Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Na mijn topics zag ik nog een aantal voorbij komen van mensen die (aanhoudend) paranoia werden van hasj/wiet. (Ik wil jullie niet aanmoedigen om door te roken, als het echt niet gaat is het goed om te stoppen. Ben zelf ook 2 weken gestopt en voel me al stukken beter!) Maar... Na deze angstige periode heb ik veel research gedaan een kwam bij het volgende: CBD wiet! Ik heb een wietje gekocht in Amsterdam (bij coffeeshop Relax), waar 2% THC in zit en 15% CBD. Je word er niet stoned van, maar zo heerlijk rustig. Ook word je er intens happy van, ik voel me zo goed! Haha. Ik wou dit even mededelen Fijne avond!! P.s ik zet wel heel leuk "oplossing" in de titel, maar het is niet echt een oplossing natuurlijk. Mocht het echt niet goed aan ga langs de huisarts!"
"Ha iedereen, Misschien hebben sommige mijn vorige topic al gelezen, maar ik heb vorige vrijdag een hevige paniekaanval gehad dankzij een bad trip. Ik loop hiervoor nu bij de psycholoog. Dit allemaal dankzij een hasj jointje, terwijl ik al 6 jaar elke dag een paar keer gebruik. Aangezien ik een aardige blowert ben en het heel erg mis. Wou ik graag vragen wat jullie ervaringen zijn met CBD-olie (tijdens een bad trip/paniek aanval) Ik heb langzaam geprobeert weer te beginnen, maar zodra ik 1 haaltje neem raak ik terug in dat gevoel van vrijdag. Ik heb vannochtend voor het eerst CBD-olie gebruikt en voelde me voor het eerst sinds 5 dagen weer mezelf, ik heb heel de dag geen last van paniek gehad. Ik weet dat stoppen het verstandigste is, maar daar heb ik aardig moeite mee. P.S. heb het over CBD-olie zonder THC Bedankt alvast!"
"Ha iedereen, Zoals de titel al zegt heb ik een heftige bad trip gehad door wiet. Ik blow al zeker 6 jaar elke dag meerdere keren, maar wat er gister gebeurde was echt bizar. Ik heb overgeven, ben flauwgevallen, ik dacht echt dat ik dood ging. Op een gegeven moment voelde ik iets vast zitten in me keel en kreeg ik geen lucht meer, dit was zo erg dat ik zelf even twijfelde om 112 te bellen. Ik was trouwens gewoon thuis, met mijn vriend. We hebben niet extreem veel gedaan in de joint en ik had maar een paar haaltjes genomen. Maar goed, nu komt het volgende: ik durf gewoon niet meer te blowen, terwijl ik harstikke zin heb ik een lekker jointje. Heeft iemand ervaringen hiermee? Hoe kan ik weer relaxed gaan blowen? Thanks alvastttt"
"*.exe2.0 zei: Was het een angstaanval? Klik om te vergroten... Dat weet ik dus niet, het begon wel met een soort van paniek aanval, maar uiteindelijk kreeg ik ook hallucinaties.. het was heel eng en ben er nog steeds een beetje zwakjes van."
"Legio Patria Nostra zei: Aan de ene kant zeg ik wees blij. Nu kan je ermee stoppen . (Als je dit wilt tenminste) Aan de andere kant: voor zo een "donderslag" hoef je niet direct bang te zijn. Even een beetje minder. Een beetje THC minder in je lijf. Kan geen kwaad. Met cannabis trippen? Is mij nooit gelukt... Bij een teveel viel ik altijd in slaap... Klik om te vergroten... Ja stoppen zou ik niet erg vinden, maar vind het ook gewoon lekker om te blowen. Het is echt een routine geworden, voor het slapen gaan enz. Ik heb al aardig wat tripjes door cannabis achter de rug, maar deze was echt heel heavy."
"Ja idd, "het avond ritueel" slaat nergens op, maar toch doen we het. Vooral ook het feit dat mijn vriend naast me lekker zit te blowen helpt niet. Wat ik wel raar vind is dat ik nu steeds een soort "terug val" heb naar mijn bad trip. Ik dacht dat dit helemaal niet kon met cannabis. Ben er echt een beetje door getraumatiseerd haha. In ieder geval bedankt voor je advies! Legio Patria Nostra zei: Dat zogenaamde avondritueel, ik had dit 贸贸k. Jarenlang. Dat je per se moet blowen om te kunnen slapen, is niet de waarheid. Het lijkt zo..ma aar het is een van de leugens, die deze drug met zich meebrengt. Stoppen, als je partner d贸贸rgaat , is heel, heel erg moeilijk. Haast onmogelijk zelfs. Kortom, kijk eerst eens, wat je 茅cht wilt. Neem dan daarna de beslissing . Klik om te vergroten..."
"Cerberus zei: Als je kunt trippen van cannabis, kun je ook bad trippen. "only good trip" drugs bestaan volgens mij niet. Misschien als je er verantwoord mee omgaat, en slechts sporadisch eens aan de psychoactieve stoffen gaat, dat je een bad trip 99% zeker kunt vermijden. Maar 2x per dag blowen is misschien een beetje veel. Statistisch gezien gaat het dan zeker eens fout. Misschien ook door de tol op je lichaam of geest dat het zo veel is? Was er trouwens iets anders dan anders eergisteren? Of had je veel alcohol ofzo op? Ik heb nog niet zoveel ervaring met trippen op cannabis, aangezien het slechts redelijk recent is dat cannabis op die manier op me werkt, maar een patroon die ik in die paar keer al gemerkt heb is dat hoe meer alcohol ik opheb, hoe meer mijn trip in de richting van bad ging. Echt bad trippen heb ik nog niet gedaan, omdat de hoeveelheid die ik neem zo laag is. Overigens kan ik het niet echt bad trippen noemen, eerder... duister trippen (kan het niet bad noemen omdat ik nog volledig vat heb op de situatie en zelfs de duistere aard soort van genietbaar is). Om op jouw vraag te antwoorden: mijn intu茂tie zegt dat als je even een pauze neemt van de cannabis, niet meer zo veel doet, zorgt dat je het enkel doet als je amper tot geen alcohol gedronken hebt, en verder geen verplichtingen en je gewoon lichamelijk en geestelijk goed voelt, je ok zou moeten zijn. Klik om te vergroten... Ik had geen alchohol op, het was gewoon een normale vrijdag avond. Lekker thuis op de bank voor de tv met mijn vriend. Ik ga er zeker een pauze van nemen, heb niks meer gerookt sinds de bad trip. Ik heb gister en vandaag al meerde paniek aanvallen gehad, ik kom in een soort herbelving terecht het is echt bizar. Ik word weer misselijk, me hart gaat snel kloppen, ik raak de rode draad van de realiteit kwijt etc. Ik ben bang dat ik blijvende schade heb opgelopen.. denk dat ik morgen even langs de huisarts ga."
"Hi, Wat jij nu beschrijft heb ik ook, ik voel me niet meer mezelf. Ik ben gister wezen shoppen voor wat afleiding en dat ging helemaal de vekeerde kant op. Ik raakte in paniek en voelde me zo raar. Ik heb nog steeds niet geblowed sinds vrijdag en dat hou ik voorlopig ook zo. Ik herken me heel erg in je verhaal, bedankt voor de tips. Morgen ochtend heb ik een afspraak bij de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ik snap nog steeds niet hoe ik na 1 jointje zo'n ervaring kan hebben, ik ben totaal een ander persoon.. Ik hoop dat ik er weer boven op kom. Ik hoop ook dat jij je snel beter gaat voelen, fijn dat de medicatie werkt en je steun hebt aan je psycholoog. Die bad trip die je beschrijft, was exact hoe ik het ook ervaarde. Het is zo eng want ik heb een heel sterk gevoel dat ik hier nooit meer uit kom. Misfit zei: Hey Naomi, Ik heb onlangs (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. Ik blow ongeveer 2 jaar, waarvan een hele lange periode van ruim 3/4 jaar elke dag. Zeker voor het slapen gaan, anders lag ik de hele nacht wakker en te pijnzen. Uiteindelijk kreeg ik door dat wiet mij overdag minder actief maakte en ik eigenlijk gewoon stoned was. Toen ben ik deze zomervakantie circa 1,5 maand helemaal gestopt. Omdat ik deze zomer nogal last kreeg van stress ben ik in de weekenden weer gaan blowen. Ditmaal alleen wiet gezien dit voor mij minder 'spacend' was en ik gewoon nog kon functioneren. Dit ging lange tijd goed totdat ik echt begon te trippen op wiet gezien mijn tolerantie weg was. Ik zag dingen met een enorme frame drop (alsof je een game speelt en de beelden gaan haperen), stemmen kwamen veel anders binnen, alsof iemand in een gang stond waar alles galmde, en soms leek mijn beeld sneller te gaan of juist langzamer. Hier werd ik enorm parano茂de van en besloot wiet weer even links te laten liggen. Ik ging over op CBD wiet omdat ik verwachtte daar minder hard van te spacen en omdat het je lichaam alleen rustig maakt. Van een CBD jointje wordt je dus wel gewoon stoned, het duurt alleen minder lang en je blijft helder van geest. Dit ging een tijd lang goed totdat ik een avond een amnesia wiet jointje had gerookt. Ik lag na het roken van die joint op bed en werd helemaal parano茂de. Ik kreeg zeer negatieve gedachtes over mijzelf en zei steeds tegen mijzelf dat ik de 30 niet zou halen gezien ik mijn lichaam had verpest aan sigaretten en jointjes roken. Vervolgens zag ik mijzelf onder een brug liggen met een naald in mn arm. Deze gedachtes gingen van kwaad naar erger en ik belandde in een soort mini-psychose. Hierdoor kreeg ik ook last van een paniekaanval. Mijn hart begon te racen, hyperventilatie kwam erbij kijken en ik dacht echt dat ik op dat moment dood aan het gaan was. Dat was letterlijk het engste wat ik in mijn hele leven heb meegemaakt. De dag erna was ik weer nuchter, maar nog wel in lichte paniek. Zo stom als dat ik was had ik de avond erna een CBD jointje gerookt in de veronderstelling dat ik daar niet parano茂de van zou worden. Dat was dus wel het geval en ik voelde het opkomen nadat ik hem gerookt had. Om nog een paniekaanval te voorkomen heb ik die avond een rondje gelopen met wat muziek op. Dit hielp. Dit is inmiddels 2 weken geleden en ik ben ernstig achteruit gegaan. Ik heb nog een paar paniekaanvallen gehad en zit overspannen thuis. Ik ben 8 jaar terug ook overspannen geweest en voel me nu weer precies hetzelfde. Gelukkig weet ik enigszins hoe ik hieruit kan komen en ben ik positief over de toekomst. Ik heb hulp van alle kanten inclusief een psycholoog waar ik veel steun aan heb. Ik voel me vandaag een stuk beter en denk dat ik met wat rust er hopelijk snel bovenop ben. Blowen stop ik voortaan mee. Ook met roken ben ik gestopt. Ik heb een paar tips voor je. Waarschijnlijk ben je op dit moment bang om de deur uit te gaan omdat je heel snel overprikkeld bent en bang bent te gaan overgeven of een paniekaanval krijgt. Dit komt voort uit angsten die je hebt en je moet proberen te begrijpen en overwinnen. Zodra je de eerste drempel over bent zullen de volgende drempels makkelijker zijn. Begin wel met kleine stapjes. Als je echt heel veel last van paniek hebt kun je een benzodiazepine nemen. Ik heb gisteren zelf oxazepam gebruikt en dat hielp aanzienlijk. Probeer ook de oorzaak van je angsten te ontdekken. Leer deze een plek te geven en ze te accepteren. Tip om hier mee om te gaan is praten met een psycholoog. Veel sterkte en onthoud dat zoals jij je nu voelt niet de rest van je leven zo zal zijn. Ik geloof erg in pieken en dalen. Op dit moment zit je in een groot dal, maar dat betekend dat de piek die hierna komt erg groot zal zijn! Klik om te vergroten..."