Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit coke reden neusirritatie?

Kwaliteit coke reden neusirritatie?

36 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, al is je lab nog zo netjes, je krijgt het nooit 100% goed, je houdt altijd minstens 0,1% over om over te muggenziften.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Skirre zei:
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen ?
Klik om te vergroten...

Als je de cocaïne zo fijn mogelijk hakt en vooraf je neus van binnen reinigt wel ja. Kristal-Korreltjes komen minder makkelijk in de bloedbaan.
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride. Of er wat van die hcl achterblijft zou ik niet durven te zeggen maar veel zal dat niet zijn.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snowblind zei:
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride.
Klik om te vergroten...
Snuifcoke is maximaal 89,3% zuiver en bij zowel vloeibare coke als bij basecoke is dat 99,2%.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Skirre zei:
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen door de neus (zonder resten) en zijn de stukken wit met snot puur en alleen versnijdingsmiddelen of klopt dit niet?
Klik om te vergroten...
Ook als de stof puur is of niet versneden zal je neus slijmvlies nooit alles volledig opnemen. Als je het fijner maakt vergroot je de opname, maar een 100% opname is helaas niet mogelijk. Als je dat wilt zul je moeten gaan injecteren, maarja dan ben je al in een heel ander stadium beland. Volgens onze wikipedia vrienden is de bio beschikbaarheid van coke snuiven zo tussen de 60 en 80%. Wat inhoud dat er maximaal 80% van de gesnoven coke in je neus beland. En even voor de goede orde het is niet zo dat het hydrochloride deel achter blijft in je neus.

OT de irritatie bij het snuiven kan van versnijdingsmiddelen komen, maar kan net zo goed van de coke zelf zijn. Eigenlijk geldt voor alle stoffen snuiven dat er altijd wel iets van irritatie zal zijn, hoewel het een bijzonder effectieve methode is is je neus er eigenlijk helemaal niet voor gemaakt om stoffen op te snuiven.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Skirre zei:
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen door de neus (zonder resten) en zijn de stukken wit met snot puur en alleen versnijdingsmiddelen of klopt dit niet?
Klik om te vergroten...

OT de irritatie bij het snuiven kan van versnijdingsmiddelen komen, maar kan net zo goed van de coke zelf zijn. Eigenlijk geldt voor alle stoffen snuiven dat er altijd wel iets van irritatie zal zijn, hoewel het een bijzonder effectieve methode is is je neus er eigenlijk helemaal niet voor gemaakt om stoffen op te snuiven.
Klik om te vergroten...
Dit dus. En als je geen loopneus krijgt wil het niks zeggen over of je de dagen erna wel of geen irritatie ervaart. Onder irritatie versta ik namelijk jeuk/prikkend gevoel en dat staat los van een loopneus, hoewel dit wel mentaal zou kunnen irriteren.

Bij de coke die ik wel eens gebruik krijg ik ook nooit een loopneus, juist droog lijkt het wel. Maar de volgende dag heb ik wel irritatie in mijn neus.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
SirErick zei:
Snowblind zei:
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride.
Klik om te vergroten...
basecoke is dat 99,2%.
Klik om te vergroten...
Waar is dat op gebaseerd?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten. ik heb daar geen directe bron voor.

onderbouw even je uitspraak als je iemand tegenspreekt, dat is wel zo netjes, en duidelijk voor de meelezers.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
SirErick zei:
Snowblind zei:
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride.
Klik om te vergroten...
Snuifcoke is maximaal 89,3% zuiver en bij zowel vloeibare coke als bij basecoke is dat 99,2%.
Klik om te vergroten...
Waar is dat op gebaseerd?
Klik om te vergroten...
Op feiten, daar ik biochemisch onderlegd ben en ik dus genoeg kennis in huis heb als het om (bio)chemie gaat. Jip en Janneke-uitleg: free base coke, dat in de volksmond "basecoke" of "coke paste" genoemd wordt, is de meest pure vorm van coke.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
SirErick zei:
Fool zei:
SirErick zei:
Snuifcoke is maximaal 89,3% zuiver en bij zowel vloeibare coke als bij basecoke is dat 99,2%.
Klik om te vergroten...
Waar is dat op gebaseerd?
Klik om te vergroten...
Op feiten, daar ik biochemisch onderlegd ben en ik dus genoeg kennis in huis heb als het om (bio)chemie gaat. Jip en Janneke-uitleg: free base coke, dat in de volksmond "basecoke" of "coke paste" genoemd wordt, is de meest pure vorm van coke.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel meer waar je de overige 0.8% laat, dat je biochemisch onderlegd bent betekend niet dat je foutloos bent geworden en iedereen altijd alles maar moet aannemen zonder een korte toelichting indien er vragen zijn. :P

Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
SirErick zei:
Op feiten, daar ik biochemisch onderlegd ben en ik dus genoeg kennis in huis heb als het om (bio)chemie gaat. Jip en Janneke-uitleg: free base coke, dat in de volksmond "basecoke" of "coke paste" genoemd wordt, is de meest pure vorm van coke.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel meer waar je de overige 0.8% laat, dat je biochemisch onderlegd bent betekend niet dat je foutloos bent geworden en iedereen altijd alles maar moet aannemen zonder een korte toelichting indien er vragen zijn. :P
Klik om te vergroten...
Sterker nog, als je zo prat gaat op je kennis en je achtergrond dan zou je moeten weten dat het normaal is om aan bronvermelding te doen... Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.

We schrijven hier geen wetenschappelijke artikelen natuurlijk, maar een degelijke onderbouwing blijft toch wel op zijn plaats, of je nou ergens veel kennis in hebt of niet.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.

Fool zei:
dat je biochemisch onderlegd bent betekend niet dat je foutloos bent geworden
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat ik dat ooit gezegd hebt, toch? Niet verder vertellen, maar ik heb menselijke eigenschappen waardoor je bijna gaat denken dat ik een echt mens van vlees en bloed ben.

Fool zei:
Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: onvervuilde base is inderdaad 100% puur. Echter, om coke te maken heb je verschillende (chemische) stofjes nodig. Tijdens de productie ervan ontstaat er altijd wel iets van "vervuiling" door de manier hoe het gemaakt wordt of door de locatie waar het plaatsvindt, bijvoorbeeld in de rimboe of omdat er "restjes" van andere stoffen achterblijven in de base.

Psychedelibee zei:
We schrijven hier geen wetenschappelijke artikelen natuurlijk
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Ik vind het anders best een goed idee als hier animo voor is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
SirErick zei:
Fool zei:
Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: onvervuilde base is inderdaad 100% puur. Echter, om coke te maken heb je verschillende (chemische) stofjes nodig. Tijdens de productie ervan ontstaat er altijd wel iets van "vervuiling" door de manier hoe het gemaakt wordt of door de locatie waar het plaatsvindt, bijvoorbeeld in de rimboe of omdat er "restjes" van andere stoffen achterblijven in de base.
Klik om te vergroten...
En als je die wegzuiverd heb je toch prima 100% pure cocaïne? Die 0.8% vervuiling klink in ieder geval uit de lucht gegrepen?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
SirErick zei:
Fool zei:
Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: onvervuilde base is inderdaad 100% puur. Echter, om coke te maken heb je verschillende (chemische) stofjes nodig. Tijdens de productie ervan ontstaat er altijd wel iets van "vervuiling" door de manier hoe het gemaakt wordt of door de locatie waar het plaatsvindt, bijvoorbeeld in de rimboe of omdat er "restjes" van andere stoffen achterblijven in de base.
Klik om te vergroten...
En als je die wegzuiverd heb je toch prima 100% pure cocaïne? Die 0.8% vervuiling klink in ieder geval uit de lucht gegrepen?
Klik om te vergroten...
De productie moet vanaf de eerste stap perfect uitgevoerd zijn en dat is vaak niet het geval in een rimbo lab-setting, dus ik denk niet dat zij achteraf dingen gaan proberen weg te zuiveren aangezien je eerst moet weten wat je moet wegzuiveren en dat kost weer teveel tijd. Met andere woorden: het is zeker niet uit de lucht gegrepen. Maar goed, in een lab-setting waar alles 100% steriel is en de processen tot in details correct uitgevoerd worden kun je inderdaad 100% pure free base coke maken. Punt is alleen wel dat het illegaal is, behalve als het voor farmaceutische doeleinde is geproduceerd door een lab die door de overheid is goed gekeurd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.
Klik om te vergroten...
Jammer als je mijn bericht als onbeschoft opvat, want zo was het niet bedoeld. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat als iemand om een onderbouwing vraagt het nogal een dooddoener is als je vervolgens zegt dat je biochemisch onderlegd bent en het daar bij laat. Dat het dan wel goed zou zijn om iets meer toelichting of bronvermelding te geven.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.
Klik om te vergroten...
Jammer als je mijn bericht als onbeschoft opvat, want zo was het niet bedoeld.
Klik om te vergroten...
Je bedoelde het misschien niet onbeschoft, maar dat was het wel degelijk en daarbij was het ook op een belerende toon doordat je "je weet dat donders goed" schreef. Zulke dingen moet je bij mij gewoon niet zeggen, want daar ben ik niet van gediend.

Psychedelibee zei:
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat als iemand om een onderbouwing vraagt het nogal een dooddoener is als je vervolgens zegt dat je biochemisch onderlegd bent en het daar bij laat.
Klik om te vergroten...
Als iemand iets wilt weten dan moet diegene een gerichte vraag stellen in plaats van een algemene vraag waar ik niks mee kan, maar goed, dat is weer een ander debat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vond mijn vraag best gericht. :')
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#17
MeejheM zei:
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten.
Klik om te vergroten...

Dat bedoeld Erick niet.
Zowel crack als basecoca worden vervaardigd door snuifcocaïne uit te koken met maagzout of ammoniak.
Indien deze bestansdelen tijdens de bereiding niet verwijderd worden, lossen ze niet goed op. Deze veronteiniging veroorzaakt tijdens het roken een geknetter. Vandaar de naam crack.
Aangezien de makers van dit spul de verontreining vaak bewust hoog houden om de afnemers dmv valse gewichtstoename proberen te belazeren, ligt de zuiverheid van crack beduidend lager dan de basecocke waar Erick op doelt.

We gaan nu wel een beetje off topic aangezien we nu het domein van de luchtwegirritatie betreden. :wink:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
op internet kunnen bepaalde zinnen nou eenmaal met verschillende ondertonen worden opgevat, voornamelijk omdat er geen non-verbale communicatie bij aan te pas komt. Ik vatte het bericht van bee namelijk juist niet negatief op ofzo.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snowblind zei:
MeejheM zei:
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten.
Klik om te vergroten...
Dat bedoeld Erick niet.
Klik om te vergroten...
Member "MeejheM" schreef die zin die jij nu citeert, niet ik voor de helderheid.

mikoz zei:
op internet kunnen bepaalde zinnen nou eenmaal met verschillende ondertonen worden opgevat, voornamelijk omdat er geen non-verbale communicatie bij aan te pas komt.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad een grote handicap van digitale communicatie.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Joopiejo zei:
Nee, al is je lab nog zo netjes, je krijgt het nooit 100% goed, je houdt altijd minstens 0,1% over om over te muggenziften.
Klik om te vergroten...
Ja, je zult altijd wel 'een' vervuiling halen, maar dat dit minimaal 0.8% zou moeten zijn leek mij nogal uit de lucht gegrepen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."