Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBong vs. vaporizer

Bong vs. vaporizer

39 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is het ook niet zo dat behalve het enorme prijssverschil vapen qua effect toch ook iets minder is? Ik had me er een tijdje geleden een beetje in verdiept omdat vapen toch stukken gezonder is (gebruikte al een bong). Het leek me echter toch te veel geld en gedoe, dus ik hou het maar bij m'n oude bong (ook omdat ik niet dagelijks gebruik).

Ik heb trouwens eerst jarenlang zo af en toe een jointje gerookt en er opzich ook best van genoten, maar bij de eerste keer pure wiet in een bong werd ik echt compleet weggeblazen. Het is of het totaal een ander goedje is wat je gerbuikt. Ik denk dat iedereen wel het verschil merkt tussen puur of met tabak, maar ik ben (blijkbaar) heel gevoelig voor nicotine, wat bij mij het hele wieteffect compleet doodt. Ik ervaar een joint dan ook als niet meer dan een sterke sigaret. Een bowl pure wiet brengt mij daarentegen 2-3 uur lang in een compleet andere state of mind met enorm versterkte waarneming, filosofische gedachten, munchies en andere niet al te vervelende bijwerkingen. Ben ik nou zo raar of hebben meer mensen dit?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
picturae zei:
neen want je hebt geen vettige tabak in een bong, puur natuur
een vaporizer verhit/verdampt je thc al de andere rommel blijft zitten.
Aangezien het verdampt komen er ook geen schadelijke stoffen vrij die je wel krijgt bij verbranding.
Klik om te vergroten...

Hoe puur natuur is jouw wiet dan?
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
soldiermoney zei:
Lavalamp zei:
Oke dan... wat IK bedoel is dat als je een Vaporizer hebt om de longen een beetje schoon te houden je het daarna toch niet nog gaat oproken om dan het plantenmateriaal toch binnen te krijgen? :beer:
Klik om te vergroten...
Als je met plantenmateriaal THC bedoeld... :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

dat slaat dus nergens op want als je een vapo rookt verband je alleen maar de thc, verder niks.
als je dus alle thc uit de iwet haalt, en daarna de wiet rookt, lijkt het me nogal vreemd dat je van die wiet leip word. er zit geen thc in dan he =)
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
^ja hehe. maar dan heb je weer niks aan de vapo =)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#5
DutchCookie zei:
^ja hehe. maar dan heb je weer niks aan de vapo =)
Klik om te vergroten...

Als je er zoals TS zegt cannaboter van maakt zijn je longen toch mooi gespaard? :)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb vandaag een Vapo2 (vaporizer waar je een vlammetje onder moet houden) gekocht en meteen uitgetest. Het is echt zoveel makkelijker te inhaleren dan bij een bong, maar ik moest fucking veel hoesten van die vape. Het kriebelt gewoon erg in je keel. De high is ook heerlijk, lekker high en energiek. Ik vind het echt een goede aankoop! :stoned:

O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damien0124 zei:
Ik heb vandaag een Vapo2 (vaporizer waar je een vlammetje onder moet houden) gekocht en meteen uitgetest. Het is echt zoveel makkelijker te inhaleren dan bij een bong, maar ik moest fucking veel hoesten van die vape. Het kriebelt gewoon erg in je keel. De high is ook heerlijk, lekker high en energiek. Ik vind het echt een goede aankoop! :stoned:

Klik om te vergroten...

ik zit nog te twijfele..
het zou eigenlijk wel moeten, ben overgegaan naar puur of bijna puur omdat ik gestopt ben met roken, dus misschien schaf ik hem ook wel aan :stoned:

maar ik heb al wel geexpirimenteerd met puurpijpjes en bongs en ommetjes weet ik veel wat maar ik blijf terugvalle op een normaal gedraaide joint...
K
KontrastLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kunt ook een vaporgenie of vapo-bowl halen en die kop op een bong schroeven. Werkt prima als verdamper mits je de tijd neemt om de juiste techniek te vinden en mocht vaporizen je niet bevallen dan kun je je bong altijd nog zo gebruiken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Werkt prima met hasj.
Waar je in een joint je hasj vaak niet eens helemaal verbrand (harde stukjes as) kun je dat met een bong zelf bepalen.

Bij hasj doe ik het wel, bij wiet niet. Daar hit ik 2 keer van per bowl. Dan zijn alle werkzame stoffen al je longen in geweest, maar blijft er nog wel onverbrandde wiet over. Als ik dat er nog bij rook merk ik geen verschil, behalve dat er weer een stukje extra geasfalteerd is vanbinnen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
segfault zei:
Heb je speciaal afwasmiddel voor, bakje met warm water bong cleaner erin en je glaswerk erin.
Klik om te vergroten...

Dat ist probleem, die bongcleaner is alleen voor glas.
Ik ben gierig/arm, dus ik heb alleen maar acryl..
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Binnenkort maar eens een bong kopen. Dat werkt toch ook wel gewoon met een stukje hasj?
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Werkt prima met hasj.
Waar je in een joint je hasj vaak niet eens helemaal verbrand (harde stukjes as) kun je dat met een bong zelf bepalen.
Klik om te vergroten...

Als je harde hasj hebt kun je hem ook eerst even in je grinder doen.
Niet meer als 1 a 2 keer draaien anders heb je hasjpoeder.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb toch al een paar (metalen) grinders verneukt door er hasj mee te grinden.
Het werkt wel, maar die hasj bleef aan die pinnetjes plakken. Na er nog een paar keer mee gegrind te hebben zat het echt heel vast. Heb toen zelfs met ethanol proberen te weken, maar hielp niet.

Maar ''hasjpoeder'' vind ik juist wel chill. Ik merk niet zo snel iets van hasj dus als ik het gebruik als bijsmaak of echt heel veel.
Dan maak ik dat hasjpoeder, halve bowl vol en alles verbrand binnen 1 hit. Ideaal :hearteyes:
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha, ja dan werkt het wel :P
En als je grinder heel vies is geworden kun je hem schoonmaken
door hem in een pannetje water te laten koken. ( alleen metalen grinders... DUH :tongueout: )
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ook geprobeerd, die hasj ging er gewoon niet af. Zelfs met een mesje of ethanol/allesreiniger/chloor, het leek wel gewoon versmolten met het ijzer.

Zal wel geen beste hasj geweest zijn dan :rolleyes:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook al opgemerkt dat een vaporizer, hoewel hij duurder is in aankoop, wel zuiniger is op je wiet. Het is een lekkere high, maar het is wel soms onhandig. Een goede vaporizer is enkel voor thuisgebruik, en die steek je in het stopcontact. Terwijl je een bong nog wel kan meenemen op een campeertrip ofzo. Moest dat iets voor je uitmaken dan.

Nog een leuk weetje, een kennis van me, die nogal anti-tabak is, neemt de gevaporizde wiet mee in een zakje naar festivals, om daar als tabaksvervanger te gebruiken in zijn joints. Ze smaken nog lekker ook.
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben zelf meer fan van de bong vanwege het snelle effect. Een vaporizer moet je toch al gauw een tijdje voor uittrekken voor je het begint te voelen. En hoewel het wel heerlijk is pak je in de praktijk dan toch eerder de bong want dan is het gewoon inhaleren en 'bam!' :stoned:
Eigenlijk is een vaporizer echt wel aan te raden, maar neem er dan een goedkope bong bij vanwege het praktisch nut.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
segfault zei:
PepTalk zei:
Ook geprobeerd, die hasj ging er gewoon niet af. Zelfs met een mesje of ethanol/allesreiniger/chloor, het leek wel gewoon versmolten met het ijzer.

Zal wel geen beste hasj geweest zijn dan :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Naar mijn idee is goede hasj juist zacht. Als ik Zero Zero (laagste van laagste, keiharde blok) vergelijk met een Polm, Super Polm of Tibsla (betere hasj verkrijgbaar hier) dan verkruimelen deze al vrij snel zelfs zonder te verwarmen. Als je zoiets als ice-o-lator hebt van hoge kwaliteit dan is het bijna hasj olie als je hem langere tijd in je broekzak draagt :grin:

Trouwens voor het schoonmaken van mijn vaporgenie (plastic stuk waar je aan trekt en metaal stukje voor de bowl) heb ik ook gewoon de bong cleaner gebruikt. Wel verdunt met water. Dit is allemaal zonder problemen gegaan. Ik heb deze gewoon bij de smartshop Sirius gekocht.
Klik om te vergroten...

Dat zeg ik, niet zulke beste hasj.
Maar hoe zachter hoe beter gaat niet altijd op hoor!
Heb zelf ice-o-lator gemaakt, en die is knoer hard (van een andere batch juist weer teer achtig) maar is zeker wel goed! Het lijken kleine bruine steentjes, maar 't smaakt heerlijk en voelt nog beter!

Hakvlees zei:
Ik ben zelf meer fan van de bong vanwege het snelle effect. E
Eigenlijk is een vaporizer echt wel aan te raden, maar neem er dan een goedkope bong bij vanwege het praktisch nut.
Klik om te vergroten...

Deze mening deel ik volkomen.
Hoewel het vaporizen wel magisch is, je inhaleert wel maar voelt niets en toch word je knetter.
Maar een bong is gewoon harder, waar je bij vaporizen langzaam een droomwereld binnentreedt schiet de bong je in een raket af in hyperspacce.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is ook een kwestie van smaak! ik Vind een waterpijp roken 10x lekkerder dan een vaporizer.
y
yrevoceraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Okee, bedankt! En zijn bongs dan even slecht als joints?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."