Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa gebruik altijd dagen 'superverkouden'

Na gebruik altijd dagen 'superverkouden'

28 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
k
kookLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja Tek, dat is dagelijks ritueel, C & multi... In mijn geval dus ook niet het antwoord.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha :grin: die is echt goed!!
Das echt een woord dat precies omschrijft wat het betekend :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zou best kunnen dat jou neus slijmvliezen gewoon erg gevoelig zijn en na het snuiven een tijdje erg prikkelbaar blijven. Vandaar het vele slijm in de neus. Denk dat je hier niks aan doet, behalve niet meer gebruiken.
k
kookLid
01-01-2024, 00:00
#4
De hooikoortsdruppels ga ik een keer proberen. En btw ik ben ook een blije plugger. Ook erg fijn, maar hoop :wink: gedoe.
k
kookLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag allemaal, ben nieuw hier. Ik ben een af en toe gebruiker. Kan erg van een lijntje genieten. Maar, daarna volgt altijd de 'straf": Ik heb een paar dagen lang na gebruik gigantische niesbuien en een enorm verstopte neus. "Ben je alweer verkouden?", wordt me regelmatig gevraagd. Als het nog meer tegen zit wordt ik daarna echt verkouden. Alsof mijn neus extra gevoelig is voor elk virus dat maar langswaait. Natuurlijk heb ik na gebruik de neusdruppels bij de hand, maar dat zet weinig zoden aan de dijk. Iemand tips?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar heb ik een tijd met speed last van gehad. Wat ik toen geleerd heb is om m'n neus te spoelen na gebruik.

Klinkt misschine heel vaag, maar probeer eens een etlepel te 'vullen' met water en dat door je neus te snuiven na gebruik, een eetlepel ong. per neusgat. Heeft bij mij altijd geholpen.

Ook willen hooikoorts remmers wel eens helpen, maar dit raad ik af sinds ik de effecten op langer termijn niet ken.

Het lijkt me dus ook te komen door het geïrriteerd zijn van je neus slijmvliezen. Door residu van het spul wat je gesnoven hebt bijvoorbeeld.
k
kookLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank voor je antwoord Teknozum. Die truc heb ik dus afgelopen dus keer gebruikt. Veel water spoelen door mijn neus. Heeft niet geholpen helaas. Ook gebruik ik altijd door één neusgat. Helpt ook niet. Nou ja, dat helpt een beetje.
v
vitafitfitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat krijg je er van he.
Ik zelf snuit en nies dan maar lekker wat af, je weet in iedereval waar het van komt dus als je het zo vervelend vind moet je er maar mee stoppen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
kook zei:
Dank voor je antwoord Teknozum. Die truc heb ik dus afgelopen dus keer gebruikt. Veel water spoelen door mijn neus. Heeft niet geholpen helaas. Ook gebruik ik altijd door één neusgat. Helpt ook niet. Nou ja, dat helpt een beetje.
Klik om te vergroten...

Hmm.. Mja dan weet ik het zo snel ook niet. Mss wat voedingssupplementen en vitamine C e.d. slikken. Mogelijk dat dat helpt. Pin me er alleen niet op vast.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
kook zei:
Tja Tek, dat is dagelijks ritueel, C & multi... In mijn geval dus ook niet het antwoord.
Klik om te vergroten...

Hmmm.. Tja.. Denk dat er dan weinig aan te doen is. Je kan mogelijk de hooikoorts remmer, welke histamine remmers zijn proberen. Maar ik heb 't nooit langer dan een week gebruikt om m'n snotneus tegen te gaan. Dus ik heb ook geen idee of het eventueel schadelijk kan zijn.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeKNoZem zei:
Daar heb ik een tijd met speed last van gehad. Wat ik toen geleerd heb is om m'n neus te spoelen na gebruik.

Klinkt misschine heel vaag, maar probeer eens een etlepel te 'vullen' met water en dat door je neus te snuiven na gebruik, een eetlepel ong. per neusgat. Heeft bij mij altijd geholpen.

Ook willen hooikoorts remmers wel eens helpen, maar dit raad ik af sinds ik de effecten op langer termijn niet ken.

Het lijkt me dus ook te komen door het geïrriteerd zijn van je neus slijmvliezen. Door residu van het spul wat je gesnoven hebt bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Heh, nou heb ik een beeld van tekno lui die elkaar op feestjes de eetlepel doorgeven om water te snuiven. :openmouth:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wacky zei:
TeKNoZem zei:
Daar heb ik een tijd met speed last van gehad. Wat ik toen geleerd heb is om m'n neus te spoelen na gebruik.

Klinkt misschine heel vaag, maar probeer eens een etlepel te 'vullen' met water en dat door je neus te snuiven na gebruik, een eetlepel ong. per neusgat. Heeft bij mij altijd geholpen.

Ook willen hooikoorts remmers wel eens helpen, maar dit raad ik af sinds ik de effecten op langer termijn niet ken.

Het lijkt me dus ook te komen door het geïrriteerd zijn van je neus slijmvliezen. Door residu van het spul wat je gesnoven hebt bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Heh, nou heb ik een beeld van tekno lui die elkaar op feestjes de eetlepel doorgeven om water te snuiven. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Hahaha. Nou je het zegt.. "Gelieve LSD in het snuifwater te gooien :rock:"
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Acid snuiven, is dat al eens geprobeerd?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
DrippTone zei:
Acid snuiven, is dat al eens geprobeerd?
Klik om te vergroten...

Geen idee. Maar lijkt me best grappig om dat eens te proberen.. Kristal of idd een eetlepel LSD water snuiven. xD Misschien is het wel overheerlijk.
k
k.evinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blow je ook?
Ik weet in ieder geval dat mensen die regelmatig blowen heel gevoelig zijn voor verkoudheid en dan nog eens snuiven erbij.
Mischien blow je niet maar dat kan ook een rol spelen zoals bij mij.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#16
kook zei:
De hooikoortsdruppels ga ik een keer proberen. En btw ik ben ook een blije plugger. Ook erg fijn, maar hoop :wink: gedoe.
Klik om te vergroten...

Druppels heb ik zelf geen ervaring mee. Ik gebruik normaal, ook voor m'n hooikoorts als ik een keer geen zooikoorts heb, van die tabletten. Kheb alleen geen idee hoe die dingen ook alweer heette.

Offtopic: Dripp, stop anders eens een zegel in je neus. ;D
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga ik zeker doen, eens iets anders als hendrix op zijn voorhoofd. :wink:

Btw, ik gebruik zelf ook hooikoorts medicijnen, ook tegen stof en dat soort bullcrap met je neus. Cetrizine 10mg, does the tric, en kun je gewoon halen bij apotheek.
k
kookLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ook dank voor de tip Dripp Tone, ik ga het zeker uitproberen.
v
vtrLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een reactie die heel veel hieop lijkt.
Ik koop regelmatig een neusspray: otrivin menthol die doet het bij mij in ieder geval erg goed.
wellicht een idee.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#20
Colombiaanse verkoudheid zo noem ik dat :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."