Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Illusie die Cocaïne heet

De Illusie die Cocaïne heet

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door coke verlies je de realiteit uit het hoog. Daarom gevaarlijke troep.
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo, dit ga ik zeker lezen als ik thuis kom, moet nu weg. :smoke:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reacties :) En het is inderdaad een subjectief gebeuren. Maar dat is in feite altijd zo bij voorkeuren e.d.

Wat ik vooral probeer duidelijk te maken is dat je als cokegebruiker vaak niet doorhebt hoe je overkomt omdat alles om jezelf draait. En ik dit zelf bij pep totaal niet hebt.

Uiteraard zijn er uitzonderingen op beide vlakken. Bedoel het stukje dan voornamelijk informatief en hoop mensen er mee aan het denken te zetten.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vond 't erg leuk om te lezen, zitten goeie punten in. Doch, speed heb je naar mijn mening net iets te rooskleurig omschreven.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#5
MetaalKonijn zei:
Doch, speed heb je naar mijn mening net iets te rooskleurig omschreven.
Klik om te vergroten...

Doen ze allemaal.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
zommes zei:
Jeller zei:
als de drug een veranderd effect op de persoon heeft wat algemeen bij coke zo is, dan deugt de drug niet.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik dus een ronduit belachelijke stelling. In mijn wereld kunnen alleen wezens met een bewustzijn 'de deugd' als zodanig beschouwen en zich en naar gedrangen en niet een of ander wit poeder wat door dergelijke wezens is gemaakt.
Klik om te vergroten...
nee man, de drug is sterker dan jezelf!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeller zei:
nee man, de drug is sterker dan jezelf!
Klik om te vergroten...

Blijkbaar snap je niet wat deugd is.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
zommes zei:
Jeller zei:
nee man, de drug is sterker dan jezelf!
Klik om te vergroten...

Blijkbaar snap je niet wat deugd is.
Klik om te vergroten...

Aan jou om het uit te leggen.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
MetaalKonijn zei:
Vond 't erg leuk om te lezen, zitten goeie punten in. Doch, speed heb je naar mijn mening net iets te rooskleurig omschreven.
Klik om te vergroten...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
deugd (de ~, ~en)
1 het goed zijn in zedelijke zin
2 een bepaalde goede zedelijke eigenschap

Het is wel een lastige kwestie, want niemand kan beweren dat hij weet wat de deugd is. We hebben allemaal onze eigen opvattingen over wat niet deugend is, als gemeenschap horen die dan overeen te komen, maar dat begint ook steeds verder uit elkaar te vallen.

Maar waar het mij om gaat is dat ik niet vind dat je kan zeggen dat de stof cocaine niet deugd. Het misbruik van cocaine deugd inderdaad niet en dat is bijna het enige wat er mee gedaan word. Maar nog steeds maakt het poeder zich dan niet schuldig aan ondeugdelijkheid of wat voor kwaad dan ook. Kom op, het is LEVENSLOZE CHEMISCHE TROEP, sinds wanneer heeft dat de eigen wil om zijn eigen zedelijke eigenschappen te controleren.

Nou neem ik heel kinderachtig de uitspraak van Jeller veel te serieus. Maar ik denk wel dat veel mensen door coke zelf de schuld te geven het échte probleem missen, namelijk zij zelf. Jij bent degene die de keuzes kan maken en dus ook de enige die schuld kan hebben en dus ondeugdelijk kan zijn...
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#11
*snuift zich n lekkere lijn coke* :beer:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
zommes zei:
deugd (de ~, ~en)
1 het goed zijn in zedelijke zin
2 een bepaalde goede zedelijke eigenschap

Het is wel een lastige kwestie, want niemand kan beweren dat hij weet wat de deugd is. We hebben allemaal onze eigen opvattingen over wat niet deugend is, als gemeenschap horen die dan overeen te komen, maar dat begint ook steeds verder uit elkaar te vallen.

Maar waar het mij om gaat is dat ik niet vind dat je kan zeggen dat de stof cocaine niet deugd. Het misbruik van cocaine deugd inderdaad niet en dat is bijna het enige wat er mee gedaan word. Maar nog steeds maakt het poeder zich dan niet schuldig aan ondeugdelijkheid of wat voor kwaad dan ook. Kom op, het is LEVENSLOZE CHEMISCHE TROEP, sinds wanneer heeft dat de eigen wil om zijn eigen zedelijke eigenschappen te controleren.

Nou neem ik heel kinderachtig de uitspraak van Jeller veel te serieus. Maar ik denk wel dat veel mensen door coke zelf de schuld te geven het échte probleem missen, namelijk zij zelf. Jij bent degene die de keuzes kan maken en dus ook de enige die schuld kan hebben en dus ondeugdelijk kan zijn...
Klik om te vergroten...

Maar als Coke je ondeugdelijk laat zijn terwijl je dat anders niet bent... Ok..je bent alsnog zelf verantwoordelijk voor hoe je bent onder coke maar als je jezelf niet meer bent, maar puur een cokesnuiver kan je misschien toch wel wat schuld bij de coke leggen.
Maargoed...dan moet je het misschien ook wel niet gebruiken... Lastig lastig.
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Seneca zei:
Wat de coke betreft sluit ik mij geheel aan bij TeQ. Klopt allemaal precies, ookal wil je dat als cokehead niet toegeven. Coke deugt van geen kant.

Het stuk over speed kan ik bij gebrek aan ervaring weinig over zeggen.
Klik om te vergroten...

Maar wie deugt er dan niet, de cokehead toch?
Klik om te vergroten...

Uiteraard, coke die niet gebruikt wordt valt geen waardeoordeel aan te verbinden aangezien levenloze materie een nogal neutraal deel van de werkelijkheid is (hoewel er toch wel degelijk morele bezwaren zijn in te brengen tegen de manier waarop het geproduceerd wordt en mensen (boeren) en hele landen daaronder kunnen lijden, maar daar gaat deze thread in het geheel niet over)

Wanneer ik zeg dat 'coke' niet deugt, bedoel ik te zeggen dat het _gebruiken_ van coke _naar mijn mening_ niet deugt.. Ik dacht blijkbaar iets te naief dat dat voor zich sprak. Waarom je zou denken dat ik iets heb tegen een bepaalde moleculaire samenstelling ontgaat mij.

Deze mening is grotendeels gebaseerd op elementen van het betoog van TeQ die geheel overeen komen met mijn eigen ervaring van de drug.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet van die anti-coke maffia die maar vind dat omdat sommige mensen ermee de fout in gaan, iedereen maar moet stoppen of 'het beter niet kunt doen'. Ik hou er een liberalere opvatting op na die zover strekt dat het een ieder weldenkend individu geheel vrijstaat drugs te gebruiken naar eigen inzicht.

Pas wanneer er bij het gebruik van deze drugs problemen ontstaan voor andere mensen (die niet vrijwillig met de gebruiker in contact komen) is ingrijpen in je vrijheid (door overheid) geoorloofd. Immers, jouw vrijheid houdt op waar die van de ander begint.

En buiten deze premis om gun ik iedereen van harte zijn fase met coke zoals die ook mij gegunt is. Als je eraan begint zal toch niemand je ervanaf kunnen praten, elke gebruiker die de wanhoop nog niet nabij is, zal zijn gebruik en zijn drug verdedigen met al z'n kracht. Gebruiken heb je ook in verschillende soorten en maten, en ik benadruk nu dat gebruiken iets anders is dan proberen. Bij een 'gebruiker' is duidelijk dat hij met enige regelmaat gebruikt en is bekend dat hij die habit (in welke soort en maat ook, geheel afhankelijk van omgeving/levensstijl) nog een tijdje (bewust) voort zal zetten.

Echter, niemand gebruikt voor altijd. Uiteindelijk gaat iedereen stoppen, hoe knorrig dat ook klinkt. Veruit de meeste gebruikers nokken gewoon wanneer er zich net die fundamentele verandering in hun leven voordoet (aan de baan of vrouw of kinderen etc.) en zij zullen, met zekere minachting, terugkijken op hun (zo nu blijkt) richtingloze cokeverleden.

Een klein percentage blijft langer met de coke klooien, raakt in allerlei financiele en maatschappelijke problemen en zal voor een deel van z'n leven een gevecht voeren tegen de coke. Deze mensen hadden veelal van tevoren overigens al een wat zwakke maatschappelijke positie (weinig welvaart, psychische aandoeningen, noem het maar) of komen soms helemaal van bovenaf naar beneden tuimelen. De laatste en kleinste groep zijn de echte hardcore gebruikers wiens hele leven zal gaan over coke (crack denk ik dan). Die categorie hoef ik niet nader toe te lichten.

De meeste mensen zullen zich dus zonder al teveel problemen op de cokefase in hun leven kunnen storten. Waar vooral voor gewaakt moet worden zijn (dreigende) maatschappelijke uitsluitingen (jongeren die hun opleiding verneuken door hun gebruik en maar gaan werken) of anderzins sociale verstoting door familie en vrienden. Dat is allemaal by far het meest riskante aspect van coke en wanneer hier geen problemen optreden zal je hoogstwaarschijnlijk zonder problemen fijn ermee kunnen klooien en de habit kunnen kicken ergens in je mid-twenties.

Maar hier dien ik toch weer met ernst erop te wijzen dat het allemaal volstrekt af te raden is; het _gedoe_ (problemen in welke vorm dan ook) die uit de coke voort komen (te weinig geld, slaap of zonlicht, slechte relaties, enz.) wegen veel zwaarder dan die zeer illustere 'high' die coke je elke keer weer belooft. Al die tijd en al dat geld kun je ècht rustig in leukere dingen steken zonder ook maar iets te missen.

Maar zoals ik al zei, dat is een keus die weldenkende mensen zelf mogen maken.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thanks for the support.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Jeller zei:
nee man, de drug is sterker dan jezelf!
Klik om te vergroten...

Blijkbaar snap je niet wat deugd is.
Klik om te vergroten...
Ik snap het maar al te goed en ga er mijn tijd niet aan verspillen om uit te leggen waarom coke niet deugt, omdat teQ dat ongeveer voor mij gedaan heeft+jij en ik blijven toch bij ons mening :wave:

ps: speed deugt ook niet, maar coke is er erger in..
en ook al ligt het aan de users, het middel op zich ook nooit onderschatten
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gesponserd door Pe Coaching? :P


Heerlijk tekstje. :smoke: I like.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Grappig feit: Dit stuk is geschreven onder invloed van coke :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dzy zei:
Grappig feit: Dit stuk is geschreven onder invloed van coke :P
Klik om te vergroten...

Hoezo ik ga ff 'full circle'...
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan weet ik nu toch niet echt meer wat ik d'r van moet denken. :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeker weten. Maar deugd is alleen van toepassing bij levende wezens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."