Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit coke reden neusirritatie?

Kwaliteit coke reden neusirritatie?

36 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.
Klik om te vergroten...
Jammer als je mijn bericht als onbeschoft opvat, want zo was het niet bedoeld. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat als iemand om een onderbouwing vraagt het nogal een dooddoener is als je vervolgens zegt dat je biochemisch onderlegd bent en het daar bij laat. Dat het dan wel goed zou zijn om iets meer toelichting of bronvermelding te geven.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.
Klik om te vergroten...
Jammer als je mijn bericht als onbeschoft opvat, want zo was het niet bedoeld.
Klik om te vergroten...
Je bedoelde het misschien niet onbeschoft, maar dat was het wel degelijk en daarbij was het ook op een belerende toon doordat je "je weet dat donders goed" schreef. Zulke dingen moet je bij mij gewoon niet zeggen, want daar ben ik niet van gediend.

Psychedelibee zei:
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat als iemand om een onderbouwing vraagt het nogal een dooddoener is als je vervolgens zegt dat je biochemisch onderlegd bent en het daar bij laat.
Klik om te vergroten...
Als iemand iets wilt weten dan moet diegene een gerichte vraag stellen in plaats van een algemene vraag waar ik niks mee kan, maar goed, dat is weer een ander debat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vond mijn vraag best gericht. :')
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten.
Klik om te vergroten...

Dat bedoeld Erick niet.
Zowel crack als basecoca worden vervaardigd door snuifcocaïne uit te koken met maagzout of ammoniak.
Indien deze bestansdelen tijdens de bereiding niet verwijderd worden, lossen ze niet goed op. Deze veronteiniging veroorzaakt tijdens het roken een geknetter. Vandaar de naam crack.
Aangezien de makers van dit spul de verontreining vaak bewust hoog houden om de afnemers dmv valse gewichtstoename proberen te belazeren, ligt de zuiverheid van crack beduidend lager dan de basecocke waar Erick op doelt.

We gaan nu wel een beetje off topic aangezien we nu het domein van de luchtwegirritatie betreden. :wink:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#5
op internet kunnen bepaalde zinnen nou eenmaal met verschillende ondertonen worden opgevat, voornamelijk omdat er geen non-verbale communicatie bij aan te pas komt. Ik vatte het bericht van bee namelijk juist niet negatief op ofzo.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snowblind zei:
MeejheM zei:
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten.
Klik om te vergroten...
Dat bedoeld Erick niet.
Klik om te vergroten...
Member "MeejheM" schreef die zin die jij nu citeert, niet ik voor de helderheid.

mikoz zei:
op internet kunnen bepaalde zinnen nou eenmaal met verschillende ondertonen worden opgevat, voornamelijk omdat er geen non-verbale communicatie bij aan te pas komt.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad een grote handicap van digitale communicatie.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Joopiejo zei:
Nee, al is je lab nog zo netjes, je krijgt het nooit 100% goed, je houdt altijd minstens 0,1% over om over te muggenziften.
Klik om te vergroten...
Ja, je zult altijd wel 'een' vervuiling halen, maar dat dit minimaal 0.8% zou moeten zijn leek mij nogal uit de lucht gegrepen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
Joopiejo zei:
Nee, al is je lab nog zo netjes, je krijgt het nooit 100% goed, je houdt altijd minstens 0,1% over om over te muggenziften.
Klik om te vergroten...
Sommige processen luistert extreem nauw qua timing, temperatuur, dosering en dergelijke. Met andere woorden: als je ook maar iets afwijkt qua proces dan ontstaat er een "vervuiling" in de free base coke, dus het heeft niet altijd te maken met hoe steriel het lab is.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#9
SirErick zei:
Snowblind zei:
MeejheM zei:
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten.
Klik om te vergroten...
Dat bedoeld Erick niet.
Klik om te vergroten...
Member "MeejheM" schreef die zin die jij nu citeert, niet ik voor de duidelijkheid.
Klik om te vergroten...

Dat begreep ik maar hij stelde de vraag min of meer aan jou en het leek me geen kwaad kunnen om even het verschil tussen crack en basecoca uit te leggen om misverstanden te voorkomen. :wink:

Dacht dat crack en base maar weinig gebruikt wordenhier in Nederland.. Eergisteren kwam hier echter een vage kennis langs met een boterhammenzakje vol brokjes wit. Volgens hem werden die gretig afgenomen.Wilde me er 2 cadeau geven maar heb die beker maar aan me voorbij laten gaan. Goede sosa snuiven is zo veel beter.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het ligt niet aan de kwaliteit, alleen het feit dat je iets in je neus stopt zorg al voor direct of indirecte irritatie. Het is ook een broodje aap verhaal dat goede (pure) cocaïne niet irriteert aan de neus, ik denk dat je op het moment zelf weinig klachten ervaart met pure coke (neus dichtzitten enz) of je moet echt veel snuiven dan gaat dit ook niet op. Maar je krijgt er wel sneller een bloedneus/wondjes en irritatie achteraf van.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
nou wil ik weleens weten wat je zelf gesnoven hebt.

wat vond je van:
-Versneden coke
-Zuivere coke
-half natte speed die naat methanol en zuur stinkt(pasta...)
-mdma kristal zuiver(strandzand)
-speed zuiver(racemisch stereoisomeren van amphetamine)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien bem ik wel overgevoelig voor coke, of het versnijdingsmiddel. Ik heb echt zeker een week een heel erg kriebelende neus gehad met veel niezen en snot. Soms nieste ik wel 7x ofzo.
En het was geen verkoudheid. Het zal per persoon ook verschillen misschien. Kan het zijn dat als je vaker (iets) snuift je neus misschien went?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wil je dat van mj weten? Ik heb alleen 2x in mijn leven versneden coke gesnoven. Dat is alles wat ooit mijn neus is in gegaan. Om de reden van de neusirriritatie. Ik ben niet zo van het snuiven op zich.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou, eigenlijk iedereen die beweerd dat goede kwaliteit cocaïne hci de neus echt irriteert. ik bedoel dan in vergelijking met de door mij genoemde stoffen.

ik geloof best dat elk ammoniumzout je neusslijmvlies irriteert, dat deel van je reukorgaan is helemaal niet bedoeld om poeders in te nemen. geen enkel deel natuurlijk.

op ruiken na is de belangrijkste functie om vreemde deeltjes buiten je luchtwegen te houden, en daardoor ga je snot aanmaken en dergelijke. toch zijn er verschillen in irritatie en schade aan je neusslijmvlies, en eventueel je tussen schotje. dat laatste is mij nog niet helemaal helder.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Coke die slecht gewassen is brand echt super hard
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het brand helemaal niet. Die snotneus is pas later, de volgende ochtend.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Arnie87 zei:
Coke die slecht gewassen is brand echt super hard
Klik om te vergroten...

misschien tijd voor een andere dealer?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."