Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBasen: wat een sneue bedoening.

Basen: wat een sneue bedoening.

64 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
E
EdiktLid
01-01-2024, 00:00
#1
basecoke heb ik wel eens gerookt uit een pijp, die hit duurde bij mij maar iets van 5 minuten en mijn lippen waren nogal verdoofd, wel grappig voor een keertje maar voor de rest niet echt bijzonder
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet wat je bedoelt ik moet ook doorgaan tot de laaste kruimel neem n slaappil en morgen weer een dag
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit stukje schrijf ik voor de mensen die het basen nog eens willen proberen. Om het af te raden.


Maandje of twee geleden heb ik dus een keertje gebased. Waarom zou ik niet goed kunnen zeggen.

Het was weinig, en net iets voor een uurtje of 2 'plezier'. Ik zet 'plezier' hier dus tussen aanhalingstekens. Zelf ben ik redelijk wat gewend en ben op allerlei manier al wel eens goed van de kaart geweest. Basen is dus echt een soort übersos waar je superhard op gaat en dus gewoon puur kicken is.
Het is gewoon echt geen reet aan. Als ik drugs neem, en ik neem aan dat dat voor de meeste recreatieve gebruikers is, dan wil ik iets doen en ondertussen van een lekkere rush kunnen genieten. Of zoals bij Paddo's en MDMA lekker trippen.

Bij het basen gaat het puur om het kicken op de drug zelf. De drug wordt dus de hoofdzaak en niet de bijzaak. Vanaf het eerste moment al.
Nog nooit heb zon sterke drang gehad om het weer te halen toen het op was. Maar ik wist, en realiseerde me dat als ik dat zou doen het vanaf dat moment een aflopende zaak zou zijn. En heb het niet gedaan, verder ook nooit meer. En dit is dus ook echt iets dat ik nooit meer ga doen.

Voor mij persoonlijk de grootste afrader ooit voor iedereen, uit het rijtje waar ik zelf ervaring mee heb natuurlijk. Het is een dure grap waar je zelfs als je het voor 1 keertje doet niets aan hebt. Het is niet leuk, je wordt er niet gezellig van. Je beleeft niets leuks, het is gewoon puur kicken. Thats it, en kort ook.

Moeite om er vanaf te blijven heb ik gelukkig niet meer na die avond. Waarschijnlijk omdat ik het echt de sneuste drug vind van alles dat ik ooit gebruikt heb.
Ik vraag me ook sterk af of de mensen die er verslaafd aan zijn, of zijn geweest, zich niet op het moment dat ze het voor de 2e keer gingen halen niet realiseerden dat het het begin van een verslaving zou worden. En als je je dat realiseert, waarom je het dan tóch doet.
Voor mij is mijn sociale leven, en onafhankelijkheid toch echt wel een stukje belangrijker. Ik baal er al van dat ik verslaafd ben aan roken.


Dus om hetgeen wat iedereen zegt even te bevestigen, basen hoort terecht in het rijtje van de dingen die je niet hoeft te proberen :wink:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
net als spuiten. Is ook geen aanrader.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb t ook ooit eens gedaan,kan me niet echt meer herinderren wat ik erbij voelde(3 jaar geleden)
mischien ook maar goed ook......
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is nou een voorbeeld van een goed topic, het is uitgebreid toegelicht en heeft een duidelijk doel.

Over basen, was ook niet van plan om het te proberen. Ken ook niemand in mijn omgeving die dit wel doet, dat zal al wel een hoop schelen.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#7
tja,aanraden doe ik het niemand!!!,maar ik persoonlijk vond het gevoel toch niet slecht!!
het is duur,duurt niet lang,en idd het gaat hem om de drug alleen,dat is de hoofdzaak op dat moment...
maar toch,een gram om te basen en een gram om te snuiven en je avond zit wel goed(persoonlijke mening hé)
:)

maar alsnog blijft coke een vette duiveldrugs!!
gesnoven,gerookt,of gespoten maakt allemaal in principe gene zak uit :) :wave:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#8
zommes zei:
Dit is nou een voorbeeld van een goed topic, het is uitgebreid toegelicht en heeft een duidelijk doel.
Klik om te vergroten...

Danku :)

Over basen, was ook niet van plan om het te proberen. Ken ook niemand in mijn omgeving die dit wel doet, dat zal al wel een hoop schelen.
Klik om te vergroten...

In mijn omgeving doet gelukkig ook niemand het. Kwam eens op het domme idee om het te kopen toen ik een goed pep adresje zocht en het plotseling tegen kwam. Was vrij impulsief.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#9
Frisko zei:
maar alsnog blijft coke een vette duiveldrugs!!
gesnoven,gerookt,of gespoten maakt allemaal in principe gene zak uit :) :wave:
Klik om te vergroten...


Ah vind het om te snuiven niet zon punt :) Kan daar ook wel makkelijk vanaf blijven. Behalve als ik het in huis heb, en daarom heb ik dat dus ook alleen als ik het ga gebruiken. Wat ik van te voren al bepaald heb.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#10
TeQ zei:
Frisko zei:
maar alsnog blijft coke een vette duiveldrugs!!
gesnoven,gerookt,of gespoten maakt allemaal in principe gene zak uit :) :wave:
Klik om te vergroten...


Ah vind het om te snuiven niet zon punt :) Kan daar ook wel makkelijk vanaf blijven. Behalve als ik het in huis heb, en daarom heb ik dat dus ook alleen als ik het ga gebruiken. Wat ik van te voren al bepaald heb.
Klik om te vergroten...
mjah,dont get the hang of it,snuiven is even verslavend als jou dat ligt:)(spreek uit ervaring helaas) en nu is mn vriendin hier en ga ik ene roken!!!
toedels :wave:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#11
Frisko zei:
TeQ zei:
Frisko zei:
maar alsnog blijft coke een vette duiveldrugs!!
gesnoven,gerookt,of gespoten maakt allemaal in principe gene zak uit :) :wave:
Klik om te vergroten...


Ah vind het om te snuiven niet zon punt :) Kan daar ook wel makkelijk vanaf blijven. Behalve als ik het in huis heb, en daarom heb ik dat dus ook alleen als ik het ga gebruiken. Wat ik van te voren al bepaald heb.
Klik om te vergroten...
mjah,dont get the hang of it,snuiven is even verslavend als jou dat ligt:)(spreek uit ervaring helaas) en nu is mn vriendin hier en ga ik ene roken!!!
toedels :wave:
Klik om te vergroten...

Ja, heb idd al wat van de verslavingwaarde ontdekt en ben er daarom ook extra voorzichtig mee. Zelfde geld voor pep/ speed. Al kan ik van die laatste nog wel afblijven als het thuis ligt.

Voor mij is dan ook wanneer je het vaker doet dan je wilt en je verantwoordelijkheden er onder beginnen te lijden (ook al is het een klein beetje) een teken om gas terug te nemen.


Maar iig bedankt voor de waarschuwing alsnog :wink:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Super uitgelegd TeQ.
Da´s nou basen te voeten uit. Niks gezelligs aan.
En het is inderdaad ook niet zo, dat je onder invloed vanalles gaat doen, zodat je er op die manier lol aan beleeft. Alleen daarom al is het kut. Alleen maar bezig met dat stomme pijpje en naderhand nog een klotegevoel ook. En je portemonnee leeg. :smilingimp:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lana zei:
Super uitgelegd TeQ.
Da´s nou basen te voeten uit. Niks gezelligs aan.
En het is inderdaad ook niet zo, dat je onder invloed vanalles gaat doen, zodat je er op die manier lol aan beleeft. Alleen daarom al is het kut. Alleen maar bezig met dat stomme pijpje en naderhand nog een klotegevoel ook. En je portemonnee leeg. :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Hehe, thnxz :)

Daarom vind ik overigens dus ook dat je niets mist omdat het totaal niets extra's geeft. Heb ook ff gewacht met het posten hiervan om goed op een rij te krijgen wat ik er nou van vond. Alleen dat het totaal niet voor herhaling vatbaar was wist ik direct. Tijd en geld verspilling. Gezondheid ook nog eens.
N
NuEvenNietLid
01-01-2024, 00:00
#14
Uit eigen ervaring weet ik dat het weinig zin heeft om mensen te 'behoeden' om basen af te raden maar toch zal ik met mijn 'pleidooi' beginnen.....

+/- 4,5 jaar geleden kocht ik een mooi appartement in Rotterdam.
Ik had een succesvolle carriere als Account Manager en mijn ex vriendin was Accountant.
We hadden twee mooie auto's voor de deur staan en verdiende flink.
In het verleden was ik een notiore stapper.
Ik was vaak te vinden in Club X en in Parkzicht in Rotterdam.
Gebruiken doe ik inmiddels zo'n 14 jaar.
Ik het begin is dat speed of een pilletje, later aan de coke, snuiven wel te verstaan.
Het begint allemaal heel onschuldig, recreatief gebruik zeg maar.
Je ben 'sociaal' bezig zeg maar (ahum...)
In het begin dat ik in contact kwam met basen vond ik het allemaal niet zo spannend...
Toen woonde ik op mezelf in Rotterdam, had genoeg geld en begon steeds meer te basen.
Het was zelfs zo dat ik snuiven op het laatst zonde van de coke vond (vind)
Mijn vriendin en ik waren op een gegeven moment alleen nog maar solitair aan het gebruiken.
Van stappen was geen sprake want teveel coke (in welke vorm dan ook)
kan je en erg ongemakkelijk gevoel geven.
Ik gleed steeds verder af, ging doordeweeks gebuiken, belde mijn werkgever op met flauwe smoesjes dat ik ziek was of iets dergelijks, at onregelmatig en alles behalve gevarieerd en ik verslonsde mijn administratie. (met de gedachte dat het allemaal wel los zou lopen)
Voor ik het wist was ik mijn baan kwijt.... logisch als je om de twee weken "ziek" bent....
Ik en mijn ex vriendin gingen steeds meer gebruiken want tja, werk hadden we niet meer dus je bed hoef je ook niet meer op tijd uit.
(mijn ex was om dezelfde reden ontslagen)
Binnen een half jaar heb ik 32.000 euro op de basepijp gegooid.
Maar rekeningen betalen ho maar.......
Ik was er te laks voor geworden en ik leefde 's nachts en sliep overdag.
Ik had nog steeds de ilusie dat het allemaal wel goed zou komen...
Ik ben nu 1,5 jaar weg uit Rotterdam, heb een torenhoge schuld, heb in een kliniek gezeten, ben weer op mijn bek gegaan (drie weken elke dag gebased) en sta nu op een wachtlijst voor de volgende (zeer intensieve) opname in een kliniek.
Ik weet wel,.....Ik heb 'de top' gezien en nu de put.... maar gebruiken dat wil ik niet meer......
Basen is ZEER verslavend en zorgt ervoor dat je in een isolement komt.
Zodra je gaat gebruiken als je in je eentje bent (en dat gaat ongetwijfeld komen als je regelmatig based) dan gaat het de verkeerde kant op.... Helaas spreek ik uit ervaring...

Sterkte in je keuze!
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#15
Prachtig topic zat er ook ooit aan te denkenom zoeits te schrijven maar nooit de zin voor... :) Dit is ook echt duidelijke informatie 'Once you tried crack you never turn back' is een waarheid als een koe

Neem nou vanavond ik zat film te kijken en onder de film rook je toch paar pijpjes het is een gewoonte gewoon :(
N
NuEvenNietLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cheers Kim.... :(


Een paar pijpjes blijft het bij mij helaas nooit bij.... alles moet altijd extreem bij mij...

Ik had tijd over denk ik, vandaar zo'n lang bericht daarstraks.. weet ook niet wat me bezielde :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi topic ja.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoop ook dat doordat mensen dat van mij lezen ze eens horen van iemand die er niet in is blijven hangen dat het ook die ene keer niet waard is. Zonder dat er direct een horror verhaal aan gekoppeld wordt.


Met alle respect voor de mensen die dat door hebben gemaakt/ maken natuurlijk.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
idd, heel mooi
B
BarbieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Afschrikwekkend...(Gelukkig)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."