Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan je gaan trippen op wiet ?

Hoe kan je gaan trippen op wiet ?

33 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
a
awkwardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje namenlijk: Hoe kan je trippen van wiet ?
Het lijkt mij een keer leuk om te trippen maar dan niet een bad trip,
Hoe zou ik dit kunnen doen ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is jouw beeld van trippen?
a
awkwardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Wat is jouw beeld van trippen?
Klik om te vergroten...

Gewoon dat je dingen ziet die niet gebeuren zoals dat alles beweegt etc. Maar niet te hevig natuurlijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je genoeg cannabis neemt kun je effecten hebben die enigszins op trippen lijken. Voor wiet geldt dat sativa sneller trippy wordt dan indica, dus ga sowieso voor een sativa soortje.

Als je niet vaak blowt zou je misschien trip effecten kunnen krijgen als je het uit een bong rookt. Voordeel aan roken is dat het snel inwerkt waardoor je telkens kunt inschatten of het nog heftiger kan. Maar met gewoon roken blijft het best lastig om zoveel wiet te roken dat je trippen.

Mocht je hasj olie kunnen krijgen dan is dat ideaal, als je dat met een dabber verdampt wordt je heel snel heel high. Een andere goede optie is gewoon space cake bakken, wiet is een stuk sterker als je het eet. Nadeel aan eten is dat je ook makkelijk teveel eet waardoor het geen leuke ervaring wordt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
awkward zei:
Fool zei:
Wat is jouw beeld van trippen?
Klik om te vergroten...

Gewoon dat je dingen ziet die niet gebeuren zoals dat alles beweegt etc. Maar niet te hevig natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Je gaat wel echt anders trippen op wiet dan op bijvoorbeeld truffels. Met heel veel wiet op gaat niet in eens alles bewegen, kan wel zijn dat je een beetje wazig gaat zien en dat kleuren heel intens worden. Verder vertraagd de tijd enorm als je wiet op hebt en kan je lichaam vreemd gaan aanvoelen. Maar dat zijn denk ik toch wel zo'n beetje alle trip effecten die je kunt ervaren op wiet.
a
awkwardLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Als je genoeg cannabis neemt kun je effecten hebben die enigszins op trippen lijken. Voor wiet geldt dat sativa sneller trippy wordt dan indica, dus ga sowieso voor een sativa soortje.

Als je niet vaak blowt zou je misschien trip effecten kunnen krijgen als je het uit een bong rookt. Voordeel aan roken is dat het snel inwerkt waardoor je telkens kunt inschatten of het nog heftiger kan. Maar met gewoon roken blijft het best lastig om zoveel wiet te roken dat je trippen.

Mocht je hasj olie kunnen krijgen dan is dat ideaal, als je dat met een dabber verdampt wordt je heel snel heel high. Een andere goede optie is gewoon space cake bakken, wiet is een stuk sterker als je het eet. Nadeel aan eten is dat je ook makkelijk teveel eet waardoor het geen leuke ervaring wordt.
Klik om te vergroten...

Ik heb niet zo heel veel verstand van wiet, Wat is Sativa en Indica ?
m
mario1223Lid
01-01-2024, 00:00
#7
awkward zei:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje namenlijk: Hoe kan je trippen van wiet ?
Het lijkt mij een keer leuk om te trippen maar dan niet een bad trip,
Hoe zou ik dit kunnen doen ?
Klik om te vergroten...

Als ik jou was, zou ik zeker spacecake gaan maken. Aardig kansje dat je dan wel lekker gaat trippen..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ehm, google?

Bijvoorbeeld Amnesia Haze (een overwegend sativa soort) heeft wel een wat psychedelisch karakter. Trippen is (voor mij dan) een reis maken in je onderbewuste. Visuals (patronen/vervormingen en dergelijke zien) zijn imo slechts bijkomstigheden. Met wiet is het vaak wel zo dat je er ook wazig van wordt (al helemaal met spacecake) en dat gaat het psychedelische juist weer tegen. Imo komt het allemaal niet in de buurt van écht trippen. Als je gewoon visuals wilt zien, is wiet ook niet zo'n heel goede keuze. Het kan wel, maar het is allemaal nogal subtiel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippen van wiet lijkt me echt waardeloos en vervelend. als je wilt trippen zijn er genoeg middelen die daar meer geschikt voor zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Trippen op spacecake noem ik niet echt trippen. Het is ook totaal anders dan trippen op echte psychedelica.

Sommige wiet (zoals Amnesia Haze) is heel licht psychedelisch te noemen, maar ik zou het nooit echt trippen noemen, omdat het je altijd op een of andere manier aan de grond houdt, hoe high je ook bent. Als je wilt gaan trippen, dan inderdaad gewoon echte tripmiddelen gebruiken. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet niet of de TS hier nog komt, is sinds de dag van aanmelding niet meer online geweest zie ik.

Maar de conclusie van iedereen is wel duidelijk, je kunt zeker hard gaan op wiet, je zou het trippen kunnen noemen maar dat is het eigenlijk niet echt. Dus voor een echte trip kun je het beter bij de psychedelica zoeken. Als je aan 2C-B kunt komen is dat perfect, aangezien het redelijk mild voor je geest en de meesten er niet snel bad op gaan. Anders is een niet te hoge dosis truffels nog idee, dat is tenminste makkelijk te verkrijgen in de smartshop en zolang je niet te hoog doseert zul je daar ook niet snel bad op gaan.
s
shehabosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat moet je doen als er iets fout gaat ?

Hallo drugsforum,

Ik ben een soort van beginnende wiet roker en ik wil graag een paar dingen weten
namenlijk wat moet ik doen als er iets fout gaat bij vrienden ofzo ?

Stel iemand gaat bad wat dan ?

Stel iemand krijgt een paniekaanval wat dan ?

Iemand anders nog dingen die fout zouden kunnen gaan ?
Dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou, ik heb eens een hele hoop hashboter gemaakt, en dat was niet bijzonder prettig, als ik wakker werd had ik naar mijn idee nog steeds best stevige thc verschijnselen. ik weet niet hoelang ziets kan werken, maar ik denk zeker tien uur.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voila heb het even naar je oude accounts topic verplaatst. Past mooi in elkaar lijkt me

Problemen met inloggen?

Maar gewoon rustig blijven als iemand een bad trip heeft. Verander de omgeving , muziek , geuren (frisse lucht) mens(en) en in een andere / nieuwe vertrouwde andere omgeving heb je grote kans dat het ophoud.
Als je daar zo bang voor bent ben je nog niet toe aan wiet als je het mij vraagt. Je word er juist heerlijk ontspannen van en zorgeloos kan me niks bedenken wat het fout kan laten gaan.

:wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
iemand zijn/haar favoriete muziek opzetten kan helpen.
gewoon gaan liggen kan ook werken.
vitamine c ofzo, (in elk geval iets onschuldigs) geven en vertellen dat dat helpt.
frisse lucht, ruimte buiten opzoeken...

het ligt aan de unieke ervaring wat helpt. als mensen zelf niks kunnen bedenken neem ik ze meestal ff rustig mee naar buiten. gewoon met zn tween, dat scheelt meestal een boel.
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Een programma kijken dat je vaak kijkt kijken kan ook helpen, indien het een ietwat rustiger programma is. Waar ik altijd rustig van werd vroeger toen ik net blowde en het me soms wat te veel werd zijn natuurdocumentaires maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zoals men hierboven al zei naar een wat minder drukke omgeving gaan en wat praten met een vertrouwt persoon kan wonderen doen. Ook koud water in je gezicht kan je wat afkoelen.
D
DrugPresidentLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb een ervaring voor trippen op wiet
rook dat je echt goed stoned bent
dan pak je muziek oortjes doet je ogen dicht en beluister een 3d sound op youtube
ik heb zelf goede ervaring met deze
https://www.youtube.com/watch?v=u163wC6mP2A
:stoned:
laat me weten wat jullie ervan vinden
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Als je genoeg cannabis neemt kun je effecten hebben die enigszins op trippen lijken. Voor wiet geldt dat sativa sneller trippy wordt dan indica, dus ga sowieso voor een sativa soortje.

Als je niet vaak blowt zou je misschien trip effecten kunnen krijgen als je het uit een bong rookt. Voordeel aan roken is dat het snel inwerkt waardoor je telkens kunt inschatten of het nog heftiger kan. Maar met gewoon roken blijft het best lastig om zoveel wiet te roken dat je trippen.

Mocht je hasj olie kunnen krijgen dan is dat ideaal, als je dat met een dabber verdampt wordt je heel snel heel high. Een andere goede optie is gewoon space cake bakken, wiet is een stuk sterker als je het eet. Nadeel aan eten is dat je ook makkelijk teveel eet waardoor het geen leuke ervaring wordt.
Klik om te vergroten...
2 poffen en ik ben in de trip wereld, en dat van een klein jointje. Dit verschilt per persoon en is niet echt een antwoord op te geven eigenlijk. Sommige mensen trippen altijd, sommige nooit zelfs niet na psychedelica, sommige na een tijd en bij hoge hoeveelheid.

Met een jointje op heb ik kleur intense, zie ik wat op echte psychedelica ogen/dingen zouden worden (heel light) en beginnen gezichten in elkaar te vallen. Als ik uit een bong rook precies hetzelfde, alleen heftiger. Ik heb het sneller van indica over het algemeen, omdat ik van indica sws meer voel en fijner vind.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Trippen op spacecake noem ik niet echt trippen. Het is ook totaal anders dan trippen op echte psychedelica.

Sommige wiet (zoals Amnesia Haze) is heel licht psychedelisch te noemen, maar ik zou het nooit echt trippen noemen, omdat het je altijd op een of andere manier aan de grond houdt, hoe high je ook bent. Als je wilt gaan trippen, dan inderdaad gewoon echte tripmiddelen gebruiken. :wink:
Klik om te vergroten...
Niet mee eens, sorry. (wel dat amnesia meer psychedelisch is). Ik ga echt trippen op wiet en zou zelfs mentaal bad kunnen gaan (nog nooit gehad gelukkig, maar ik heb ook echt best veel wiet gerookt). Kijk de video "weed after psyches" van PsychedSubstance anders eens :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stonologie zei:
Niet mee eens, sorry. (wel dat amnesia meer psychedelisch is). Ik ga echt trippen op wiet en zou zelfs mentaal bad kunnen gaan (nog nooit gehad gelukkig, maar ik heb ook echt best veel wiet gerookt). Kijk de video "weed after psyches" van PsychedSubstance anders eens :P
Klik om te vergroten...
Dan heb je geluk. :) Ik probeer vaak het echte trippen te bereiken met wiet, maar dat is me nog nooit gelukt. Het limiteert me op de een of andere manier en maakt me op een gegeven moment alleen waziger dan dat ik echt dieper ga.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."