Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel wiet in wiet thee?

Hoeveel wiet in wiet thee?

30 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zat zo eens op internet te zoeken naar recepten voor wiet thee. How hard can it be zou je zeggen en dat klopt; heet water, wiet en iets romigs als volle melk en you're good to go. Maar nergens zie ik hoeveel wiet je nou nodig heb voor een kop thee voor 1 persoon.

Door een niet al te beste dosering in de door mijn maat gebakken space cake heb ik ooit eens 6 uur grondig en als een blok op een veel te kleine bank geslapen om daarna kennis te mogen maken met de heftigste hoofdpijn ever, dus dat doe ik niet graag nog eens. :wink: Vandaar: hoeveel heb ik nodig voor 1 persoon?
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iedereen gooit er hier blijkbaar 1 gram per persoon door, maar dat lijkt mij gewoon te veel...

Mijn persoonlijke ervaring zegt 0,5 gram... Normale, middelmatige wiet. :)

Kap er maar wat boter ook bij trouwens.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
0,3
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 gram is inderdaad veel te veel (behalve als je elke dag wiet rookt en dus al redelijk veel moet roken om high te worden). Met hasj had ik laatst 0.3 gram, maar dat had ook wel iets meer kunnen zijn. Dus ik denk dat 0.3-0.5 het beste is.

Het ligt ook nog aan de kwaliteit van de wiet.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks allen!

Lavalamp zei:
Kap er maar wat boter ook bij trouwens.
Klik om te vergroten...

Roomboter of margarine? Lijkt me dat je niet van die 'low fat' plantaardige rommel wilt hebben... :wink:
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spatzi zei:
Thanks allen!

Lavalamp zei:
Kap er maar wat boter ook bij trouwens.
Klik om te vergroten...

Roomboter of margarine? Lijkt me dat je niet van die 'low fat' plantaardige rommel wilt hebben... :wink:
Klik om te vergroten...

Ghohnee, inderdaad. Dierlijk of plantaardig maakt sowieso niet uit, maar liefst zo vettig mogelijk... Kies maar :)
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nice! Bedankt voor de info. :grin:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lavalamp zei:
Spatzi zei:
Thanks allen!

Lavalamp zei:
Kap er maar wat boter ook bij trouwens.
Klik om te vergroten...

Roomboter of margarine? Lijkt me dat je niet van die 'low fat' plantaardige rommel wilt hebben... :wink:
Klik om te vergroten...

Ghohnee, inderdaad. Dierlijk of plantaardig maakt sowieso niet uit, maar liefst zo vettig mogelijk... Kies maar :)
Klik om te vergroten...
lost THC niet enkel op in dierlijk vet? dat heb ik me althans laten vertellen en kom ik ook geregeld op internet tegen
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu begin ik ook te twijfelen.... Internet is nogal tegenstrijdig...

Neem voor de zekerheid maar dierlijke.... Misschien kan Peptalk helpen? :wink:

Edit: Ik lees hier op JD:

wiet thee

T.H.C bind zich ook met plantaardige vetten

Peace

Laatst gewijzigd door Jointjedraaien; 4th May 2009 om 03:22
Klik om te vergroten...

Klopt smokey, zijn dezelfde eigenschappen :wink:
Klik om te vergroten...

En dat lijken mij toch wel vertrouwbare mannen...
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#10
Och, ik ben een sucker voor roomboter. Komt wel goed dus. :wink:

Crap voor veggies overigens, als plantaardig niet werkt. Kunnen ze de thee ook gelijk vergeten...
s
samshineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spatzi zei:
Crap voor veggies overigens, als plantaardig niet werkt. Kunnen ze de thee ook gelijk vergeten...
Klik om te vergroten...
Drinken ''veggies'' geen melk dan? Oh je bedoelt veganisten! :smoke:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
samshine zei:
Drinken ''veggies'' geen melk dan? Oh je bedoelt veganisten! :smoke:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Hoewel ikzelf nooit melk door m'n thee zou gooien. :kots:

Lavalamp zei:
Neem voor de zekerheid maar dierlijke.... Misschien kan Peptalk helpen? :wink:
Klik om te vergroten...

Nou hier ben ik dan :)
Ik zou hetzelfde advies geven, voor de zekerheid dierlijk pakken.
Hoewel er in bijv. een happy pizza naar mijn weten geen dierlijke vetten zitten.

Ik maak die namelijk altijd met olijf olie...
Mijn ervaring zegt dus dat het wel mogelijk is.
Of het meer of minder THC opneemt dan dierlijke vetten weet ik niet, maar zoals in het door jou gequote stukje al staat: De chemische structuur van beide vetten is gelijk.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
THC is goed oplosbaar in alle vetten, plantaardig of dierlijk. De chemische eigenschappen van plantaardige en dierlijke vetten zijn op dit punt vergelijkbaar.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zowel plantaardige oliën als dierlijke vetten zijn apolaire stoffen, wat wil zeggen dat ze niet oplosbaar zijn in water, maar wel in bijvoorbeeld wasbenzine. THC hecht aan apolaire stoffen, dus ook aan plantaardige oliën.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dreuge zei:
0,3
Klik om te vergroten...
Dit, uit de losse pols is dat net iets minder als een joint...

En gewoon roomboter.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou dan! Naast eindelijk duidelijkheid over de boter ook scheikkundig nog wat wijzer geworden. Thanks allen! :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drugs = scheikunde :beer:
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Van wiet thee word je toch helemaal niet high? aangezien de THC zich niet aan het water hecht en je dus, tenzij je de wiet erbij opdrinkt, alleen de wietsmaak krijgt maar de THC eigenlijk weg gooit.
Ik heb juist vaak gezien dat wietthee wordt aangeraden voor mensen die wel de medicinale werking van wiet willen maar niet high willen worden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Scheutje sterke drank erbij?
Daar kan het ook in oplossen (wel iets andere bereidingswijze).

Weet alleen niet of thee met wodka nou echt lekker is..
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spatzi zei:
en iets romigs als volle melk en you're good to go.
Klik om te vergroten...
Iets romigs = vet = hecht aan THC.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."