Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rol ik een joint?

Hoe rol ik een joint?

77 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
5-ReMI-DMT zei:
Niets aan toe te voegen! Rustig, beleidvol en veel oefenen :blush:
Klik om te vergroten...
Want ik zie zo vaak mensen de fout in gaan die zonder beleid maar lomp tekeer gaan en dan vaak scheurt het bij de tip. Net zoals koken moet er liefde in die pauper Jonko
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
johndeertrekker zei:
Want ik zie zo vaak mensen de fout in gaan die zonder beleid maar lomp tekeer gaan en dan vaak scheurt het bij de tip. Net zoals koken moet er liefde in die pauper Jonko
Klik om te vergroten...
Of hij scheurt bij de tip off ze draaien hem helemaal niet strak... Soms zie ik ook mensen ipv draaien een beetje ongemakkelijk in het vloeitje knijpen hahaha. Maar dat is even wennen. die behendigheid moet je krijgen door te oefenen.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
5-ReMI-DMT zei:
Of hij scheurt bij de tip off ze draaien hem helemaal niet strak... Soms zie ik ook mensen ipv draaien een beetje ongemakkelijk in het vloeitje knijpen hahaha. Maar dat is even wennen. die behendigheid moet je krijgen door te oefenen.
Klik om te vergroten...
Ja, kijk dat wij zeer ervaren jonko draaiers zijn is een feit maar ook wij hebben het moeten leren
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
hahaha. das gewoon een soort bong. Kijk maar uit. Die rip gaat echt je longen totaal om zeep helpen en daarna leg je 3 uur voor pampus op de bank je gedachtes te tellen.
Klik om te vergroten...
Gisteren toch maar wat jointjes gerookt die blijkbaar steeds beter en beter gedraaid zijn sinds ik ze niet meer telkens hoe aan te steken, vandaag ga ik die gravity bong proberen.
Denk je dat die dikke wolk die je krijgt door de bong harder hit dan 10 pufjes uit een jointje? Heb gemerkt dat als ik eenmaal high ben en meer probeer te roken dat het effect gewoon na een tijdje niet meer valt te versterken.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
JanDeBrandweerman zei:
Denk je dat die dikke wolk die je krijgt door de bong harder hit dan 10 pufjes uit een jointje?
Klik om te vergroten...
100% zeker te weten 1 hit uit een bong en ik heb genoeg wiet binnen voor een paar uur 😂
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
100% zeker te weten 1 hit uit een bong en ik heb genoeg wiet binnen voor een paar uur 😂
Klik om te vergroten...
Denk je dat het ook heel zwaar gaat zijn op de longen? Ben nog niet zo goed met het binnenhouden van de rook.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Denk je dat het ook heel zwaar gaat zijn op de longen? Ben nog niet zo goed met het binnenhouden van de rook.
Klik om te vergroten...
Ja dat komt wel aan. Maar kheb nog niet vaak iemand zonder kuchen een hit van een bong zien nemen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb leren rollen door eerst enkel verse tabak toe te voegen. Soort tabak joint rollen. Na enkel keren lukte dat aardig goed dan met wat wiet erin.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
JanDeBrandweerman zei:
Gisteren toch maar wat jointjes gerookt die blijkbaar steeds beter en beter gedraaid zijn sinds ik ze niet meer telkens hoe aan te steken, vandaag ga ik die gravity bong proberen.
Denk je dat die dikke wolk die je krijgt door de bong harder hit dan 10 pufjes uit een jointje? Heb gemerkt dat als ik eenmaal high ben en meer probeer te roken dat het effect gewoon na een tijdje niet meer valt te versterken.
Klik om te vergroten...

Ja, bong roken is wel intens. Zeker als je sterke haze rookt.

Ik heb met rustig roken of vapen dat ik vrij snel wel genoeg heb en interesse verlies om meer te gaan roken.

Met een bong schiet ik daar in 1 schot zo overheen.

Wees wel voorzichtig. Ik kan me voorstellen dat je er goed bad op kan gaan als je niet iedere gedachte die je heb met 10kilo zout neem.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Wees wel voorzichtig. Ik kan me voorstellen dat je er goed bad op kan gaan als je niet iedere gedachte die je heb met 10kilo zout neem.
Klik om te vergroten...
Geen zorgen maat, ik heb al eens eerder soort paniekaanvallen gehad waarbij het leek alsof mijn hart uit mijn borst kon springen maar dat los je meestal op door gewoon even op bed te chillen met wat muziek en een warm dekentje :smoke:
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Belangrijk is om de wiet goed klein te grinden en eventueel gelijkmatig te verdelen met tabak.

Draai een middelgrote tip en leg die aan de zijde van de vloei waar niet je voorkeurshand ligt (dus tip links als je rechtshandig bent en rechts als je linkshandig bent).

Vouw de vloei iets op de standaard vouwlijn die erin zit. Nu één van de belangrijkste stappen: verdeel de wiet/tabak alvast heel over de vloei. Geen lege holtes overhouden en wat meer aan de zijde waar je de joint aansteekt. Zorg er ook voor dat er genoeg wiet/tabak bij tip zit.

Dan pak je het geheel op en laat de vloei op je middelvingers rusten. Met je wijsvingers en duimen draai je de vloei zodanig, dat je een ronde, stevige vorm krijgt.

Om hem in te rollen, begin je bij de tip. Draai het eerste stukje vloei strak rond te tip, door dit stukje vloei onder het stukje vloei aan de andere zijde van de tip in te schuiven en met je wijsvinger vast te klemmen.

Daarna is het een kwestie van goed vasthouden en de joint strak door rollen. Een goede lik over de plakrand (vooral bij de tip goede likken) en dan vastplakken.

Even aanstampen, dichtvouwen, aansteken en genieten! Succes ermee!

En het is net als fietsen: als je het eenmaal onder de knie hebt, verleer je het nooit meer!
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#12
JanDeBrandweerman zei:
... Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. ...
Klik om te vergroten...
Om dit te vermijden liet ik ongeveer de helft van de filter uitsteken.. vervolgens rolde ik de joint en duwde daarna de filter 'in' de joint, tot net aan het vloeipapier.. hierdoor zat er ook nooit vloeipapier voor de filter en moest ik ook geen papier afbranden. Bovendien kon ik het tipje er dan vaak zo inschuiven dat er geen kruimeltje/sliertje tabak meer tussen tip en vloei zat.. dat deed niets af aan de rook-ervaring, maar mijn joint zag er dan beter uit, vond ik.. (ik ben behoorlijk perfectionistisch ingesteld, lol).

En als je geen wiet wil verspillen bij het oefenen, rol dan enkel met tabak tot je het rollen in je vingers hebt... :wink:

Verder gebruikte ik weinig tabak, maakte hiervan ook eerst een mooi 'bedje' op het papier.. ik spreidde de tabak netjes uit en zorgde dat overal eenzelfde dun laagje tabak lag. Daar stak ik best wel wat tijd in.. vervolgens een laagje groen en daarna dichtrollen zoals hierboven door John Trap omschreven.

Het moeilijkste punt is het stukje vloei rond de tip draaien. Als je op voorhand de joint goed aangerold hebt, merk je dat de zijde van het papier zonder plakrand, mooi evenwijdig loopt met de vorm van je joint. Vervolgens gewoon het stuk je vloei rond de tip krijgen, vastklemmen en tegelijk doordraaien. Eens je dat onder de knie hebt, rolt de joint zich vanzelf.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou, ik had gisteren dus wiet, maar geen vloei, tip of aansteker (allemaal achtergelaten bij een vriend).

Uiteindelijk heb ik maar een kaars gebruikt en de wiet op mijn gravity bong gelegd met aluminiumfolie wat helemaal fout ging.

Heb heel wat kaarsvet geknoeid op het wiet en dat dan ook ingeademd alhoewel na 5 trekjes mijn longen het niet meer aankonden. Totaal niet high geworden en de rest weggegooid.

Vandaag dus al die dingetjes opnieuw gehaald dus straks ga ik opnieuw moeten rollen. Enig idee hoe je 2 gram wiet (geen tabak) het beste verdeeld?
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien een goede tip koop van die voorgedraaide hulzen hoef je ze alleen te vullen met wiet43F6CF36-D06A-42B5-8B92-57C792CD63DD.jpeg
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Calliweed2.0 zei:
Misschien een goede tip koop van die voorgedraaide hulzen hoef je ze alleen te vullen met wiet
Klik om te vergroten...
Geen optie waar ik woon, ze hebben hier alleen krantenwinkeltjes en vapeshops. Dichtstbijzijnde smartshop is een ritje van 2 uur van mij verwijderd, kan ik net zo goed ook eventjes langs de coffeeshop daar. Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
JanDeBrandweerman zei:
Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
Klik om te vergroten...
Als ze je ID vragen en ze zien dat je uit België komt dan wordt je geweigerd.
Vind het wel een grap, een gravitatiebong icm met een kaars 😅 dat lijkt me inderdaad geen succesverhaal. K moet wel zeggen dat je vastberaden bent om wiet te roken hoor.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeelanddude zei:
moet wel zeggen dat je vastberaden bent om wiet te roken hoor.
Klik om te vergroten...
Begint eerder op een troll te lijken.
Elke nachtwinkel heeft die wel liggen bij de vloeitjes ,tips , blunds , grinders, puurpijpjes etc.. dat is in heel België best wel de standaard toog (aanrecht) van de nachtwinkel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
JanDeBrandweerman zei:
Geen optie waar ik woon, ze hebben hier alleen krantenwinkeltjes en vapeshops. Dichtstbijzijnde smartshop is een ritje van 2 uur van mij verwijderd, kan ik net zo goed ook eventjes langs de coffeeshop daar. Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
Klik om te vergroten...
webshop?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
JanDeBrandweerman zei:
Heb net een uur lang zitten kloten met vloeipapier en tip en het resultaat is 2 mislukte joint met heel wat lucht vanbinnen. Ik word hier extreem pissig van want niet alleen zijn slechtgerolde joints moeilijk om goed te roken, je verspilt er ook nog eens bijna de helft van de wiet mee. Ik heb honderden filmpjes gekeken maar verpest het altijd bij het oprollen omdat deze stop zo moeilijk is.

Wat ik doe is ik rol het puntje van het papier over bij de tip, rol verder en trek in de tussentijd de vloei aan aan de andere kant om hem strak te houden. Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. Ik gebruik een schaar om mijn wiet te grinden maar ik denk niet dat dit er wat mee te maken heeft.

Nu zit de helft van de wiet op mijn badjas, de andere helft op de vloer en is heel mijn avond om zeep. Hoe rollen jullie je joints op de juiste manier zonder 5 vloeipapiertjes te verspillen en de wiet 10 keer uit de vloei te laten vallen?
Klik om te vergroten...
Beter als je niet leert rollen want dan heb je ook geen tabak nodig =D

Koop gewoon een vaporizer, is mijn tip. Dat smaakt ook nog eens veel beter.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
Ja dat komt wel aan. Maar kheb nog niet vaak iemand zonder kuchen een hit van een bong zien nemen.
Klik om te vergroten...
Gouden tip van Nonkel Curious.
Meeste raden ijsblokken aan in een bong , maar ik raad je aan om semi/warm water te gebruiken.
Voor mij een echte eyeopener.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."