Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbetreffende verslaafdheid

betreffende verslaafdheid

66 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
melissa zei:
en t allerbelangrijkste gewoonte.......
Klik om te vergroten...

kijk eens lot! Lees je wel???
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
caatje zei:
melissa zei:
en t allerbelangrijkste gewoonte.......
Klik om te vergroten...

kijk eens lot! Lees je wel???
Klik om te vergroten...


heee kijk eens aan!! :P haha sorry over heen gelezen
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Seneca zei:
Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)

Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
Klik om te vergroten...

:wave: Wijze woorden :wave:
:grin:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Brandon zei:
Seneca zei:
Verslavingspotentieel is slechts deels substantie-afhankelijk.. Ik denk dat cocaine en speed beide een soortgelijk verslavingspotentieel hebben. De doorslaggevende factor is natuurlijk de mentale gesteldheid (inc. eventuele genetische aanleg) van de gebruiker EN vooral ook de sociale omgeving van de gebruiker (Zit je werkeloos thuis, heb je een goedbetaalde baan, ben je getrouwd, ga je veel uit, enz.)

Voor beide substanties geldt echter dat verslaving natuurlijk eerder uitzondering dan regel is.
Klik om te vergroten...

:wave: Wijze woorden :wave:
:grin:
Klik om te vergroten...

Ik denk ook dat omgeving erg bepalend is. Als je omgeving ook gebruikt dan is het veel moeilijker om te stoppen. Als je geen baan hebt of niet veel werkt dan zal je ook eerder gaan gebruiken. Je moet afleiding hebben in plaats van terug val
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#5
RoosJe16 zei:
Coke niet verslavend? Pardon?!

Natuurlijk ligt het ook aan jezelf. En hoe je leventje in elkaar steekt. Maar coke is voor mij zeker wel verslavend. Dan kan ik daarbij ook niet zeggen dat mijn leventje op en top is, of dat ik me elke dag super voel. Maar alleen lichamelijk doet alles al pijn als ik een dag geen sos kan snuiven. Dan heb ik echt het gevoel dat mn botten wegrotten, en gisteren had ik hardstikke maagkramp. Dan ga ik toch weer lijntjes leggen tot de pijn weg is. En dan heb je de volgende dag weer.
Geestelijk, ja. Natuurlijk kán ik wel zonder, maar ergens in mij ook weer niet. Want ik kan er absoluut niet vanaf blijven als ik het heb. Mijn totale bankrekening gaat op aan die zooi, en als ik het geestelijk zo makkelijk vond had ik daar vorige week bv echt geen 150euries per dag aan over. Aangezien ik daar zowat een halve of hele maand voor moet werken..

Maar dit is mijn mening.
Liefs
Klik om te vergroten...

Damn. Dit lees ik nu, een aantal maanden nadat ik voor de laatste keer op dit forum was. Ziekelijk. Morgen moet ik naar Novadic kentron en moet ik daar waarschijnlijk blijven. Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet maar het einde van mijn sos is er bijna en ik mis het nu al.

XSanora/Roosje
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
RoosJe16 zei:
RoosJe16 zei:
Coke niet verslavend? Pardon?!

Natuurlijk ligt het ook aan jezelf. En hoe je leventje in elkaar steekt. Maar coke is voor mij zeker wel verslavend. Dan kan ik daarbij ook niet zeggen dat mijn leventje op en top is, of dat ik me elke dag super voel. Maar alleen lichamelijk doet alles al pijn als ik een dag geen sos kan snuiven. Dan heb ik echt het gevoel dat mn botten wegrotten, en gisteren had ik hardstikke maagkramp. Dan ga ik toch weer lijntjes leggen tot de pijn weg is. En dan heb je de volgende dag weer.
Geestelijk, ja. Natuurlijk kán ik wel zonder, maar ergens in mij ook weer niet. Want ik kan er absoluut niet vanaf blijven als ik het heb. Mijn totale bankrekening gaat op aan die zooi, en als ik het geestelijk zo makkelijk vond had ik daar vorige week bv echt geen 150euries per dag aan over. Aangezien ik daar zowat een halve of hele maand voor moet werken..

Maar dit is mijn mening.
Liefs
Klik om te vergroten...

Damn. Dit lees ik nu, een aantal maanden nadat ik voor de laatste keer op dit forum was. Ziekelijk. Morgen moet ik naar Novadic kentron en moet ik daar waarschijnlijk blijven. Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet maar het einde van mijn sos is er bijna en ik mis het nu al.

XSanora/Roosje
Klik om te vergroten...

:openmouth:
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook ik vind het verslavend. Maar heb precies op tijd ingezien dat het verslavend is.. Daarom heb ik me er een beetje van afgezet. Pak nu zelden meer. Tis ook nog eens teringduur natuurlijk.

Byebye peeps! :wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij is dat voor iedereen totaal verschillend hoor. De een is na een paar keer snuiven verslaafd, of na anderhalve maand zoals jij verteld, en de ander kan er veel beter mee omgaan. Het ligt er maar aan hoe verslavingsgevoelig je bent. Als ik anderhalve maand elke dag coke zou snuiven zou ik verslaafd zijn dat weet ik wel, dus dat doe ik maar niet :sunglasses:
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#9
coke is te duur om verslaafd aabn te zijn
t
tytoLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb ieder keer naar avondje coke snuiven dat ik de 1ste 3 a 4 dagen ernaar over niks anders kan denken dat coke!! maar dan moet ik ook toegeven dat ik geestelijk niet zeer sterk sta.. dit is ook de reden dat ik gestopt ben met coke snuiven
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Roosje is er nog!
De afgelopen 2maanden maar 6 keer gebruikt.
Beterss, en novadic ja. Ze weten niet wat ze met
me moeten. Gisteren stiekem nog gehad,
blijft mijn drugs he..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Schandalig.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#13
verslavingen zuigen. drugs moeten gewoon legaal worden

en crack moeten ze niet zo verslavend maken :angry:

na 1 dag bijna clean te zijn geweest grijp je toch snel weer naar die pijp
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kim zei:
verslavingen zuigen. drugs moeten gewoon legaal worden

en crack moeten ze niet zo verslavend maken :angry:

na 1 dag bijna clean te zijn geweest grijp je toch snel weer naar die pijp
Klik om te vergroten...

verslavingen moet je zien te vermijden en mee leren omgaan :wink:
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#15
cunt zei:
fc zei:
Solidius zei:
need^weed zei:
Solidius zei:
Niets is verslavend als je mentaal sterk in je schoenen staat.
Klik om te vergroten...

Idd, het gaat er ook om hoe goed je jezelf kent en hoe goed je je beloftes tegenover jezelf kunt houden. Als je bijv een keer crack neemt en je tegen jezelf gezegd hebt dat het 1 keer is en voor de rest nooit meer omdat je alleen het gevoel een keer mee wou maken denk ik dat dit best te doen is. Ook denk ik dat het veel te maken heeft met hoe je in het leven staat, al heb je alles op een rijtje en je gebruikt drugs voor fun en om een keer te relaxe dan is het al heel anders als dat je bijv sos neemt om je lekker te voelen omdat je je niet lekker voeld als je nuchter bent, door problemen met ouders of op het werk of op school etc etc... Verslaafd raken heeft denk ik dus veel te maken met je persoonlijkheid en je sociale leven.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens
Klik om te vergroten...
idem hier
Klik om te vergroten...
helemaal mee eens
Klik om te vergroten...

mooizo :sunglasses:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Solidius zei:
Niets is verslavend als je mentaal sterk in je schoenen staat.
Klik om te vergroten...
Lichamelijk ben je al na een paar dagen verslaafd aan heroïne hoor.

Ik neem aan dat je mentaal verslaafd bedoeld.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
need^weed zei:
cunt zei:
fc zei:
Solidius zei:
need^weed zei:
Solidius zei:
Niets is verslavend als je mentaal sterk in je schoenen staat.
Klik om te vergroten...

Idd, het gaat er ook om hoe goed je jezelf kent en hoe goed je je beloftes tegenover jezelf kunt houden. Als je bijv een keer crack neemt en je tegen jezelf gezegd hebt dat het 1 keer is en voor de rest nooit meer omdat je alleen het gevoel een keer mee wou maken denk ik dat dit best te doen is. Ook denk ik dat het veel te maken heeft met hoe je in het leven staat, al heb je alles op een rijtje en je gebruikt drugs voor fun en om een keer te relaxe dan is het al heel anders als dat je bijv sos neemt om je lekker te voelen omdat je je niet lekker voeld als je nuchter bent, door problemen met ouders of op het werk of op school etc etc... Verslaafd raken heeft denk ik dus veel te maken met je persoonlijkheid en je sociale leven.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens
Klik om te vergroten...
idem hier
Klik om te vergroten...
helemaal mee eens
Klik om te vergroten...

mooizo :sunglasses:
Klik om te vergroten...

dit geld ALLEEN voor geestelijke verslaving,

hoe sterk je ook in je schoenen staat, een lichamelijke verslaving kan je niet vermijden..
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anders houden jullie even op met belachelijk lange posts te sturen waarbij je eigenlijk niets toevoegt behalve een citaat van iemand en een zinnetje erachter, wordt aardig irritant
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#19
PharmaPhreeK zei:
Anders houden jullie even op met belachelijk lange posts te sturen waarbij je eigenlijk niets toevoegt behalve een citaat van iemand en een zinnetje erachter, wordt aardig irritant
Klik om te vergroten...

dan negeer je die post toch?
X
XTENDERLid
01-01-2024, 00:00
#20
............................................

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."