Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit coke reden neusirritatie?

Kwaliteit coke reden neusirritatie?

36 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van het weekend voor de tweede keer in mijn leven coke gesnoven. Vorige keer had ik alleen een paar lijntjes gesnoven. Ik had een halve gram en daar heb ik toen (de eerste keer) maar 2/3e van gebruikt over een hele koninginnedag en nacht verdeelt. Dat was 2,5 jaar geleden. Ik weet niet wat het % was van die coke. Ik vond het wel handig en je houd het langer vol. Maar om te zeggen van goh,top, dit is mijn ding? Nee..
Toch na 2,5 jaar had ik der wel weer eens zin in. Meer omdat ik een lang feestje had (geen festival) en de gastheren het ook gebruiken. Ik mijn eigen grammetje besteld (kon ik mooi in mijn nieuwe coke flesje mee nemen). Ik heb denk zo 2/3e gram op en een paar biertjes. Het viel goed, had een topavond! Zelfs lekker kunnen snacken en eten. Maar mijn neus... De dag erna en nu de 2e dag erna heb ik een vreselijke neusverkoudheid die erg irriteert en nies me een slag in de rondte. En nee, ik ben niet echt verkouden maar alleen door de coke denk ik. Ik vraag mij af of dat komt omdat ik nu meer heb gesnoven als 2,5 jaar terug of dat het te maken heeft met de kwaliteit van de cocaïne. Het was 60%. Waar komt die rot neus vandaan? En is het een bekend verschijnsel? Ook 2 dagen later nog? Ik denk dat ik daarom weer minimaal 2,5 jaar wacht hahahaha!
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Coke is slecht voor je neusslijmvliezen, deze raken geïrriteerd. Wat je betaald hebt voor je coke is niet relevant. De zuiverheid kan wel een rol spelen. Zuivere coke is agressief voor je neus, maar ook een versnijdingsmiddel kan op zich je neus irriteren. Maar goed coke irriteert je neus sowieso, dus ja, je geïrriteerde neus komt waarschijnlijk door coke; en ja dat is een bekend bijverschijnsel, gaat vanzelf wel weer over, meestal is het na een week wel voorbij. Hoe meer je snuift, hoe meer last je hiervan krijgt. Het kan ook zijn dat je toevallig tegelijkertijd ook nog eens verkouden wordt, wat het verschijnsel zal versterken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
edit gewoon zelf je post, je weet toch al dat je in de fout zit. wat je ervoor betaald hebt heeft echt niks met je geirriteerde neus te maken, de zuiverheid ook niet echt. het zijn vast die procenten die je niet weet wat ze zijn wat je neus irriteert.

als je het hebt laten testen in het lab hebben ze je toch wel vermeld wat er nog meer bij zat? anders is die 60% ook maar twijfelachtig.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
edit gewoon zelf je post, je weet toch al dat je in de fout zit. wat je ervoor betaald hebt heeft echt niks met je geirriteerde neus te maken, de zuiverheid ook niet echt. het zijn vast die procenten die je niet weet wat ze zijn wat je neus irriteert.

als je het hebt laten testen in het lab hebben ze je toch wel vermeld wat er nog meer bij zat? anders is die 60% ook maar twijfelachtig.
Klik om te vergroten...
Cocaine opzich is in veel gevallen al irriterend voor het neusslijmvlies. Dus door dingen te zeggen als 'het zijn vast die procenten waarvan je niet weet wat het is wat je neus irriteert' zit jij ook fout haha.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
als ik coke snuif krijg ik geen snotneus, wat ik bij speed wel vaak heb. dus ik verdenk zelf toch de onbekende procentjes.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
als ik coke snuif krijg ik geen snotneus.
Klik om te vergroten...

Dit. Heb ook sterk de indruk dat versnijsel de veroorzaker van de ellende is.
Die overige 40% kan je als plamuur beschouwen waar je de neusholten mee opvult. Vaak bestaat dat uit substanties die niet door het neuslijmvlies geabsorbeerd worden. Dan gaat de boel daarbinnen protesteren.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen door de neus (zonder resten) en zijn de stukken wit met snot puur en alleen versnijdingsmiddelen of klopt dit niet?
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Skirre zei:
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen ?
Klik om te vergroten...

Als je de cocaïne zo fijn mogelijk hakt en vooraf je neus van binnen reinigt wel ja. Kristal-Korreltjes komen minder makkelijk in de bloedbaan.
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride. Of er wat van die hcl achterblijft zou ik niet durven te zeggen maar veel zal dat niet zijn.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snowblind zei:
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride.
Klik om te vergroten...
Snuifcoke is maximaal 89,3% zuiver en bij zowel vloeibare coke als bij basecoke is dat 99,2%.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Skirre zei:
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen door de neus (zonder resten) en zijn de stukken wit met snot puur en alleen versnijdingsmiddelen of klopt dit niet?
Klik om te vergroten...
Ook als de stof puur is of niet versneden zal je neus slijmvlies nooit alles volledig opnemen. Als je het fijner maakt vergroot je de opname, maar een 100% opname is helaas niet mogelijk. Als je dat wilt zul je moeten gaan injecteren, maarja dan ben je al in een heel ander stadium beland. Volgens onze wikipedia vrienden is de bio beschikbaarheid van coke snuiven zo tussen de 60 en 80%. Wat inhoud dat er maximaal 80% van de gesnoven coke in je neus beland. En even voor de goede orde het is niet zo dat het hydrochloride deel achter blijft in je neus.

OT de irritatie bij het snuiven kan van versnijdingsmiddelen komen, maar kan net zo goed van de coke zelf zijn. Eigenlijk geldt voor alle stoffen snuiven dat er altijd wel iets van irritatie zal zijn, hoewel het een bijzonder effectieve methode is is je neus er eigenlijk helemaal niet voor gemaakt om stoffen op te snuiven.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Skirre zei:
Wordt het meerendeel van de werkzame stof echt volledig opgenomen door de neus (zonder resten) en zijn de stukken wit met snot puur en alleen versnijdingsmiddelen of klopt dit niet?
Klik om te vergroten...

OT de irritatie bij het snuiven kan van versnijdingsmiddelen komen, maar kan net zo goed van de coke zelf zijn. Eigenlijk geldt voor alle stoffen snuiven dat er altijd wel iets van irritatie zal zijn, hoewel het een bijzonder effectieve methode is is je neus er eigenlijk helemaal niet voor gemaakt om stoffen op te snuiven.
Klik om te vergroten...
Dit dus. En als je geen loopneus krijgt wil het niks zeggen over of je de dagen erna wel of geen irritatie ervaart. Onder irritatie versta ik namelijk jeuk/prikkend gevoel en dat staat los van een loopneus, hoewel dit wel mentaal zou kunnen irriteren.

Bij de coke die ik wel eens gebruik krijg ik ook nooit een loopneus, juist droog lijkt het wel. Maar de volgende dag heb ik wel irritatie in mijn neus.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
SirErick zei:
Snowblind zei:
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride.
Klik om te vergroten...
basecoke is dat 99,2%.
Klik om te vergroten...
Waar is dat op gebaseerd?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
bedoelen we crack? dat zal tussen de 80% en de 99% inzitten. ik heb daar geen directe bron voor.

onderbouw even je uitspraak als je iemand tegenspreekt, dat is wel zo netjes, en duidelijk voor de meelezers.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
SirErick zei:
Snowblind zei:
1 gr echte pure wit bevat altijd 89,4% coca en 10,6% hydrochloride.
Klik om te vergroten...
Snuifcoke is maximaal 89,3% zuiver en bij zowel vloeibare coke als bij basecoke is dat 99,2%.
Klik om te vergroten...
Waar is dat op gebaseerd?
Klik om te vergroten...
Op feiten, daar ik biochemisch onderlegd ben en ik dus genoeg kennis in huis heb als het om (bio)chemie gaat. Jip en Janneke-uitleg: free base coke, dat in de volksmond "basecoke" of "coke paste" genoemd wordt, is de meest pure vorm van coke.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
SirErick zei:
Fool zei:
SirErick zei:
Snuifcoke is maximaal 89,3% zuiver en bij zowel vloeibare coke als bij basecoke is dat 99,2%.
Klik om te vergroten...
Waar is dat op gebaseerd?
Klik om te vergroten...
Op feiten, daar ik biochemisch onderlegd ben en ik dus genoeg kennis in huis heb als het om (bio)chemie gaat. Jip en Janneke-uitleg: free base coke, dat in de volksmond "basecoke" of "coke paste" genoemd wordt, is de meest pure vorm van coke.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel meer waar je de overige 0.8% laat, dat je biochemisch onderlegd bent betekend niet dat je foutloos bent geworden en iedereen altijd alles maar moet aannemen zonder een korte toelichting indien er vragen zijn. :P

Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fool zei:
SirErick zei:
Op feiten, daar ik biochemisch onderlegd ben en ik dus genoeg kennis in huis heb als het om (bio)chemie gaat. Jip en Janneke-uitleg: free base coke, dat in de volksmond "basecoke" of "coke paste" genoemd wordt, is de meest pure vorm van coke.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel meer waar je de overige 0.8% laat, dat je biochemisch onderlegd bent betekend niet dat je foutloos bent geworden en iedereen altijd alles maar moet aannemen zonder een korte toelichting indien er vragen zijn. :P
Klik om te vergroten...
Sterker nog, als je zo prat gaat op je kennis en je achtergrond dan zou je moeten weten dat het normaal is om aan bronvermelding te doen... Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.

We schrijven hier geen wetenschappelijke artikelen natuurlijk, maar een degelijke onderbouwing blijft toch wel op zijn plaats, of je nou ergens veel kennis in hebt of niet.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.

Fool zei:
dat je biochemisch onderlegd bent betekend niet dat je foutloos bent geworden
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat ik dat ooit gezegd hebt, toch? Niet verder vertellen, maar ik heb menselijke eigenschappen waardoor je bijna gaat denken dat ik een echt mens van vlees en bloed ben.

Fool zei:
Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: onvervuilde base is inderdaad 100% puur. Echter, om coke te maken heb je verschillende (chemische) stofjes nodig. Tijdens de productie ervan ontstaat er altijd wel iets van "vervuiling" door de manier hoe het gemaakt wordt of door de locatie waar het plaatsvindt, bijvoorbeeld in de rimboe of omdat er "restjes" van andere stoffen achterblijven in de base.

Psychedelibee zei:
We schrijven hier geen wetenschappelijke artikelen natuurlijk
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Ik vind het anders best een goed idee als hier animo voor is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
SirErick zei:
Fool zei:
Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: onvervuilde base is inderdaad 100% puur. Echter, om coke te maken heb je verschillende (chemische) stofjes nodig. Tijdens de productie ervan ontstaat er altijd wel iets van "vervuiling" door de manier hoe het gemaakt wordt of door de locatie waar het plaatsvindt, bijvoorbeeld in de rimboe of omdat er "restjes" van andere stoffen achterblijven in de base.
Klik om te vergroten...
En als je die wegzuiverd heb je toch prima 100% pure cocaïne? Die 0.8% vervuiling klink in ieder geval uit de lucht gegrepen?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
SirErick zei:
Fool zei:
Naar mijn weten is een onvervuilde pure base namelijk 100% puur?
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: onvervuilde base is inderdaad 100% puur. Echter, om coke te maken heb je verschillende (chemische) stofjes nodig. Tijdens de productie ervan ontstaat er altijd wel iets van "vervuiling" door de manier hoe het gemaakt wordt of door de locatie waar het plaatsvindt, bijvoorbeeld in de rimboe of omdat er "restjes" van andere stoffen achterblijven in de base.
Klik om te vergroten...
En als je die wegzuiverd heb je toch prima 100% pure cocaïne? Die 0.8% vervuiling klink in ieder geval uit de lucht gegrepen?
Klik om te vergroten...
De productie moet vanaf de eerste stap perfect uitgevoerd zijn en dat is vaak niet het geval in een rimbo lab-setting, dus ik denk niet dat zij achteraf dingen gaan proberen weg te zuiveren aangezien je eerst moet weten wat je moet wegzuiveren en dat kost weer teveel tijd. Met andere woorden: het is zeker niet uit de lucht gegrepen. Maar goed, in een lab-setting waar alles 100% steriel is en de processen tot in details correct uitgevoerd worden kun je inderdaad 100% pure free base coke maken. Punt is alleen wel dat het illegaal is, behalve als het voor farmaceutische doeleinde is geproduceerd door een lab die door de overheid is goed gekeurd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Nu neem je elke keer een monopolie op de waarheid als het om biochemie gaat, met als enige onderbouwing dat je er onderlegd in bent, ik kan dat helaas niet echt serieus nemen op die manier. En daarbij weet je ook donders goed Erick dat er hier genoeg leden rondhangen, waaronder bijvoorbeeld Fool en ik die geen Jip en Janneke uitleg nodig hebben maar gewoon om degelijke en onderbouwde uitleg vragen.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar wie the fuck denk jij wel niet dat je bent dat je op zo'n toon tegen mij spreekt? Ik laat mij door niemand de les lezen en zeker niet op een onbeschofte en belerende manier zoals jij dat doet. Sinds jij moderator bent, ben jij behoorlijk arrogant geworden en dat vind ik oprecht jammer te noemen. Met andere woorden: je kan het ook normaal vragen.
Klik om te vergroten...
Jammer als je mijn bericht als onbeschoft opvat, want zo was het niet bedoeld. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat als iemand om een onderbouwing vraagt het nogal een dooddoener is als je vervolgens zegt dat je biochemisch onderlegd bent en het daar bij laat. Dat het dan wel goed zou zijn om iets meer toelichting of bronvermelding te geven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."