Re: Hoe doe je nu die vloei achter de tip zodat ie blijft zi
kaasbaas zei:
- Niet een te groot tipje, vrij klein en niet te slap! Het moet wel rond blijven
![:)]()
.
- Zorg dat de tip van je af zit, dit wil zeggen dat als je hem weer uit zou willen rollen je de tip van je af zou moeten open trekken. Dit doe je zodat je de tip niet open draait als je je joint dicht wilt draaien.
- Genoeg tabak/whatever bij de tip, mag best lekker strak zitten
![:sunglasses:]()
.
- Oefening baart kunst, je moet het niet teveel forceren! Draai subtiel zodat het vloeitje vanzelf een "ronde vouw" krijgt en dan kun je 'm zo dicht draaien.
Al deze tips zijn heel belangrijk imho! Vooral de 2e, als je dit namelijk "andersom" doet en het uiteinde van je tippie zit nét op 't verkeerde plekje, is een jointje dichtrollen opeens een pain in the ass. Ik ben wat neurotisch (lees: perfectionistisch) en ik pas ook altijd deze tactieken toe, werkt prima!
Als ik het goed begrijp krijg je je vloeitje niet goed onder de tweede laag vloei. Klinkt vaag maar goed, ik denk je probleem te snappen. Wat ik ook belangrijk vindt is iets wat je niet ziet als je mensen observeert met het draaien van jointjes.
Hetgeen wat mij altijd helpt om het vloeitje zo strak mogelijk onder de tweede laag vloei te steken is door eraan te trekken. Je hebt met je linkerhand het linker-uiteinde van je joint vast (voor mij de top) en met je rechterhand het rechter-uiteinde (voor mij de tip). Als je gaat dichtdraaien focus je niet meer op het rond-rollen (als het goed is is je tabakmengsel nu toch mooi rond) maar het zeg maar uit elkaar trekken van je handen waardoor er een soort druk op de joint komt te staan. (niet te hard trekken
dan scheurt 'ie uit elkaar, maar nét niet hard genoeg) hierdoor komt het vloei héél strak tegen het tabak aan te liggen en kun je hem met één draaibeweging superstrak dichtdraaien.
Los van alle tactieken die je hier krijgt is de belagrijkste message denk ik inderdaad (hij staat er vaak genoeg tussen); OEFENEN. Als je ze dicht krijgt ben je goed op weg, volgende stap is voor jezelf proberen te herkennen waar je de "fout" in gaat zodat je daar een verbeterpunt van kan maken. Simple fact; hoe vaker je draait, des te beter je jointjes eruit gaan zien.
En van een zelfgedraaid jointje geniet ik persoonlijk toch het meest
