Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rol ik een joint?

Hoe rol ik een joint?

77 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou, ik had gisteren dus wiet, maar geen vloei, tip of aansteker (allemaal achtergelaten bij een vriend).

Uiteindelijk heb ik maar een kaars gebruikt en de wiet op mijn gravity bong gelegd met aluminiumfolie wat helemaal fout ging.

Heb heel wat kaarsvet geknoeid op het wiet en dat dan ook ingeademd alhoewel na 5 trekjes mijn longen het niet meer aankonden. Totaal niet high geworden en de rest weggegooid.

Vandaag dus al die dingetjes opnieuw gehaald dus straks ga ik opnieuw moeten rollen. Enig idee hoe je 2 gram wiet (geen tabak) het beste verdeeld?
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien een goede tip koop van die voorgedraaide hulzen hoef je ze alleen te vullen met wiet43F6CF36-D06A-42B5-8B92-57C792CD63DD.jpeg
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Calliweed2.0 zei:
Misschien een goede tip koop van die voorgedraaide hulzen hoef je ze alleen te vullen met wiet
Klik om te vergroten...
Geen optie waar ik woon, ze hebben hier alleen krantenwinkeltjes en vapeshops. Dichtstbijzijnde smartshop is een ritje van 2 uur van mij verwijderd, kan ik net zo goed ook eventjes langs de coffeeshop daar. Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
JanDeBrandweerman zei:
Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
Klik om te vergroten...
Als ze je ID vragen en ze zien dat je uit BelgiΓ« komt dan wordt je geweigerd.
Vind het wel een grap, een gravitatiebong icm met een kaars πŸ˜… dat lijkt me inderdaad geen succesverhaal. K moet wel zeggen dat je vastberaden bent om wiet te roken hoor.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
moet wel zeggen dat je vastberaden bent om wiet te roken hoor.
Klik om te vergroten...
Begint eerder op een troll te lijken.
Elke nachtwinkel heeft die wel liggen bij de vloeitjes ,tips , blunds , grinders, puurpijpjes etc.. dat is in heel BelgiΓ« best wel de standaard toog (aanrecht) van de nachtwinkel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
JanDeBrandweerman zei:
Geen optie waar ik woon, ze hebben hier alleen krantenwinkeltjes en vapeshops. Dichtstbijzijnde smartshop is een ritje van 2 uur van mij verwijderd, kan ik net zo goed ook eventjes langs de coffeeshop daar. Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
Klik om te vergroten...
webshop?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Heb net een uur lang zitten kloten met vloeipapier en tip en het resultaat is 2 mislukte joint met heel wat lucht vanbinnen. Ik word hier extreem pissig van want niet alleen zijn slechtgerolde joints moeilijk om goed te roken, je verspilt er ook nog eens bijna de helft van de wiet mee. Ik heb honderden filmpjes gekeken maar verpest het altijd bij het oprollen omdat deze stop zo moeilijk is.

Wat ik doe is ik rol het puntje van het papier over bij de tip, rol verder en trek in de tussentijd de vloei aan aan de andere kant om hem strak te houden. Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. Ik gebruik een schaar om mijn wiet te grinden maar ik denk niet dat dit er wat mee te maken heeft.

Nu zit de helft van de wiet op mijn badjas, de andere helft op de vloer en is heel mijn avond om zeep. Hoe rollen jullie je joints op de juiste manier zonder 5 vloeipapiertjes te verspillen en de wiet 10 keer uit de vloei te laten vallen?
Klik om te vergroten...
Beter als je niet leert rollen want dan heb je ook geen tabak nodig =D

Koop gewoon een vaporizer, is mijn tip. Dat smaakt ook nog eens veel beter.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Ja dat komt wel aan. Maar kheb nog niet vaak iemand zonder kuchen een hit van een bong zien nemen.
Klik om te vergroten...
Gouden tip van Nonkel Curious.
Meeste raden ijsblokken aan in een bong , maar ik raad je aan om semi/warm water te gebruiken.
Voor mij een echte eyeopener.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Gouden tip van Nonkel Curious.
Meeste raden ijsblokken aan in een bong , maar ik raad je aan om semi/warm water te gebruiken.
Voor mij een echte eyeopener.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wat is het verschil?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
Ja dat komt wel aan. Maar kheb nog niet vaak iemand zonder kuchen een hit van een bong zien nemen.
Klik om te vergroten...
Kom maar eens langs dan =D

Voor bong roken heb je wel een zekere ademhalingstechniek nodig. Dat is inderdaad even wennen. In het begin neem je al snel een te grote hijs en dan merk je pas bij het uitademen dat dat niet zo lekker was.

Maar ook het soort bong maakt veel uit. Je wil sowieso een glazen bong omdat het anders niet schoon te maken is. Maar voor een aangename rookervaring is een bong met 2 (of meer) percolators wel echt aan te raden. Dat scheelt zoveel!
Je hebt ook precoolers voor bongs waarin een percolator zit.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wat is het verschil?
Klik om te vergroten...
Voor mij persoonlijk is het temperatuurverschil tussen de ijsblokken en de hitte van de de joint te groot waardoor ik moet hoesten.
Door warmer water toe te voegen komt de rook zachter binnen.
Ik zou zeggen, test het uit en laat uw bevinding weten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Gouden tip van Nonkel Curious.
Meeste raden ijsblokken aan in een bong , maar ik raad je aan om semi/warm water te gebruiken.
Voor mij een echte eyeopener.
Klik om te vergroten...
Warm water maakt de rookervaring inderdaad zachter. Maar de smaak vind ik minder. Dus ik geef alsnog de voorkeur aan ijsklontjes en een glazen bong met een paar goede percolators.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Warm water maakt de rookervaring inderdaad zachter. Maar de smaak vind ik minder. Dus ik geef alsnog de voorkeur aan ijsklontjes en een glazen bong met een paar goede percolators.
Klik om te vergroten...
Als ik de biong gebruik is het puur weed.
Veel smaakverschil proef ik niet :laughing:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Als ik de biong gebruik is het puur weed.
Veel smaakverschil proef ik niet :laughing:
Klik om te vergroten...
Ja wiet rook ik altijd met een vaporizer want daar heb ik twee zeer goede apparaten voor.

In mijn bong gaat altijd hasj, en het liefst van zeer goede olieachtige kwaliteit. Dan pak ik namelijk de bowl van quartz-glas erbij (wat vaak verkocht wordt als dabbing nail) en die verhit ik vanaf de buitenkant met een crème brûlée brander zodat de hasj zachtjes gaat bubbelen en dan langzaam verdampt in plaats van verbrand. Als ik mazzel heb dan heb ik goede charras weten te vinden. Betere blowevaring is er niet!

B1178766836.jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Betere blowevaring is er niet!
Klik om te vergroten...
Okay misschien als je een goeie dab weet te bemachtigen van een lekkere cannabisstrain :grin:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Als ik de biong gebruik is het puur weed.
Veel smaakverschil proef ik niet :laughing:
Klik om te vergroten...
Moet je bong eens vullen met goeikope wiskey 😍 πŸ€€πŸ˜‹
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
inner_search zei:
Moet je bong eens vullen met goeikope wiskey 😍 πŸ€€πŸ˜‹
Klik om te vergroten...
Werkt dat ook als je whiskey naar terpetine vindt smaken?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Moet je bong eens vullen met goeikope wiskey 😍 πŸ€€πŸ˜‹
Klik om te vergroten...
Met ice tea jom
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Beter als je niet leert rollen want dan heb je ook geen tabak nodig =D
Klik om te vergroten...
Nee hoor, ik rol gewoon alles puur.
De Dunne zei:
webshop?
Klik om te vergroten...
De meeste leveren niet in Belgie en degene die dat wel doen gooien er nog 10 euro verzendkosten bovenop ...
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#20
JanDeBrandweerman zei:
... Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. ...
Klik om te vergroten...
Om dit te vermijden liet ik ongeveer de helft van de filter uitsteken.. vervolgens rolde ik de joint en duwde daarna de filter 'in' de joint, tot net aan het vloeipapier.. hierdoor zat er ook nooit vloeipapier voor de filter en moest ik ook geen papier afbranden. Bovendien kon ik het tipje er dan vaak zo inschuiven dat er geen kruimeltje/sliertje tabak meer tussen tip en vloei zat.. dat deed niets af aan de rook-ervaring, maar mijn joint zag er dan beter uit, vond ik.. (ik ben behoorlijk perfectionistisch ingesteld, lol).

En als je geen wiet wil verspillen bij het oefenen, rol dan enkel met tabak tot je het rollen in je vingers hebt... :wink:

Verder gebruikte ik weinig tabak, maakte hiervan ook eerst een mooi 'bedje' op het papier.. ik spreidde de tabak netjes uit en zorgde dat overal eenzelfde dun laagje tabak lag. Daar stak ik best wel wat tijd in.. vervolgens een laagje groen en daarna dichtrollen zoals hierboven door John Trap omschreven.

Het moeilijkste punt is het stukje vloei rond de tip draaien. Als je op voorhand de joint goed aangerold hebt, merk je dat de zijde van het papier zonder plakrand, mooi evenwijdig loopt met de vorm van je joint. Vervolgens gewoon het stuk je vloei rond de tip krijgen, vastklemmen en tegelijk doordraaien. Eens je dat onder de knie hebt, rolt de joint zich vanzelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."