Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedia onzin of niet?

Media onzin of niet?

63 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cijfers hebben ook een goede set en setting nodig....
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drugs moeten verboden zijn. De Heer heeft het namelijk verboden en dat mag dus niet. Kijk maar naar het verhaal met die appel.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
-tomz0r zei:
Chris Pontius zei:
Hou het wel een beetje rustig dames...
Reageer a.u.b. inhoudelijk, of anders gewoon niet. Iemand kan iets doms zeggen, maar hem compleet de grond in boren is ook weer niet nodig.
Klik om te vergroten...

Sorry, maar ik kan onterechte persoonlijke aanvallen echt niet negeren.
Klik om te vergroten...
hee studentje,jij doet niet anders.Het legaliseren gaat verder dan jou neusje denkt.The war on drugs is al jaren verloren,dus het beste is,hoe er mee omtegaan.De drugs zijn er nu eenmaal.En geloof maar niet,dat op langere termijn,het legaal zou zijn dat dat tot meer gebruikers zou leiden.De overlast neemt ook af.En ga me niet vragen om dit wetenschappelijk aan te tonen,want de wetenschap zit er ook vaak naast.En nog wat,..je lult hier als iemand van de pvv met standpunten en gedachten.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik doe mijn best zei:
tomzor zei:
Drugs moeten verboden zijn. De Heer heeft het namelijk verboden en dat mag dus niet. Kijk maar naar het verhaal met die appel.
Klik om te vergroten...
ja,je hebt gelijk,,maar,...waar is je pvv-foto-
Klik om te vergroten...

Ik heb de verlichting gezien. Al het aardse is irrelevant. Het leven is er om de Heer te dienen.
En om bevolkingsgroepen uit te sluiten. Drugsgebruik is onjuist volgens deze visie. De mens is echter te nieuwsgierig, zie de verwijzing naar Adam en Eva. Daarom moet het genadeloos verboden worden, de mens kan de verleiding niet weerstaan.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomzor zei:
ik doe mijn best zei:
tomzor zei:
Drugs moeten verboden zijn. De Heer heeft het namelijk verboden en dat mag dus niet. Kijk maar naar het verhaal met die appel.
Klik om te vergroten...
ja,je hebt gelijk,,maar,...waar is je pvv-foto-
Klik om te vergroten...

Ik heb de verlichting gezien. Al het aardse is irrelevant. Het leven is er om de Heer te dienen.
En om bevolkingsgroepen uit te sluiten. Drugsgebruik is onjuist volgens deze visie. De mens is echter te nieuwsgierig, zie de verwijzing naar Adam en Eva. Daarom moet het genadeloos verboden worden, de mens kan de verleiding niet weerstaan.
Klik om te vergroten...

Wie zegt dat dat verhaal van Adam en Eva echt is gebeurd? Heeft god het roken, blowen en drinken dan niet verboden? Onee, drank mag wel he. Bullshit.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Here we go again...
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#7
heroesss zei:
Wie zegt dat dat verhaal van Adam en Eva echt is gebeurd? Heeft god het roken, blowen en drinken dan niet verboden? Onee, drank mag wel he. Bullshit.
Klik om te vergroten...

Jij hebt duidelijk de verlichting nog niet ervaren. Ik was net zo als jij, maar ik heb ingezien dat je uit dat grijze gebied moet komen en boven de aarde uit moet stijgen.
Kom eens naar de kerk zou ik zeggen. Ik zie namelijk iets moois gebeuren.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha je maakt zeker een grapje. Hier ga ik echt niet serieus meer op in.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#9
heroesss zei:
jewel hoor, laatst was ik aan het bidden en voelde toen iets, ik dacht; JA HOOR KRIJG NOU WAT GOD BESTAAT ECHT. en toen zag ik de kast op me af komen en allemaal zwarte strepen op de muren die er normaal gesproken niet waren. Dus God was het niet.
Klik om te vergroten...

Ik snap je redenering echt helemaal. Ik dacht vroeger ook zo. Nu ik terugkijk zie ik hoe naïef ik toen was en hoeveel hints ik reeds heb ontvangen.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee, je maakt geen grapje...je bent een grapje.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik me aan een ding kapot erger is mensen die de Amerikaanse propaganda over drugs geloven :rolleyes:
Die mensen hebben zelf vaak nog niet eens geblowt en dan weten ze wel even te vertellen wat meth allemaal met je doet. Dan krijg je van die gare verhalen als : "Meth brand gaten in je lichaam" en allerlei ander onheil dat zekersteweten na 1 keer gebruiken je allemaal overkomt.
D
DjackLid
01-01-2024, 00:00
#12
het is slecht spul kerel.Niets van wat men zegt over dit spul is overdreven of gelogen. Je hebt deze tekst onder invloed getypt en zegt dat je kleine puntjes gebruikt. Dat zegt alles al. Dit gelukzalige moment voor jou neemt elk realistisch bezwaar tegen coke weg. Ik herken iets van mezelf toen ik ermee begon en er langzaam aan meer waardering voor kreeg en mijzelf steeds afvroeg waarom is dit heerlijke stofje nou zo illegaal? Ik begon af te geven op media etc zoals jij nu doet. Maar in feite ben je je gebruik aan t goed lullen en steeds meer aan t accepteren dat je coke zo lekker vind en dat kan in de toekomst gevolgen gaan hebben voor jou gebruik.

Aan je woorden te lezen heb je een gelukkig leven, als de coke is uitgewerkt dan kom jij dus niet in zo een diep gat te vallen als mensen die coke gebruiken vanuit een depressie gevoel of vanuit verdriet of verlangens naar geluk in t leven. Geloof me maar je kunt er vreselijk depressief en ongelukkig van worden.Misschein is je gebruik nu nog niet frequent en hoog genoeg om dat te vatten maar een kleine verandering in je mentaliteit kan al grote gevolgen hebben.Pas op met die drank coke combi. Die is onvergevelijk , als je op t punt zit dat het goed uit de hand gelopen is en je de coke wil gaan afzweren zul je moeten accepteren dat ook drank definitief tot het verleden moet gaan horen.

Ik moet niet aan legalering van coke denken persoonlijk. Je moet niet met junkies in discussie treden over legalisering etc. Die mensen zijn zo verslaafd en geestelijk in de war dat ze de aard van het spul niet eens meer realistisch kunnen beoordelen. Coke met wiet vergelijken is appels met peren. Wiet is gewoon echt onschuldig vergeleken met de witte demoon die altijd wel een weggetje in je hoofd weet te vinden zodat je hem toch weer gaat opzoeken en opsnuiven.

Zolang je het geluk in de kleine dingen kan blijven zien en je op deze manier blijft leven is het gevaar nog wel ''ver'' weg maar je hebt geen glazen bol en kunt niet voorzien wat voor tegenslagen je zult ontmoeten. En daarvoor wil ik je waarschuwen. Ga dit spul aub niet zitten verdedigen en je gebruik goed lullen en ga het niet te lekker vinden want het neemt je een dag flink te grazen en dan ga je balen en huilen. Je denkt nu echt naief en laat jezelf negatief beinvloeden door het gelul van junks die al verloren zijn. Niemand staat boven deze stof en niemand kan ermee omgaan vroeg of laat het het mis! Dit spul heeft een ziel , een hele kwaadaardige bovenmenselijke ziel ,die kun jij niet temmen , dat kan niemand. Lach me nu maar uit maar je zal je deze woorden een dag als pijnlijke muziek herinneren.

ps.probeer alvast eens een poosje alleen nog maar zuipsessies te houden zonder coke. Kijkk dan of je dat nog wel zo kunt waardereren als eerst , ik denk dat je het antwoord al wel weet.Ik denk dat je gaauw weer een paar 'puntjes''verlangt. Zo bkun je jezelf al vrij vroeg betrappen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeg dan gewoon dat coke net zo verslavend is als roken, iedereen die rookt en trek krijgt in een peuk weet dan wel waar je het over hebt, je hoeft daarom niet te zeggen dat niemand er mee om kan gaan of dat die stof een "ziel" heeft ofzo. :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
clockcable zei:
"Meth brand gaten in je lichaam"
Klik om te vergroten...

In elk geval wel in je neus, dat is ook een onderdeel van je lichaam toch? :P
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
Fruitvlieg zei:
Het lijkt me in ieder geval bijzonder stug dat mensen die nu bijvoorbeeld in het weekend coke gebruiken dat elke dag gaan doen omdat het gelegaliseerd is.
Klik om te vergroten...

Zelf vermoed ik dat er bij legalisatie een nieuwe stroming gebruikers/verslaafden komen, buiten de 'weekend-gebruikers' van nu om.
Dit heeft allemaal te maken met het idee dat veel mensen geneigd zijn legale dingen, als (relatief) veilige dingen te zien. Wanneer coke legaal zou worden, wordt de stap naar het gebruik van coke groter. Als er dan met dezelfde onschuld naar coke gekeken wordt, als dat er naar bijvoorbeeld alcohol gekeken wordt, heb je een hele nieuwe groep verslaafden.
Klik om te vergroten...

Amen
u
uniqueLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben zo blij dat je dit zegt. Want dat geloof ik dus ook. Met zoveel dingen is dat. Als je in een bepaald geloof of dergelijke ben opgegroeid word een bepaalde gedachten dus geprogammeerd in je hoofd. Wanneer je iets doet wat 'fout' is dan voel je je slecht. Maar wanneer je je geest zo hebt dat je bewust bent en je niet laat beinvloeden door wat men zegt vind ik het zeker kunnen. Mits je het inderdaad ook kan laten staan en in balans houd.

Ik verbaas me erover dat heir weinig over word gesproken. Men ziet het vaak per direct negatief omdat dat zo in de media is gecreert.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#17
jewel hoor, laatst was ik aan het bidden en voelde toen iets, ik dacht; JA HOOR KRIJG NOU WAT GOD BESTAAT ECHT. en toen zag ik de kast op me af komen en allemaal zwarte strepen op de muren die er normaal gesproken niet waren. Dus God was het niet.
l
labuser2010Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo,

Ik kom net thuis op een leuke donderdagavond nadat ik een paar puntjes goede (zelf laten testen door Jelinek) 70% cocaine heb genomen.
Laten we voorop stellen dat ik nu met een lekker baco met een goede cd zit te genieten terwijl ik dit bericht typ.
Zelf ben ik 30 jaar oud en hen ik alles op orde, al 10 jaar een zeer dik betaalde baan, eigen huis, boot, motor. Wat kan je je nog meer wensen.
De reden dat ik hier wat post is het volgende.
Ik geloof al tien jaar dat drugs gebruik NIET slecht is. Drinken, roken, media , uitlaatgassen, E nummers dat is slecht voor je.
Het enige slechte van drugs is het knagende gevoel (wat ons door een liefdevolle en goede opvoeding is geleerd) dat het slecht voor je is.

Laten we dit onderwerp niet flamen en flooden met gebruik met mate en let op etc dat weet ik en ben ik ook de grootste voorstander van. Ik haat mensen die non stop aan de dope, sigaretten en drank zitten. Alles uiteraard in BALANS.
Heb vandaag iemand bij jelinek (voor de laatste testresults) gesproken en die vertelde mij dat men zelfs bezig is met voorstellen van wereld handhaving en regulering van cocaine etc.
Wat vinden jullie, is drugs gebruik (uitgaande van zuivere en goede middelen) nou zo slecht voor je als je de verantwoordelijkheden neemt die er zijn. (laten we trippen en xtc even buiten gebruik laten want dan ben je echt 8 uur van de wereld, op de roze wolk).
Ik ken mensen die roken 4 pakjes per dag en drinken 10 biertjes en ik sport 4x per week en doe niks van dat alle. Is 1 a 2 x per week een puntje dan zo slecht? Ik voel me er top op.
Dat knagende gevoel verpest echt iedere keer een beloning voor hard werken en een oprecht en eerlijk persoon zijn.

By the way het laten staan ervan is ook geen probleem, het kan zelf weken in de la liggen zonder dat ik het aanraak.

Ik twijfel heel erg en ben benieuwd naar jullie mening, herkennen jullie je hierin.

Thanks!

J (Lab-user)
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat ligt eraan op welke manier je "slecht voor je" bedoelt, lichamelijk, geestelijk of financieel?
Ik denk dat als iedereen zijn verantwoording zou nemen en er dus verstandig mee om zou gaan het niet heel slecht voor je is. Maar dan hadden we ook geen verslaafden :tongueout: Als je kijkt naar wat wij sowieso al binnen krijgen, je groente is al weet ik veel hoeveel keer bespoten voordat je hem op je bordje krijgt. Of dit slecht voor je is zou ik ook niet weten, maar ze zeggen van niet. Vroeger wisten ze ook niet dat roken de kans op bepaalde ziektes deed toenemen. Dus ja hoe slecht de drugs van tegenwoordig voor zijn zullen we waarschijnlijk over 10 a 20 jaar weten, samen met heel veel dingen die voor ons nu heel normaal zijn die in de toekomst waarschijnlijk ook weer heel slecht voor je blijken te zijn..

Asbest, roken, uitlaatgassen, aspartaam vroeger keek niemand hier naar om maar tegenwoordig is alles slecht voor je. Niet veel van aantrekken en doen wat jou het beste lijkt, uiteindelijk leef je toch voor jezelf en je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt als iets wat je niet hebt gedaan. Heb je er in elk geval iets van geleerd. :wave:
l
labuser2010Lid
01-01-2024, 00:00
#20
bedankt voor jullie reactie.
Precies de reactie die ook zou geven.

Echter blijft het jammer dat de meest mooie en relaxde stoffen gebukt blijven gaan onder negatieve berichten.

Ik zou graag zien dat legalisering en vooral begeleiding en advisering vanaf jonge leeftijd realiteit zou worden.
Van roken krijg je geheid tussen nu en 20 jaar een soort van kanker (hoe dan ook) echter ach een sigaretje is toch gezellig? Als je coma zuipt ben je stoer (niet in mijn optiek maar dat terzijde)
Maar een nifje op ze tijd dat moet stiekem op de wc, dat is toch op ze minst...vreemd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."