Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand hier ervaring met kruiden ipv tabak in joints?

Iemand hier ervaring met kruiden ipv tabak in joints?

59 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
f
frenzicLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Ligt het aan de hoeveelheid weed of je stoned of high wordt? Ik dacht namelijk altijd dat het aan de weedsoort lag.
Wist ik niet, maar ik ben dan een absolute leek op dat gebied :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beter koop je dan een pijpje. Ik heb allerlei vervangers geprobeerd (Damiana, Rode klaver, Kamille, Greengo etc) en ook combinaties van verschillende vervangers in verschillende verhoudingen maar het was allemaal best wel vies. Het went wel een beetje, maar ik deed het niet meer voor de lol.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
frenzic zei:
Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
Klik om te vergroten...
Heb al zowel pure als met tabak gerookt. Maar moet zeggen dat ik er weinig ervaring in ondervond.
Cakeje? Ooh ja, dat is weer al veel te lang geleden !!!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
frenzic zei:
Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
Klik om te vergroten...

Maar ik denk niet dat een andere toevoeging het mentale effect van nicotine gaat vervangen.
Volgens mij is nicotine ook gewoon een mild kalmeringsmiddel.

Misschien is het een kwestie van wat meditatie als je onrustig van pure wiet word. Je focus op je lichaam leggen. Ik ga vaak diep in en uit ademen als ik vet high ben. Op een een of andere manier voelt dat dan geweldig.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
frenzic zei:
Het is de combinatie tabak/wiet die je stoned maakt. Zou je zonder tabak roken dan wordt je high. Met tabak ben je een stuk minder aktief zowel in gedrag als qua denkraam, hoewel dat laatste soms anders lijkt natuurlijk. Zonder tabak heb je (ik) een knap aktieve geest en niet die dikke ogen/witte kop enzo. Het is een heel andere ervaring die wat mij betreft onrustig is. Wietsoorten hebben wel verschillende uitwerkingen ja maar je kunt de uitwerking grotendeels zelf beinvloeden door hoe je het tot je neemt.
Je hebt vast wel eens een cakeje gegeten. Dat is toch heel anders of niet.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dat komt dus omdat tabak en wiet een tegengestelde werking hebben. Zonde dus om tabak erbij te doen. Het ruikt en smaakt toch veel lekkerder puur?!
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#6
skunkopaat zei:
Inderdaad. Dat komt dus omdat tabak en wiet een tegengestelde werking hebben. Zonde dus om tabak erbij te doen. Het ruikt en smaakt toch veel lekkerder puur?!
Klik om te vergroten...
Amen!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die ene zei:
Inderdaad. Dat komt dus omdat tabak en wiet een tegengestelde werking hebben. Zonde dus om tabak erbij te doen. Het ruikt en smaakt toch veel lekkerder puur?!
Klik om te vergroten...
Ik vind tabak bij hasj dus juist een positief effect hebben. Misschien is het die lichte stimulatie die tabak geeft die het een beetje balanceert. Ik k rijg altijd zo'n irritante head space als ik puur rook, die heb ik niet als ik er tabak bij doe.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Volgens mij is nicotine ook gewoon een mild kalmeringsmiddel.
Klik om te vergroten...
Je kan er wel rustig van worden als je onrustig bent door ontwenning, maar nicotine is juist een CZS stimulant.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flualhamdulillam zei:
Je kan er wel rustig van worden als je onrustig bent door ontwenning, maar nicotine is juist een CZS stimulant.
Klik om te vergroten...

Hmm. Ik heb het zelf nooit zonder wiet gerookt dus dat zou goed kunnen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Hmm. Ik heb het zelf nooit zonder wiet gerookt dus dat zou goed kunnen.
Klik om te vergroten...
Nicotine is eigenlijk best een prima drug, alleen de ROA is een van de slechtste op aarde

M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Nicotine is eigenlijk best een prima drug, alleen de ROA is een van de slechtste op aarde

Klik om te vergroten...

Ik ken iemand in zweden die tabak tussen zn lip doet. Das normaal daar. Er is een heel stuk vlees weg gesmolten tussen zn lip en kaak...

Vraag me af wat voor ROA wel goed is dan?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ik ken iemand in zweden die tabak tussen zn lip doet. Das normaal daar. Er is een heel stuk vlees weg gesmolten tussen zn lip en kaak...

Vraag me af wat voor ROA wel goed is dan?
Klik om te vergroten...
Een pleister, kauwgom, je kan het echt op een hoop manieren innemen. Maar tabak roken is veel te destructief

D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Nicotine is eigenlijk best een prima drug,
Klik om te vergroten...
Verwaarloosbaar milde effecten, ontzettend korte werkingsduur en extreem giftig. Dat is niet prima, kerel, dat is echt een flut drug.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Verwaarloosbaar milde effecten, ontzettend korte werkingsduur en extreem giftig. Dat is niet prima, kerel, dat is echt een flut drug.
Klik om te vergroten...
‘Extreem giftig’ đŸ€Ł
Juist gedoseerd is dat over het algemeen voor volwassen geen probleem
 Korte werkingsduur kan verlengd worden door het middels een pleister (of kauwgom) via de huid op te laten nemen. De effecten zijn mild, maar niet iedereen hoeft met strakke kaken de dag door.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
‘Extreem giftig’ đŸ€Ł
Juist gedoseerd is dat over het algemeen voor volwassen geen probleem
 Korte werkingsduur kan verlengd worden door het middels een pleister (of kauwgom) via de huid op te laten nemen. De effecten zijn mild, maar niet iedereen hoeft met strakke kaken de dag door.
Klik om te vergroten...
Nicotine is best giftig ja, maar dat weet jij zelf best. Weet je niet je eerste sigaret, dat je misselijk en ziek werd? Ik wel, ik liep geel aan en kon niks anders dan op de grond zitten en zeggen “ik voel me niet goed”.

Of die sigaret in de ochtend waar je licht in je hoofd van wordt.

Ik meen ook eens gelezen te hebben dat als een peuter een sigaret op zou eten, hij dood kan gaan door nicotine vergiftiging.

Kijk, dat we hier op het drugsforum zitten en elke dag schadelijke meuk naar binnen jagen neemt niet weg dat nicotine een potent gif is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die ene zei:
Ik meen ook eens gelezen te hebben dat als een peuter een sigaret op zou eten, hij dood kan gaan door nicotine vergiftiging.
Klik om te vergroten...
Dat kan maar wordt vaak lichtelijk overdreven. Een peuter is natuurlijk veel kleiner, heeft geen tolerantie en bij eten wordt de nicotine in één keer opgenomen in de maag in plaats van in korte bursts door de longen. Ook als je volwassen bent en een stevige roker zul je bij het eten van een aantal sigaretten ontzettend ziek worden.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Dat kan maar wordt vaak lichtelijk overdreven. Een peuter is natuurlijk veel kleiner, heeft geen tolerantie en bij eten wordt de nicotine in één keer opgenomen in de maag in plaats van in korte bursts door de longen. Ook als je volwassen bent en een stevige roker zul je bij het eten van een aantal sigaretten ontzettend ziek worden.
Klik om te vergroten...
Moraal van het verhaal: geen sigaretten eten dus đŸ˜”â€đŸ’«
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die ene zei:
Moraal van het verhaal: geen sigaretten eten dus đŸ˜”â€đŸ’«
Klik om te vergroten...
Klopt. Hier meteen nog eentje: drilboor? Niet in je oog prikken.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik weet nog wel dat ik een keer coke had gesnoven, en een heel pakje sigaretten had opgerookt omdat dat zo lekker was. Na een
Half uur toen de coke uitwerkte lopen kotsen, getverderrie.

Goed, veel te off-topic dit. Ik trek mij terug uit dit gezelschap nadat ik ongevraagd erbij kwam zitten
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die ene zei:
Nicotine is best giftig ja, maar dat weet jij zelf best. Weet je niet je eerste sigaret, dat je misselijk en ziek werd? Ik wel, ik liep geel aan en kon niks anders dan op de grond zitten en zeggen “ik voel me niet goed”.
Klik om te vergroten...
Daar kan ik me niet echt in vinden
 Maar ik ontken niet dat nicotine giftig is, maar ‘extreem giftig’ dekt de verkeerde lading imo.
Die ene zei:
Of die sigaret in de ochtend waar je licht in je hoofd van wordt.
Klik om te vergroten...
Elke drug heeft ongewenste bijwerkingen als ze verkeerd gedoseerd worden. Een sigaret veroorzaakt binnen no time een hoge dosis nicotine, dat is een slechte manier van doseren.
Die ene zei:
Ik meen ook eens gelezen te hebben dat als een peuter een sigaret op zou eten, hij dood kan gaan door nicotine vergiftiging.
Klik om te vergroten...
Jup klopt. Oehhhhh đŸ€Ł Baby’s gaan van wel meer dood man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."