Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbetreffende verslaafdheid

betreffende verslaafdheid

66 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel ernstig ja...

Maar nu zijn jullie er dus vanaf?
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#2
RoosJe16 zei:
Over verslaafd na je eerste snuif, daar kan ik het idd ook niet mee eens zijn. Kan ik me niet voorstellen iig.

Ik merkte pas na 3maanden dat ik er niet meer zonder kon. Hoe? Doordat ik vrienden bijna niet meer zag, ze alles konden schreeuwen wat ze wilden maar het interresseerd me toch geen zak. Ik en mijn vriend elkaar af hebben staan slaan voor 1punt sos.

En achteraf maar nadenken, maar toen ??
Klik om te vergroten...

komt bekendvoor vriendin en ik hebben ook altijd ruzie over de crack vechten voor een kruimel
S
SevenLid
01-01-2024, 00:00
#3
coke is echt wel verslavend,ik wou dat ik dat eerste pijpje nooit had gepakt,sindsdien is mijn leven gewoon veranderd,van het geld wat ik aan coke heb weggerookt had ik heel veel andere,gezondere en betere dingen kunnen doen maar het is amper te stoppen,heb het idee dat ik het nu redelijk onder controle heb,ja onder controle,afgekickt ben ik nog niet maar ik heb het niet elke week meer nodig
m
malaizaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik waarschuw! Kut spul!!!!!! Voor je het weet zit je deraan vast! Gebruik met mate (1 x in de 2 maanden) of gebruik niet!!!!
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Persoonlijk vindt ik,coke werkt meer verslavend dan speed.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
malaiza zei:
Ik waarschuw! Kut spul!!!!!! Voor je het weet zit je deraan vast! Gebruik met mate (1 x in de 2 maanden) of gebruik niet!!!!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de tip :smoke:
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#7
candy zei:
Persoonlijk vindt ik,coke werkt meer verslavend dan speed.
Klik om te vergroten...
Bij mij juist net andersom afgelopen weekend 2e keer speed gedaan en al gelijk toen het op was van ja heb ik morgen niets meer :wink:
coke 2 keer gedaan maarja toen had ik het niet zelf gekocht dat zou ik zelf ook niet doen vind ik het te duur voor en te weinig space geef mij dan maar daarvoor een pilletje of zoals ik er nu over denk speed :$
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)

Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Seneca zei:
Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)

Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
Klik om te vergroten...

:wave: Wijze woorden :wave:
:grin:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brandon zei:
Seneca zei:
Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)

Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
Klik om te vergroten...

:wave: Wijze woorden :wave:
:grin:
Klik om te vergroten...

Ik denk ook dat omgeving erg bepalend is. Als je omgeving ook gebruikt dan is het veel moeilijker om te stoppen. Als je geen baan hebt of niet veel werkt dan zal je ook eerder gaan gebruiken. Je moet afleiding hebben in plaats van terug val
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#11
RoosJe16 zei:
Coke niet verslavend? Pardon?!

Natuurlijk ligt het ook aan jezelf. En hoe je leventje in elkaar steekt. Maar coke is voor mij zeker wel verslavend. Dan kan ik daarbij ook niet zeggen dat mijn leventje op en top is, of dat ik me elke dag super voel. Maar alleen lichamelijk doet alles al pijn als ik een dag geen sos kan snuiven. Dan heb ik echt het gevoel dat mn botten wegrotten, en gisteren had ik hardstikke maagkramp. Dan ga ik toch weer lijntjes leggen tot de pijn weg is. En dan heb je de volgende dag weer.
Geestelijk, ja. Natuurlijk kán ik wel zonder, maar ergens in mij ook weer niet. Want ik kan er absoluut niet vanaf blijven als ik het heb. Mijn totale bankrekening gaat op aan die zooi, en als ik het geestelijk zo makkelijk vond had ik daar vorige week bv echt geen 150euries per dag aan over. Aangezien ik daar zowat een halve of hele maand voor moet werken..

Maar dit is mijn mening.
Liefs
Klik om te vergroten...

Damn. Dit lees ik nu, een aantal maanden nadat ik voor de laatste keer op dit forum was. Ziekelijk. Morgen moet ik naar Novadic kentron en moet ik daar waarschijnlijk blijven. Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet maar het einde van mijn sos is er bijna en ik mis het nu al.

XSanora/Roosje
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
RoosJe16 zei:
RoosJe16 zei:
Coke niet verslavend? Pardon?!

Natuurlijk ligt het ook aan jezelf. En hoe je leventje in elkaar steekt. Maar coke is voor mij zeker wel verslavend. Dan kan ik daarbij ook niet zeggen dat mijn leventje op en top is, of dat ik me elke dag super voel. Maar alleen lichamelijk doet alles al pijn als ik een dag geen sos kan snuiven. Dan heb ik echt het gevoel dat mn botten wegrotten, en gisteren had ik hardstikke maagkramp. Dan ga ik toch weer lijntjes leggen tot de pijn weg is. En dan heb je de volgende dag weer.
Geestelijk, ja. Natuurlijk kán ik wel zonder, maar ergens in mij ook weer niet. Want ik kan er absoluut niet vanaf blijven als ik het heb. Mijn totale bankrekening gaat op aan die zooi, en als ik het geestelijk zo makkelijk vond had ik daar vorige week bv echt geen 150euries per dag aan over. Aangezien ik daar zowat een halve of hele maand voor moet werken..

Maar dit is mijn mening.
Liefs
Klik om te vergroten...

Damn. Dit lees ik nu, een aantal maanden nadat ik voor de laatste keer op dit forum was. Ziekelijk. Morgen moet ik naar Novadic kentron en moet ik daar waarschijnlijk blijven. Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet maar het einde van mijn sos is er bijna en ik mis het nu al.

XSanora/Roosje
Klik om te vergroten...

:openmouth:
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook ik vind het verslavend. Maar heb precies op tijd ingezien dat het verslavend is.. Daarom heb ik me er een beetje van afgezet. Pak nu zelden meer. Tis ook nog eens teringduur natuurlijk.

Byebye peeps! :wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij is dat voor iedereen totaal verschillend hoor. De een is na een paar keer snuiven verslaafd, of na anderhalve maand zoals jij verteld, en de ander kan er veel beter mee omgaan. Het ligt er maar aan hoe verslavingsgevoelig je bent. Als ik anderhalve maand elke dag coke zou snuiven zou ik verslaafd zijn dat weet ik wel, dus dat doe ik maar niet :sunglasses:
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#15
coke is te duur om verslaafd aabn te zijn
t
tytoLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb ieder keer naar avondje coke snuiven dat ik de 1ste 3 a 4 dagen ernaar over niks anders kan denken dat coke!! maar dan moet ik ook toegeven dat ik geestelijk niet zeer sterk sta.. dit is ook de reden dat ik gestopt ben met coke snuiven
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Roosje is er nog!
De afgelopen 2maanden maar 6 keer gebruikt.
Beterss, en novadic ja. Ze weten niet wat ze met
me moeten. Gisteren stiekem nog gehad,
blijft mijn drugs he..
f
fcLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind dat velen overdrijven betreffende verslaving aan coke , het hangt gewoon af wie het neemt en hoe sterk je karakter is om een vb te geven ,ik had via een deal 50 gr goeie coke over en het was 10 jaar geleden dat ik nog gesnoven had ben al 40 jaar inmiddels, dus ja ik had die 50 gr en ben beginnen snuiven samen met mijn vrouw alle dagen ongeveer elk een 0.5 gram tot alles op was dwz ongeveer anderhalve maand lang , toen de coke op was hebben we beiden niks meer gesnoven en dit is nu al 3 weken , de eerst dag was een beetje moeilijk maar na 2 dagen had ik geen goesting meer achter coke had zelfs geen afkickverschijnselen etc ook mijn vrouw niet , ik denk dat alleen personen die in problemen zitten het moeilijker hebben om er vanaf te geraken want alles gaat goed in mijn normale leven , goeie vrouw eigen huis goed verdienen etc....... dus al dit gezever van je raakt verslaafd na je eerste snuf is bullshitt , of je bent gewoon op de sukkel mentaal en hebt dat nodig om je beter te voelen of je bent zwak van karakter


have a nice day

btw ik zou het zelf nooit gekocht hebben indien ik het niet via een deal gekregen had want de kick is zeker geen 40 a 50 euro waard je voelt je er wel iets beter van etc maar te weinig positief in vergelijking met de prijs die mensen betalen op straat
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#19
de 1 is er gevoeliger voor dan de ander. ik heb een tijd gehad dat ik achteraf gezien dichtbij een coke verslaving zat. dit kan ik me nu ook niet voorstellen, maar het is toch echt zo geweest.
de een is er gevoeliger voor dan de ander, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand elke dag blowt en er niet vanaf kan komen, maar zo zijn er ook een hele hoop mensen die dat wel hebben.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vindt het eigenlijk niet echt verslavend.
En het effect vindt ik ook zijn geld niet waard.
Maar ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."