Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblowen & roken ; TE JONG?

blowen & roken ; TE JONG?

56 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
Klik om te vergroten...
SittaMan, Chemical en HetEindeVanAlles hebben er een vriendje bij! : D
Klik om te vergroten...
Ze hebben er nog een vriendje bij, maar ik heb ook nog bronnen.
http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... lth2.shtml
http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wonderland zei:
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
Klik om te vergroten...

Bij de verbranding van wiet komt er wel nog steeds koolmonoxide vrij.. Die gaat dus niet op helaas...
Klik om te vergroten...


*EEEEHHH* WRONG...
JA er komt wat koolmono-oxide vrij bij de verbranding aangezien er geen volledige verbranding kan plaatsvinden... heeft dit enige betrekking op kanker?
NEE
koolmono-oxide bind zich aan de rode bloedcellen (die zuurstof verplaatsen) daardoor kan er minder zuurstof worden vervoerd door je lichaam... dit zorgt er voor dat je conditie minder word maar kanker?? hell no!

enne... naar die gast die denkt dat chips radioactief zijn:
ook f*cking fout dude.. ja het word inderdaad bestraald met straling die VAN een radioactieve stof komt. echter van de straling die er afkomt (dit kunnen alfa beta of gamma stalen zijn) word iets NIET radioactief! om een voorwerp radioactief te kunnen maken/zijn moeten hier al radioactieve atomen inzitten (dit is een normaal atoom... maar mist een neutron) of je moet er radioactieve neerslag op laten vallen... dit wil zeggen stof of kleine stukjes van een radioactieve stof.
ofwel van straling word iets NIET radioactief!
als dit zo zou zijn zou de complete westerse wereld al dood zijn aan stralingsziekte!

ur welcome :grin: *the scientist xP*
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.
Klik om te vergroten...

Jammer dat de meeste mensen toch nog tabak door hun jointje draaien.
Hoe oud ben je nu? De evt. psychologische gevolgen van wiet ( psychoses, schizofrenie, depressiviteit, ect.) kunnen ook na langdurig gebruik en zelfs na een langdurige stop in het gebruik nog de kop opsteken.

En iedereen die dagelijks blowt merkt dat hijzelf of zijzelf gewoon veranderd, je persoonlijkheid vervaagd. Wie hier geen last van heeft, is zich niet bewust van zichzelf.
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
En iedereen die dagelijks blowt merkt dat hijzelf of zijzelf gewoon veranderd, je persoonlijkheid vervaagd. Wie hier geen last van heeft, is zich niet bewust van zichzelf.
Klik om te vergroten...

Hm, is dat wel zo? Ik blow al een flinke poos dagelijks, maar ik kan ook goed zonder. Ik ben excellerend student op mn opleiding, ik doe een minor filosofie en kom daar nog altijd goed uit mn woorden en redenaties, op m'n werk willen ze eigenlijk dat ik fulltime kom werken. Ik heb een druk sociaal leven en de relatie met m'n ouders is uitstekend te noemen. Ik ben net 21.
Ik verander inderdaad, maar dat komt door meditatie en filosofie. Ik rook een jointje net als dat ik graag een kopje thee drink, het is gewoon ff lekker :)

Schets niet van die drama beelden. Okay, er zijn mensen die er slecht mee om gaan, maar als je een beetje helder van geest bent, is het echt geen probleem hoor. Ik ken meer alcoholisten van jonge (of oude for that matter) leeftijd dan die-hard junks die vervagen..
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben het compleet met PepTalk eens, helaas is het vaak pas zichtbaar als mensen iets meer kennis van zichzelf nemen.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zelf ben pas begonnen met blowen op mijn 17e dit puur voor de ondwikeling.
zie om mij heen veel vrienden die al sinds hun 13e blowen achol drinken en roken.
veel van hun zullen hier ook last van krijg met school

zou als jou was voor je meisje gaan en lekker het blowen een paar jaartjes vergeeten

en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Asitis zei:
PepTalk zei:
En iedereen die dagelijks blowt merkt dat hijzelf of zijzelf gewoon veranderd, je persoonlijkheid vervaagd. Wie hier geen last van heeft, is zich niet bewust van zichzelf.
Klik om te vergroten...

Hm, is dat wel zo?
Klik om te vergroten...

Dat denk ik wel, hoewel ik het wel erg negatief schetste.
De evt. persoonlijkheids verandering kan ( en is vaak) positief zijn.

Hoe zeker ben je ervan dat filosofie en meditatie jouw verandering heeft veroorzaakt?
Blowen past toch echt mooi in dat rijtje thuis, en kan zeker dat zetje in de rug geven.

Ikzelf ben ook een redelijk goed presterende student, en ik beweer ook zeker niet dat iemand die blowt dom is of wordt. Wel is het feit dat je anders op dingen neer gaat kijken, en eigenlijk je mening dus veranderd. Wanneer daar sprake van is, noem ik dat een persoonlijkheids- of in ieder geval een voorkeurs-verandering.
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#8
De meditatie en filosofie dragen daar zeker aan bij, het blowen ook wel ja. Net als elk ander druggebruik. Maar dat komt omdat ik er actief mee bezig ben, als je dat niet bent en je blowt wil volgens mij niet meteen zeggen dat je persoon veranderd.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Asitis zei:
De meditatie en filosofie dragen daar zeker aan bij, het blowen ook wel ja. Net als elk ander druggebruik. Maar dat komt omdat ik er actief mee bezig ben, als je dat niet bent en je blowt wil volgens mij niet meteen zeggen dat je persoon veranderd.
Klik om te vergroten...

Nee,
die personen zijn, zoals je het zelf al zegt, er niet mee bezig.
Onbewust zullen zij echter wel veranderen, maar je hebt wel gelijk dit is met elke drug, maar elk op een verschillende manier.
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aight dan begrijpen we elkaar :wink:
So the lesson is; werk aan je eigen ontwikkeling :P
M
MoNsTeRLid
01-01-2024, 00:00
#11
cropp zei:
ik herken mezelf wel een beetje in jou verhaal(ik ben intussen 19), ik zou minder gaan blowen als ik jou was, ik merk namelijk aan mezelf dat ik sinds ik dagelijks ben gaan blowen ik nergens meer geld voor heb, je geen enkele ruzie(met jou ouders) uitpraat, nooit meer een normaal gesprek voert(met je ouders) en ik heb sinds dien ook echte vriendin meer gehad...

ik zag veel minder mensen, ging nooit meer naar de kroeg en ik maakte niets vets mee omdat ik altijd buiten op een bankje aan het blowen was...

blowen is relax, maar 10 keer zo relax als je op vrijdagavond een week lang niet gesmoked hebt en dan een dikke joint draait, als dat je op vrijdagavond geen wiet meer hebt omdat je salaris in een week op is...
Klik om te vergroten...

Ik ben het helaam met mijn broer eens, Ik maak hem thuis mee, en iemand die elke dag bloowt is niet echt een pretje om mee same te wone. Het gaat nu super goed :P
Ik ben zelf 17 en begin steeds meer te blowen, maar dan wel in het weekend en niet elke dag en zo.
En nu wij same soms gaan blowen en dat is zo rilax, voor al omdat het niet elke dag is of elke week.
Mijn tip: mindere nu het nog kan. gewoon lekker in het weekend een blow roke en zo :wink:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#12
MoNsTeR zei:
Ik ben zelf 17 en begin steeds meer te blowen, maar dan wel in het weekend en niet elke dag en zo.
En nu wij same soms gaan blowen en dat is zo rilax, voor al omdat het niet elke dag is of elke week.
Klik om te vergroten...
Ben jij serieus 17?
Ik moet even bijkomen.
M
MoNsTeRLid
01-01-2024, 00:00
#13
Arthur King zei:
MoNsTeR zei:
Ik ben zelf 17 en begin steeds meer te blowen, maar dan wel in het weekend en niet elke dag en zo.
En nu wij same soms gaan blowen en dat is zo rilax, voor al omdat het niet elke dag is of elke week.
Klik om te vergroten...
Ben jij serieus 17?
Ik moet even bijkomen.
Klik om te vergroten...


hoezo bijkomen?
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Winehouse zei:
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.
Klik om te vergroten...

Chips is ook radioactief..
Dat word namelijk bestraald zodat het langer houdbaar blijft.
Klik om te vergroten...

Lol

Dat betekend nog niet dat het radioactief is. Alleen dat er radioactieve deeltjes langs zijn gegaan (alfa, beta of gamma straling). Om iets radioactief te maken moet het materiaal wat zelf radioactief is op het product komen.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Purple haze zei:
Winehouse zei:
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.
Klik om te vergroten...

Chips is ook radioactief..
Dat word namelijk bestraald zodat het langer houdbaar blijft.
Klik om te vergroten...

Lol

Dat betekend nog niet dat het radioactief is. Alleen dat er radioactieve deeltjes langs zijn gegaan (alfa, beta of gamma straling). Om iets radioactief te maken moet het materiaal wat zelf radioactief is op het product komen.
Klik om te vergroten...
En op tabak zit dus het isotoop polonium 210, waardoor het radioactief is.
E
EmilyyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb eens gelezen dat jongeren die onder de zestien al blowen 50% meer kans hebben om psychoses te krijgen dan degenen die dit niet deden. Dit is alweer 5 jaar gelden, dus dit zal vast alweer weerlegd zijn door een andere studie :wink:
Ook moet je standaard uitkijken met blowen als er schizofrenie in je familie zit. De aanleg die jij er al voor hebt wordt door het blowen nog eens versterkt en kan problemen opleveren in je latere leven. Schizofrenie komt trouwens ook als gevolg van overmatig blowen voor. (niet bij iedereen)

Het beste zou zijn om te minderen/stoppen met blowen om de schade die je hersenen en lichaam al hebt toegebracht weer 'recht te trekken'. Het punt is dat als je jong bent, wiet echt enorm schadelijk voor je is en (zoals bij roken wel kan), niet meer teruggedraaid kan worden, dus als je er al aan zit te denken om te stoppen, zou ik het in ieder geval wel doen.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja te jong. Wacht er een paar jaar mee.

Ben er zelf 17 en ergens vind ik het al spijtig dat ik zo vroeg al ben begonnen, hoe leuk het ook is ik had het misschien toch liever over een aantal jaartjes ontdekt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je hersenen nog onvolgroeid zijn gaat het altijd kwaad kunnen. Je kan achterstand oplopen op je normale leeftijd een al die shit. Het uitgangspunt is 18 jaar (hoewel je pas op je 23e mentaal echt volgroeid bent). Zo iets zei de dokter toch tegen me :smoke:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mentaal ben je nooit volgroeid..Je blijft je leven lang, tot het punt dat je sterft, leren.

Je hersenen hebben een bepaalde (eind)fase van groei bereikt, that's all.
Ook is dat niet per definitie op je 23e, sommige zijn 16 andere 26...
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blowen terwijl je brein zich nog aan het ontwikkelen is, is fout. Voor de zekerheid kun je volgens mij beter pas na je 20e beginnen. Als je brein al ontwikkeld is heeft het in principe geen nadelige gevolgen (dat je brein helemaal afstompt is een fabel, je wordt er misschien wat apathischer van, maar dat is in mijn geval meer om dingen die eigenlijk ook geen fuck boeien)
Schizofrenie en psychoses ontwikkelen door wiet is eveneens een fabel. Als een persoon al aanleg heeft voor deze dingen kan het inderdaad getriggerd worden door overmatig drugsgebruik, maar als het al niet in je genen zit om een dat te ontwikkelen zal wiet je niet spontaan schizofreen of psychotisch maken.

Wat betreft depressiviteit door wiet, daar is enerzijds wel wat voor te zeggen. Je gaat meer nadenken over dingen. Het leven, de maatschappij, nut van het leven, etc. Daar kan ik soms een beetje down van worden omdat je je dan realiseert in wat voor achterlijke maatschappij je gedoemd bent te leven, en dat je leven als bewust geworden hoop organisch materiaal eigenlijk weinig zin heeft.
Overigens geldt dit ook voor andere psychoactieve drugs.
Maarja, dan denk ik, als ik stop met blowen/drugs denk ik misschien minder over zulke dingen na, maar wil ik dat wel? Ik ben geen type om 'ignorance is bliss' als levensmotto aan te nemen, dus dan zie ik de wereld liever voor wat het is.
Bovendien realiseer ik me dat de gedachte misschien grauw is, maar daardoor is mijn levensdoel wel geworden om alleen bezig te zijn met de dingen waar ik om geef en waar ik gelukkig van wordt, en dat heeft prima uitgepakt. Ik denk dat ik toch een stuk onbezorgder in het leven sta dan veel andere mensen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."