Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen met wiet op?

Trippen met wiet op?

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lavalamp zei:
Je bent er wat gevoeliger aan of niet want het maakt echt niet uit of ik Haze of autoflower rook.... Stoned is visuals :)

Komt waarschijnlijk door af en toe te trippen ook.
Klik om te vergroten...

De wiet soort maakt zeker wel uit.
In mijn ogen is dat zelfs een van de belangrijkste aspecten om te trippen op wiet.
Wanneer je het wat gewent bent, kun je het ''oproepen'' terwijl je onder invloed van welke wiet dan ook bent. Echter, toen ik nog ''oefende'' met het trippen op wiet, viel mij op dat vooral sativa rijke soortjes mij makkelijker in de trip zogen.

Manier van gebruik ( zonder tabak!) en set en setting zijn ook erg belangrijk uiteraard.

Tomaat zei:
OT: Ik denk niet dat dat 'op te roepen' valt. Gewoon combinatie van soort wiet (amnesia bv), set en setting en een schepje toeval...
Klik om te vergroten...

Ik kan het oproepen. Als ik wil trippen op wiet doe ik dat, wil ik alleen stoned zijn... Dan chill ik hem gewoon.
Verder heb je wel gelijk met de ''voorwaarden''.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Tomaat zei:
OT: Ik denk niet dat dat 'op te roepen' valt. Gewoon combinatie van soort wiet (amnesia bv), set en setting en een schepje toeval...
Klik om te vergroten...

Ik kan het oproepen. Als ik wil trippen op wiet doe ik dat, wil ik alleen stoned zijn... Dan chill ik hem gewoon.
Verder heb je wel gelijk met de ''voorwaarden''.
Klik om te vergroten...

Juistem :hearteyes:

yxes zei:
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P
Klik om te vergroten...

Over open deuren gesproken :tearsofjoy:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Ik kan het oproepen. Als ik wil trippen op wiet doe ik dat, wil ik alleen stoned zijn... Dan chill ik hem gewoon.
Verder heb je wel gelijk met de ''voorwaarden''.
Klik om te vergroten...

Lucky you :grin: :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is wel erg appart.
Ik kan het ook alleen bij puur roken, een niet pure joint of sigaret ''verpest'' het meteen.
Zou ik dus willen stoppen met trippen, dan neem ik 1 hijsje van een sigaret en ik ben weer redelijk terug op aarde:)
Maar meestal kan ik op eigen benen wel terug.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, in mijn ogen kan iedereen het.
Ik zou niet kunnen uitleggen hoe je het moet doen.
Het is net zo iets als met je ogen bewegen, het is lastig uit te leggen maar je kunt het of je kunt het niet. ( Of is dat nou een of andere stoner vergelijking Klaas?)
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb dit ook zelf, wel altijd uit een puurpijpje, met een bong heb ik het niet.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
yxes zei:
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P
Klik om te vergroten...

Over open deuren gesproken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoeld :P maar zovan dat is met de meeste dingen die je ontdekt met trippen, ze zijn zo logisch maar je bent er niet bewust mee bezig. En dit werd zo in me gedrukt, plus dat de gedachtes veel complexer waren maar niet terug zijn te halen na je trip. Ik ging toen nog veel verder en dieper, alleen besefte me een soort van hoe dieper ik ga, hoe minder de kans is dat het klopt ofzo. Dit was ergens weer vrij frustrerend, omdat ik me eigenlijk besefte dat ik nergens iets van snap ofzo. Had toen ook niet veel zin meer om na te denken omdat ik het toch nutteloos vond en me tot nergens bracht.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
yxes zei:
omdat ik me eigenlijk besefte dat ik nergens iets van snap ofzo.
Klik om te vergroten...

Dat geld ook een beetje voor jou berichtjes.
Probeer wat beter leesbare zinnen te typen, met wat meer interpuncties en

allinea's :P

Ik begrijp je wel, vind het zelfs vrij herkenbaar!
Vooral dat stukje waarin je beseft dat hoe verder je gaat hoe meer het op dat moment klopt, maar hoe groter de kans is dat het in ''reallife'' niet klopt.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Juist, inderdaad je hebt gelijk m'n schrijfstijl is nogal warrig :flushed: . Maar was gistere te lui om het te verbeteren. Ik had zoiets van: "als ze vragen heb hoor ik het wel :rolleyes: "

Verder ja inderdaad dat gevoel, maar wist het toen ook niet helemaal te plaatsen.
K
KontrastLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wanneer ik wiet vaporize, ofwel verdamp kan ik ook flink trippen!! Dat is dan met name wanneer ik weinig heb gegeten en/of geslapen en dan 2 of 3 bowls (hoe noem je dat in het NL?) verdamp voordat ik ga slapen. Daarna poets ik meestal mijn tanden en tegen de tijd dat ik in bed lig.. my head becomes a hostage :openmouth: Ik zie dan in enorm snel tempo alles wat er onbewust in mijn hoofd zat opgeslagen voorbij vliegen en dan alles tegelijk, door elkaar en vaak slaat het helemaal nergens op. Kan me van laatst bijv. herinneren dat ik een maat van me cartoonachtig zag en hij had yoghurt in zijn ogen :confused: Ik kan het niet beter beschrijven dan dat wat je beleeft als je je bewust bent van het feit dat je droomt.
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik lekker stoned ben kan ik patroontjes in dingen zien.
Als ik echt goed stoned ben en in bed lig terwijl ik me op mijn gedachten concentreer dan heb ik het idee mijn onderbewuste wat te begrijpen. Ik begrijp dan beter hoe mijn gedachten tot stad komen.
Een film stoned kijken voelt ook als een trip soms, ik denk dan veel meer door in plaats van passief te kijken en details vallen meer op.

Dit is veel sterker geworden sinds ik getript heb op truffels en 2c-b. Soms kan ik nu ook geheel nuchter me net voelen als ik trip als ik dit probeer te stimuleren.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van wiet heb ik wel soms dikke CEV. Open eye alleen soms de muur die even lijkt te golven uit mijn ooghoek. Het is dan ook een psychedelica :smoke:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb door wiet 1 keer met open ogen knipperende balken en de helft van mn beeld zwartwit de andere helft in felle kleuren gezien :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."