Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand hier ervaring met kruiden ipv tabak in joints?

Iemand hier ervaring met kruiden ipv tabak in joints?

59 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cerberus zei:
Voor een gelegenheidsroker zijn pure joints iets te sterk wel.
Klik om te vergroten...

Dit dus 👍. Als je maar af en toe blowt en dan puur draait kan je evengoed een snuif keta nemen. Ga je wrs nog meer beweeglust hebben 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede ervaringen met Witte Lotus en Passiebloem. Draaien met kamille in een joint werkte ook lekker (hele zachte relaxte high) maar in de vaporizer vond ik dat dan weer heel smerig.

Damiana qua smaak prima, maar ik kan de puur fysieke geilheid die erbij komt kijken niet zo goed hebben momenteel. Valeriaan kan ook nog, rolt een vriend soms mee. Proef er weinig van.

Moet overigens wel zeggen dat ik alleen op mijn 17e een paar keer heb geblowd met tabak, toen rookte ik ook nog. Daarna 13 jaar niks, en begonnen met puur of met kruiden.

Nadeel is dat ik meestal wel 2 jointjes rond heb slingeren waar ik af en toe een hijsje van neem, en dat ik dus vaak niet meer weet waar ik ze mee gerold heb. Ik weet wel dat ik gister heeeeel wat meer voelde van de 2 hijsjes van m'n joint dan de bedoeling was, wilde alleen wat eetlust opwekken :')
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ga ook opzoek naar die Greengo, vroeger haalde ik shag/sigaretten met de minste nicotine erin. maar dat staat tegenwoordig niet meer op de verpakking, dus is het lastig om uit te vinden waar het minste troep in zit.
Kent white haalde ik vaak, maar dat bestaat niet meer denk ik
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijm, oregano, koriander?

:thinking:
f
frenzicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon een doosje Pickwick Kamille thee in huis halen. 1 zakje is precies goed voor 1 joint. Nadat je gewend bent aan de smaak wil je niet anders meer.
Het voordeel van kamille is dat als je het met wiet rookt het net zo werkt als dat je tabak erin gestopt zou hebben, je krijgt dat stonede in plaats van dat highe wat je krijgt als je puur rookt. Dus je gaat er niet op achteruit want gewoon relaxed en je rookt minder meuk.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
frenzic zei:
Gewoon een doosje Pickwick Kamille thee in huis halen. 1 zakje is precies goed voor 1 joint. Nadat je gewend bent aan de smaak wil je niet anders meer.
Het voordeel van kamille is dat als je het met wiet rookt het net zo werkt als dat je tabak erin gestopt zou hebben, je krijgt dat stonede in plaats van dat highe wat je krijgt als je puur rookt. Dus je gaat er niet op achteruit want gewoon relaxed en je rookt minder meuk.
Klik om te vergroten...
Ligt het aan de hoeveelheid weed of je stoned of high wordt? Ik dacht namelijk altijd dat het aan de weedsoort lag.
Wist ik niet, maar ik ben dan een absolute leek op dat gebied :tearsofjoy:
f
frenzicLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Ligt het aan de hoeveelheid weed of je stoned of high wordt? Ik dacht namelijk altijd dat het aan de weedsoort lag.
Wist ik niet, maar ik ben dan een absolute leek op dat gebied :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beter koop je dan een pijpje. Ik heb allerlei vervangers geprobeerd (Damiana, Rode klaver, Kamille, Greengo etc) en ook combinaties van verschillende vervangers in verschillende verhoudingen maar het was allemaal best wel vies. Het went wel een beetje, maar ik deed het niet meer voor de lol.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
frenzic zei:
Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
Klik om te vergroten...
Heb al zowel pure als met tabak gerookt. Maar moet zeggen dat ik er weinig ervaring in ondervond.
Cakeje? Ooh ja, dat is weer al veel te lang geleden !!!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
frenzic zei:
Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
Klik om te vergroten...

Maar ik denk niet dat een andere toevoeging het mentale effect van nicotine gaat vervangen.
Volgens mij is nicotine ook gewoon een mild kalmeringsmiddel.

Misschien is het een kwestie van wat meditatie als je onrustig van pure wiet word. Je focus op je lichaam leggen. Ik ga vaak diep in en uit ademen als ik vet high ben. Op een een of andere manier voelt dat dan geweldig.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
frenzic zei:
Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dat komt dus omdat tabak en wiet een tegengestelde werking hebben. Zonde dus om tabak erbij te doen. Het ruikt en smaakt toch veel lekkerder puur?!
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#12
skunkopaat zei:
Inderdaad. Dat komt dus omdat tabak en wiet een tegengestelde werking hebben. Zonde dus om tabak erbij te doen. Het ruikt en smaakt toch veel lekkerder puur?!
Klik om te vergroten...
Amen!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die ene zei:
Inderdaad. Dat komt dus omdat tabak en wiet een tegengestelde werking hebben. Zonde dus om tabak erbij te doen. Het ruikt en smaakt toch veel lekkerder puur?!
Klik om te vergroten...
Ik vind tabak bij hasj dus juist een positief effect hebben. Misschien is het die lichte stimulatie die tabak geeft die het een beetje balanceert. Ik k rijg altijd zo'n irritante head space als ik puur rook, die heb ik niet als ik er tabak bij doe.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Volgens mij is nicotine ook gewoon een mild kalmeringsmiddel.
Klik om te vergroten...
Je kan er wel rustig van worden als je onrustig bent door ontwenning, maar nicotine is juist een CZS stimulant.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Je kan er wel rustig van worden als je onrustig bent door ontwenning, maar nicotine is juist een CZS stimulant.
Klik om te vergroten...

Hmm. Ik heb het zelf nooit zonder wiet gerookt dus dat zou goed kunnen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Hmm. Ik heb het zelf nooit zonder wiet gerookt dus dat zou goed kunnen.
Klik om te vergroten...
Nicotine is eigenlijk best een prima drug, alleen de ROA is een van de slechtste op aarde…
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Nicotine is eigenlijk best een prima drug, alleen de ROA is een van de slechtste op aarde…
Klik om te vergroten...

Ik ken iemand in zweden die tabak tussen zn lip doet. Das normaal daar. Er is een heel stuk vlees weg gesmolten tussen zn lip en kaak...

Vraag me af wat voor ROA wel goed is dan?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Ik ken iemand in zweden die tabak tussen zn lip doet. Das normaal daar. Er is een heel stuk vlees weg gesmolten tussen zn lip en kaak...

Vraag me af wat voor ROA wel goed is dan?
Klik om te vergroten...
Een pleister, kauwgom, je kan het echt op een hoop manieren innemen. Maar tabak roken is veel te destructief…
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flualhamdulillam zei:
Nicotine is eigenlijk best een prima drug,
Klik om te vergroten...
Verwaarloosbaar milde effecten, ontzettend korte werkingsduur en extreem giftig. Dat is niet prima, kerel, dat is echt een flut drug.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Verwaarloosbaar milde effecten, ontzettend korte werkingsduur en extreem giftig. Dat is niet prima, kerel, dat is echt een flut drug.
Klik om te vergroten...
‘Extreem giftig’ 🤣
Juist gedoseerd is dat over het algemeen voor volwassen geen probleem… Korte werkingsduur kan verlengd worden door het middels een pleister (of kauwgom) via de huid op te laten nemen. De effecten zijn mild, maar niet iedereen hoeft met strakke kaken de dag door.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."