aan. Jullie zijn toch niet stiekum allemaal professionele hulpverleners...? :P :wink:
Klik om te vergroten...

ik zal het anders benoemen.. ervaringsdeskundigen :wink:
T
ToadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, dit is normaal, ik heb na het atoppen met blowen voor een paar weken enkele verschrikkelijke dromen gehad. Eentje was dat ik een 'machtige' man was en dat er een vrouw in haar 30 in mijn kamer kwam helemaal aan het huilen. Ik schreeuwde tegen haar dat ze in mijn amp moet gaan. Ze kruipte erin, en in mijn droom was mijn amp een andere dimensie die ik controleer via mijn gitaar. Ik controleerde die dimensie, maar kon het zelf niet beleven van buiten. Ik begon metal te spelen en na enkele seconde, popte de amp met rook en de vrouw haar hoofd rolde op de vloer helemaal met bloed en brandwonden. Ze had een grote gat in haar voorhoofd. Op deze moment riep mijn moeder mij omdat er 2 vrienden buiten zijn. Maar deze twee ken ik alleen van gezicht van school. Ze kwamen in de kamer en zagen het hoofd op de grond liggen. Eentje complimenteerde mij, ik weet niet waarom. Daarna zag ik door de raam naar buiten en was het aan het hagelen en ik woon op Aruba.30graden celcius+elke dag van het jaar.Daarna waren de twee vrienden niet meer daar in mijn droom. Ik kreeg deze rare gevoel die ik nog nooit hebt gevoelt(en ik heb veel rare emoties/gevoelens gekregen vanwege LSD trips etc). Ik was helemaal droevig en paranoid waarom ik deze vrouw dood hebt gemaakt. Ik pakte de hoofd om te bedenken waar ik het gaat schuilen, toen het in mijn hand was beweegde de ogen en ze schreeuwde AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH en toen werd ik wakker, helemaal bezweten en ik schreef de droom direct in mijn mobiel.
F
FantanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Logisch: Als je nuchter bent droom je 's nachts als je stoned ben droom je overdag
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#19
misschien een beetje raar maar euhm
ik droom juist geniale dingen en de hele nacht door als ik leip ga slapen terwijl als ik de hele dag geen jointje heb gezien ik bijna niet droom. vaak voel ik me na zo'n nacht intens dromen helemaal leeg en fris van binnen, en niet uitgeput ofzo. terwijl als ik uit het zwarte gat van slaap kom op een gewone dag (dus niet geblowd de dag ervoor) ik vaak nog moe ben en moeilijk wakker word.

ben ik gewoon apart, of heeft wiet een andere uitwerking op mij? :tearsofjoy:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben nu een week gestopt ofzo, en tenzij ik een benzo neem ergens word ik standaard wakker met het gevoel "wtf heb ik gedaan?!" en dan herinner ik mij dat het een droom was. Laatst ook een lucide droom gehad waar ik aan het inbreken was, sloeg weer helemaal nergens op. :tearsofjoy: Maarja zo gaat dat met dromen he :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."