Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen met wiet op?

Trippen met wiet op?

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
t
twenty4sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
volgens mij was je gewoon K***** stoned :grin:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb dit ook zelf, wel altijd uit een puurpijpje, met een bong heb ik het niet.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
yxes zei:
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P
Klik om te vergroten...

Over open deuren gesproken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoeld :P maar zovan dat is met de meeste dingen die je ontdekt met trippen, ze zijn zo logisch maar je bent er niet bewust mee bezig. En dit werd zo in me gedrukt, plus dat de gedachtes veel complexer waren maar niet terug zijn te halen na je trip. Ik ging toen nog veel verder en dieper, alleen besefte me een soort van hoe dieper ik ga, hoe minder de kans is dat het klopt ofzo. Dit was ergens weer vrij frustrerend, omdat ik me eigenlijk besefte dat ik nergens iets van snap ofzo. Had toen ook niet veel zin meer om na te denken omdat ik het toch nutteloos vond en me tot nergens bracht.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
yxes zei:
omdat ik me eigenlijk besefte dat ik nergens iets van snap ofzo.
Klik om te vergroten...

Dat geld ook een beetje voor jou berichtjes.
Probeer wat beter leesbare zinnen te typen, met wat meer interpuncties en

allinea's :P

Ik begrijp je wel, vind het zelfs vrij herkenbaar!
Vooral dat stukje waarin je beseft dat hoe verder je gaat hoe meer het op dat moment klopt, maar hoe groter de kans is dat het in ''reallife'' niet klopt.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Juist, inderdaad je hebt gelijk m'n schrijfstijl is nogal warrig :flushed: . Maar was gistere te lui om het te verbeteren. Ik had zoiets van: "als ze vragen heb hoor ik het wel :rolleyes: "

Verder ja inderdaad dat gevoel, maar wist het toen ook niet helemaal te plaatsen.
K
KontrastLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wanneer ik wiet vaporize, ofwel verdamp kan ik ook flink trippen!! Dat is dan met name wanneer ik weinig heb gegeten en/of geslapen en dan 2 of 3 bowls (hoe noem je dat in het NL?) verdamp voordat ik ga slapen. Daarna poets ik meestal mijn tanden en tegen de tijd dat ik in bed lig.. my head becomes a hostage :openmouth: Ik zie dan in enorm snel tempo alles wat er onbewust in mijn hoofd zat opgeslagen voorbij vliegen en dan alles tegelijk, door elkaar en vaak slaat het helemaal nergens op. Kan me van laatst bijv. herinneren dat ik een maat van me cartoonachtig zag en hij had yoghurt in zijn ogen :confused: Ik kan het niet beter beschrijven dan dat wat je beleeft als je je bewust bent van het feit dat je droomt.
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik lekker stoned ben kan ik patroontjes in dingen zien.
Als ik echt goed stoned ben en in bed lig terwijl ik me op mijn gedachten concentreer dan heb ik het idee mijn onderbewuste wat te begrijpen. Ik begrijp dan beter hoe mijn gedachten tot stad komen.
Een film stoned kijken voelt ook als een trip soms, ik denk dan veel meer door in plaats van passief te kijken en details vallen meer op.

Dit is veel sterker geworden sinds ik getript heb op truffels en 2c-b. Soms kan ik nu ook geheel nuchter me net voelen als ik trip als ik dit probeer te stimuleren.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van wiet heb ik wel soms dikke CEV. Open eye alleen soms de muur die even lijkt te golven uit mijn ooghoek. Het is dan ook een psychedelica :smoke:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb door wiet 1 keer met open ogen knipperende balken en de helft van mn beeld zwartwit de andere helft in felle kleuren gezien :P
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat wiet een tiprmiddeltje is, is mij ook al lange tijd duidelijk.

Zoals OP, gaan de gedachten ver, en worden ze complex.
Wat zeker lijkt op een keer toen ik truffels had gegeten.
Die sleep twitch heb ik ook al vaak gehad, en de toestand tussen dromen en wakker is een speciale staat van bewustzijn imo.

Zoek maar eens Astral Projection op ^^

Enjoy the herbz!

Peace! :stoned:
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#11
af en toe heb ik van die momenten dat ik ipv gewoon wat blow, heel veel ga blowe :grin:

en dan bedoel ik dus puur en meerdere, dan lijkt het wel alsof ik over een drempel heen ga en dat ik totaal anders op de wiet reageer, en het ook heel anders ervaar. (eigenlijk ook vergelijkbaar met een lichte truffeltrip, alles interessant vinden en niet meer recht kunnen denken)
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij 1.5g - 2gram per persoon wiet eten ga je toch wel iets wat heel erg ver lijkt op trippen. Maar het komt lang niet in de buurt van echt trippen.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:

a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had afgelopen dinsdag een pure blunt op met 4 soortjes en 0,5 gram Caramello hasj met iemand anders. Ik had nog nooit zo iets sterk gerookt, het was ook constant hijsen en hoesten. Toen hij op was was ik wel lichtjes aan het trippen, maar zonder visuals.

N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#15
lolnoob zei:
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:
Klik om te vergroten...

Nou niet echt, zolang je het onder controle kan houden. Het heeft zeker wel de potentie om paranoia sterk aan te wakkeren ( zeker dan bij 1.5gr+ oraal). Met zo'n dosis doet de high zeker niet onder voor harddrugs hoor, als 'onervaren' gebruiker zou ik echt veel minder doen. rond de 2gr/pp was echt op het randje, misschien zelfs iets te hard
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
2 gram pp is, mits je het goed bereid, zelfs voor ervaren gebruikers veel te veel.
Beginner zou ik altijd 0,1-0,5 aanraadden. Heb zelf 1 keer een gram verwerkt in wat muffins, en dat was voor mij toch veel te hard. Psychologisch dan...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#17
lolnoob zei:
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:

Klik om te vergroten...

hahaaaaahahahah hebben ze nou 25gram in die brownies gedaan? :tearsofjoy:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb dit eigenlijk altijd als ik ga blowen. Ik rook mezelf (puur) altijd helemaal scheel, ga dan op bed liggen trippen en na een uurtje of 2 val ik in slaap.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey,

Gisteren samen met een maat wat wiet in een pijpje gedaan (geen tabak) en even flink lopen lurken. Voelde niet zoveel gingen weer naar binnen beetje stoned, verder geen zware effecten. Ik ga boven op bed zitten en ben me toch ineens een partij gaar.

- voelde alsof ik pulseerde (ging er over nadenken dat het mss m'n hartslag was en werd er een beetje para van)
- lichte closed eye visuals
- beetje visuele ruis met ogen open (niet genoeg om het OYV's te noemen)
- Echt een paddo/truffel manier van nadenken, heel heel heel diep ingaan op dingen net op het randje van paranoide tot bad gaan en mezelf dan weer terug halen.
- Ben denk ik van half 3 tot half 10 's avonds stoned geweest.
- hele tijd mezelf afvragen of ik het fijn vond of niet. Linkte het een beetje met het gevoel van toen ik met truffels een keer bad ging (dit was heel veel minder) en een keer toen ik wappie was na xtc (was week uit met m'n vriendin) dus dat viel toen ook niet zo lekker.

- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P

edit: Ik was op een gegeven moment ook in een tussenfase van slapen en wakker zijn (weet niet of het lucid dreaming was). Werd in ieder geval wel wakker van het gevoel dat je valt en dan schoppen met je been (sleep twitch).

iemand iets soortgelijks een keer meegemaakt?
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
yxes zei:
- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
Klik om te vergroten...

Juiste conclusie, maar een nog betere: Wiet is en blijft een licht tripmiddel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."