Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rol ik een joint?

Hoe rol ik een joint?

77 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Pas wel op met roken dan want soms heb je dat je de joint weghaalt maar de tip nog in je joint achterblijft. Je kan dan de tip wat strakker roller en terugsteken, maar echt ideaal is het niet.
Klik om te vergroten...
Wat een gedoe, is er een manier om edibles te maken zonder oven (heb liever niet dat mijn huis ruikt naar een wietplantage sinds ik buren heb)? Het lijkt mij nog niet zo'n slecht idee om de wiet in een kruidenbuiltje te steken en dan te laten trekken in zeer hete melk (niet kokend).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cannabis eten/drinken geeft een compleet ander effect als roken. Ikwil je niet bang maken maar ik ben dood en dood ziek geweest van edibles. Het duurt veeeel langer tot het werkt en werkt ook heftiger en anders.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag wat hasj gekocht van een oude vriend met mijn neef. Ik kwam met het idee om het op te lossen in warme melk en het dan op te drinken maar ze lachten me heel de tijd uit en vreesden dat het een slecht idee was sinds ik bij mijn oma op bezoek was. Eindstand heb ik buiten moeten rollen, het ging perfect totdat de tip er uitviel en de harde wind alles uit mijn handen blies.
Zeer spijtige afloop, heb er een uur lang om moeten huilen.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Moet je bong eens vullen met goeikope wiskey 😍 🤤😋
Klik om te vergroten...
Ik gebruik mijn damper wel eens in combinatie met een bubbler.. dacht die ook eens te vullen met calvados. 't Is bij ene keer gebleven.. Ik werd er mottig van. Bovendien ging de lekkere smaak van de wiet verloren en besefte ik nadien dat ik de calvados beter had gedronken. Leek me thans lekker.. appel-smaak van calvados en citrus-aroma van cannabis.. met whiskey heb ik het niet meer willen proberen.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Nu een L leren , moet je minder rollen 😁.
Klik om te vergroten...
Damn, waar is den tijd... sinds ik een damper gebruik, rook ik niets meer.. zal binnenkort vijf jaar zijn.. maar wat heb ik gerold vroeger!
Die L deed ik eigenlijk enkel als ik geen lange blaadjes meer had.. altijd wel iemand in de buurt met van die korte blaadjes. Maar hell, als je zo een L kan rollen met korte, dan toch ook een L met lange..? Of twee lange in de lengte aan mekaar kleven en daarachter nog een paar in L-vorm.. hahaha. Wat een toeters.. De mooiste en heftigste die ik ooit rolde was een gewone joint met bovenop een 'bol' van papier vol tabak/kruid.. het 'brandoppervlak' was plots een heel stuk groter. Man, ik ben daar even aan bezig geweest maar wat rookte dat lekker.. :dizzy::tilttearlaugh:
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kleine Bosbeer zei:
Damn, waar is den tijd... sinds ik een damper gebruik, rook ik niets meer.. zal binnenkort vijf jaar zijn.. maar wat heb ik gerold vroeger!
Die L deed ik eigenlijk enkel als ik geen lange blaadjes meer had.. altijd wel iemand in de buurt met van die korte blaadjes. Maar hell, als je zo een L kan rollen met korte, dan toch ook een L met lange..? Of twee lange in de lengte aan mekaar kleven en daarachter nog een paar in L-vorm.. hahaha. Wat een toeters.. De mooiste en heftigste die ik ooit rolde was een gewone joint met bovenop een 'bol' van papier vol tabak/kruid.. het 'brandoppervlak' was plots een heel stuk groter. Man, ik ben daar even aan bezig geweest maar wat rookte dat lekker.. :dizzy::tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
Die ken ik nog wel een tulp noemen we dat als ik het goed kan herinneren
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Wat een gedoe, is er een manier om edibles te maken zonder oven (heb liever niet dat mijn huis ruikt naar een wietplantage sinds ik buren heb)? Het lijkt mij nog niet zo'n slecht idee om de wiet in een kruidenbuiltje te steken en dan te laten trekken in zeer hete melk (niet kokend).
Klik om te vergroten...
Cannabis eten is nog wat anders dan roken/verdampen.
Niet zo eenvoudig te doseren als bij joint/damper, effect ervaar je pas na een uur en de roes is langer en intenser dan bij roken/verdampen.
Dus niet iets wat ik zomaar even na het werk besluit te doen om mijn avondje te vullen.

Nu goed, als je liever eet dan rookt, maar de buren niet wil laten meegenieten, maak dan koekjes op een moment dat je buren er niet zijn. Die koekjes kan je vervolgens invriezen en dan heb je wat voorraad. Ik maakte liefst zandkoekjes en diepgevroren smaakten die best goed. Zonder oven kan uiteraard ook: je kan cannabis in melk of boter laten opwarmen, maar dan moet je wel je kookpot een flinke tijd in de gaten houden.. minstens een uur (nodig om je kruid te decarboxyleren), vervolgens moet je nog een uur moet wachten eer het effect merkbaar wordt.. nee, daar heb ik vaak het geduld niet voor. 't Lijkt me dus niet praktisch wanneer je plots bedenkt dat je zin hebt om wat cannabis te eten. Maar er is een oplossing hiervoor..

Namelijk: als je toch graag cannabis wil gebruiken, maar je kan geen joint rollen, schaf u dan een verdamper aan.. eenvoudig om mee te werken, ruikt heel wat minder als een joint en is gezonder voor je lichaam.. bovendien kan je het verdampte kruid nadien eten.. dat ruikt bij bereiding minder straf en het kruid is door je damper al een keer opgewarmd (maw: het is al gedecarboxyleerd).. dus moet je 't verdampte kruid gewoon in een tas melk doen en even opwarmen.. tien minuten later kan je drinken.. (ik weet eigenlijk niet of dat opwarmen nog echt nodig is, ik doe dat opdat de chocolade in m'n tas dan makkelijk smelt).

Nog eenvoudiger is 't om edibles te kopen natuurlijk.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Nu een L leren , moet je minder rollen 😁.
Bekijk bijlage 21777
his and hers btw :grin:.
Klik om te vergroten...

Zeer netjes gedraaid.

Aoi0.gif
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Calliweed2.0 zei:
Die ken ik nog wel een tulp noemen we dat als ik het goed kan herinneren
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad. Een tulpje.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
stap 1 voor de meest cheap ass b :

: grote Colafles (1,5L) aan de bovenkant en een O,5L flesjes afzagen een de onderkant.
vervolgens plan
5333858A-E264-4A1D-B294-872263E48FF9.jpeg


Dan maak ik van aluminium folie een vierkant van 8x8 cm oid. Wel dat het 3 of 4 langen dik zit. Die vouw ik in de plek waar de dop zat. Dat je daar een mooi kuiltje in waar je je wiet op kan leggenn.
In dat aluminium dan wel kleine gaatje prikken anders gaat de rook er niet in
vind het onstane kamertjes persoonlijk nog te grooot nog wikkel deze digen (zie foto) met aluminiumfolie net zolang er om heen totdat ie past.

IMG_1534.JPG
zonder erstra buisje erin, de gaten die hier te zijn zijn wel ietwat te groot (vind ik)
IMG_1535.JPGIMG_1536.JPG

vervolgens gooi je wat verkruimelde wiet in het dopje. Nog niks aan steken.....

image.jpg Water in de grote fles tot een paar cm onder de rand.


Dan LANGZAAM flesje erin later zakken. Bij mij zit er nog een pijpje in aan de zijkant waar de licht door weg kan, en je de rook kunt inademen.

dusss kleini fles in de grote fles.
ploep....

image.jpg
tieripje zit eraan omdat ik he t niet mooi vind dat die kleiene fles dan scheeft hangt, maar dat ben ik😅


tot zover is het makkelijk, lange luicifer erbij of een gewonen aansteker, kaarsvet is geen succes 😝

Ik houd heel even een aansteker erbij (ja met valmnetje) en zodra de wiet gaat roken, aansteker weg en de kleine fles langzaam eruit trekke geburende 5 a 6 seconden ofzo?

ervoor zorgen dat de onderkant van het kleine flesje niet boven het warpeil uitkomt want ja, dan gaat de helf in rook op.
20B90117-C86A-4FB3-A5F3-ED172848ADA2.jpeg
deze trek was geen volle mep wat er zaten zomaar een paar kruimels wit en een poezehaar. Maar zo werkt het. Mss dat je er nog iets aan hebt en anders mag mn neefje het inleven op school ofzo: Hoe recycle ik.....
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuke tutorial maar er staan al een stuk of 10 op het internet ... momenteel vind ik joints even fijner want ben toch bang dat ik een keertje zo stoned ga zijn dat ik die fles omstoot en al dat water over mijn bureau flikker.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Voorbeeld van een ommetje om het nog wat moeilijker te maken
6102B12B-A281-49F4-A5DC-928B64481C4D.jpeg

4C630EFF-25DC-48CF-A3E4-0D09D75AA978.jpeg

56C28873-C4D4-4DDB-9907-24E905102C95.jpegAC711897-72AE-47B7-9440-A7C44D903820.jpeg5588690D-B061-40CF-917B-7CCF61C6E93B.jpegCB5A60A3-2EEB-422F-BDA0-BA6D934ADC38.jpeg
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oefening baard kunst. Blijven proberen tot het lukt is de enige optie
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kon (kan) het ook niet. Eindig(de) altijd met platte zijden 😅
Makkelijker stapelen dacht ik dan altijd 🤣
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alright, ik kan eindelijk superstrakke joints rollen, hier is hoe ik het doe:
1. Versnipper je wiet met een schaar
2. Maak een tip en doe deze links (ben linkshandig)
3. Neem vloei en leg overal ongeveer evenveel wiet neer, kijk dat de plakrand goed zit
4. Masseer de wiet tussen het papier, THC plakt dus het wordt een soort van worst
5. Als alles goed plakt kan je hem simpelweg dichtrollen, hou het hoekje van de vloei goed tegen de tip en zorg dat het papier strak blijft
6. Maak je lippen nat en zet je lippen op de plakrand
7. Neem een pen en duw alles er goed in aan de open kant
8. Als er aan het begin te veel lucht zit kan je de tip er dieper in duwen, het overige papier kan je eraf knippen
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#16
JanDeBrandweerman zei:
Alright, ik kan eindelijk superstrakke joints rollen, hier is hoe ik het doe:
1. Versnipper je wiet met een schaar
Klik om te vergroten...

Daar hebben we toch mooie grinders voor ? 😉
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
JanDeBrandweerman zei:
1. Versnipper je wiet met een schaar
Klik om te vergroten...
Ik las dit, en ik dacht dat je een grapje maakte maar even serieus: what the hell.. 😅

of je sprokkelt, of je grind met een grinder (geen rommel waar je thc blijft plakken)
JanDeBrandweerman zei:
7. Neem een pen en duw alles er goed in aan de open kant
Klik om te vergroten...
Dit zorgt 9/10 keer dat je het te strak duwt, en je de route blokkeert in de joint waardoor of hijsen minimaal wordt, of je drukt je joint gewoon onnodig in elkaar. Simpel tikken met de tip op een solide ondergrond zorgt er voor dat die strak wordt zonder blokkades.
D
DraxyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Welke joint roller raden jullie aan? Raw of futurola?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."