Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsboete voor gebruik harddrugs openbare weg

boete voor gebruik harddrugs openbare weg

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
p
pancakeLid
01-01-2024, 00:00
#1
oke, ik zal morgen nog even naar het cjib bellen, maar dat wordt waarschijnlijk dus de postbode omkopen of bedreigen :grin:
p
pancakeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteravond om een uur of 3 stond ik een puntje te nemen in een steegje, komt er opeens politie aan. 1 gram ingenomen en een boete voor het openbaar gebruiken van harddrugs. Nu was mijn vraag, is het mogelijk om deze boete af te lossen op het politiebureau zodat ik geen accept-giro thuis krijg ivm mijn ouders? Het bedrag staat nog niet vast overigens.
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedreiging van een postbode kan leiden tot gevangenisstraf, dan heb je helemaal geen last meer van je ouders :tearsofjoy: .
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Een boete wordt eerst vastgesteld door de officier van Justitie en gaat dan via het systeem naar het CJIB. Er is geen enkele mogelijkheid de boete te betalen bij het politiebureau omdat Justitie boete's af moet handelen.
De boete kan ook niet betaald worden aan de arrondissement die de boete uit gaat delen. Alles gaat via Leeuwarden.
p
pancakeLid
01-01-2024, 00:00
#5
oke, kan ik dat ook niet regelen via het cjib dan? Heb ik namelijk geen recht op privacy omdat ik gewoon ouder dan 19 ben en mijn ouders hier niks mee te maken hebben?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ollemann zei:
Oei, dan mag je blij zijn dat je moeder de brief niet geopend heeft. Als de mijne zoiets zou lezen zou ik toch ergens moeten gaan onderduiken.

Olle
Klik om te vergroten...
het is toch jouw post,waarom zou je moeder dat open maken?
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk niet dat ze het open zou maken, maar de angst dat het zou gebeuren zou wel aanwezig zijn.

Vreemd genoeg kan het me nooit zo veel schelen om op straat te gebruiken, daar moet ik denk ik maar eens mee stoppen, voordat ik ook gepakt word.

Olle
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ollemann zei:
Vreemd genoeg kan het me nooit zo veel schelen om op straat te gebruiken, daar moet ik denk ik maar eens mee stoppen, voordat ik ook gepakt word.

Olle
Klik om te vergroten...

Als je gewoon goed uitkijkt en een slimme plek uit kiest is er weinig aan de hand lijkt me zo.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
In een portiek bij zonsopkomst vind ik toch een wat toepasselijkere plek.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ollemann zei:
Ik denk niet dat ze het open zou maken, maar de angst dat het zou gebeuren zou wel aanwezig zijn.

Vreemd genoeg kan het me nooit zo veel schelen om op straat te gebruiken, daar moet ik denk ik maar eens mee stoppen, voordat ik ook gepakt word.

Olle
Klik om te vergroten...

ken het gevoel (beide), interesseert me ook geen bal. Maar ik zorg wel steeds dat er niemand zicht heeft op mij... (buiten om jointjes te rollen, ookal woon ik in België, boeie)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Met het CJIB moet je het waarschijnlijk dus zowieos afhandelen. Maar misschien krijg je nog eerst een brief in de bus van de oficier van justitie ofzo. Dat word dus de komende 2 maanden elke dag als eerste bij de post zijn, of een goeie smoes verzinnen :tongueout:

Privacy heeft er natuurlijk niets mee te maken. Tis niet dat ze je ouders een brief sturen ofzo he. Ze sturen jou een brief, jij woont op het adres waar toevallig ook je ouder wonen, dus ja die kunnen ze zien als jij niet eerst erbij bent.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, ik denk altijd wel oplettend te zijn, maar ja, met coke of pep in je mik denk je de boel wel vaker goed in de gaten te hebben. :rolleyes:

Olle
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Een brief van de officier van Jusitie of van Justitie acht ik klein, vaak besluit de officier de hoogte van de boete en zal dit communiceren naar het CJIB.
Het CJIB handelt dan de administratie af.
Dit gaat bijna 100% automatisch, dus bellen gaat denk ik niet werken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou voor omkopen gaan, als ik een postbode was die bedreigt werd, zou ik het juist meteen aan je ouders geven.
T
Token_White_GuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee Marco,

Ik begrijp dat je je kut voelt omdat je club niet presteert, maar om dan in een steegje te gaan snuiven... Drugs aren't the answer, mmmkay? :wink:

Maar even serieus: een maatje van me is ook eens gesnaaid. Bij hem werd (meteen) een boetebedrag van €200,- vastgesteld. Je komende 4-5 grammetjes zijn dus voor het CJIB ben ik bang.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je alleen een brief van CJIB krijgt betaal je gewoon en zeg je tegen je ouders als ze die enveloppe zien dat het een boete voor fietsen zonder licht was. Denk idd eigenlijk ook niet dat de officier van justitie je iets stuurt, maar weet niet zeker, nooit dit soort zaken aan de hand gehad, maar wel snelheidsovertredingen >30kmh, en die komen ook eerst bij de officier van justitie voor het naar CJIB gaat, en dan krijg ik ook alleen de rekening van CJIB.
p
pancakeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb naar het cjib gebeld, en er zit niks anders op dan wachten op de acceptgiro. Was wel een redelijk genant gesprek. Meneer, om wat voor overtreding gaat het? ehh, gebruik van harddrugs...

dat wordt dus bij de brievenbus zitten 2 maanden lang...
p
pancakeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Token_White_Guy zei:
Hee Marco,

Ik begrijp dat je je kut voelt omdat je club niet presteert, maar om dan in een steegje te gaan snuiven... Drugs aren't the answer, mmmkay? :wink:

Maar even serieus: een maatje van me is ook eens gesnaaid. Bij hem werd (meteen) een boetebedrag van €200,- vastgesteld. Je komende 4-5 grammetjes zijn dus voor het CJIB ben ik bang.
Klik om te vergroten...

ik heet trouwens geen marco en woon ook niet in amsterdam :wink:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#19
Token_White_Guy bedoelde waarschijnlijk "Narco" :wink:

Maar even zonder gekheid. Je bent meerderjarig en je hebt recht op bescherming van het briefgeheim. Je ouders mogen jouw post niet eens openmaken. Mijn ouders hebben dat vroeger in ieder geval nooit gedaan. Beetje een fatsoenskwestie lijkt mij. Vragen naar wat er in die mooie CJIB envelop zat kun je natuurlijk wel verwachten, maar jij beslist nog altijd welk antwoord je geeft.

Dagelijks bij de brievenbus posten :confused: om nog eerder dan je ouders de bus te lichten vind ik heel wat verdachter dan gewoon rustig afwachten tot ie komt. Denk je ook niet?

Voor jouw stress hebben ze een mooi spreekwoord uitgevonden: "bezint eer je ergens aan begint" :)
Sterkte ermee! :wave:
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#20
ziek hoor, kzou dr wel bad op gaan:P
Maaruh, waarom lezen je ouders je post? Of is dat altijd al zo geweest?
sterkte drmee he :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."