Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Kun Je Verslaafd Raken Aan Coke??

Hoe Kun Je Verslaafd Raken Aan Coke??

34 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb gisteren voor de eerste keer coke gesnoven. ik vond het niet eens lekker en toch had ik wel die craving van ik wil meer...dat zegt toch wel iets vind ik
j
juulekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Wat ik niet snap is dat sommige mensen zo in de problemen kunnen komen door hun "cokeverslaving". Ik heb er ooit maanden tussen zitten dat ik iedere week 2 a 3 keer gebruik en dat dan 2 maanden lang maar als ik dan 1 of 2 maanden niks gebruik he ik er geen problemen mee.

Dus hoe kan het dat de een meer gevoelig is voor een verslaving dan de ander? of verchilt dit ook per drugs want met pilletjes heb ik een stuk meer moeite.
B
Boner simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat dit per persoon verschilt, en het maakt ook uit wat voor tijd je doormaakt. Zelf heb ik ook welles 3 weekies lang elke dag gesnoven, daarna er plots mee opgehouden zonder enige verslavingsverschijnselen...
Vriend van me is er wel zwaar verslaaft aan geweest, maar hij ging ook een hele vervelende periode door. Waarschijnlijk zal het daar aan gelegen hebben.

Met pillen heb je trouwens ook zo snel de neiging van: He, nog eentje dan! :hearteyes:

:wave:
j
juulekeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja inderdaad dat heb ik ook, denk dan altijd 1 pilleke meer of minder maakt niet uit maar als je die in 1 maand dan optelt word dan ene pilleke in een keer een heeel stuk meer pillekes haha
B
Boner simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo is het maar net :)
L
Lid 3601Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het heeft denk ik veel met wilskracht te maken. De maand na mijn eerste keer coke kon ik aan niets anders denken. Als ik toen coke binnen handbereik had gehad, was het al heel wat moeilijker geweest nu. Je moet gewoon je cravings onder controle zien te houden en na een tijd gaan ze vanzelf weg :)
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#7
je voelt ook pas dat je verslaving uit de hand gelopen is als het te laat is, niemand doet vanaf de eerste keer 2 gram snuiven elke dag
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
BUMP

Mja, zal er vanaf hangen of je verslavingsgevoelig bent net voor die stof.
Ik weet bij alcoholisten is het inderdaad zo dat als je gaat kijken over meerdere generaties van drinkers binnen één familie de laatste generatie gewoon minder receptoren in de hersenen hebben voor genot door alcohol. (genetische aanleg dus)
Een tweede heel belangrijke factor zou omgevingsvariabelen zijn.
Maar bij beide theorieën kun je jezelf bedenkingen maken.
Iedereen zal wel iemand kennen met verslaafde ouders en opgegroeid in een drugmilieu, en toch zelf geen problematisch gebruik of helemaal geen drugs gebruiken. Of dat zijn dan de uitzonderingen of het is gewoon samenloop van… dus puur toeval.
Ikzelf geloof niet in toeval of lot, denk eerder dat de mens in het algemeen een agressieve soort is.
Waardoor we onszelf vernietigen, de Eén met dope de ander met sex, gokken, adrenalinejunks en ga zo maar door.
Komt erop neer dat als je de aanleg hebt om abnormaal sterk te reageren op een bepaalde werking je heel snel verknocht bent eraan. In dit geval C.
De eerste 2 worden gezien als feit, de rest is mijn mening.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@ doodkapje

Wat denk je dan? Dat het zuiver het product en zijn samenstelling is dat het juist zo verslavend maakt? Het is wel een feit dat je bijna overal ter wereld een kop koffie kan bestellen, of een pak marlboro kan kopen.
Wat bedoel je precies?
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou zoals ik het zeg craving. ik wil meer. waar het aan ligt weet ik niet. wat ik wel weet is dat ik normaal niet verlang naar dingen die ik niet eens lekker vin.
R
RintintinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe kan een gezond positief mens verslaafd raken aan die troep,
ik vraag het mij dagelijks af .
Het is een heel langzaam proces , alleen met uitgaan etc. maar het sluipt erin ,echt die troep is er voor gemaakt.
Veel mensen die gebruiken hebben vaak niet ( gelukkig maar ) de financiele draagkracht om continu te kopen,en vaak nog een stukje sociale controle in de vorm van een vrouw en een gezin.
Maar als dat wegvalt en je hebt plenty mony in de pocket dan kan het heel hard gaan.
Ik denk ook zeker dat er soort van aanleg voor moet zijn , dat is ook bewezen, en ik ben echt geen watje , maar nu toch ook de lul.
Het valt mij ook vaak op dat mensen ( zoals ik ) vaak in extreme leven, dus alles tot het uiterste , sport,werk,sex , prestatiegericht, mijn pakje moet ook altijd op. geloof me de lijnen worden steeds dikker en de flash wordt steeds minder.
Je gaat in een zaam wereltje leven, en als je er vatbaar voor bent gaat uiteindelijk de sterkste persoon met het krachtigste karakter voor de bijl.
Dit is geen bangmakerij en het kan echt heel lang goed gaan .
Maar je kan een pont of no return bereiken , hoe dit precies komt weet niemand en daarna gaat het echt hard, maar eigen lijk ben je dan al te laat.
Ik geloof ook niet in minderen , voor mij altans. ik denk dat als je wilt kappen dat het niet gaat om de 6e of 7e lijn maar om de 1 ste.
En bij mij is het zover dat als ik eenmaal begin ga ik door .
Maar een ding , ik denk dat je toch altijd van jezelf moet blijven houden.
Verslaving is een ziekte.
1
123spacerLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja ik denk vooral dat veel mensen niet verslaafd raken door de prijs van coke.
50 euri de gram, is tog veel geld als je op een dag er meer als een gram doorheen jaagt.

Kijk ook naar roken. Veel mensen zijn hier verslaafd aan puur omdat het zo goedkoop is. Wie kan er nou geen 4 euro per dag missen? Als coke 4 euri de gram kostte waren er grotere problemen denk ik zo.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hangt er van af in wat milieu je je bevind, snuif tegewoordig ook wel massas maar ik kan echt wel gemakkelijk zonder, tenzij een van men maten het bijheeft, het ruikt ook zo heerlijk...
M
MichaelMayhemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik verslaaft aan cocaine kon worden. Waarschijnlijk komt het door de prijs :P
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#15
snap het zelf ook niet echt......

gebruik zelf om de maand keertje coke en dan een avond goed, dit weekend nog trouwens maar ik vind t' iets dat een beetje speciaal moet blijven en ik heb nu ook echt niet de neiging om bijv door de weeks te gaan halen, daar vind ik geen zak aan en dat slaat nergens op.....

maargoed de een kan er gewoon beter mee omgaan als de ander..... :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
^ Al eens eerder 2.5 g d'r doorheen gejatzt dan? :mrgreen: :P
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Doodkapje zei:
ik heb gisteren voor de eerste keer coke gesnoven. ik vond het niet eens lekker en toch had ik wel die craving van ik wil meer...dat zegt toch wel iets vind ik
Klik om te vergroten...


Dit is ook wat ik ervaar. Na een pilletje of 2 is het zat maar van coke krijg ik nooit genoeg.
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor mij was het ook echt de kick om het door je neus te voelen, helaas is het maar van korte werking vaak en dan moet je weer bijnemen.
En dat wil ik dus niet, terwijl het toen wel ooit gebeurde en dan voel je je de volgende dag weer kut, over de uitgaves!
We konden er goed vanaf blijven, maar als we het deden, gingen we toch wel eens bijhalen! Niet altijd maar toch, het valt niet goed te praten! :(
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik doe het gewoon om de geur in mijn neus en die verdoving. Soms niet eens voor het effect. Gewoon die lekkere geur en het hakken van dat lijntje :).
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetaalKonijn zei:
^ Al eens eerder 2.5 g d'r doorheen gejatzt dan? :mrgreen: :P
Klik om te vergroten...

ehmmm :flushed: :P ik zei ook als ik t doe, doe ik het goed :wink: maar zelfs dan heb ik niet de neiging om de volgende dag meteen weer te halen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."