Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnrust, emotieloosheid & te snel bijsnuiven

Onrust, emotieloosheid & te snel bijsnuiven

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
x
xtc-maniacLid
01-01-2024, 00:00
#1
Holden zei:
Hallo,

Ik gebruik om de twee weken; altijd in het weekend. In het begin durfde ik nog wel eens een grammetje erdoor te jagen, maar heb mezelf nu voorgenomen nooit meer dan 0.5 te consumeren op één avond.
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was). Zo kan ik niet meer voluit lachen en ben ik soms nerveus als mn beste vriend tegen mij begint te praten/iemand me lang recht in de ogen kijk. Het gevolg is dat ik meteen weer bijsnuif en mn sos er veel te rap doorjas. Het zit wss gewoon tussen mn oren, maar iemand mss ervaring hiermee, of tips om toch een halfuurtje te wachten met een lijntje want zo kan het niet meer verder. Adios
Klik om te vergroten...

ik heb wel 1 tip voor je man,
bij mij is het precies zo
nu doe ik het zo.
ik zuip tot ik dronken ben,of laten we zeggen goed aangeschoten.
dan neem ik gwn 2 goeie sleutel puntjes..links,rechts.
dan gaat het aangeschote gevoel weg,
dan zuip ik weer tot ik een beetje ligt wordt,dan weer 2 nakkies
en ga zo maar door.
dan doe je met een halve gram heeeel de avond,plus je voeld je echt fucking flex,en kan lekker gezellig met de groep chille enzo.
toen ik vroeger altijd eerst me drank op dronk,en express met pijn en moeite wachte met nakken,voelde ik me niet flex man,,na 3 nakkies voelde ik me al onrustig,beetje stoned maar dan helder.en ik was niet de enigtse die daar last van had,heel de groep zei geen woord meer toen we begonnen te nakken.
nu doen we het anders en hebben we het elk weekend weer fucking gezellig.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben al behoorlijk aangeschoten voor ik aan de sos begin xtc-maniac, dus denk niet dat die formule bij mij werkt. Na elke lijn neem ik ook een goeie teug, of meerdere teugen alcohol en dat is net wat jij zegt. Zal van persoon tot persoon afhangen denk ik..
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Holden,

Volgens mij komt dat doordat en dat mag raar klinken, je te vaak gebruikt.
Eerder deed ik 2 lijntjes en kon ik het bijna de hele avond volhouden.
Een lijntje na die tijd en klaar is kees.
Soms een keer een grammetje, zelfs nog meer.

Maar dan gebruikte ik die rommel ook maandelijks of 1 keer in de zoveel maanden.

Een tijd geleden ben ik het veel te dicht na elkaar gaan gebruiken.
1 keer in de week en en soms 2 keer in de week.
Gevolg. Wanneer ik nu een hele gram zou nemen zou ik gaan hypeventileren en me rusteloos voelen.
Dat hypeventileren en rusteloos zijn hebben te maken met de neurotransmitters in je hersenen.
Ik ben geen dokter, ik heb het ook gelezen.

Kijk dit eens na:

http://www.hyperventilatie.org/forum/vi ... orum_id=10

Succes Serg
J
JohnnyQLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat jij beschrijft heeft IEDEREEN die gedurende langere tijd c gebruikt. Er is gewoon weg niets anders aan te doen dan de drug te respecteren. Je stopt min 1 maand met gebruiken, en vanaf dan spreek je met jezelf af dat je het gewoon rustig aan doet. Je neemt een lijntje, gaat niet op je klok zitten kijken tot je een half uur verder bent, maar drinkt gewoon een biertje en zorgt dat je plezier maakt, dit ligt volledig aan jezelf op dit moment.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#5
JohnnyQ zei:
Wat jij beschrijft heeft IEDEREEN die gedurende langere tijd c gebruikt. Er is gewoon weg niets anders aan te doen dan de drug te respecteren. Je stopt min 1 maand met gebruiken, en vanaf dan spreek je met jezelf af dat je het gewoon rustig aan doet. Je neemt een lijntje, gaat niet op je klok zitten kijken tot je een half uur verder bent, maar drinkt gewoon een biertje en zorgt dat je plezier maakt, dit ligt volledig aan jezelf op dit moment.
Klik om te vergroten...

Klopt..Ik maakte mn eigen wijs dat ik alles onder controle had omdat ik 'maar' 1 keer om de twee weken een halfje doe. Maar dat is nou net het gevaar van sos denk ik, je bent er zo rap mee weg en het maakt je vaak wat 'onbewuster'. Ga minimaal een maand proberen te kappen, daarna 'slimmer' gebruiken en hopen dat die onrust mindert.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat als ik C zou gebruiken ik er echt belachelijk veel doorheen zou jagen.. Grammetje MDMA op een lange avond krijg ik ook wel (niet dat ik dat doe, want dan ben ik een week gaar), als ik ga spacen wil ik ook goed spacen.. Ik gooi meestal acid er in op feestjes, en tja, een "beetje" flex gevoel heb ik denk ik al gouw van "meer, dit gaat niet hard genoeg..".

Ik blijf er dus ook heel bewust van af. Overginds vind ik mensen die hard gaan op coke en speed meestal weinig aardig, vooral als ik zelf drugs heb gebruikt.. Te strak en opgefokt.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
Ik denk dat als ik C zou gebruiken ik er echt belachelijk veel doorheen zou jagen.. Grammetje MDMA op een lange avond krijg ik ook wel (niet dat ik dat doe, want dan ben ik een week gaar), als ik ga spacen wil ik ook goed spacen.. Ik gooi meestal acid er in op feestjes, en tja, een "beetje" flex gevoel heb ik denk ik al gouw van "meer, dit gaat niet hard genoeg..".

Ik blijf er dus ook heel bewust van af. Overginds vind ik mensen die hard gaan op coke en speed meestal weinig aardig, vooral als ik zelf drugs heb gebruikt.. Te strak en opgefokt.
Klik om te vergroten...

Ikke ikke ikke..
x
xtc-maniacLid
01-01-2024, 00:00
#8
en hoe zit het met jallies?
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Ik denk dat als ik C zou gebruiken ik er echt belachelijk veel doorheen zou jagen.. Grammetje MDMA op een lange avond krijg ik ook wel (niet dat ik dat doe, want dan ben ik een week gaar), als ik ga spacen wil ik ook goed spacen.. Ik gooi meestal acid er in op feestjes, en tja, een "beetje" flex gevoel heb ik denk ik al gouw van "meer, dit gaat niet hard genoeg..".

Ik blijf er dus ook heel bewust van af. Overginds vind ik mensen die hard gaan op coke en speed meestal weinig aardig, vooral als ik zelf drugs heb gebruikt.. Te strak en opgefokt.
Klik om te vergroten...

mensen die strak van de coke of speed staan vind ik leuker om mee om te gaan dan van die gaste waar geen normaal woord meer uitkomt en aan de einde van de avond ergens in een hoek liggen te spacen.
doe mij dan maar gewoon coke, lekker actief en praat graag.
l
linkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
JohnnyQ zei:
Wat jij beschrijft heeft IEDEREEN die gedurende langere tijd c gebruikt. Er is gewoon weg niets anders aan te doen dan de drug te respecteren. Je stopt min 1 maand met gebruiken, en vanaf dan spreek je met jezelf af dat je het gewoon rustig aan doet. Je neemt een lijntje, gaat niet op je klok zitten kijken tot je een half uur verder bent, maar drinkt gewoon een biertje en zorgt dat je plezier maakt, dit ligt volledig aan jezelf op dit moment.
Klik om te vergroten...

Dit klopt helemaal. Maar ik denk dat 1 maand niet genoeg is (eigen ervaring). Het word nooit meer zo lekker als in het begin bij de meesten.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
xtc-maniac zei:
en hoe zit het met jallies?
Klik om te vergroten...
dat werkt amper meer als je het vaak doet...
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#12
linke zei:
Dit klopt helemaal. Maar ik denk dat 1 maand niet genoeg is (eigen ervaring). Het word nooit meer zo lekker als in het begin bij de meesten.
Klik om te vergroten...

Geen enkele drug wordt nog zo lekker als in't begin. Mijn eerste joint, of eerste pilletje, dat gevoel heb ik nooit meer mogen ervaren..Ik wil niet dat 'eerste keer gevoel' van sos terugkrijgen, maar mij top voelen tijdens 't snuiven, ook al wacht ik 30-45 min. tussen een lijntje..Welke periode raadt jij dan aan?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
Ik denk dat als ik C zou gebruiken ik er echt belachelijk veel doorheen zou jagen.. Grammetje MDMA op een lange avond krijg ik ook wel (niet dat ik dat doe, want dan ben ik een week gaar), als ik ga spacen wil ik ook goed spacen.. Ik gooi meestal acid er in op feestjes, en tja, een "beetje" flex gevoel heb ik denk ik al gouw van "meer, dit gaat niet hard genoeg..".

Ik blijf er dus ook heel bewust van af. Overginds vind ik mensen die hard gaan op coke en speed meestal weinig aardig, vooral als ik zelf drugs heb gebruikt.. Te strak en opgefokt.
Klik om te vergroten...
liever goed vaag als half vaag :smoke:

zo denk ik er ook over
l
linkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Holden zei:
linke zei:
Dit klopt helemaal. Maar ik denk dat 1 maand niet genoeg is (eigen ervaring). Het word nooit meer zo lekker als in het begin bij de meesten.
Klik om te vergroten...

Geen enkele drug wordt nog zo lekker als in't begin. Mijn eerste joint, of eerste pilletje, dat gevoel heb ik nooit meer mogen ervaren..Ik wil niet dat 'eerste keer gevoel' van sos terugkrijgen, maar mij top voelen tijdens 't snuiven, ook al wacht ik 30-45 min. tussen een lijntje..Welke periode raadt jij dan aan?
Klik om te vergroten...

Dat is voor iedereen verschillend. Ik weet ook niet waarom jij je na een kwartier niet meer op je gemak voeld. Je moet gewoon met je eigen een afspraak maken van: ik pak nu een lijntje en de volgende is pas over een drie kwartier...klaar. Is simpel gezegd dat weet ik ook wel, maar ik heb nooit gehad dat ik na een kwartier weer de drang had dus ik weet het ook niet precies...
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#15
linke zei:
Holden zei:
linke zei:
Dit klopt helemaal. Maar ik denk dat 1 maand niet genoeg is (eigen ervaring). Het word nooit meer zo lekker als in het begin bij de meesten.
Klik om te vergroten...

Geen enkele drug wordt nog zo lekker als in't begin. Mijn eerste joint, of eerste pilletje, dat gevoel heb ik nooit meer mogen ervaren..Ik wil niet dat 'eerste keer gevoel' van sos terugkrijgen, maar mij top voelen tijdens 't snuiven, ook al wacht ik 30-45 min. tussen een lijntje..Welke periode raadt jij dan aan?
Klik om te vergroten...

Dat is voor iedereen verschillend. Ik weet ook niet waarom jij je na een kwartier niet meer op je gemak voeld. Je moet gewoon met je eigen een afspraak maken van: ik pak nu een lijntje en de volgende is pas over een drie kwartier...klaar. Is simpel gezegd dat weet ik ook wel, maar ik heb nooit gehad dat ik na een kwartier weer de drang had dus ik weet het ook niet precies...
Klik om te vergroten...

Ben nu drie weken gestopt; ik ga voor de maand. En als ik daarna nog na pakweg 20 minuten een rusteloos gevoel begin te krijgen, dan is het verstandiger om helemaal te kappen. Maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
hannus zei:
Angramar Temenos zei:
Ik denk dat als ik C zou gebruiken ik er echt belachelijk veel doorheen zou jagen.. Grammetje MDMA op een lange avond krijg ik ook wel (niet dat ik dat doe, want dan ben ik een week gaar), als ik ga spacen wil ik ook goed spacen.. Ik gooi meestal acid er in op feestjes, en tja, een "beetje" flex gevoel heb ik denk ik al gouw van "meer, dit gaat niet hard genoeg..".

Ik blijf er dus ook heel bewust van af. Overginds vind ik mensen die hard gaan op coke en speed meestal weinig aardig, vooral als ik zelf drugs heb gebruikt.. Te strak en opgefokt.
Klik om te vergroten...

mensen die strak van de coke of speed staan vind ik leuker om mee om te gaan dan van die gaste waar geen normaal woord meer uitkomt en aan de einde van de avond ergens in een hoek liggen te spacen.
doe mij dan maar gewoon coke, lekker actief en praat graag.
Klik om te vergroten...

+1
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eh, ik word juist erg sociaal en praterig door LSD, echter zijn het meestal wel redelijk vage en/of diepzinnige gesprekken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die een beetje lekker aangeschoten is en missch wat mdma op heeft veel behoefte heeft aan mijn uitleg wat het equillibrium tussen god, de kosmos en het astrale vlak is, wat vaak niet eens ergens op slaat maar in mijn hoofd oh zo perfect klopt :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Holden zei:
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was).
Klik om te vergroten...

Dat gevoel krijg je, omdat je coke gewoon na 15 tot 20 min alweer uit begint te werken. Je schrijft niks over het gevoel dat je hebt als je coke op is, maar ik ga er maar vanuit dat je het - net als de meesten - alles behalve prettig vindt...
Mijn advies: stop er gewoon lekker mee! Als je het te vaak doet, bouw je namelijk al snel een tolerantie op. Hierdoor zal het dus steeds sneller gaan uitwerken en hunker je dus ook steeds eerder naar - alweer - een volgende lijn! Van dat te snel achter elkaar bijnemen, krijg je weer opgefuckte, irritante bijwerkingen waar je eigenlijk ook maar emotieloos en onrustig van wordt. Als je het zo bekijkt, is zo´n coketrip dus vanaf je eerste paar lijntjes tot en met de uitwerkingsfase non-stop een gevoel van onrust en onzekerheid, zonder emoties. Voor zo´n sealtje gevuld met °kommer-en-kwel°, betaal je dan ook nog eens minimaal 25,- tot 50,-. Is het je dat nou echt waard?
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#19
Angramar Temenos zei:
Eh, ik word juist erg sociaal en praterig door LSD, echter zijn het meestal wel redelijk vage en/of diepzinnige gesprekken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die een beetje lekker aangeschoten is en missch wat mdma op heeft veel behoefte heeft aan mijn uitleg wat het equillibrium tussen god, de kosmos en het astrale vlak is, wat vaak niet eens ergens op slaat maar in mijn hoofd oh zo perfect klopt :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Hoe raad je het dat niemand daar op zit te wachten? :)
Ik heb net je tripreport van je laatste ruigoord ervaring gelezen en daar geef je zelf al aan dat je zit te raaskallen :flushed:

Je lijkt wel verdwaald AT, want dit subforum gaat over sos en niet over lsd of mdma, maar goed...ahum...who cares the shit?

Even OT: Coke is een klein slopertje en als ik te regelmatig gebruik wordt ik er erg hongerig van. Al snel na een lijntje wil de neus opnieuw gepoederd worden...en weer opnieuw....en weer opnieuw...tot het allemaal op is :wink:

Een lange rustpauze inlassen kan wonderen doen...dan begin je weer van voren af aan en kan je het weer rustig opbouwen, op een relaxtere en minder opgefokte manier. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Ik sta nu alweer zo'n 1,5 jaar droog trouwens :P

En als dat ook niet werkt kun je de sos vaarwel zeggen en ritueel je raam openen en het op een mooie zonnige dag toch nog een beetje laten sneeuwen buiten :)
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Holden zei:
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was).
Klik om te vergroten...

Dat gevoel krijg je, omdat je coke gewoon na 15 tot 20 min alweer uit begint te werken. Je schrijft niks over het gevoel dat je hebt als je coke op is, maar ik ga er maar vanuit dat je het - net als de meesten - alles behalve prettig vindt...
Mijn advies: stop er gewoon lekker mee! Als je het te vaak doet, bouw je namelijk al snel een tolerantie op. Hierdoor zal het dus steeds sneller gaan uitwerken en hunker je dus ook steeds eerder naar - alweer - een volgende lijn! Van dat te snel achter elkaar bijnemen, krijg je weer opgefuckte, irritante bijwerkingen waar je eigenlijk ook maar emotieloos en onrustig van wordt. Als je het zo bekijkt, is zo´n coketrip dus vanaf je eerste paar lijntjes tot en met de uitwerkingsfase non-stop een gevoel van onrust en onzekerheid, zonder emoties. Voor zo´n sealtje gevuld met °kommer-en-kwel°, betaal je dan ook nog eens minimaal 25,- tot 50,-. Is het je dat nou echt waard?
Klik om te vergroten...

Inderdaad, vind het ook echt niks, helemaal niet als je minder dan een gram op zak hebt... Je blijft toch wel bijnemen en bijnemen, op een of andere manier ben ik echt nooit tevreden met coke op. Op een gegeven moment word ik dan rusteloos en lichtelijk para, snap niet wat veel mensen er zo boeiend aan vinden :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."