Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik noem mezelf recreatief gebruiker. Frequentie: 1x per week. Een goede vriend van me, aan wie ik het verteld heb, mailt me nu afschuwelijke filmpjes van harddrugsverslaafden. Ik stel zijn bezorgdheid op prijs, maar dit kan ik niet waarderen. Mijn verhaal over dat de risico's van dit verbruik beperkt zijn vinden geen bodem bij hem. Weet jij een website of een goede tekst waarmee ik hem gerust kan stellen?"
"Re: Hoe vertellen dat recreatief verbruik weinig schadelijk Pfff, geen reacties die ik verwachtte... Ik heb gedurende 3 jaar tot 2010 op deze manier gebruikt (1x pw). Daarna ben ik radicaal gestopt zonder enige vorm van craving. Die ervaring maakt dat ik ervan overtuigd was dat ik niet onverantwoord bezig ben. Inmiddels ben ik dus in januari van dit jaar weer begonnen."
"Sex, hele nacht door."
"Gisteravond samen met vriend één jointje gerookt. Ik krijg meteen een kurkdroge mond en werd vanmorgen wakker met een droge lap leer in mijn mond. Heb overigens na de joint nog eens veel water gedronken. Heeft iemand tips om dit probleem te voorkomen?"
"Re: Hij: cokeverslaafd. Invloed op zwangerschap/ongeboren ki Als ik google kom ik uit op allemaal nadelige gevolgen voor het kind als het gaat om (gebruikende) de vrouw die zwanger wordt/een kind krijgt. Niet over de invloed op het kind als het een verslaafde vader betreft. Jellinek zegt er het volgende over: Het gebruik van cocaïne door mannen wordt vaak gekoppeld aan abnormale ontwikkeling van het kind. That's it. Ik wil er gewoon graag wat meer over weten. Kan iemand mij wat meer vertellen of me verwijzen naar een goed site?"
"De hooikoortsdruppels ga ik een keer proberen. En btw ik ben ook een blije plugger. Ook erg fijn, maar hoop gedoe."
"Ik doe nog wel eens wat coke door een joint (met wiet). Toch vraag ik me af of dat wel zo zinvol is. Is het niet heel ongezond of heeft het wel effect? Wie heeft hier ervaringen mee?"
"Thanks all. Had deze reacties even nodig om mezelf, maar vooral vriend, ervan te overtuigen dat coke in een jointje zinloos is. Als ik een jointje heb gebouwd vindt hij het nodig er altijd nog wat coke (kleine hoeveelheid) in te tikken. Heb de reacties gisteren aan hem voorgelezen."
"Dag allemaal, ben nieuw hier. Ik ben een af en toe gebruiker. Kan erg van een lijntje genieten. Maar, daarna volgt altijd de 'straf": Ik heb een paar dagen lang na gebruik gigantische niesbuien en een enorm verstopte neus. "Ben je alweer verkouden?", wordt me regelmatig gevraagd. Als het nog meer tegen zit wordt ik daarna echt verkouden. Alsof mijn neus extra gevoelig is voor elk virus dat maar langswaait. Natuurlijk heb ik na gebruik de neusdruppels bij de hand, maar dat zet weinig zoden aan de dijk. Iemand tips?"
"Dank voor je antwoord Teknozum. Die truc heb ik dus afgelopen dus keer gebruikt. Veel water spoelen door mijn neus. Heeft niet geholpen helaas. Ook gebruik ik altijd door één neusgat. Helpt ook niet. Nou ja, dat helpt een beetje."