#1
melissa zei:en t allerbelangrijkste gewoonte.......
kijk eens lot! Lees je wel???
melissa zei:en t allerbelangrijkste gewoonte.......
caatje zei:melissa zei:en t allerbelangrijkste gewoonte.......
kijk eens lot! Lees je wel???
Seneca zei:Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)
Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
Wijze woorden
Brandon zei:Seneca zei:Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)
Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
Wijze woorden
![]()
![]()
RoosJe16 zei:Coke niet verslavend? Pardon?!
Natuurlijk ligt het ook aan jezelf. En hoe je leventje in elkaar steekt. Maar coke is voor mij zeker wel verslavend. Dan kan ik daarbij ook niet zeggen dat mijn leventje op en top is, of dat ik me elke dag super voel. Maar alleen lichamelijk doet alles al pijn als ik een dag geen sos kan snuiven. Dan heb ik echt het gevoel dat mn botten wegrotten, en gisteren had ik hardstikke maagkramp. Dan ga ik toch weer lijntjes leggen tot de pijn weg is. En dan heb je de volgende dag weer.
Geestelijk, ja. Natuurlijk kán ik wel zonder, maar ergens in mij ook weer niet. Want ik kan er absoluut niet vanaf blijven als ik het heb. Mijn totale bankrekening gaat op aan die zooi, en als ik het geestelijk zo makkelijk vond had ik daar vorige week bv echt geen 150euries per dag aan over. Aangezien ik daar zowat een halve of hele maand voor moet werken..
Maar dit is mijn mening.
Liefs
RoosJe16 zei:RoosJe16 zei:Coke niet verslavend? Pardon?!
Natuurlijk ligt het ook aan jezelf. En hoe je leventje in elkaar steekt. Maar coke is voor mij zeker wel verslavend. Dan kan ik daarbij ook niet zeggen dat mijn leventje op en top is, of dat ik me elke dag super voel. Maar alleen lichamelijk doet alles al pijn als ik een dag geen sos kan snuiven. Dan heb ik echt het gevoel dat mn botten wegrotten, en gisteren had ik hardstikke maagkramp. Dan ga ik toch weer lijntjes leggen tot de pijn weg is. En dan heb je de volgende dag weer.
Geestelijk, ja. Natuurlijk kán ik wel zonder, maar ergens in mij ook weer niet. Want ik kan er absoluut niet vanaf blijven als ik het heb. Mijn totale bankrekening gaat op aan die zooi, en als ik het geestelijk zo makkelijk vond had ik daar vorige week bv echt geen 150euries per dag aan over. Aangezien ik daar zowat een halve of hele maand voor moet werken..
Maar dit is mijn mening.
Liefs
Damn. Dit lees ik nu, een aantal maanden nadat ik voor de laatste keer op dit forum was. Ziekelijk. Morgen moet ik naar Novadic kentron en moet ik daar waarschijnlijk blijven. Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet maar het einde van mijn sos is er bijna en ik mis het nu al.
XSanora/Roosje

Kim zei:verslavingen zuigen. drugs moeten gewoon legaal worden
en crack moeten ze niet zo verslavend maken![]()
na 1 dag bijna clean te zijn geweest grijp je toch snel weer naar die pijp
cunt zei:helemaal mee eensfc zei:idem hierSolidius zei:need^weed zei:Solidius zei:Niets is verslavend als je mentaal sterk in je schoenen staat.
Idd, het gaat er ook om hoe goed je jezelf kent en hoe goed je je beloftes tegenover jezelf kunt houden. Als je bijv een keer crack neemt en je tegen jezelf gezegd hebt dat het 1 keer is en voor de rest nooit meer omdat je alleen het gevoel een keer mee wou maken denk ik dat dit best te doen is. Ook denk ik dat het veel te maken heeft met hoe je in het leven staat, al heb je alles op een rijtje en je gebruikt drugs voor fun en om een keer te relaxe dan is het al heel anders als dat je bijv sos neemt om je lekker te voelen omdat je je niet lekker voeld als je nuchter bent, door problemen met ouders of op het werk of op school etc etc... Verslaafd raken heeft denk ik dus veel te maken met je persoonlijkheid en je sociale leven.
Helemaal mee eens![]()
Lichamelijk ben je al na een paar dagen verslaafd aan heroïne hoor.Solidius zei:Niets is verslavend als je mentaal sterk in je schoenen staat.
need^weed zei:cunt zei:helemaal mee eensfc zei:idem hierSolidius zei:need^weed zei:Solidius zei:Niets is verslavend als je mentaal sterk in je schoenen staat.
Idd, het gaat er ook om hoe goed je jezelf kent en hoe goed je je beloftes tegenover jezelf kunt houden. Als je bijv een keer crack neemt en je tegen jezelf gezegd hebt dat het 1 keer is en voor de rest nooit meer omdat je alleen het gevoel een keer mee wou maken denk ik dat dit best te doen is. Ook denk ik dat het veel te maken heeft met hoe je in het leven staat, al heb je alles op een rijtje en je gebruikt drugs voor fun en om een keer te relaxe dan is het al heel anders als dat je bijv sos neemt om je lekker te voelen omdat je je niet lekker voeld als je nuchter bent, door problemen met ouders of op het werk of op school etc etc... Verslaafd raken heeft denk ik dus veel te maken met je persoonlijkheid en je sociale leven.
Helemaal mee eens![]()
mooizo![]()
PharmaPhreeK zei:Anders houden jullie even op met belachelijk lange posts te sturen waarbij je eigenlijk niets toevoegt behalve een citaat van iemand en een zinnetje erachter, wordt aardig irritant
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."