Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke vaporizer gebruiken jullie?

Welke vaporizer gebruiken jullie?

75 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik de Focusvape Pro S. Bevalt prima, en extra prima met de bubbler erop! Dat is ook de enige vaporizer die ik tot nu toe heb gebruikt dus ik kan hem helaas net vergelijken met andere vaporizers. Voor de frequentie waarmee ik hem gebruik heb ik in ieder geval geen op of aanmerkingen.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
De beste temperatuur verschilt per vaporizer. Mijn Mighty werkt voor mij het best op 200 graden. Laatst de Arizer xtreme q weer eens tevoorschijn getoverd en die doet het het best op 210 :)
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Conductie, convectie, draagbaar, tafelmodel, met of zonder app, er zijn talloze vaporizers op de markt met elk zijn voor- en nadelen.

Welke gebruik jij en hoe tevreden ben je er mee? Deel je ervaring!

Ik zelf ben nog aan het inventariseren, maar zodra ik een keuze heb gemaakt en hem heb uitgeprobeerd laat ik het weten.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben begonnen met een vaporgenie, deze moet je 'analoog' met een aansteker verhitten. Er zit nogal een learning curve aan en doordat de temperatuur niet constant is vond ik het geen hele prettige vaporizer in gebruik. Als het waait is het al helemaal niet te doen.

Uiteindelijk via een vriend voor een prikkie de Arizer Extreme Q gekocht. Een erg veelzijdige tafelmodel vaporizer die zowel via een slang als via een zak kan. De zak functie vind ik persoonlijk overrated, de slang werkt goed.

Omdat het tafelmodel niet makkelijk mee naar buiten kan heb ik een jaar later een Storz & Bickel Mighty gekocht. Naar mijn mening de allerbeste portable vaporizer op de markt! Het design is wat apart en het is niet het meest compacte model, maar de batterijduur is goed en de vape ervaring fantastisch!

Goedkopere vaporizers hebben vaak een slechte airflow, dit is echt funest voor je vape ervaring. Niemand wordt er gelukkig van om vla door een rietje te zuigen :tongueout: daarnaast laat de Mighty zich ook erg gemakkelijk schoonmaken. De bovenkamer kan makkelijk uit elkaar, 30 min in iso-propanol, afspoelen en hij is weer zo goed als nieuw. Tevens zijn er ook allerlei reserveonderdelen te verkrijgen.

Ik heb ook een Stor & Bickel Plenty gekocht, vooral voor het maffe design. Het is een bedrade vaporizer die wat weg heeft van een soldeerbout of verfbrander :tongueout: door de grote kruidenkamer is de airflow super goed, nadeel is wel dat hij zich wat minder makkelijk met kleinere doseringen laat gebruiken, maar dat is wel goed op te lossen met het bijgeleverde staalwol kussentje om de lege ruimte op te vullen.

Kortom, top merk met top vaporizers, wel aan de prijzige kant, maar zijn geld meer dan waard.

Ik heb mijn mighty sinds 2018, de batterijduur begint wel achteruit te gaan (kan je via de fabrikant laten vervangen), afgezien daarvan werkt hij nog steeds perfect.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Net binnen en gelijk geprobeerd met White Widow van de shop.

Snap echt niks van de gebruik ervan. Maar topje erin gedaan, rook raar (licht chemisch?) maar ben na paar heisjes wel enorm skaff.

Dus, dat gaat goed toch? :P
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb de Arizer Extreme Q en de Pax 3 vaporizer.

De Arizer Extreme Q omdat deze vrij goedkoop is voor een "desktop" vaporizer. Ik gebruik voornamelijk de ballon, ik vind die slang helemaal niks.
Ook leuk om zo'n ballon te delen in een groep met vrienden!

De Pax 3 is vooral een portable stealth vaporizer. Als je het model opzoekt heb je niet meteen door dat het een vape is. Ik vind dit persoonlijk een fantastische vape! Deze zou ik zo nog een keer kopen. De bijbehorende app is een leuke toevoeging.

Hiervoor ook de Flowermate v5 mini pro en de Boundless CFC gehad. Deze waren wat minder en ook wat goedkoper dan de bovenstaande vapes.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een Davinci IQ voor onderweg. Thuis gebruik ik de Volcano Classic (beste vape ooit) en voor (goede) hasj gebruik ik een glazen bong met quartz glas banger die ik van buitenaf verhit met een crème brûlée brander.

De Davinci IQ heeft echt een heel lekkere smaak. Andere vapes zijn misschien wat handzamer of kunnen ook olie verdampen (raad ik alsnog niet aan). Maar de smaak is imo wel wat beter van de Davinci.
Thunderdome zei:
De Pax 3 is vooral een portable stealth vaporizer. Als je het model opzoekt heb je niet meteen door dat het een vape is. Ik vind dit persoonlijk een fantastische vape! Deze zou ik zo nog een keer kopen. De bijbehorende app is een leuke toevoeging.
Klik om te vergroten...
Ik ben het er wel mee eens dat de PAX erg goed is. Die app is inderdaad een leuke toevoeging. Maar als je een goedkope vape zoekt, koop dan de PAX2. Dat is vrijwel hetzelfde apparaat, maar dan zonder app. En nu heel goedkoop te krijgen :wink:

De Volcano vaporizer is serieus echt de beste vaporizer ooit. Ik vond het altijd maar een duur apparaat. Maar op een gegeven moment heb ik een avondje zitten blowen met zo'n ding. Ik was zó ontzettend onder de indruk. De smaak is net alsof je alle smaak en geur van een hele wietplant schraapt en dan in één haal via een ballon naar binnen zuigt. Echt fenomenaal. Het effect vond ik ook bijzonder. Je krijgt er een fijne bodyhigh van en een actieve space. Maar het voelt nooit zo zwaar moe stoned zeg maar. Ook tijdens die eerste avond blowen met de Volcano had ik er geen last van dat het op een gegeven moment te veel werd. Terwijl we wel echt ons best hebben gedaan dat punt te bereiken =P
De Volcano Classic kost tegenwoordig nog de helft van de originele prijs. Er is een nieuwer model verkrijgbaar met digitaal display. Maar eerlijk gezegd heb je dat helemaal niet nodig. Nadeel is wel dat de Volcano een stopcontact nodig heeft, dus onderweg heb je er niks aan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Over bongs heb ik wel eens een post gemaakt:

Wat een lekkere bong is om wiet en hasj mee te roken

Ik kreeg een privébericht met de vraag hoe ik een bong heb gevonden waarmee ik tevreden was, naar aanleiding van wat reacties in een post over stoppen met tabak roken. Het leek me zonde om de tips te verstoppen in een privébericht. Dus hier een kort overzicht van wat ik denk wat een lekkere bong...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had een Storz & Bickel Crafty (draagbaar), die ging zo'n twee jaar geleden buiten de garantietermijn kapot. Nu paar weekjes geleden een Crafty + gekocht. Gewoon een Crafty, maar met langere batterijduur en nog wat verbeteringen. Imo de perfecte vaporizer. Wat een verademing weer, na een paar jaar lang weer roken uit een pijpje!
m
magnetarLid
01-01-2024, 00:00
#10
hexa2 vind ik de beste
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Alakazam zei:
En hoe bevalt hij?
Klik om te vergroten...
Hij bevalt mij goed!. Zeer tevreden!. Hij vaped lekker goed door
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#12
magnetar zei:
hexa2 vind ik de beste
Klik om te vergroten...
Dat is een vape voor liquids toch? Nicotine?

De vapes die hier voornamelijk gepost worden zijn voor cannabis/wiet!! :wink:
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruikte altijd een simpele tafelmodel vaporizer. Maar sinds kort heb ik de Flowermate V5.0S Mini Pro Black in bezit. Omdat ik ook heel graag een bong gebruik, kan ik deze vaporizer ook makkelijk op m'n bong aansluiten.

Klik om te vergroten...
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb de airizer solo II nu een half jaar, hij bevalt me echt super! Vooral het lage gebruik van wiet en lange accuduur zijn echt top. Daarnaast zijn de glazen pijpjes gemakkelijk schoon te maken en best degelijk, toch al wel een aantal keer laten vallen.

En alle al eerder genoemde voordelen op het gebied van gezondheid zijn natuurlijk ook mooi meegenomen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#15
PerfectChaos zei:
Ik heb de airizer solo II nu een half jaar, hij bevalt me echt super! Vooral het lage gebruik van wiet en lange accuduur zijn echt top. Daarnaast zijn de glazen pijpjes gemakkelijk schoon te maken en best degelijk, toch al wel een aantal keer laten vallen.

En alle al eerder genoemde voordelen op het gebied van gezondheid zijn natuurlijk ook mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik uiteindelijk ook op uitgekomen, ik bestel hem vanavond, ben benieuwd!
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik gebruik de Arizer solo II sinds vandaag.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#17
WeAreThe99% zei:
ik gebruik de Arizer solo II sinds vandaag.
Klik om te vergroten...
En hoe bevalt hij? Enige waar ik een beetje over val is dat hasj daar niet heel makkelijk mee te vapen valt... Wie weet bestel ik daar later nog een dynavap voor, maar aangezien ik voornamelijk wiet gebruik maakt het opzich niet veel uit.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alakazam zei:
En hoe bevalt hij? Enige waar ik een beetje over val is dat hasj daar niet heel makkelijk mee te vapen valt... Wie weet bestel ik daar later nog een dynavap voor, maar aangezien ik voornamelijk wiet gebruik maakt het opzich niet veel uit.
Klik om te vergroten...
Hasj geeft best veel troep bij het vapen, voornaamste reden dat ik het zelf niet in mijn vaporizer stop. Pokkewerk om weer schoon te maken.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik dan ook maar de Arizer Solo II besteld, nu helemaal van nicotine af 👋🏻
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#20
arizer solo II heb ik vandaag ook besteld!
Hiervoor gebruikte ik een aura flowermate. Aura flowermate werkte voor mij niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."