Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Cocaine : aanrader?

Eerste keer Cocaine : aanrader?

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deranged zei:
Ik heb een hekel aan cokemietjes inderdaad, en al helemaal als ze mij met hun kortzichtige gebrabbel komen lastigvallen. Een gram coke regelen is iets wat ik nog steeds sporadisch wel eens doe en dat is dan ook totaal niet relevant. Het feit dat je hiermee komt en het zelfs verdraaid tot 'smeken' zegt weer genoeg over je lage niveau.
Klik om te vergroten...

Kijk eerst eens naar jezelf he. Jou uitspatting tegen cokegebruikers zijn gewoon kortzichtig. Zeker sinds wij niet meer met elkaar om kunnen, is het helemaal rampzalig geworden hoe jij denkt hierover. En smeken was echt wel het juiste woord. Maar ja...
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
El Retro zei:
Deranged zei:
Ik heb een hekel aan cokemietjes inderdaad, en al helemaal als ze mij met hun kortzichtige gebrabbel komen lastigvallen. Een gram coke regelen is iets wat ik nog steeds sporadisch wel eens doe en dat is dan ook totaal niet relevant. Het feit dat je hiermee komt en het zelfs verdraaid tot 'smeken' zegt weer genoeg over je lage niveau.
Klik om te vergroten...

Kijk eerst eens naar jezelf he. Jou uitspatting tegen cokegebruikers zijn gewoon kortzichtig. Zeker sinds wij niet meer met elkaar om kunnen, is het helemaal rampzalig geworden hoe jij denkt hierover. En smeken was echt wel het juiste woord. Maar ja...
Klik om te vergroten...
jonas laat da kindje toch voor wat hem is...
deranged heeft toch ALTIJD GELIJK!!!!
deranged is de koning weet ge da nu nog nie??? :rolleyes: :P
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Das waar, maar kvind het leuk om er tegen in te gaan :).
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Frisko zei:
El Retro zei:
Deranged zei:
Ik heb een hekel aan cokemietjes inderdaad, en al helemaal als ze mij met hun kortzichtige gebrabbel komen lastigvallen. Een gram coke regelen is iets wat ik nog steeds sporadisch wel eens doe en dat is dan ook totaal niet relevant. Het feit dat je hiermee komt en het zelfs verdraaid tot 'smeken' zegt weer genoeg over je lage niveau.
Klik om te vergroten...

Kijk eerst eens naar jezelf he. Jou uitspatting tegen cokegebruikers zijn gewoon kortzichtig. Zeker sinds wij niet meer met elkaar om kunnen, is het helemaal rampzalig geworden hoe jij denkt hierover. En smeken was echt wel het juiste woord. Maar ja...
Klik om te vergroten...
jonas laat da kindje toch voor wat hem is...
deranged heeft toch ALTIJD GELIJK!!!!
deranged is de koning weet ge da nu nog nie??? :rolleyes: :P
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Komt er toch nog iets zinnigs uit.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Tuurlijk is coke een aanrader. Alleen cokeheads zijn dat niet, die moeten uitgeroeid worden. Je neemt altijd het risico er zelf ook een te worden maar met risico's nemen is niks mis. Mocht het echter zover komen dat de coke een onderdeel van je geest is geworden en je een cokemietje bent die alleen al geilt op plaatjes van coke dan is het tijd om de kadaverdienst te bellen.
Klik om te vergroten...

ooh wil je mij dus ook uitroeien. ik wacht tot je naar hier komt :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
For all pigs must die, your being is a lie.
s
spacingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yow!

Ik ben een recreatief druggebruiker; blow regelmatig en neem af en toe (1x in het half jaar) een pilletje of een snuifje speed. Afgelopen weekend hebben ik en een stel maten weer aan de pep gezeten, wat ons uitermate goed beviel. Heerlijk space, goede gesprekken, goede sfeer enzo. Alleen de dag erna was kut, maar dat viel te verwachten.

Nu hebben wij afgesproken om binnenkort met zn allen ook een keer Cocaine te proberen. Dit zal voor ons allemaal de eerste keer zijn en daarom heb ik er enkele vragen over. We zullen gewoon bij iemand thuis zitten, rustig een muziekje op de achtergrond en voornamelijk aan het praten en lachen zijn met elkaar. Is Cocaine dan de drug die je wilt gebruiken? Ik lees over de effecten dat je er veel zelfvertrouwen van krijgt, je als een 'ubermensch' voelt - zorgt dat dan niet voor een opgefokte sfeer onder je vrienden? Iedereen vind zichzelf fantastisch en de ander dus 'minderwaardig'? Of zit ik er dan helemaal naast ..

Daarnaast.. wat voor een effect geeft de sos verder? Krijg je er een praatkick van en wordt de sfeer gezelliger en intiemer of juist afstandelijker en killer? We willen vooral dat goede gevoel/sfeer van het afgelopen weekend, wat we van pep kregen, weer nabootsen. Alleen het niet kunnen slapen en de ontzettende brakke en depri dag erna vermijden. De speed beviel ons zo goed omdat we niet echt een 'strak' gevoel kregen zoals van XTC, maar juist heel mellow (wel heel energiek, maar niet druk, wild). Daarnaast klonk de muziek ook enorm goed.

Ook ben ik benieuwd naar de gevaren van Coke op zo'n avond. Is het (in vergelijking met pep of pillen) een risicovolle drug of kan het eenmalig geen kwaad?

Kortom, wat raden jullie aan + af!

Bedankt,

spacing

ps: daarnaast ben ik ook benieuwd naar de hoeveelheid die jullie aanraden. aangezien we ervaring hebben met drugs neem ik aan dat we meer kunnen doen dan slechts 1 lijntje?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke, een avondje aan de coke met vrienden thuis...

Das heel plezant. Maar ik zal je moeten teleur stellen, met 1 lijntje kom je niet toe. Minstens een halve gram tot 1 gram. Normaal voor een eerste keer, waar je het (hopelijk) rustig aan gaat doen, moet een halve gram per persoon volstaan.

Je zal zeker kunnen lachen en praten met elkaar. Je zal je zeker ook chill voelen enzo. Het grote kutmoment van de avond zal zijn, een half uurtje na je laatste lijn. Dan wordt iedereen normaal een pak stiller dan voorheen. Brak zal je niet zijn (normaal gezien). Maar het zal klote zijn als je coke op is. Dus als je dat wil vermijden, koop minstens een halve gram.

Wat coke verder doet dan je praterig maken, is je hele smoelwerk verdoven. En je keel, wat overigens een prettig gevoel is, vind ik zelf.

Ik denk wel dat jullie een leuke avond zullen hebben en het rustig aan zullen houden, als ik lees dat je weinig drugs gebruikt. Laat even weten hoe het geweest is, veel plezier!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
veel zuipen dan een lijn.,
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beginnen aan coke is nooit aan te raden... :openmouth:
Maargoed, bij deze wat informatie, gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Het effect is niet helemaal precies te voorspellen, voor iedereen is dat anders. Het verschilt per lichaam, geest, setting, etc.
Veel mensen vinden de eerste keer coke niet echt bijzonder. Maar dat herken je misschien wel, want hetzelfde geldt voor veel mensen met speed.
Cocaine duurt veel minder lang dan speed, en voelt wel in zeker mate opgefokter aan, vind ik. Een paar minuten na je lijn voel je het opkomen: neus raakt verdoofd, evenals je tanden en gehemelte. Je voelt de hele tijd de strakheid in je hoofd. "Mellowness" zoals je dat bij speed beschrijft is het zeker niet. Maar dat maakt de exstase niet minder lekker :wink:. Muziek, praten, roken... alles is lekker.

Deze drug heeft wel de sterke neiging om je te laten hongeren naar meer! (Hoe vaak komt het wel niet voor dat je op een avond er elke keer weer uit gaat om meer te halen, ook al had je je voorgenomen dat het toch écht bij dat grammetje zou blijven :rolleyes:). Duur grapje ook :(

Begin erg rustig aan, met kleine lijntjes en bouw het langzaam op. Coke is het leukste om steeds kleine beetje te nemen, i.p.v. in één keer een grote lijn. Aangezien jullie met z'n drieën zijn en het voor de eerste keer doen is 1.5 à 2 gram (60-80 euro) een aan te raden hoeveelheid

En over gevaren... aan elke drug zijn gevaren verbonden natuurlijk. Coke wordt over het algemeen wel als "gevaarlijk" beschouwd, omdat het redelijk verslavend is. Zoals ik al zei, je hebt de neiging om steeds meer nemen onder het motto van "wat maakt het nu toch ook uit?". Je moet jezelf eigenlijk een maximum stellen van een hoeveelheid per persoon op die avond. Als het op is is het op, je kan dan beter gaan slapen ofzo, aangezien de crash naderhand niet echt fijn is (bij mij in ieder geval :)).
Ook wordt deze stof door dealers met allerlei stoffen versneden. Vaak onschadelijk voor de gezondheid (bijv. aspirine), maar soms ook gevaarlijke substanties zoals Atropine... Weet bij wie je koopt, koop coke nooit zomaar van een straatdealer!

Een aanrader is om het te nemen als je een paar drankjes ophebt, dan is het extra lekker :)

Heel veel plezier toegewenst aan jou en je vrienden :wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
minimaal een grammetje per persoon zou ik zeker wel aanhouden

ik zou met zn drieen 5 gram kopen .. dat kun je dan zowieso al een stuk goedkoper halen omdat je er vijf neemt .. allemaal een dikke anderhalve gram voor nog (lang) geen 200 euro .. 'over' hou je toch niet :wink:

en zorgen dat je voor als het op is wat alcohol of wiet hebt, dan is de trek naar meer zo over .. anders blijf je gaan .. das het grote nadeel van coke ..
na een lijntje of wat komt er een stemmetje in je hoofd dat maar 1 woord kent .. MEER !

erg veel zuipen en dan een snuifje is ineens een stuk nuchterder zijn .. of dat nou de bedoeling is :wink: .. wel handig als je echt helemaal stuk bent op de alcohol en zo bezopen dat je niet meer kan lopen .. nakkie sos en je kan zo weer verder zuipen zonder dat je hoeft te kruipen :)


:wave:
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#12
hmmzz...

Kheb vaak coke gedaan met m'n vrienden.
Aan het begin zeg je nog "aah, niet zoveel dit keer."
Maar aan het eind van de avond is er 1,5gr per persoon doorgegaan.

Maar... het is wel gezellig.

Ik zou het je persoonlijk lekker aanraden.
D
Dude64Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo mensen...doe eens normaal zeg!
Als je de eerste keer SOS neemt dan snuif je toch niet zomaar een gram pp weg?
Of ben ik nou zo gevoelig voor alles?
Ik zou het houden op 0,5gr. pp max.
Het effect is vaak een praatkic, scherpe analyses, euforisch gevoel en het idee dat wat je zojuist bedacht hebt ABSOLUUT van belang is.
Kan daardoor dus voor iemand die niet gebruikt best wel irritant overkomen schat ik zo in :grin:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind idd een gram ook al wel veel voor eerste keer, ik heb de ervaring dat het op een gegeven moment toch niet echt leuker meer wordt. Dan is het meer een stabiel houden van je hoge niveau, omdat je geen zin heb om terug te keren naar je normale status. Toch probeer je naar dat absolute topgevoel van de eerste 2 lijnen te gaan, maar dat lukt dan steeds net niet... Als je daar lang mee doorgaat is het op een gegeven moment frustrerend.
Een halfje lijkt me dan weer wat weinig, omdat je toch wel een hele avond bezig wil zijn. Eigenlijk is driekwart perfect :)
Het is sowieso een goed idee om met een stel vrienden samen te proberen. Brengt goede sfeer, en iedereen zit waarschijnlijk grote verhalen te houden, en voelt zich super, maar persoonlijk ben ik ook altijd wel geinteresseerd in wat anderen te melden hebben, omdat dat bij mij weer van die geniale gedachtes oproept. :mrgreen:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
ArieKanariE zei:
minimaal een grammetje per persoon zou ik zeker wel aanhouden

ik zou met zn drieen 5 gram kopen .. dat kun je dan zowieso al een stuk goedkoper halen omdat je er vijf neemt .. allemaal een dikke anderhalve gram voor nog (lang) geen 200 euro .. 'over' hou je toch niet :wink:

en zorgen dat je voor als het op is wat alcohol of wiet hebt, dan is de trek naar meer zo over .. anders blijf je gaan .. das het grote nadeel van coke ..
na een lijntje of wat komt er een stemmetje in je hoofd dat maar 1 woord kent .. MEER !

erg veel zuipen en dan een snuifje is ineens een stuk nuchterder zijn .. of dat nou de bedoeling is :wink: .. wel handig als je echt helemaal stuk bent op de alcohol en zo bezopen dat je niet meer kan lopen .. nakkie sos en je kan zo weer verder zuipen zonder dat je hoeft te kruipen :)


:wave:
Klik om te vergroten...

Ja, alcohol + coke=cocaethyleen :hearteyes:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind coke zo af en toe wel eens een keer gezellig. Ik vind pep wel beter.
Ik drink wel altijd wat alcohol van te voren, dan is voor mij het effect altijd wat beter en ik blijf daarna rustig wat alcohol erbij drinken. Later op water of kop thee.
We zitten altijd lekker te kletsen en voelen ons niet de held, niet egoistisch. Lekker muziekje erbij.
Van coke heb ik wel een mindere brakheid de volgende dag, kan beter eten, dan dat ik van pep heb. Maar ik heb wel een schuldgevoel de volgende dag. Dat heb ik dus bij pep niet.

Ik vind wel het nadeel van coke, dat je toch al zoals hierboven beschreven snel naar meer verlangt op zo'n avond en het rotgevoel dat je de laatste lijn neemt, moet je ook mee kunnen omgaan.
Ik heb ooit een gast bij mij gehad, die in de trein met Elles en Lappenpopje al heel veel gesnoven had, bij mij in een recordtijd nog eens flink wat naar binnenwerkte en toen het op was, ging hij naar bed! Maar dan ook echt meteen naar bed.

Ik combineer het ook wel eens coke en pep, dat is echt geweldig voor mij. Maar ja, dat doe ik ook niet altijd hoor, maar ik vind het wel leuk.

Ik zou gewoon lekker een grammetje de man halen, al lonkt wel weer de bijBELlijn om de hoek, dus misschien kun je wel 1,5 halen beter, de man, maar ik kan coke overhouden en zelfs bewaren. Ook niet altijd hoor, want heb evengoed, dat rotgevoel ervaren, als het op is. Of bijna op. Je wilt dat cokegevoel vasthouden en vasthouden. Maar bij pep blijft het gewoon lekker hangen, bij coke verdwijnt het te vlug.

Ik zou eerst met dikke lijn beginnen (of 2 dikkere lijnen) en daarna kleine lijntjes bijnemem.
Hoe deed je het toen je pep nam, ben je wat gewend qua snuiven? Ik begin met pep namelijk altijd met 1 dikke lijn, door 2 neusgaten en pak dan nog beetje bij. Bij coke neem ik 2 dikke lijnen en neem daarna kleintjes bij .

Have fun! :wave:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is geen aanrader, maar wel leuk om 'ns te doen. Aan een halve gram de man heb je zat voor de eerste keer, overhouden bestaat niet. Haal niet bij. Ontdek, geniet, maar blijf er niet in doorgaan. Succes! :wave:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoals ik al eerder aangaf, wat er zich in jullie belevingswereld afspeelt is niet van belang. Jullie kortzichtige gelul in de ruimte zegt alleen iets over jullie zelf.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#19
Yo gozer, uit je verhaal krijg ik een beetje de indruk dat je het niet meer echt gezellig hebt zonder drugs.
Misschien moet je juist even stoppen voordat je je weer aan iets nieuws waagt. Of doe lekker paddo's met zn alle.

Adreno
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind coke niet zo'n heel fijne drug om thuis te nemen. Een half uur na de eerste lijn begin ik te denken aan de tweede, en de derde, enzovoort. 1,5 uur verder zit ik dan altijd ofwel te snuiven, ofwel lijnen te leggen. . Als ik coke neem, zit ik er de hele avond mee gefixeerd in mijn kop.

Met speed heb ik dat nooit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."