Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom zo onderschat?

Waarom zo onderschat?

63 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat was dan ook één van de redenen waarom ik die dealer heb laten vallen. Zo'n mensen zijn echt niet meer normaal! Het zou m'n zusje van 9 kunnen geweest zijn!
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt mij simplistisch om eerst je huis en je familie/vrienden kwijt te moeten raken voor dat je er een mening over mag hebben.
Ik snap dat coke voor mensen erg tricky kan zijn. Maar omdat ik niet gevoelig ben voor cokeVERSLAVING, en alleen recreatief coke heb gebruikt betekent niet dat ik niet weet hoe coke KAN zijn, heb ook mensen in mijn omgeving goed door coke in de goot zien belanden.
Toch vind ik dat je dat niet de drug op de kop mag geven.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga er niet meer over in discussie. Aan het begin van dit topic staat uitgebried beschreven hoe coke te werk gaat, als je het daar niet mee eens bent is dat jouw probleem. Als coke voor jou zo niet werkt dan kan dat en is dat heel fijn voor je.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan er idd eindeloos over discussiëren, het heeft echter totaal geen zin. Coke fuckt idd met je mind, maar dat doet elke drug. Coke doet dat op een meer sneaky manier, waardoor je het zelf niet zo zeer gaat geloven dat het je langzaam maar zeker in zen macht begint te krijgen. Omdat de coke jezelf ook op het moment dat je onder invloed bent vanalles wijsmaakt. En het is op die momenten dat je domme beslissingen neemt, door bv. te lenen van vrienden of bij te gaan kopen terwijl het totaal niet nodig is, of dingen zeggen die je beter niet had gezegd, dit is alleszins mijn ervaring hiermee... Natuurlijk is dat niet zo voor iedereen, maar ik denk toch voor een groot stuk van de gebruikers dit wel van toepassing is, of toch herkenbaar.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd, ik zie meisjes van 15 paks halen :openmouth:
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, soort van sluipmoordenaar. Wij zien het nog wel in, maar die meiden van 15.... :(
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Offtopic onzin verwijderd

Als je niks zinnigs kan posten moet je het ook niet proberen.
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben het helemaal met je eens, Deranged.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kim zei:
Idd, ik zie meisjes van 15 paks halen :openmouth:
Klik om te vergroten...

Jezus.... nou die kun je dan ook afschrijven over een tijdje. Kan me niet voorstellen dat je op die leeftijd er nog verantwoord om mee kunt gaan.

Als ik kijk hoe ik zelf toen was met pillen enzo.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is niet de drugs die hem funnest zijn voord e jeugd het is de hele jeugd die tegenwoordig maar steeds vrijer is. In mijn tijd op zijn 15de toen wist ik niet eens wat drugs waren, dus wel degelijk dat de jeugd aan t verleoderen is.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#11
daar heb je wel degelijk een punt, Kim!
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kim zei:
Het is niet de drugs die hem funnest zijn voord e jeugd het is de hele jeugd die tegenwoordig maar steeds vrijer is. In mijn tijd op zijn 15de toen wist ik niet eens wat drugs waren, dus wel degelijk dat de jeugd aan t verleoderen is.
Klik om te vergroten...

Dus jij bent één van die jongeren die "zo vrij" is?
Basen doe je toch niet vanaf je kleutertijd.

Toen je 15 jaar was wist je dus niet wat drugs waren, maar toen je dus volwassen werd ging je verloederen door drugs te nemen? Je hebt voldoende berichten achtergelaten om te laten zien dat je veel moeite hebt met drugs (lees: basen). Uit je reactie blijkt dus blijkbaar dat je dit niet in je "jeugd" hebt ondernomen?

Verloederen van de jeugd is een standpunt voor mensen die zich ouder en wijzer achten dan later-geborenen. Jonge mensen maken nou eenmaal dezelfde basale fouten als wij deden in onze jeugd, alleen dan in een ander jasje....al je dat jasje niet meer gaat snappen dan word je pas echt oud.

Drugs zijn gewoon een risico voor je gezondheid, of je nu rookt, of je nu bungee jumped, je lever naar de tering zuipt, of dat je gewoon onveilig neukt. Allemaal risico's, ieder die één van deze deze risico's nog nooit genomen heeft zul je waarschijnlijk niet op dit forum vinden.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is ook weer waar, maar langs de andere kant, als je het bekijkt... Ze beginnen er echt wel vroeger en vroeger mee hoor, dat is hier alleszins toch ook zo...
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
El Retro zei:
Dat is ook weer waar, maar langs de andere kant, als je het bekijkt... Ze beginnen er echt wel vroeger en vroeger mee hoor, dat is hier alleszins toch ook zo...
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of dit werkelijk zo is(maar waarom niet).
Laat me wat cijfers zien en je overtuigt me direct.
Er zijn waarschijnlijk genoeg onderzoeken.

Ik zeg niet dat het onzin is dat de jeugd vroeger begint, maar ik wil dit graag in onderzoeken terugzien.
En als dit blijkt wil ik ook nog maar bewezen zien dat het een significante invloed heeft op de ontwikkeling van de jeugd.

De "jeugd" is altijd anders dan je eigen jeugd. Waar het om gaat is of het grote negatieve invloed heeft op de toekomst. Je moet gewoon beseffen dat je zelf ouder wordt en dat de tijden veranderen.
Toen je misschien 10 jaar was hoorde je waarschijnlijk wel eens dat de jeugd ging verloederen....misschien vond je dat wel onzin.....maar mijns inziens moet je er gewoon voor waken dat je zelf niet de oma van tegenwoordig wordt.

Ik heb zelf erg veel geexpirimenterd in mijn jeugd.....dit kon ik niemand vertellen maar ik ben tegenwoordig allerminst slecht terechtgekomen.

Drugs zijn gewoon slecht maar wel leuk zolang je er wijs mee weet om te gaan. En ik heb geleerd dat wijsheid helaas niet altijd met de jaren komt.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je hebt een punt. Volgens mij is het idd gewoon omdat je zelf ouder wordt en je zelf met drugs in contact komt dat je diegenen die met drugs bezig zijn ook meteen herkent...
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hier zijn d'r anders al wel genoeg jongkjes van een jaar of 14 die d'r al mee omklooien.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja hier ook. Snap niet dat je als dealer hieraan verkoopt...
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoezo snap je dat niet? Waarvoor dealt een dealer? Om mensen te helpen en aardig te zijn? Nee. Om geld te verdienen. Als je graag ethisch verantwoord bent, word je geen dealer. Er zullen ook vast dealers zat zijn die dat niet aan zulke kinderen verkopen, maar ik denk dat het grootste deel het gewoon als extra winst ziet, mede omdat zij makkelijker verslaafd raken.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mja dat wel, maar vind het stom en klein grut verklinkt ook makkelijker, dus je brengt jezelf als dealer makkelijker in de problemen. Hier verkopen ze niet zo makkelijk aan klein grut, de dealers die ik ken toch niet. Maar je hebt hier ook van die jongetjes van 16-17 jaar die al "dealen" en willen zo bij hun kleinere "vriendjes" wat stoer doen en vise versa dusja, zo gaat de bal hier aan het rollen
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben 16j en vind m'n stuff tog altijd wel erges , woon normaal in hetzelfde dorp els el retro , zit wel niet aan de coke dan . Ken wel paar kerels van 15j die hun coke wel krijgen bij de dealer ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."