#1
600 meter valt reuze mee. Ik zie vrijwel iedereen na een groot festival onder invloed wegrijden die meerdere combinatie's drugs op hebben ..
Deze discussir is zowel hier als elders vaak genoeg gevoerd. Niemand rijd beter onder invloed wat diegene zelf ook denkt.Ik zelf rij veel voorzichtiger als ik stoned ben.
En dan kunnen mensen wel zeggen je bent stoned dus je reactie vermogen is slomer.
Maar toch durf ik te zweren dat het veiliger is bij mij om in de auto te zitten als ik stoned ben dan nuchter.
Ik rij rustig en ben voorzichtiger en alles is meer intenser dus kijk beter en doe niet haastig.
Dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar bij mij werkt het wel zo.
En in 600m kan er weinig gebeuren!
Overdrijven is ook een vak op df.
Nogmaals deze discussie voeren heeft geen zin. Je rijd gewoon NIET onder invloed van wat dan ook. Punt.
Als je eerst blowt en dan gaat rijden rij je wel degelijk onder invloed.Blijkbaar hebben mensen deze inzicht vaker gekregen en proberen dat bespreekbaar te maken.
Maar omdat sommige mensen denken dat wat de wet voorschrijft altijd de waarheid is krijg je een antwoord als dit.
Dit gaat niet over onder invloed rijden van wat dan ook. Dat heb ik nooit gezegd.
Dit gaat over rijden na het blowen.
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het hier mee eens zijn en dit weten net als ik.
En omdat jij het er niet mee eens bent betekent dat niet dat een discussie er over voeren geen zin heeft en blijkbaar dus zelfs nodig is!
Dus je zegt het zelf in dit stuk: het beinvloed wel je rijvaardigheid. In mindere mate dan bv alcohol maar het beinvloed dus wel degelijk. Staat letterlijk in jouw citaat.Dus uit onderzoek blijkt..
Stoned rijden is niet zo gevaarlijk als de overheid het doet lijken.
Al die onderzoeken bij elkaar werden uiteindelijk gebundeld in één onderzoeksverslag. Daaruit bleek: wiet heeft een negatieve impact op de rijvaardigheid. Maar cannabis viel in de laagste van de vier opgestelde risicocategorieën: 1 tot 3 keer zoveel kans op een ongeval. Daarmee is stoned rijden ongeveer net zo gevaarlijk als één of twee glazen bier drinken, je radio instellen, onderweg iets eten, of langdurig kijken naar reclameborden langs de weg.
https://www.vice.com/nl/article/j5b...zo-gevaarlijk-als-de-overheid-het-doet-lijken
De kans is groot dat mensen niet als medische gebruiker erkend worden als ze vanwege stress dagelijks wiet roken. ‘Recreatieve’ blowers kunnen daarom bij controles keihard de sjaak zijn, terwijl zulke maatregelen Nederland nauwelijks veiliger maken.
Is je vriend minderjarig of had hij een dealerhoeveelheid wiet bij? Of is dit voorgevallen in Belgie?Recentelijk is er dus politie langs gekomen en vriend van mij zn wiet is ingenomen
Is je vriend minderjarig of had hij een dealerhoeveelheid wiet bij? Of is dit voorgevallen in Belgie?
Want in Nederland mag je toch echt een gebruikershoeveelheid wiet bij je hebben, en wel maximaal 5 gram.
@chainsmoker1998
Je vriend zou eigenlijk naar de politie moeten gaan om zijn wiet terug te eisen.
apart zeg! Vind het maar vreemd eigenlijk dat ze het toch mogen afpakken. Zal t zijn omdat wiet dus officieel niet legaal is maar word gedoogd? Ik dacht namelijk ook dat je gewoon 5 gram bij je mocht hebben.Ik heb het even uitgezocht en tot mijn verbazing mogen ze wel degelijk je wiet afpakken:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/met-hoeveel-gram-drugs-word-je-gearresteerd/
https://www.politie.nl/themas/drugs.html
https://informatiecentrumcannabis.nl/wet-en-regelgeving/wet-en-regelgeving-rondom-cannabis/
Het blijkt dat het bezit tot 5 gram wel degelijk strafbaar is maar dan wel zonder vervolging. Dus de politie mag van iedereen zijn/haar wiet afpakken, maar in de praktijk gebeurt dit nauwelijks. Het ligt dus maar net aan oom agent in kwestie.
Ik woon zelf in een redelijk grote stad, en daar doen ze gelukkig niet moeilijk.
Stom gedoogbeleid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."