Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTussenschot

Tussenschot

24 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok dan, tijd voor een tip om ellende aan neuslijmvlies, bijholten en tussenschot te voorkomen:
Ik heb deze neusspray en pillen altijd gebruikt om de boel in goede conditie te houden. Nooit bloedneuzen, verstopping, pijn, irritatie & ontstekingen. Kreeg de tip van een medische specialist, een KNO-arts die er zelf stevig op los snoof.

Denk echter dat het niet werkt als je dagelijks een paar gram de neus in jast. :rolleyes:
w
willem007Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Drientje zei:
Zou toch eerder makkelijker moeten gaan. Weet je dat er een gat in jet tussenschot zit of denk je dat alleen maar? En twee jaar snuiven.... lijkt me niet voldoende om een gat te creeeren. Zelfs al zou je elke dag heel veel snuiven.
Klik om te vergroten...


Ik denk dat sommige mensen of geen goede coke snuiven dan, of dat ik een heel slecht shotje heb.

Ik heb het in 4 maanden voor elkaar gekregen.
Begon met flinke wondjes, waarna er een scheurtje in kwam.

toen gestopt, en als nog door het gaan roken als nog afgestorven.
Nu zit er inmiddels een snee van 0,5 bij 2cm in.

Dus het kan wel dergelijk.
Moet wel zeggen dat ik enrom veel gesnoven heb in het begin gemiddeld 3 a 4 gram per dag.
En dat geduurende 4 maanden.

Denk dat het aan de kwaliteit ook heeft gelegen van de sos, zat dicht bij de bron dus vandaar.
manitol, en dergelijke richten echt geen schade aan de neus zoals coke dat doet.

En bij mij doet het pijn als de hel, ik gebruik het nu als pijn stiller, voor het slapen gaan neem ik twee dikke lijnen.

Echt volgende maand 1 maand turkije om te stoppen, en dan nooit weer.
Echt mensen het kan lang goed gaan todat er bepaalde dingen in je leven gebeuren waardoor je doorslaat.

13 jaar lang met alles goed om gegaan, 8 jaar blowen zo gestopt.......pillen jaren zo gestopt.
Maar coke wat een killer, en dan nog maar te zwijgen over basen.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ken mensen die altijd maar 1 neusgat gebruiken voor al hun snuifwaar en vreemd genoeg kan hun neus die snuifkant op veel verder worden platgedrukt dan de andere kant.

En dat terwijl ze niet eens zo heeeel veeel hebben gesnoven (iig geen grammen per dag).
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#4
*Voelt aan zijn tussenschot*


Gelukkig, hij zit er nog helemaal!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik merk wel dat mijn neus niet helemaal meer past, maar ik snuif over het algemeen alleen speed, en alles door 1 neusgat
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#6
het ligt er misschien ook aan hoe je snuift. nakkies van je sleutel, lijnen, me of zonder snuif buis. etc etc.

als je je snuifbuis beetje diep in je neus doet komt het iig niet in je neus maar gaat het gelijk door naar achteren :wave:
P
ParanoidAndroidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zijn hier mensen die een aangetast of compleet verdwenen neustussenschot hebben?

Je hoort vaak van mensen die een periode flink gesnoven hebben, dat ze het kraakbeen daar compleet naar de klote helpen.

Ik vraag mij af bij hoeveel gebruik dat optreedt? En hoe pijnlijk is het moment dat je dit begint te voelen?
t
thrillseekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwaliteit van je tussenschot hangt van een aantal zaken af
1)De kwaliteit van de sos; hoe meer versnijdingszooi erin, des te meer wordt het aangestast;
2) De hoeveelheid sos die per keer langs je neusschot gaat;
3) Bij dagelijks gebruik of meer dan 3x per week over een periode van een half jaar of langer, vindt de aantasting sneller plaats dan normaal.

Succes!
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#9
er zit al een gat in me neus ja, maar wat wil je na 3 jaar verslaving

pijn doet het niet omdat het zo langzaam gaat, maar wel veel sneller een bloedneus bij gebruik.
k
ktjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
thrillseeker zei:
Kwaliteit van je tussenschot hangt van een aantal zaken af
1)De kwaliteit van de sos; hoe meer versnijdingszooi erin, des te meer wordt het aangestast;
2) De hoeveelheid sos die per keer langs je neusschot gaat;
3) Bij dagelijks gebruik of meer dan 3x per week over een periode van een half jaar of langer, vindt de aantasting sneller plaats dan normaal.

Succes!
Klik om te vergroten...

Hoe meer versnijdingszooi hoe meer schade aan je neusschot? Dat is niet waar, coke is hetgene wat de schade toebrengt, de meest gebruikte versnijdingsmiddelen zijn onschadelijk voor je neus.
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wel een vriend die z'n neus kan platduwen tegen zen gezicht.
Ik weet niet of dit natuurlijk is (hij zegt in ieder geval van niet) maar hij heeft vroeger wel veel drugs gebruikt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
kotssmurf zei:
Ik heb wel een vriend die z'n neus kan platduwen tegen zen gezicht.
Ik weet niet of dit natuurlijk is (hij zegt in ieder geval van niet) maar hij heeft vroeger wel veel drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik ook maar dat heeft gewoon met flexibel kraakbeen te maken. Het hoeft niet perse afgeleid te zijn van de hoeveelheid drugs die je via je neus geconsumeerd hebt.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, ze hadden het tussenschot bij hem weggehaald denk ik.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
kotssmurf zei:
Ik heb wel een vriend die z'n neus kan platduwen tegen zen gezicht.
Ik weet niet of dit natuurlijk is (hij zegt in ieder geval van niet) maar hij heeft vroeger wel veel drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...

Zoals drientje zegt, dat hoeft niet drugsgerelateerd te zijn. Er zijn zelfs mensen die gewoon een stuk kraakbeen missen, waarbij dus anatomisch gezien iets niet helemaal in orde is. Niet disfunctioneel verder, maar toch, niet in orde:)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het linke is dat bij chronische, door cocaine veroorzaakte ontstekingen van neus/voorhoofdsholten en neuslijmvies en het onderliggend tussenschot meestal GEEN pijn optreedt. Sos verdoofd de boel daar stevig. Bij goede kwaliteit houdt die pijnstillende werking lang aan. Als je dus regelmatig veel snuift is je neusregio dus continu verdoofd. Met rampzalige gevolgen van dien want je wordt niet meer door je zintuigen gewaarschuwd dat er iets mis is.

Kraakbeen is ook niet erg gevoelig: knijp maar eens flink in je oorschelp.

Men merkt door deze combinatie van factoren vaak niet op dat er iets ernstigs gaande is. En tegen de tijd dat je jezelf er wel bewust van bent is het vaak te laat.

Kappen met die zooi of je je neus naar de klote laten gaan. Dat is de enige optie die er is.
Maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#16
space scientist zei:
er zit al een gat in me neus ja, maar wat wil je na 3 jaar verslaving

pijn doet het niet omdat het zo langzaam gaat, maar wel veel sneller een bloedneus bij gebruik.
Klik om te vergroten...
lol,
speciale neus heb jij zeg :confused: ,ik snuif al bijna 7j coke.waarvan 5j meer dan op regelmatige basis en mijn neus is nog perfect in orde...
wel heb ik dat aan mijn rechterkant ik mijn buisje veel dieper kan steken dan links.
rechts is altijd mijn snuifkant...
ik denk dat die tussenschot verhalen ook een beetje overdreven zijn... :)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Frisko zei:
mijn neus is nog perfect in orde...
Klik om te vergroten...

Denk dat jij a lucky bastard bent Frisko. De uitzondering die de regel bevestigt.
By the way: kan je het verschil nog ruiken tussen een vers gelaten scheet en een bord dampende erwtensoep :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
yeti zei:
Frisko zei:
mijn neus is nog perfect in orde...
Klik om te vergroten...

Denk dat jij a lucky bastard bent Frisko. De uitzondering die de regel bevestigt.
By the way: kan je het verschil nog ruiken tussen een vers gelaten scheet en een bord dampende erwtensoep :wink:
Klik om te vergroten...
Hey, daar zit niet zoveel verschil tussen hoor soms...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drientje zei:
yeti zei:
Frisko zei:
mijn neus is nog perfect in orde...
Klik om te vergroten...

Denk dat jij a lucky bastard bent Frisko. De uitzondering die de regel bevestigt.
By the way: kan je het verschil nog ruiken tussen een vers gelaten scheet en een bord dampende erwtensoep :wink:
Klik om te vergroten...
Hey, daar zit niet zoveel verschil tussen hoor soms...
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Licht er aan wie het maakt. :P
T
Token_White_GuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij ligt het sterk aan de constructie van de neus van de persoon. Net zoals de een meer gevoelig is voor blessures, en de ander makkelijker een bot breekt dan een ander als hij er een klap op krijgt, zal bij de ene snuiver makkelijker het tussenschot verdwijnen dan bij de ander.

Ikzelf heb nooit last van een bloedneus, maar kan wel zien dat het kraakbeen al is aangetast (rozige kleur en hier en daar kleine kuiltjes), terwijl mijn gebruik nu aardig beperkt is (voorheen wekelijks, nu gelukkig grotere tussenpozen). Heb gedurende anderhalf jaar wekelijks gebruikt, nu is het streven naar een paar keer per jaar, wat vooralsnog aardig lukt.
De cocaine-binges waren in de ergste tijd ook niet een grammetje, maar meestal 5 gram ineens, geen wonder dat er dan schade optreedt.

Sommige mensen zijn na te lang snuiven bijvoorbeeld permanent verkouden, zelf heb ik hier gelukkig geen last van. Het kan echter ruig gaan, dus hieronder ter waarschuwing een foto van de Britse actrice Danniella Westbrook. Bezint, eer u begint...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."