Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeftige bad trip

Heftige bad trip

43 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
n
naomi2000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ha iedereen,

Zoals de titel al zegt heb ik een heftige bad trip gehad door wiet. Ik blow al zeker 6 jaar elke dag meerdere keren, maar wat er gister gebeurde was echt bizar.

Ik heb overgeven, ben flauwgevallen, ik dacht echt dat ik dood ging. Op een gegeven moment voelde ik iets vast zitten in me keel en kreeg ik geen lucht meer, dit was zo erg dat ik zelf even twijfelde om 112 te bellen. Ik was trouwens gewoon thuis, met mijn vriend. We hebben niet extreem veel gedaan in de joint en ik had maar een paar haaltjes genomen.

Maar goed, nu komt het volgende: ik durf gewoon niet meer te blowen, terwijl ik harstikke zin heb ik een lekker jointje. Heeft iemand ervaringen hiermee? Hoe kan ik weer relaxed gaan blowen?

Thanks alvastttt
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Was het een angstaanval?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan de ene kant zeg ik wees blij.
Nu kan je ermee stoppen . (Als je dit wilt tenminste)
Aan de andere kant: voor zo een "donderslag" hoef je niet direct bang te zijn.
Even een beetje minder. Een beetje THC minder in je lijf.
Kan geen kwaad.
Met cannabis trippen? Is mij nooit gelukt...
Bij een teveel viel ik altijd in slaap...
n
naomi2000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
*.exe2.0 zei:
Was het een angstaanval?
Klik om te vergroten...
Dat weet ik dus niet, het begon wel met een soort van paniek aanval, maar uiteindelijk kreeg ik ook hallucinaties.. het was heel eng en ben er nog steeds een beetje zwakjes van.
n
naomi2000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
Aan de ene kant zeg ik wees blij.
Nu kan je ermee stoppen . (Als je dit wilt tenminste)
Aan de andere kant: voor zo een "donderslag" hoef je niet direct bang te zijn.
Even een beetje minder. Een beetje THC minder in je lijf.
Kan geen kwaad.
Met cannabis trippen? Is mij nooit gelukt...
Bij een teveel viel ik altijd in slaap...
Klik om te vergroten...

Ja stoppen zou ik niet erg vinden, maar vind het ook gewoon lekker om te blowen. Het is echt een routine geworden, voor het slapen gaan enz. Ik heb al aardig wat tripjes door cannabis achter de rug, maar deze was echt heel heavy.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zogenaamde avondritueel, ik had dit óók. Jarenlang.
Dat je per se moet blowen om te kunnen slapen, is niet de waarheid.
Het lijkt zo..ma aar het is een van de leugens, die deze drug met zich meebrengt.
Stoppen, als je partner dóórgaat , is heel, heel erg moeilijk. Haast onmogelijk zelfs.

Kortom, kijk eerst eens, wat je écht wilt.
Neem dan daarna de beslissing .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Stoppen, als je partner dóórgaat , is heel, heel erg moeilijk. Haast onmogelijk zelfs.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik me goed voorstellen ja...
n
naomi2000Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja idd, "het avond ritueel" slaat nergens op, maar toch doen we het. Vooral ook het feit dat mijn vriend naast me lekker zit te blowen helpt niet. Wat ik wel raar vind is dat ik nu steeds een soort "terug val" heb naar mijn bad trip. Ik dacht dat dit helemaal niet kon met cannabis. Ben er echt een beetje door getraumatiseerd haha. In ieder geval bedankt voor je advies!
Legio Patria Nostra zei:
Dat zogenaamde avondritueel, ik had dit óók. Jarenlang.
Dat je per se moet blowen om te kunnen slapen, is niet de waarheid.
Het lijkt zo..ma aar het is een van de leugens, die deze drug met zich meebrengt.
Stoppen, als je partner dóórgaat , is heel, heel erg moeilijk. Haast onmogelijk zelfs.

Kortom, kijk eerst eens, wat je écht wilt.
Neem dan daarna de beslissing .
Klik om te vergroten...
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dat kan ik me goed voorstellen ja...
Klik om te vergroten...

Is mogelijk... Maar zeker niet voor de hand liggend en de wil moet sterk zijn... Daarbij hoelang je zelf al rookt en de redenen waarom zullen sterk meebepalen of het zeer moeilijk wordt of niet...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ralou zei:
Is mogelijk... Maar zeker niet voor de hand liggend en de wil moet sterk zijn... Daarbij hoelang je zelf al rookt en de redenen waarom zullen sterk meebepalen of het zeer moeilijk wordt of niet...
Klik om te vergroten...
Je kunt je partner natuurlijk niet dwingen om ook te stoppen, maar het maakt het denk ik wel een stuk lastiger dan het hoeft te zijn zo.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je kunt trippen van cannabis, kun je ook bad trippen. "only good trip" drugs bestaan volgens mij niet. Misschien als je er verantwoord mee omgaat, en slechts sporadisch eens aan de psychoactieve stoffen gaat, dat je een bad trip 99% zeker kunt vermijden. Maar 2x per dag blowen is misschien een beetje veel. Statistisch gezien gaat het dan zeker eens fout. Misschien ook door de tol op je lichaam of geest dat het zo veel is?

Was er trouwens iets anders dan anders eergisteren? Of had je veel alcohol ofzo op?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met trippen op cannabis, aangezien het slechts redelijk recent is dat cannabis op die manier op me werkt, maar een patroon die ik in die paar keer al gemerkt heb is dat hoe meer alcohol ik opheb, hoe meer mijn trip in de richting van bad ging. Echt bad trippen heb ik nog niet gedaan, omdat de hoeveelheid die ik neem zo laag is. Overigens kan ik het niet echt bad trippen noemen, eerder... duister trippen (kan het niet bad noemen omdat ik nog volledig vat heb op de situatie en zelfs de duistere aard soort van genietbaar is).

Om op jouw vraag te antwoorden: mijn intuïtie zegt dat als je even een pauze neemt van de cannabis, niet meer zo veel doet, zorgt dat je het enkel doet als je amper tot geen alcohol gedronken hebt, en verder geen verplichtingen en je gewoon lichamelijk en geestelijk goed voelt, je ok zou moeten zijn.
n
naomi2000Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Als je kunt trippen van cannabis, kun je ook bad trippen. "only good trip" drugs bestaan volgens mij niet. Misschien als je er verantwoord mee omgaat, en slechts sporadisch eens aan de psychoactieve stoffen gaat, dat je een bad trip 99% zeker kunt vermijden. Maar 2x per dag blowen is misschien een beetje veel. Statistisch gezien gaat het dan zeker eens fout. Misschien ook door de tol op je lichaam of geest dat het zo veel is?

Was er trouwens iets anders dan anders eergisteren? Of had je veel alcohol ofzo op?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met trippen op cannabis, aangezien het slechts redelijk recent is dat cannabis op die manier op me werkt, maar een patroon die ik in die paar keer al gemerkt heb is dat hoe meer alcohol ik opheb, hoe meer mijn trip in de richting van bad ging. Echt bad trippen heb ik nog niet gedaan, omdat de hoeveelheid die ik neem zo laag is. Overigens kan ik het niet echt bad trippen noemen, eerder... duister trippen (kan het niet bad noemen omdat ik nog volledig vat heb op de situatie en zelfs de duistere aard soort van genietbaar is).

Om op jouw vraag te antwoorden: mijn intuïtie zegt dat als je even een pauze neemt van de cannabis, niet meer zo veel doet, zorgt dat je het enkel doet als je amper tot geen alcohol gedronken hebt, en verder geen verplichtingen en je gewoon lichamelijk en geestelijk goed voelt, je ok zou moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Ik had geen alchohol op, het was gewoon een normale vrijdag avond. Lekker thuis op de bank voor de tv met mijn vriend. Ik ga er zeker een pauze van nemen, heb niks meer gerookt sinds de bad trip.

Ik heb gister en vandaag al meerde paniek aanvallen gehad, ik kom in een soort herbelving terecht het is echt bizar. Ik word weer misselijk, me hart gaat snel kloppen, ik raak de rode draad van de realiteit kwijt etc. Ik ben bang dat ik blijvende schade heb opgelopen.. denk dat ik morgen even langs de huisarts ga.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kijk hier eens:
https://www.zorgkaartnederland.nl/z...inen-locatie-leiden-leiden-3022907/waardering

Kan je lezen wat anderen hebben meegemaakt.
Nou veel plezier er mee he.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
naomi2000 zei:
Ik heb overgeven, ben flauwgevallen, ik dacht echt dat ik dood ging. Op een gegeven moment voelde ik iets vast zitten in me keel en kreeg ik geen lucht meer, dit was zo erg dat ik zelf even twijfelde om 112 te bellen. Ik was trouwens gewoon thuis, met mijn vriend. We hebben niet extreem veel gedaan in de joint en ik had maar een paar haaltjes genomen.
Klik om te vergroten...
Dit komt toch nog meer voor dan je zou denken hoor. En dan juist bij mensen die het al jaren dagelijks zonder probleem gebruiken. Ineens valt het dan heel verkeerd.

Mijn persoonlijke theorie (en dit is wat ik denk hoor, ik claim niet dat dit zo is), is dat je met dagelijks gebruik van wiet je emoties onderdrukt. Na elke (eventuele erg stressvolle) dag neem je wiet om te ontspannen. Maar deze emoties blijven dus wel in je onderbewuste. Ze worden nooit echt verwerkt, maar bedwelmd onder een wiet roes. Uiteindelijk 'barst de bom' dan als het ware.

Daarnaast is je kwaliteit van slaap (dit is wel echt bewezen) minder na gebruik van wiet. Je valt wel in slaap, maar de wiet zorgt er voor dat de REM fase van je slaap verminderd wordt. Welke cruciaal is voor regeneratie van geestelijke en lichamelijke gezondheid.

naomi2000 zei:
Hoe kan ik weer relaxed gaan blowen?
Klik om te vergroten...
Ik denk een tijd wachten en dan voorzichtig weer eens proberen met een heel klein beetje en dan het beste met wiet met een niet al te hoog thc gehalte. En dan duidelijke regels met jezelf afspreken. Bijvoorbeeld alleen in het weekend of zo. Maar je neemt sowieso het risico dat het weer terugkomt. En met wiet is het voor velen ook moeilijk om zulke afspraken na te leven. Je zult daar wellicht grote discipline in moeten tonen om niet "terug te vallen" in dagelijks gebruik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Dit klopt zeker. Ik heb al meerdere malen moeten “afkicken” van wiet. Na een week ongeveer sliep ik zoooo diep en zooo lang! Wel inclusief een enge droom soms maar ik sliep echt anders en eigenlijk mega lekker. Langer ook en je word meer uitgerust wakker.
Het in slaap vallen voelt wel anders zo der wiet. In het begin mis je het dromerige gevoel voor je in slaap valt maar dat went heel snel als je merkt hoe goed je nuchter slaapt.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook vaak dat ik na een tijdje veel wiet gebruiken en dan stoppen eerst een paar nachten nare dromen heb. Geeft denk ik toch wel aan dat je dan geestelijk dus nog wat te verwerken hebt.

Maar daarna is het slapen echt een stuk beter. Dat echte uitgerust zijn gevoel krijg ik dan (tenminste, als ik niet teveel last heb van mijn chronische neus verstopping). Eerlijk gezegd heb ik dat echte goed uitgeruste gevoel nooit de dag na wiet gebruik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Daarnaast is je kwaliteit van slaap (dit is wel echt bewezen) minder na gebruik van wiet. Je valt wel in slaap, maar de wiet zorgt er voor dat de REM fase van je slaap verminderd wordt. Welke cruciaal is voor regeneratie van geestelijke en lichamelijke gezondheid.
Klik om te vergroten...

Dit klopt zeker. Ik heb al meerdere malen moeten “afkicken” van wiet. Na een week ongeveer sliep ik zoooo diep en zooo lang! Wel inclusief een enge droom soms maar ik sliep echt anders en eigenlijk mega lekker. Langer ook en je word meer uitgerust wakker.
Het in slaap vallen voelt wel anders zonder wiet. In het begin mis je het dromerige gevoel voor je in slaap valt maar dat went heel snel als je merkt hoe goed je nuchter slaapt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik heb ook vaak dat ik na een tijdje veel wiet gebruiken en dan stoppen eerst een paar nachten nare dromen heb. Geeft denk ik toch wel aan dat je dan geestelijk dus nog wat te verwerken hebt.

Maar daarna is het slapen echt een stuk beter. Dat echte uitgerust zijn gevoel krijg ik dan (tenminste, als ik niet teveel last heb van mijn chronische neus verstopping). Eerlijk gezegd heb ik dat echte goed uitgeruste gevoel nooit de dag na wiet gebruik.
Klik om te vergroten...
Idem! Een nuchtere slaap (al langer nuchter dus) is echt zoooo lekker als je gewend was niet nuchter te slapen! Pas dan merk je eigenlijk hoe je je lijf “uitput” met wiet of andere drugs.
Mijn huisarts noemde slapen na wiet, alcohol of andere drugs (incl slaapmiddelen) een false sleep.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik nam enige tijd een tweetal bekerglazen met snevel alvorens te gaan slapen.
Nou, slapen doe je.
Alleen ontbreekt daar het gedeelte REM slaap aan.
Ergo: je wordt wakker in de morgen, maar je bent nog steeds doodmoe.
Dit werkte dus echt ...
Niet!
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey Naomi,

Ik heb onlangs (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. Ik blow ongeveer 2 jaar, waarvan een hele lange periode van ruim 3/4 jaar elke dag. Zeker voor het slapen gaan, anders lag ik de hele nacht wakker en te pijnzen.

Uiteindelijk kreeg ik door dat wiet mij overdag minder actief maakte en ik eigenlijk gewoon stoned was. Toen ben ik deze zomervakantie circa 1,5 maand helemaal gestopt. Omdat ik deze zomer nogal last kreeg van stress ben ik in de weekenden weer gaan blowen. Ditmaal alleen wiet gezien dit voor mij minder 'spacend' was en ik gewoon nog kon functioneren.
Dit ging lange tijd goed totdat ik echt begon te trippen op wiet gezien mijn tolerantie weg was. Ik zag dingen met een enorme frame drop (alsof je een game speelt en de beelden gaan haperen), stemmen kwamen veel anders binnen, alsof iemand in een gang stond waar alles galmde, en soms leek mijn beeld sneller te gaan of juist langzamer. Hier werd ik enorm paranoïde van en besloot wiet weer even links te laten liggen.

Ik ging over op CBD wiet omdat ik verwachtte daar minder hard van te spacen en omdat het je lichaam alleen rustig maakt. Van een CBD jointje wordt je dus wel gewoon stoned, het duurt alleen minder lang en je blijft helder van geest. Dit ging een tijd lang goed totdat ik een avond een amnesia wiet jointje had gerookt.
Ik lag na het roken van die joint op bed en werd helemaal paranoïde. Ik kreeg zeer negatieve gedachtes over mijzelf en zei steeds tegen mijzelf dat ik de 30 niet zou halen gezien ik mijn lichaam had verpest aan sigaretten en jointjes roken. Vervolgens zag ik mijzelf onder een brug liggen met een naald in mn arm. Deze gedachtes gingen van kwaad naar erger en ik belandde in een soort mini-psychose. Hierdoor kreeg ik ook last van een paniekaanval. Mijn hart begon te racen, hyperventilatie kwam erbij kijken en ik dacht echt dat ik op dat moment dood aan het gaan was. Dat was letterlijk het engste wat ik in mijn hele leven heb meegemaakt.

De dag erna was ik weer nuchter, maar nog wel in lichte paniek. Zo stom als dat ik was had ik de avond erna een CBD jointje gerookt in de veronderstelling dat ik daar niet paranoïde van zou worden. Dat was dus wel het geval en ik voelde het opkomen nadat ik hem gerookt had. Om nog een paniekaanval te voorkomen heb ik die avond een rondje gelopen met wat muziek op. Dit hielp.

Dit is inmiddels 2 weken geleden en ik ben ernstig achteruit gegaan. Ik heb nog een paar paniekaanvallen gehad en zit overspannen thuis. Ik ben 8 jaar terug ook overspannen geweest en voel me nu weer precies hetzelfde. Gelukkig weet ik enigszins hoe ik hieruit kan komen en ben ik positief over de toekomst. Ik heb hulp van alle kanten inclusief een psycholoog waar ik veel steun aan heb. Ik voel me vandaag een stuk beter en denk dat ik met wat rust er hopelijk snel bovenop ben. Blowen stop ik voortaan mee. Ook met roken ben ik gestopt.

Ik heb een paar tips voor je. Waarschijnlijk ben je op dit moment bang om de deur uit te gaan omdat je heel snel overprikkeld bent en bang bent te gaan overgeven of een paniekaanval krijgt. Dit komt voort uit angsten die je hebt en je moet proberen te begrijpen en overwinnen. Zodra je de eerste drempel over bent zullen de volgende drempels makkelijker zijn. Begin wel met kleine stapjes.
Als je echt heel veel last van paniek hebt kun je een benzodiazepine nemen. Ik heb gisteren zelf oxazepam gebruikt en dat hielp aanzienlijk.
Probeer ook de oorzaak van je angsten te ontdekken. Leer deze een plek te geven en ze te accepteren. Tip om hier mee om te gaan is praten met een psycholoog.

Veel sterkte en onthoud dat zoals jij je nu voelt niet de rest van je leven zo zal zijn. Ik geloof erg in pieken en dalen. Op dit moment zit je in een groot dal, maar dat betekend dat de piek die hierna komt erg groot zal zijn! :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oxazepam?!?
Pas daar goed mee op!
Zeer verslavend, de afbouw is zeer, zeer onplezierig.
Met deze middelen verruil je de ene verslaving met een andere.
Seresta, temesta en valium zijn de drie meest voorgeschreven benzo's van de hele familie ervan.
In het begin helpt dit goedje erg goed.
En daarom waren dit de benzo's die zovaak tot moeilijkheden achteraf hebben geleid, dat ervoor een bijdrage betaald moest worden.
Kenmerkend Voor deze drie is dit.
Na twee weken zit je er al aan vast .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."