Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVergeetachtigheid door wiet

Vergeetachtigheid door wiet

29 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
In zekere mate wel. Het werkt sterk bewustzijnsveranderend natuurlijk, hallucinogeen betekent niet dat je er leuke patroontjes of gele krokodillen door gaat zien.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pizza Haze zei:
wtf wilde ik hier nou posten :confused:
Klik om te vergroten...

Dat je je gevoel voor humor bent kwijt geraakt?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
Pizza Haze zei:
wtf wilde ik hier nou posten :confused:
Klik om te vergroten...

Dat je je gevoel voor humor bent kwijt geraakt?
Klik om te vergroten...
BURN! :smoke:
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
Pizza Haze zei:
wtf wilde ik hier nou posten :confused:
Klik om te vergroten...

Dat je je gevoel voor humor bent kwijt geraakt?
Klik om te vergroten...
HAHAHAHAHAHAHA goeie.

shit blijkbaar ben ik het echt kwijt..
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Oom Klaas zei:
Pizza Haze zei:
wtf wilde ik hier nou posten :confused:
Klik om te vergroten...

Dat je je gevoel voor humor bent kwijt geraakt?
Klik om te vergroten...
BURN! :smoke:
Klik om te vergroten...
:grin:
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb het ook, ik ben nu 21 jaar, en ik blow al sinds m'n 15. Tussen m'n 16 en m'n 18 deed ik dit wekelijks. Sinds m'n 18 bijna altijd dagelijks, maar soms ook met periodes dat ik een paar dagen niet blowde.

Nu heb ik sinds een week of 2 werk in een computerwinkel. En ik merk van me zelf, dat ik bijna alles dubbel moet vragen, omdat ik het na een paar seconden vergeet, of niet meer zeker weet. Tot grote ergernis van ik en m'n baas. Ik heb de voorbije 3 weken niet meer geblowed. Behalve vorig weekend 1 jointje, en nu dit weekend, 3 joints, en gisteren ook 1tje, en het valt me echt op: ik vergeet nog meer dan gewoonlijk. Ik vind het hatelijk. maar ik smoor ook graag eentje op 't gemak.

Als ik minimum 7 dagen niet meer blow, begint men geheugen beetje bij beetje beter te worden. Maar vanaf ik 1tje blow, gaat alles er weer op achteruit :(

pfffttt

Bestaan er geen pillen hiervoor? Zoals vitaminepillen voor vitaminetekort. Of proteinen...

Prettige feesten btw
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zijn een heleboel geheugen bevorderende supplementen te halen.
Of ze iets uithalen met de vergeetachtigheid door het blowen weet ik niet.

De vergeetachtigheid op lange termijn word volgens mij vooral veroorzaakt doordat wanneer je (vooral net voor het slapen) blowt, je niet/minder droomt en je slaapfases verstoord zijn.

Normaal als ik nuchter in bed lig, denk ik nog na over wat ik die dag allemaal gedaan heb enz.
Herhaling = onthouden. Als ik blow voordat ik ga slapen, doe ik dat allemaal niet en stone ik hem gewoon lekker.

Jij hebt er vooral last van op je werk, dus dan gaat het slaapverhaal misschien niet op.
Probeer gewoon niet te veel te blowen, en probeer bijv. eens ginkgo biloba uit.

Wiet veroorzaakt in ieder geval niet een bepaald vitamine tekort die je heel makkelijk weer aan kunt vullen.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Er zijn een heleboel geheugen bevorderende supplementen te halen.
Of ze iets uithalen met de vergeetachtigheid door het blowen weet ik niet.

De vergeetachtigheid op lange termijn word volgens mij vooral veroorzaakt doordat wanneer je (vooral net voor het slapen) blowt, je niet/minder droomt en je slaapfases verstoord zijn.

Normaal als ik nuchter in bed lig, denk ik nog na over wat ik die dag allemaal gedaan heb enz.
Herhaling = onthouden. Als ik blow voordat ik ga slapen, doe ik dat allemaal niet en stone ik hem gewoon lekker.

Jij hebt er vooral last van op je werk, dus dan gaat het slaapverhaal misschien niet op.
Probeer gewoon niet te veel te blowen, en probeer bijv. eens ginkgo biloba uit.

Wiet veroorzaakt in ieder geval niet een bepaald vitamine tekort die je heel makkelijk weer aan kunt vullen.
Klik om te vergroten...


Ja hehe, van mij is het net hetzelfde :grin: ik probeer altijd smoren, blowen voor ik ga slapen, te vermijden, zeker als ik de volgende ochtend moet gaan werken. Ik stel men slaapmax van 8 uur altijd uit, en als ik dan eenmaal diep aan het slapen ben, geraak ik altijd zo moeilijk uit men bed, met als te laat komen op m'n werk en vroeger school als gevolg :tongueout: Kvind 't wel ambetant hoor.. ik probeer nu liefst gewoon in de weekend 1, 2 gr max te blowen, ipv 4,5 gr in 2,3 dagen

Zeker nu probeer ik er op te letten dat ik niet zoals een zombie ga werken, zoals onderandere donkere wallen onder je ogen en shit

En zoals je zegt, die dromen, lol, 't viel me echt op in de voorbije 3 weken dat ik amper, tot niet meer blowde, ik veel meer intensere zottere dromen had dan normaal, maar spijtig genoeg vergeet ik ze allemaal, en sinds men eerst jointje dit weekend, heb ik totaal geen dromen meer, vooral die lucide dromen :hearteyes:
P
Puma1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Door die vergeetachtigheid, heeft het juist positieve eigenschappen zoals tegen depressie enz..

En zoals lachen en je weet nietmeer door wat.
Euforisch en vergeetachtigheid is
de beste remedie tegen depressie
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het ergste vind ik dat het moeilijk is om boeken fatsoenlijk te absorberen als je dagelijks blowt. Ik moet echt dagen apart zetten om niet te blowen als ik een boek echt goed wil lezen, tenzij het Stephen King novel is ofzo.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik krijg wel degelijk HPPD-achtige patroontjes van veel blowen trouwens.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
weyoun22 zei:
Het ergste vind ik dat het moeilijk is om boeken fatsoenlijk te absorberen als je dagelijks blowt. Ik moet echt dagen apart zetten om niet te blowen als ik een boek echt goed wil lezen, tenzij het Stephen King novel is ofzo.
Klik om te vergroten...

Bij romans ed. totaal geen last van.
Studie boeken daarin tegen zijn wel een ramp als ik die dag geblowd heb/stoned ben.

Angramar Temenos zei:
Ik krijg wel degelijk HPPD-achtige patroontjes van veel blowen trouwens.
Klik om te vergroten...

Merk ik de laatste tijd ook wel, het lijken de eerste voortekens van HPPD, terwijl ik al meer dan een half jaar niet meer getript heb.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vaak als ik geblowt heb met vrienden stromen de gedachtes in sneltreinvaart door m'n hoofd. Dan denk ik ergens aan en dan vind ik het geniaal. Dan klopt het precies. Maar als ik het dan wil vertellen aan mijn vrienden, ben ik halverwege het verhaal, en dan ga ik plotseling aan andere dingen denken en dan ben ik het verhaal kwijt. Dit is zo frustrerend :P Maar goed, hebben meer mensen dit?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
No shit, THC fuckt met je korte termijn geheugen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LeonR123 zei:
Maar goed, hebben meer mensen dit?
Klik om te vergroten...

Nee
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik een periode heel veel blow wel ja. Kenmerkend daar van!
Als je het dagelijks doet ontwikkel je op dit gebied ook problemen.
Je hersencellen sterven af m.a.w.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://www.cannabisdebaas.nl/Stoppen-minderen/Hoeveel-is-veel.aspx
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had het vooral toen ik hasjbrownies had gegeten. Telkens briljante ideeën, maar na 5 seconden weet je alleen nog maar dat het briljant was en verder niets :P

Ook als je puur blowt krijg ik het vaker, maar dan heb ik ook vaker dit soort gedachtengangen.

Ik had er trouwens laatst wel eentje onthouden en achteraf sloeg het nergens op dus het is ook niet zo'n probleem denk ik.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Je hersencellen sterven af m.a.w.
Klik om te vergroten...

Voor zo ver ik weet is er géén bewijs voor afstervende hersencellen bij cannabisgebruik.
Je wordt inderdaad vergeetachtiger van veel blowen, maar als je een periode gestopt bent gaat dit weer over.
Een verklaring voor het vergeetachtiger worden zou je verneukte REM-slaap kunnen zijn bij (overmatig) blowen.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#20
LeonR123 zei:
Vaak als ik geblowt heb met vrienden stromen de gedachtes in sneltreinvaart door m'n hoofd. Dan denk ik ergens aan en dan vind ik het geniaal. Dan klopt het precies. Maar als ik het dan wil vertellen aan mijn vrienden, ben ik halverwege het verhaal, en dan ga ik plotseling aan andere dingen denken en dan ben ik het verhaal kwijt. Dit is zo frustrerend :P Maar goed, hebben meer mensen dit?
Klik om te vergroten...

Heeft meer met concentratie te maken dan met vergeetachtigheid volgens mij. Vergeetachtig word ik niet van blowen. Als ik stoned ben, dan ben ik wel minder geconcentreerd. Logisch lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."