#1
En nog een interessant stuk over dit onderwerp:
http://www.cedro-uva.org/lib/stel.debat.html
(Credo = centrum voor drugsonderzoek)
http://www.cedro-uva.org/lib/stel.debat.html
(Credo = centrum voor drugsonderzoek)
Fruitvlieg zei:En nog een interessant stuk over dit onderwerp:
http://www.cedro-uva.org/lib/stel.debat.html
(Credo = centrum voor drugsonderzoek)
Chris Pontius zei:Ik ben op het moment eerlijk gezegd te lui om het hele artikel te lezen, maar volgens mij staan er geen harde cijfers in?
Voorlopig vermoed ik dat bij legalisatie (van coke) het aantal verslaafde aardig toeneemt; in ieder geval de eerste paar jaar.

pascal828 zei:Maar als ze het zouden legaliseren, dan zal het toch zeker niet zo zijn dat je elke dag/week daar kan halen. Volgens mij krijg je dan gewoon een gecontroleerde afgifte.
pascal828 zei:Never mind. Afbeelding doet het niet. Verpest het effect.
Fruitvlieg zei:Het lijkt me in ieder geval bijzonder stug dat mensen die nu bijvoorbeeld in het weekend coke gebruiken dat elke dag gaan doen omdat het gelegaliseerd is.
Fruitvlieg zei:Het feit dat het wietgebruik in Nederland het hoogste is heeft te maken met het gegeven dat het doordat het gedoogd wordt, we het beter kunnen monitoren dan in landen waarin dit niet het geval is. In Nederland kunnen we daardoor over gegevens beschikken over de verkoop van wiet (en daarmee ook het gebruik). Dat men denkt dat men minder paddo’s is gaan gebruiken door het paddoverbod heeft dezelfde reden.
Fruitvlieg zei:Het lijkt me in ieder geval bijzonder stug dat mensen die nu bijvoorbeeld in het weekend coke gebruiken dat elke dag gaan doen omdat het gelegaliseerd is. Net zoals het geval was met paddo’s: onze (schoon)ouders gingen niet in 1x trippen in het bos, louter om de reden dat het mocht in Nederland (al zou dat wellicht leuk zijn geweest )![]()
Ik blijf lekker. Ga jij maar weg met dat hypocriete gelul van je.-tomz0r zei:pascal828 zei:Never mind. Afbeelding doet het niet. Verpest het effect.
Zelfs dat lukt niet. Misschien kan je dit topic beter verlaten voordat er nog meer wanvertoningen plaatsvinden.
pascal828 zei:Ik blijf lekker. Ga jij maar weg met dat hypocriete gelul van je.-tomz0r zei:pascal828 zei:Never mind. Afbeelding doet het niet. Verpest het effect.
Zelfs dat lukt niet. Misschien kan je dit topic beter verlaten voordat er nog meer wanvertoningen plaatsvinden.
Chris Pontius zei:Hou het wel een beetje rustig dames...
Reageer a.u.b. inhoudelijk, of anders gewoon niet. Iemand kan iets doms zeggen, maar hem compleet de grond in boren is ook weer niet nodig.

Chris Pontius zei:HAHA! ik denk dat er aan jou coke meer bloed kleeft.

Oom Klaas zei:Dat maakt het juist vet stoer, dat je doneert aan guerrilla's![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."