Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeftige bad trip

Heftige bad trip

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
n
naomi2000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Wat jij nu beschrijft heb ik ook, ik voel me niet meer mezelf. Ik ben gister wezen shoppen voor wat afleiding en dat ging helemaal de vekeerde kant op. Ik raakte in paniek en voelde me zo raar. Ik heb nog steeds niet geblowed sinds vrijdag en dat hou ik voorlopig ook zo. Ik herken me heel erg in je verhaal, bedankt voor de tips.

Morgen ochtend heb ik een afspraak bij de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik snap nog steeds niet hoe ik na 1 jointje zo'n ervaring kan hebben, ik ben totaal een ander persoon.. Ik hoop dat ik er weer boven op kom. Ik hoop ook dat jij je snel beter gaat voelen, fijn dat de medicatie werkt en je steun hebt aan je psycholoog.

Die bad trip die je beschrijft, was exact hoe ik het ook ervaarde. Het is zo eng want ik heb een heel sterk gevoel dat ik hier nooit meer uit kom.
Misfit zei:
Hey Naomi,

Ik heb onlangs (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. Ik blow ongeveer 2 jaar, waarvan een hele lange periode van ruim 3/4 jaar elke dag. Zeker voor het slapen gaan, anders lag ik de hele nacht wakker en te pijnzen.

Uiteindelijk kreeg ik door dat wiet mij overdag minder actief maakte en ik eigenlijk gewoon stoned was. Toen ben ik deze zomervakantie circa 1,5 maand helemaal gestopt. Omdat ik deze zomer nogal last kreeg van stress ben ik in de weekenden weer gaan blowen. Ditmaal alleen wiet gezien dit voor mij minder 'spacend' was en ik gewoon nog kon functioneren.
Dit ging lange tijd goed totdat ik echt begon te trippen op wiet gezien mijn tolerantie weg was. Ik zag dingen met een enorme frame drop (alsof je een game speelt en de beelden gaan haperen), stemmen kwamen veel anders binnen, alsof iemand in een gang stond waar alles galmde, en soms leek mijn beeld sneller te gaan of juist langzamer. Hier werd ik enorm paranoïde van en besloot wiet weer even links te laten liggen.

Ik ging over op CBD wiet omdat ik verwachtte daar minder hard van te spacen en omdat het je lichaam alleen rustig maakt. Van een CBD jointje wordt je dus wel gewoon stoned, het duurt alleen minder lang en je blijft helder van geest. Dit ging een tijd lang goed totdat ik een avond een amnesia wiet jointje had gerookt.
Ik lag na het roken van die joint op bed en werd helemaal paranoïde. Ik kreeg zeer negatieve gedachtes over mijzelf en zei steeds tegen mijzelf dat ik de 30 niet zou halen gezien ik mijn lichaam had verpest aan sigaretten en jointjes roken. Vervolgens zag ik mijzelf onder een brug liggen met een naald in mn arm. Deze gedachtes gingen van kwaad naar erger en ik belandde in een soort mini-psychose. Hierdoor kreeg ik ook last van een paniekaanval. Mijn hart begon te racen, hyperventilatie kwam erbij kijken en ik dacht echt dat ik op dat moment dood aan het gaan was. Dat was letterlijk het engste wat ik in mijn hele leven heb meegemaakt.

De dag erna was ik weer nuchter, maar nog wel in lichte paniek. Zo stom als dat ik was had ik de avond erna een CBD jointje gerookt in de veronderstelling dat ik daar niet paranoïde van zou worden. Dat was dus wel het geval en ik voelde het opkomen nadat ik hem gerookt had. Om nog een paniekaanval te voorkomen heb ik die avond een rondje gelopen met wat muziek op. Dit hielp.

Dit is inmiddels 2 weken geleden en ik ben ernstig achteruit gegaan. Ik heb nog een paar paniekaanvallen gehad en zit overspannen thuis. Ik ben 8 jaar terug ook overspannen geweest en voel me nu weer precies hetzelfde. Gelukkig weet ik enigszins hoe ik hieruit kan komen en ben ik positief over de toekomst. Ik heb hulp van alle kanten inclusief een psycholoog waar ik veel steun aan heb. Ik voel me vandaag een stuk beter en denk dat ik met wat rust er hopelijk snel bovenop ben. Blowen stop ik voortaan mee. Ook met roken ben ik gestopt.

Ik heb een paar tips voor je. Waarschijnlijk ben je op dit moment bang om de deur uit te gaan omdat je heel snel overprikkeld bent en bang bent te gaan overgeven of een paniekaanval krijgt. Dit komt voort uit angsten die je hebt en je moet proberen te begrijpen en overwinnen. Zodra je de eerste drempel over bent zullen de volgende drempels makkelijker zijn. Begin wel met kleine stapjes.
Als je echt heel veel last van paniek hebt kun je een benzodiazepine nemen. Ik heb gisteren zelf oxazepam gebruikt en dat hielp aanzienlijk.
Probeer ook de oorzaak van je angsten te ontdekken. Leer deze een plek te geven en ze te accepteren. Tip om hier mee om te gaan is praten met een psycholoog.

Veel sterkte en onthoud dat zoals jij je nu voelt niet de rest van je leven zo zal zijn. Ik geloof erg in pieken en dalen. Op dit moment zit je in een groot dal, maar dat betekend dat de piek die hierna komt erg groot zal zijn! :)
Klik om te vergroten...
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
naomi2000 zei:
Hi,

Wat jij nu beschrijft heb ik ook, ik voel me niet meer mezelf. Ik ben gister wezen shoppen voor wat afleiding en dat ging helemaal de vekeerde kant op. Ik raakte in paniek en voelde me zo raar. Ik heb nog steeds niet geblowed sinds vrijdag en dat hou ik voorlopig ook zo. Ik herken me heel erg in je verhaal, bedankt voor de tips.

Morgen ochtend heb ik een afspraak bij de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik snap nog steeds niet hoe ik na 1 jointje zo'n ervaring kan hebben, ik ben totaal een ander persoon.. Ik hoop dat ik er weer boven op kom. Ik hoop ook dat jij je snel beter gaat voelen, fijn dat de medicatie werkt en je steun hebt aan je psycholoog.

Die bad trip die je beschrijft, was exact hoe ik het ook ervaarde. Het is zo eng want ik heb een heel sterk gevoel dat ik hier nooit meer uit kom.
Klik om te vergroten...

Wat je vrijdag hebt meegemaakt noemde mijn psycholoog een mini-psychose. Je bent op dat moment zo enorm paranoïde geworden dat je lichaam pure angst ervoer wat zich vertaalde in een paniekaanval. Zo'n paniek aanval is zo enorm eng dat je het idee hebt een hartaanval te krijgen. Hierdoor wordt adrenaline vrijgemaakt in je lichaam wat je nog meer gestresst maakt. Je hebt op zo'n moment enorm veel energie maar weet het nergens in om te zetten.
Deze ervaring is voor jou traumatisch geweest. Elke keer dat je nu op je ademhaling of hartslag gaat letten krijg je een flashback naar afgelopen vrijdag, wat automatisch weer voor een paniekaanval zorgt.

Het is echt niet vreemd dat dit na 1 jointje kan komen. Wiet werkt op een hele mysterieuze wijze en werkt voor iedereen weer anders. Het is niet voor niets een lichte psychedelica, wat het dus verwant maakt aan drugs zoals truffels en LSD. Weliswaar is wiet lang niet zo intens, maar is wel berucht om de 'cannabis paranoïa' die jij dus heftig hebt meegemaakt.
Je geeft aan elke dag geblowd te hebben in de afgelopen periode om te kunnen slapen. Dat zijn echt een hele hoop jointjes die je dan gerookt hebt. De kans dat je dan een keer bad gaat is aanzienlijk groter dan dat je het een keer per week doet.

Om je een beetje gerust te stellen kan ik je vertellen dat je op dit moment nog THC en andere actieve bestandsdelen van wiet in je bloed hebt. Zeker als je een regelmatig gebruiker bent kan dit nog wel een paar weken in je bloed blijven. De kans is aanwezig dat dit je nog steeds beïnvloed qua paranoïa. Rust goed uit en hopelijk is het na een paar weken aanzienlijk minder.

Je geeft overigens ook aan dat je gisteren was wezen shoppen. Dat is niet heel verstandig geweest. Je bent op dit moment overgevoelig voor prikkels. Een drukke winkel maakt je dus helemaal gek en wekt die paniekaanval kei hard op. Probeer uitstapjes te maken naar rustige omgevingen. Denk aan het huis van een goede vriend of vriendin, een rondje lopen door het bos/park etc. Als je dat eenmaal een paar keer gedaan hebt en je je er comfortabel bij voelt leg je de lat wat hoger.
Probeer er vaak een vertrouwenspersoon bij te hebben. Iemand bij wie je 100% jezelf kan zijn en je je niet hoeft te schamen voor wat je nu doorstaat. Het is echt fijn om er op het moment dat je zo'n aanval voelt opkomen er niet alleen voor te staan. Ook heb je dan wat meer afleiding en ben je niet bij je eigen gedachtes.

Je zal hier niet eeuwig in vast blijven zitten. Ik heb 8 jaar terug in dezelfde situatie gezeten. Ik was op dat moment 11 jaar en ging naar de brugklas. Hier kreeg ik echter last van veel stress en ben toen ziek naar huis gegaan. Vanaf dat moment werd ik binnen een week overspannen en durfde ik het huis niet meer uit.
Omdat ik op dat moment niet wist wat stress precies was kon ik de artsen ook niet vertellen dat het om overspanning ging. Ik heb vele onderzoeken gehad, vele medicijnen genomen, meerdere psychologen gehad, maar allemaal tevergeefs. Niemand kon precies zeggen wat er met me aan de hand was en geen enkel medicijn deed zijn werk.
Ik ging steeds sneller achteruit, viel enorm veel af en heb zo'n 2 maanden thuis gezeten. Zelfs en klein rondje lopen buiten de deur maakte mij angstig. Uiteindelijk waren mijn ouders er zo klaar mee dat ze me op een dag de deur uit getrokken hebben en in de auto hebben gezet met het kinderslot erop (want ik was een keer eerder uit de auto gesprongen) en zijn we vertrokken, weet niet meer precies waar naartoe maar het was wel een openbare plek. Het was hun plan om mij langzamerhand weer een beetje naar buiten te krijgen en me over mijn angsten heen te krijgen. Echter waren ze genoodzaakt om het op deze manier te doen gezien ik zelf mentaal niet sterk genoeg was om me over mijn angsten heen te zetten.
Na 2 maanden dacht ik ook dat het nooit meer over zou gaan. Na die 2 maanden heb ik geoefend met uitstapjes buiten de deur, afspreken met een maat van me (ik had echt geen vrienden op dat moment op een na) en langzamerhand ook met familie uit eten etc. Dat heeft gok ik nog een maand geduurd en vervolgens ben ik school weer gaan oppakken. Sindsdien wel stress ervaren maar tot deze week eigenlijk nooit meer overspannen geweest en heb alles weer aangedurfd.

Nu ik dit voor de tweede keer meemaak ben ik meteen actie gaan ondernemen. Ik durfde eergisteren ook het huis niet meer uit, maar heb me uiteindelijk over mijn angst heen gezet en ben met mn zus in de auto gestapt om bij haar avond te gaan eten. Ik heb in de auto enorme stress ervaren maar eenmaal aangekomen viel het allemaal weer mee. Alle stress was bijna weg en ik voelde me weer prima.
Gisteren moest ik 's morgens met mijn zus mee naar haar psycholoog om mn verhaal te doen en mogelijk hulp te krijgen, en ook hier zag ik tegenop. Ik heb me weer over mijn angsten heen gezet en ben op de fiets gestapt richting de psycholoog. Heb daar trillend van stress gezeten en mijn verhaal gedaan. Toen ik weer thuis was voelde ik me een stuk beter. Ben die avond zelfs nog naar een maat van me gegaan om even te gaan gamen.
Op dit moment ervaar ik zoveel minder stress dat ik positief ben over de toekomst. De truc om hier over heen te komen is echt je angsten leren te overwinnen, maar alles op zijn tijd. Kleine stapjes nemen. De eerste drempel is sowieso het moeilijkst, maar als je die eenmaal over bent worden de volgenden steeds minder hoog.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die shit die psychiaters voorschrijven is echt vergif. ggz instellingen daar kan je beter helemaal bij vandaan blijven.
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.

Als je naar een psychiater gaat doe het dan bij een ziekenhuis of een onafhankelijke praktijk.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Legio Patria Nostra zei:
Met cannabis trippen? Is mij nooit gelukt...
Bij een teveel viel ik altijd in slaap...
Klik om te vergroten...

Daar sluit ik mij bij aan.
Toch ken ik een jongen die in een zware psychose zit door wiet.
Hij was al gevoelig natuurlijk maar wiet heeft hem erin gezogen en hij is nooit meer de oude geworden.
Heb het nu vaker gehoord en gelezen.. Volgensmij ook op dit forum.

Dus hou er rekening mee dat wiet iets kan triggeren bij mensen. Ik weet niet of het vergelijkbaar is met wat jij hebt meegemaakt. Maar hou het in je achterhoofd.

En ga geen wiet roken en dan een benzo slikken om de klachten van het wiet roken te verhelpen dan ben je echt goed fout bezig!

Je vriend rookt, ik snap het de verleiding is groot!
Maar stel jezelf 1 vraag waarom zou je iets gaan gebruiken waar je naar van word?
Dat werkt voor een groot deel bij mij..
Het klinkt heel logisch en dat is het ook.
Denk er over na.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
daoist zei:
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.
Klik om te vergroten...

Dat is gewoon onzin! Ze gaan niet expres een verkeerde diagnose stellen.
Hoe ze soms aan een diagnose komen door iedereen de zelfde vragen te stellen en daaruit voor iedereen de zelfde conclussie te stellen is een ander verhaal.
Iedereen interpreteert dingen anders en iemand kan vandaag anders in zijn vel zitten dan volgende maand. En dan kan de uitslag totaal weer anders zijn.

*.exe2.0 zei:
Je hebt hier ervaring mee of bewijs voor?
Klik om te vergroten...

Waar dit verhaal vandaan komt en wat daoist het over heeft is dat de farmaceutische industrie opleidingen en uitjes betaald aan psychiaters en dokters. Zodat er bepaalde duurdere medicijnen worden uitgeschreven of verkeerde medicijnen bij een diagnose door dus lezingen te geven op bepaalde tripjes en opleidingen die worden aangeboden.
De farmaceutische industrie is een miljarden business en gaat dus niet altijd over wat het beste is voor een patiënt en gaat vaak over geld.
Dat betekent niet dat alles onzin is want veel dingen kloppen weer wel en zijn we best wel ver in de wetenschap.

Maar dat heeft niet te maken met een diagnose stellen van een patiënt.
Dat gaat vaak via tekstboek.
Waar ik het vaak ook niet mee eens ben.
Wat ook weer niet allemaal onzin is want sommige dingen staan gewoon vast.
Alleen denk ik dat heel veel diagnoses verkeerd zijn gesteld omdat ze vaak met vaste vragen lijsten werken.
En het menselijke brein te gecompliceerd is om bij iedereen de zelfde vragen te stellen en dan de zelfde diagnose te geven.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
daoist zei:
Die shit die psychiaters voorschrijven is echt vergif. ggz instellingen daar kan je beter helemaal bij vandaan blijven.
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.

Als je naar een psychiater gaat doe het dan bij een ziekenhuis of een onafhankelijke praktijk.
Klik om te vergroten...

Je hebt hier ervaring mee of bewijs voor?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
daoist zei:
Die shit die psychiaters voorschrijven is echt vergif. ggz instellingen daar kan je beter helemaal bij vandaan blijven.
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.

Als je naar een psychiater gaat doe het dan bij een ziekenhuis of een onafhankelijke praktijk.
Klik om te vergroten...
Bull shit.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou er maar niet op rekenen dat de ggz het beste met je voor heeft. De ggz mag dingen die al sinds de tweede wereld oorlog zijn afgeschaft en verboden. En ze werken ook samen met politie en gemeentes en geven alles door aan elkaar. NWO praktijken. Blijf er vandaan. ga er niet heen. Het kabinet heeft het zo geregeld dat de ggz alles mag en kan.
Sommige dingen zijn zelfs gewoon keihard in strijd met de rechten van de mens.

Maar als jullie het niet willen geloven ga gewoon toch lekker wel naar de ggz als je denkt dat het helpt. Wat maakt mij dat nou uit. Is gewoon een goed bedoelde waarschuwing.

Maar ik zou toch maar eens googlen en reviews van ggz instellingen lezen. je schrikt je werkelijk het lazerus.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
daoist zei:
Ik zou er maar niet op rekenen dat de ggz het beste met je voor heeft. De ggz mag dingen die al sinds de tweede wereld oorlog zijn afgeschaft en verboden. En ze werken ook samen met politie en gemeentes en geven alles door aan elkaar. NWO praktijken. Blijf er vandaan. ga er niet heen. Het kabinet heeft het zo geregeld dat de ggz alles mag en kan.
Sommige dingen zijn zelfs gewoon keihard in strijd met de rechten van de mens.

Maar als jullie het niet willen geloven ga gewoon toch lekker wel naar de ggz als je denkt dat het helpt. Wat maakt mij dat nou uit. Is gewoon een goed bedoelde waarschuwing.

Maar ik zou toch maar eens googlen en reviews van ggz instellingen lezen. je schrikt je werkelijk het lazerus.
Klik om te vergroten...

Maak driehoek met beide handen.

En je bewijs en/of ervaring is dus; Google maar of lees reviews?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
De derde lijns psychiatrie heeft mij ontzettend veel geholpen met een boel problemen. Daardoor kan ik nu weer studeren en mijn leven oppakken. Hiervoor ben ik erg dankbaar.

Fiets
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier staan nu een aantal uitspraken waar van ik zeg....deze lijken mij toch wel erg "bruin gebakken"
Zoals" ze mogen alles"
Ze geven alles door aan elkaar"
Zo is het beslist niet.
Er geldt absoluut een medisch beroepsgeheim.
Dat je ze moet bezien als misdadigers, dat is nogal wat omdat zomaar te zeggen.
Nee
Deze uitspraken gaan te ver.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#12
mmm. ik zeg het niet zomaar. Er bestaan gewoon gore truukjes in de wet die dat beroepsgeheim in bepaalde gevallen buiten spel kunnen zetten. Overheid wil grip en controle op de burger. Dus maken ze wetten die tegen de rechten van de mens in druisen. NWO. Is geen aluhoedje verhaal. Is nu aan de gang. ggz wordt bestuurt vanuit de overheid. kunnen ze verwarde of ongehoorzame mensen in de gaten houden.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
daoist zei:
mmm. ik zeg het niet zomaar. Er bestaan gewoon gore truukjes in de wet die dat beroepsgeheim in bepaalde gevallen buiten spel kunnen zetten. Overheid wil grip en controle op de burger. Dus maken ze wetten die tegen de rechten van de mens in druisen. NWO. Is geen aluhoedje verhaal. Is nu aan de gang. ggz wordt bestuurt vanuit de overheid. kunnen ze verwarde of ongehoorzame mensen in de gaten houden.
Klik om te vergroten...

Laatste keer dat ik het je verzoek. Lever eens wat bewijs bij je aantijgingen om aan te tonen aan de onwetenden en non-believers 'dat het zo is'. Of een ervaringsverhaal natuurlijk.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
daoist zei:
Kijk hier eens:
https://www.zorgkaartnederland.nl/z...inen-locatie-leiden-leiden-3022907/waardering

Kan je lezen wat anderen hebben meegemaakt.
Nou veel plezier er mee he.
Klik om te vergroten...

Zal eens lezen hoe desbetreffende psychische clienten denken over hun behandelende partij.

Niet zo boos doen. Nergens voor nodig. Jij doet grote claims. In grote mensenland onderbouw je dan e.e.a. Dat is alles waar ik herhaaldelijk naar moest vragen.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ykkyii
daoist zei:
Die shit die psychiaters voorschrijven is echt vergif. ggz instellingen daar kan je beter helemaal bij vandaan blijven.
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.

Als je naar een psychiater gaat doe het dan bij een ziekenhuis of een onafhankelijke praktijk.
Klik om te vergroten...


Jordan Peterson is een andere mening toegedaan en hij is een of andere intelligente "psycho-dude"
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
Dat is gewoon onzin! Ze gaan niet expres een verkeerde diagnose stellen.
Hoe ze soms aan een diagnose komen door iedereen de zelfde vragen te stellen en daaruit voor iedereen de zelfde conclussie te stellen is een ander verhaal.
Iedereen interpreteert dingen anders en iemand kan vandaag anders in zijn vel zitten dan volgende maand. En dan kan de uitslag totaal weer anders zijn.



Waar dit verhaal vandaan komt en wat daoist het over heeft is dat de farmaceutische industrie opleidingen en uitjes betaald aan psychiaters en dokters. Zodat er bepaalde duurdere medicijnen worden uitgeschreven of verkeerde medicijnen bij een diagnose door dus lezingen te geven op bepaalde tripjes en opleidingen die worden aangeboden.
De farmaceutische industrie is een miljarden business en gaat dus niet altijd over wat het beste is voor een patiënt en gaat vaak over geld.
Dat betekent niet dat alles onzin is want veel dingen kloppen weer wel en zijn we best wel ver in de wetenschap.

Maar dat heeft niet te maken met een diagnose stellen van een patiënt.
Dat gaat vaak via tekstboek.
Waar ik het vaak ook niet mee eens ben.
Wat ook weer niet allemaal onzin is want sommige dingen staan gewoon vast.
Alleen denk ik dat heel veel diagnoses verkeerd zijn gesteld omdat ze vaak met vaste vragen lijsten werken.
En het menselijke brein te gecompliceerd is om bij iedereen de zelfde vragen te stellen en dan de zelfde diagnose te geven.
Klik om te vergroten...

Ja, ik ken die verhalen over artsen die 'omgekocht worden'. Miljardenindustrie met als doel winst en niet het helen van mensen. Zit ook een kern van waarheid in, denk ik. Dat behandelaren dan bewust zowat alleen maar verkeerd bezig zijn, nee. Dat gaat er bij mij niet in. Zeker als je onderbouwing bestaat uit een verwijzing naar Google en iemand op zijn blauwe ogen moeten geloven aangevuld met een lijst recensies van mensen met psychische klachten. Iets minder blowen en YouTube kijken helpt daarbij is mijn eigen ervaring.

Of we ver zijn in de wetenschap betwijfel ik dan weer. Maar dat is een heel ander verhaal :)
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De combinatie wiet+tabak is sowieso een slecht idee. Tabak is kankerverwekkend en verslavend. En het stinkt.

Mijn advies zou zijn om gewoon een lange THC break te nemen (tenminste een maand), vervolgens weer langzaam opbouwen (liefst met een bong en een "milde" soort zoals White Widow), en voortaan afblijven van die vieze bruine troep! Succes :smiley:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
henkie2 zei:
De combinatie wiet+tabak is sowieso een slecht idee. Tabak is kankerverwekkend en verslavend. En het stinkt.

Mijn advies zou zijn om gewoon een lange THC break te nemen (tenminste een maand), vervolgens weer langzaam opbouwen (liefst met een bong en een "milde" soort zoals White Widow), en voortaan afblijven van die vieze bruine troep! Succes :smiley:
Klik om te vergroten...
Het roken van cannabis is zelfs slechter als tabak. Meer schadelijke stoffen. Vroeger dacht men dat puur roken minder slecht is maar nu weten we wel beter. Bij verbranding komen er meer kankerverwekkende stoffen in je lijf als bij bv een shaggie.
Vapen is velen malen minder schadelijk dan echt roken.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat te denken van alle illegale bestrijdingsmiddelen die je inhaleert... Ik heb een vermoeden, want dit is tot voor kort in ieder geval nooit onderzocht, dat dit ook wel eens kan bijdragen aan 'het slecht gaan op wiet'.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
Wat te denken van alle illegale bestrijdingsmiddelen die je inhaleert... Ik heb een vermoeden, want dit is tot voor kort in ieder geval nooit onderzocht, dat dit ook wel eens kan bijdragen aan 'het slecht gaan op wiet'.
Klik om te vergroten...
Dacht ik eerst ook, maar ik heb in het verleden ook gewoon flinke paranoia ervaren op white widow waarvan ik zeker weet dat er geen bestrijdingsmiddelen op zijn gebruikt (gekweekt door een goede bekende). Het kan mogelijk alsnog wel bijdragen aan het slecht gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."