Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan je gaan trippen op wiet ?

Hoe kan je gaan trippen op wiet ?

33 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
D
DrugPresidentLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb een ervaring voor trippen op wiet
rook dat je echt goed stoned bent
dan pak je muziek oortjes doet je ogen dicht en beluister een 3d sound op youtube
ik heb zelf goede ervaring met deze
https://www.youtube.com/watch?v=u163wC6mP2A
:stoned:
laat me weten wat jullie ervan vinden
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Als je genoeg cannabis neemt kun je effecten hebben die enigszins op trippen lijken. Voor wiet geldt dat sativa sneller trippy wordt dan indica, dus ga sowieso voor een sativa soortje.

Als je niet vaak blowt zou je misschien trip effecten kunnen krijgen als je het uit een bong rookt. Voordeel aan roken is dat het snel inwerkt waardoor je telkens kunt inschatten of het nog heftiger kan. Maar met gewoon roken blijft het best lastig om zoveel wiet te roken dat je trippen.

Mocht je hasj olie kunnen krijgen dan is dat ideaal, als je dat met een dabber verdampt wordt je heel snel heel high. Een andere goede optie is gewoon space cake bakken, wiet is een stuk sterker als je het eet. Nadeel aan eten is dat je ook makkelijk teveel eet waardoor het geen leuke ervaring wordt.
Klik om te vergroten...
2 poffen en ik ben in de trip wereld, en dat van een klein jointje. Dit verschilt per persoon en is niet echt een antwoord op te geven eigenlijk. Sommige mensen trippen altijd, sommige nooit zelfs niet na psychedelica, sommige na een tijd en bij hoge hoeveelheid.

Met een jointje op heb ik kleur intense, zie ik wat op echte psychedelica ogen/dingen zouden worden (heel light) en beginnen gezichten in elkaar te vallen. Als ik uit een bong rook precies hetzelfde, alleen heftiger. Ik heb het sneller van indica over het algemeen, omdat ik van indica sws meer voel en fijner vind.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Trippen op spacecake noem ik niet echt trippen. Het is ook totaal anders dan trippen op echte psychedelica.

Sommige wiet (zoals Amnesia Haze) is heel licht psychedelisch te noemen, maar ik zou het nooit echt trippen noemen, omdat het je altijd op een of andere manier aan de grond houdt, hoe high je ook bent. Als je wilt gaan trippen, dan inderdaad gewoon echte tripmiddelen gebruiken. :wink:
Klik om te vergroten...
Niet mee eens, sorry. (wel dat amnesia meer psychedelisch is). Ik ga echt trippen op wiet en zou zelfs mentaal bad kunnen gaan (nog nooit gehad gelukkig, maar ik heb ook echt best veel wiet gerookt). Kijk de video "weed after psyches" van PsychedSubstance anders eens :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stonologie zei:
Niet mee eens, sorry. (wel dat amnesia meer psychedelisch is). Ik ga echt trippen op wiet en zou zelfs mentaal bad kunnen gaan (nog nooit gehad gelukkig, maar ik heb ook echt best veel wiet gerookt). Kijk de video "weed after psyches" van PsychedSubstance anders eens :P
Klik om te vergroten...
Dan heb je geluk. :) Ik probeer vaak het echte trippen te bereiken met wiet, maar dat is me nog nooit gelukt. Het limiteert me op de een of andere manier en maakt me op een gegeven moment alleen waziger dan dat ik echt dieper ga.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Dan heb je geluk. :) Ik probeer vaak het echte trippen te bereiken met wiet, maar dat is me nog nooit gelukt. Het limiteert me op de een of andere manier en maakt me op een gegeven moment alleen waziger dan dat ik echt dieper ga.
Klik om te vergroten...
Het waziger worden is helaas ook een effect van wiet inderdaad, het is ook voor mij altijd een combinatie van stoned zijn en trippen. Het blijft duidelijk wiet maar het is toch echt totaal anders dan het vroeger was. Vroeger was het een downer en nu een lichte psychedelica. Het word wel steeds heftiger hoe meer ik rook, maar ook steeds meer stoned en moe. Ook wel grappig, elke joint die je rookt geeft je een lichte knoop en bodyload. Ik rook dus express veel in een keer, en dan een tijdje niet, omdat ik als ik de heletijd rustig rook mij ongemakkelijk in mijn lichaam blijf voelen. Hierdoor geniet ik minder.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Trouwens, het is niet alleen geluk. Soms ben je er ook echt even klaar mee. Wiet was voor mij namelijk "even relaxen" en het word steeds meer een "ervaring" zoals ik ook met truffels heb ofzo. Vooral door de lichamelijke effecten trouwens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan ik begrijpen.

Maar jij hebt dus niet dat er een soort 'plafond' aan lijkt te zitten qua hoe ver je kunt gaan met wiet? Het is bij mij alsof ik wat rond mag kijken, maar niet verder mag waar het echt interessant wordt. Het stonede gevoel vind ik ook niet fijn wanneer ik wil verkennen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Kan ik begrijpen.

Maar jij hebt dus niet dat er een soort 'plafond' aan lijkt te zitten qua hoe ver je kunt gaan met wiet? Het is bij mij alsof ik wat rond mag kijken, maar niet verder mag waar het echt interessant wordt. Het stonede gevoel vind ik ook niet fijn wanneer ik wil verkennen.
Klik om te vergroten...
Ik kan totaal niet het level van een echte psychedelica bereiken nee, maar ik zie het ook niet als een plafond. Het is zeker subtiel zo'n 5% van 20mg 2C-B (wiet trip lijkt meer op 2C-B dan truffels of LSD ofzo). Maar het blijft wel toenemen hoe meer ik rook. Als ik echt een dag met vrienden blow roken we wel zo'n 20-30 joints, en bij zelfs deze hoeveelheden neemt het toe.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu ik de laatste tijd alleen maar pure joints rook ga ik er ook goed op spacen. Ik kon me niet voorstellen hoe iemand kon trippen/spacen op wiet totdat ik een pure had gerookt. Het voelt alsof je elke keer in een droom "leeft" en als iemand je naam roept dat je dan weer naar een andere "droom" gaat om daar weer te gaan praten. En als ik dan mijn fiets moet pakken ga ik weer naar die "wereld" en dan blijf je daar even inzitten totdat je weer bij de normale wereld bent en bedenken dat je moet gaan fietsen. Je voelt ook continu zo'n heerlijk gevoel door je lichaam en het voelt alsof je je bloed helemaal voelt stromen door je lichaam. Alles komt ook in vlagen. Ik heb lachgas gedaan en dan komt alles ook heel snel in vlagen maar dan heel heftig waardoor je gewoon voor je uitstaart en niet beweegt. en bij wiet is het wat minder heftig.Het is echt heel raar om te beschrijven hoe het voor mij voelt. Ik rook bijna nooit, soms in het weekend. Persoonlijk vind ik gemixte joints helemaal niet meer fijn. Wordt er altijd een beetje paranoide van en kan m'n gedachtes niet wegzetten. Ik voel me dan nooit rustig. Ook ben ik bij hasj (met tabak) al een aantal keer flink bad gegaan. Ik noem het zelf niet echt een bad trip, je voelt je gewoon super ziek en moet kotsen. De laatste keer dat ik iets te hevig ging moest ik niet kotsen en wist ik mezelf er boven op te zetten. Je hebt echt het gevoel dat je niks meer kan en dat je moet liggen. Dan komt het iets te hard binnen, of je hebt iets teveel gerookt. En bij pure wiet heb ik helemaal geen grens. Ik ga nog veel harder, maar het blijft allemaal super fijn.

Dus als je wilt gaan trippen in je gedachtes, smoke een pure sativa samen met een goede vriend/vriendin en vertel wat je voelt. Echt heftige visuele hallucinaties heb ik nog nooit gehad. Maar als ik naar een punt blijf kijken wordt dat erom heen helemaal wazig. En dan ook in je hoofd ofzo. Ik kon me eerlijk gezegd nooit voorstellen hoe mensen dat konden ervaren, maar nu geloof ik dat wel. Ik heb in iedergeval nog nooit iets gezien wat er niet was, maar wel dat het beeld een beetje anders wordt en zich gaat aanpassen aan jezelf ofzo.

Ik ben nog redelijk onervaren met drugs, misschien dat dit ook de reden is dat ik er zo op reageer.
Ook moet je het niet tevaak doen, je gaat teveel wennen aan het effect waardoor het veel minder is.

Heb gisteren nog wel een hasj jointje gerookt, was wel lekker en voelde me een beetje licht in m'n hoofd en relaxed. (Paranoia wordt steeds minder met de hoeveelheid ervaring) Maar niks kan toppen aan een heerlijke pure sativa.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Woezoe zei:
Nu ik de laatste tijd alleen maar pure joints rook ga ik er ook goed op spacen. Ik kon me niet voorstellen hoe iemand kon trippen/spacen op wiet totdat ik een pure had gerookt. Het voelt alsof je elke keer in een droom "leeft" en als iemand je naam roept dat je dan weer naar een andere "droom" gaat om daar weer te gaan praten. En als ik dan mijn fiets moet pakken ga ik weer naar die "wereld" en dan blijf je daar even inzitten totdat je weer bij de normale wereld bent en bedenken dat je moet gaan fietsen. Je voelt ook continu zo'n heerlijk gevoel door je lichaam en het voelt alsof je je bloed helemaal voelt stromen door je lichaam. Alles komt ook in vlagen. Ik heb lachgas gedaan en dan komt alles ook heel snel in vlagen maar dan heel heftig waardoor je gewoon voor je uitstaart en niet beweegt. en bij wiet is het wat minder heftig.Het is echt heel raar om te beschrijven hoe het voor mij voelt. Ik rook bijna nooit, soms in het weekend. Persoonlijk vind ik gemixte joints helemaal niet meer fijn. Wordt er altijd een beetje paranoide van en kan m'n gedachtes niet wegzetten. Ik voel me dan nooit rustig. Ook ben ik bij hasj (met tabak) al een aantal keer flink bad gegaan. Ik noem het zelf niet echt een bad trip, je voelt je gewoon super ziek en moet kotsen. De laatste keer dat ik iets te hevig ging moest ik niet kotsen en wist ik mezelf er boven op te zetten. Je hebt echt het gevoel dat je niks meer kan en dat je moet liggen. Dan komt het iets te hard binnen, of je hebt iets teveel gerookt. En bij pure wiet heb ik helemaal geen grens. Ik ga nog veel harder, maar het blijft allemaal super fijn.

Dus als je wilt gaan trippen in je gedachtes, smoke een pure sativa samen met een goede vriend/vriendin en vertel wat je voelt. Echt heftige visuele hallucinaties heb ik nog nooit gehad. Maar als ik naar een punt blijf kijken wordt dat erom heen helemaal wazig. En dan ook in je hoofd ofzo. Ik kon me eerlijk gezegd nooit voorstellen hoe mensen dat konden ervaren, maar nu geloof ik dat wel. Ik heb in iedergeval nog nooit iets gezien wat er niet was, maar wel dat het beeld een beetje anders wordt en zich gaat aanpassen aan jezelf ofzo.

Ik ben nog redelijk onervaren met drugs, misschien dat dit ook de reden is dat ik er zo op reageer.
Ook moet je het niet tevaak doen, je gaat teveel wennen aan het effect waardoor het veel minder is.

Heb gisteren nog wel een hasj jointje gerookt, was wel lekker en voelde me een beetje licht in m'n hoofd en relaxed. (Paranoia wordt steeds minder met de hoeveelheid ervaring) Maar niks kan toppen aan een heerlijke pure sativa.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik het zeg, maar dat is niet trippen op wiet. Kleuren worden niet intenser en opjecten gaan niet vervormen\\bewegen of wel? Vroeger dacht ik ook dat dat trippen was, maar trippen is minstens 100x zo heftig en moeilijk.

Echt trippen op wiet kunnen veel mensen gewoon niet. De manier met de meeste kans: elke dag wiet roken en vaak trippen op bijv. LSD/Truffels/2C-B en ook tijdens de trip wiet roken.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het lastig, stoned zijn en trippen liggen mijn inziens echt te ver van elkaar om vergelijkbare effecten te ervaren. Ik heb wel eens net (veel) te veel edibles naar binnen gewerkt, ten eerste was dat bijzonder kut en ten tweede was het in de verste verte niet iets wat op trippen leek. Denk meer richting half slapen, je lichaam doet het maar half, je gedachten vliegen maar wat in het rond en natuurlijk misselijkheid. Doe me dan maar een daadwerkelijk tripmiddel. :grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bee zei:
Ik vind het lastig, stoned zijn en trippen liggen mijn inziens echt te ver van elkaar om vergelijkbare effecten te ervaren. Ik heb wel eens net (veel) te veel edibles naar binnen gewerkt, ten eerste was dat bijzonder kut en ten tweede was het in de verste verte niet iets wat op trippen leek. Denk meer richting half slapen, je lichaam doet het maar half, je gedachten vliegen maar wat in het rond en natuurlijk misselijkheid. Doe me dan maar een daadwerkelijk tripmiddel. :grimacing:
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ik vind het ook kenmerkend aan tripmiddelen dat je je helderheid behoudt. Ik bedoel, natuurlijk ben je aan het trippen en in die zin niet helder, maar er zit niet zo'n waas overal overheen. Trips wijzen mij er ook vaak op hoeveel waarde ik hecht aan helderheid en dat heeft ook een groot aandeel gehad in het stoppen met wiet voor mij. Het maakte trips minder dan in de tijd (jaren geleden) dat ik alleen nog maar tripte en geen wiet gebruikte.

Misschien dat je wel echt soort van kunt trippen op wiet als je genoeg neemt, maar die nadelen die jij opnoemt weerhielden mij er altijd van om veel te nemen. Behalve dan misselijkheid, dat heb ik nog nooit ervaren met wiet. Wel met wiet + tabak, maar dat vond ik sowieso ranzig.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoe je kan trippen ligt aan je biochemie en welke wiet en welke hoeveelheid.
ik ben een keer fout gegaan na 1 hijs van een joint van wat vrienden. dus toen tripte ik al na een hijs terwijl mijn vrienden van dezelfde joint zaten te roken en ze hadden nergens last van. ja probeer dat maar eens uit te leggen, is niet zo simpel.

kort gezegt voelde ik dat die joint niet goed viel en het werd erger. ik zeg tegen mijn vrienden volgens mij ga ik flippen straks ik voel het gewoon op me af komen sluipen.
en niet veel later was het dus zover ik wankelde naar de wc en mijn zicht leek of ik door een fisheye lens keek en volgens mij begonnen de muren ook te golven. soort van fear and loathing in een amsterdams paupercafe zeg maar. allerlei onbekende mensen die begonnen tegen me te praten ook nog en die wc was misschien 10 meter verderop maar ik decht echt dat het een kwartier duurde tot ik er was.. is echt niet tof als je fout staat te gaan in een druk cafe..Dat was echt niet leuk. gelukkig was het snel weer over.

Maar er kunnen ook leuken dingen zijn.
volgens mij heb ik audietieve hallucinaties soms.

Dan denk ik dus gewoon dat ik soort geheime dingen in een game ofzo hoor die je alleen kan horen als je super goed gehoor hebt. met hearthstone had ik dat een keer. was wel mooi. ik heb het daarna ook niet meer gehoort toen ik nuchter was. dus die wiet had wel een luik geopend ergens.

Ik snap wel dat mensen denken dat ze dus psychoses denken te hebben. Maar dat heb je dan dus niet, je hebt gewoon audio hallucinatie. ik hoor altijd buiten mensen praten dan kijk ik uit het raam en staat er niemand op het balkon.

denk je toch van ben ik nu gek aan worden. wat blijkt nou staan er 30 meter verderop mensen te kletsen en hoor ik hun stemmen met het raam dicht.

echt die wiet is echt interesante shit.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stonologie zei:
Sorry dat ik het zeg, maar dat is niet trippen op wiet. Kleuren worden niet intenser en opjecten gaan niet vervormen\\bewegen of wel? Vroeger dacht ik ook dat dat trippen was, maar trippen is minstens 100x zo heftig en moeilijk.

Echt trippen op wiet kunnen veel mensen gewoon niet. De manier met de meeste kans: elke dag wiet roken en vaak trippen op bijv. LSD/Truffels/2C-B en ook tijdens de trip wiet roken.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat je gaat trippen, maar "trippen" in je gedachtes. Ook schrijf ik trippen meerdere keren in aanhalingstekens zodat je het niet te letterlijk neemt.

Ik geloof best dat echt trippen alleen mogelijk is met zwaardere psychedelica,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."