Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel kost jouw coke-gebruik?

Hoeveel kost jouw coke-gebruik?

144 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem nog ff een puntje wat een gezelligheid hier

DDC6997F-F136-40E9-818E-9EFA4C762028.jpeg
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#2
@ heyol,ik heb hier ergens gelezen dat je coke snuift om "trendy te zijn,erbij te willen horen"
En nu dit er nog bij? 🤣
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#3
*.exe2.0 zei:
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.

Snappie snappie? Maar je zit er niet mee en dan zie je jezelf niet als oplichter.
Zoiets is normaal voor jou.
Klik om te vergroten...

Definitie oplichten:
"Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen"

Definitie ontdoen (ook een belangrijke in de vorige definitie):
1) Beroven 2) Bevrijden


Wat ik doe:
Klant: Hey, ik zoek iemand die x kan maken? Ik heb gehoord dat u dit kan?
Ik: Jazeker, daar kan ik je graag mee helpen.
Klant: Top, ik moet x y z hebben.
Ik: Geen probleem.
Klant: Wat kost dit?
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.

...

Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klant: Top! Bedankt voor je dienst! Geld is overgeschreven.






Waar exact licht ik hier iemand op?
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#4
JawzA zei:
@ heyol,ik heb hier ergens gelezen dat je coke snuift om "trendy te zijn,erbij te willen horen"
En nu dit er nog bij? 🤣
Klik om te vergroten...

Kan je dat bericht van mij is quote dan, want vrij zeker dat ik dat nooit gezegd heb?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
heyol zei:
Waar exact licht ik hier iemand op?
Klik om te vergroten...

Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
*.exe2.0 zei:
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klik om te vergroten...

1) Klant wist op voorhand dat dit een richtprijs was. Richtprijs is niet uiteindelijke prijs. Waarom/hoe/wat de uiteindelijke prijs uiteindelijk afwijkt van de richtprijs is niet relevant.

Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.
Klik om te vergroten...

2) Het enige, echt het enige wat de klant hoeft te zeggen is: "Nee, sorry, dat is te duur of duurder dan ik eerst had verwacht" en hij/zij hoeft de factuur niet te betalen en ik verwijder het project van mijn pc. Dan kan de klant een nieuw iemand zoeken die goedkoper is en kan ik verder met een nieuwe klant, voor beide geen probleem.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
heyol zei:
Definitie oplichten:
"Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen"

Definitie ontdoen (ook een belangrijke in de vorige definitie):
1) Beroven 2) Bevrijden


Wat ik doe:
Klant: Hey, ik zoek iemand die x kan maken? Ik heb gehoord dat u dit kan?
Ik: Jazeker, daar kan ik je graag mee helpen.
Klant: Top, ik moet x y z hebben.
Ik: Geen probleem.
Klant: Wat kost dit?
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.

...

Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klant: Top! Bedankt voor je dienst! Geld is overgeschreven.






Waar exact licht ik hier iemand op?
Klik om te vergroten...

ik.. en ik denk we.. snappen heus wel wat je bedoelt hoor..
we vinden het alleen niet zo netjes.. richting onethisch.
dat is het vanuit jouw perspectief niet.. en dat snap ik.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.

oki.. ciao!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
heyol zei:
1) Klant wist op voorhand dat dit een richtprijs was. Richtprijs is niet uiteindelijke prijs. Waarom/hoe/wat de uiteindelijke prijs uiteindelijk afwijkt van de richtprijs is niet relevant.



2) Het enige, echt het enige wat de klant hoeft te zeggen is: "Nee, sorry, dat is te duur of duurder dan ik eerst had verwacht" en hij/zij hoeft de factuur niet te betalen en ik verwijder het project van mijn pc. Dan kan de klant een nieuw iemand zoeken die goedkoper is en kan ik verder met een nieuwe klant, voor beide geen probleem.
Klik om te vergroten...

Jij hoeft die +500 niet te pakken maar je cokemisbruik (jij dus) veroorzaakt dit.
Hoe denkt je klant er over eigenlijk? Of nee, je verteld dit liever niet, toch?
Waarom vertel je het liever niet zou je je af kunnen vragen. Misschien wel omdat je weet dat het niet zuiver is wat je doet.

Als een klant het eindproduct gezien heeft en tevreden is, gaat hij zelden nee zeggen vanwege de prijs.
Hooguit wat afdingen. Dat weet jij als leverancier ook wel. Zeker als je een marge hebt ingebouwd onder het mom van meerprijs.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
ik.. en ik denk we.. snappen heus wel wat je bedoelt hoor..
we vinden het alleen niet zo netjes.. richting onethisch.
dat is het vanuit jouw perspectief niet.. en dat snap ik.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.

oki.. ciao!
Klik om te vergroten...

Ok Gympie, dat begrijp ik volledig en het is goed dat mensen verschillende perspectieven hebben. Ook tof dat je die op een chille manier kan communiceren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
heyol zei:
Wat heeft dat er mee te maken? Ik wacht nog op je definitie van oplichter.
Klik om te vergroten...
Niks van aantrekken, riep die ook tegen mij toen die wist dat ik wel eens cocaïne snoof en G gebruik. Toen was het ook kansloos sneren met “is dit de cocaine of de Ghb? Neem anders meer g voor de scherpe randjes”

🤣
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.
Klik om te vergroten...

Mijn perspectief is dat we zonder mensen die dat soort houdingen hadden we nu geen Amazon, Apple, Space X, Paypal, Microsoft,... hadden. Wat jij noemt hebzucht noem ik waarde leveren en daarvoor waarde terugkrijgen (leveren in de vorm van producten of diensten, en terugkrijgen in de vorm van geld).

Als persoon kan jij vragen wat je wilt voor de waarde die je levert en je ziet wel of iemand dat er voor wil geven.

Dit principe (opnieuw: Het eerste basisprincipe van een vrije markt economie dat geld) is wat de wereld laat draaien en de reden dat wij, de mensen die leven in deze vrije markt economie, een meestal vrij luxueus leven leiden i.v.m mensen die niet in een vrije markt economie leven.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Maar nu stel ik de hamvraag betreffende deze materie :
Wat kan net wel door de beugel, en wat niet?
Verrichte arbeid/ handel, staat tot verdiensten / beloning hiervoor?
Geef maar eens een reactie, medeleden!
Klik om te vergroten...
Is voor iedereen verschillend toch?
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik nog uitging voor corona elke week 1 gram dus 200 per maand
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Niks van aantrekken, riep die ook tegen mij toen die wist dat ik wel eens cocaïne snoof en G gebruik. Toen was het ook kansloos sneren met “is dit de cocaine of de Ghb? Neem anders meer g voor de scherpe randjes”

🤣
Klik om te vergroten...

Heeft @heyol je nodig denk je?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
*.exe2.0 zei:
Heeft @heyol je nodig denk je?
Klik om te vergroten...
Nope, geef alleen aan dat jij altijd persoonlijke sneertjes moet toevoegen om jezelf beter te voelen of om iemand anders even in het verkeerde daglicht probeert te zetten.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
heyol zei:
Mijn perspectief is dat we zonder mensen die dat soort houdingen hadden we nu geen Amazon, Apple, Space X, Paypal, Microsoft,... hadden. Wat jij noemt hebzucht noem ik waarde leveren en daarvoor waarde terugkrijgen (leveren in de vorm van producten of diensten, en terugkrijgen in de vorm van geld).

Als persoon kan jij vragen wat je wilt voor de waarde die je levert en je ziet wel of iemand dat er voor wil geven.

Dit principe (opnieuw: Het eerste basisprincipe van een vrije markt economie dat geld) is wat de wereld laat draaien en de reden dat wij, de mensen die leven in deze vrije markt economie, een meestal vrij luxueus leven leiden i.v.m mensen die niet in een vrije markt economie leven.
Klik om te vergroten...

Ik snap je visie maar die mensen deden dat niet om hun cokemisbruik te financieren.
Daarnaast, zonder die neverending hebzucht was de wereld heus niet gestopt met draaien.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#17
KlaasVaak zei:
Elke dag coke snuiven vind jij niet zo gek?
Klik om te vergroten...

Kweet nie man... Had wel verwacht dat er - zeker op dit forum - meer mensen zouden zijn die dat doen... Volgens mij gebeurt het wel bij meerdere mensen.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#18
*.exe2.0 zei:
Jij hoeft die +500 niet te pakken maar je cokemisbruik (jij dus) veroorzaakt dit.
Hoe denkt je klant er over eigenlijk? Of nee, je verteld dit liever niet, toch?
Waarom vertel je het liever niet zou je je af kunnen vragen. Misschien wel omdat je weet dat het niet zuiver is wat je doet.

Als een klant het eindproduct gezien heeft en tevreden is, gaat hij zelden nee zeggen vanwege de prijs.
Hooguit wat afdingen. Dat weet jij als leverancier ook wel. Zeker als je een marge hebt ingebouwd onder het mom van meerprijs.
Klik om te vergroten...

Klopt. De klant hoeft mij die +500 niet te geven, maar hij wil het wel, want je zegt zelf dat hij tevreden is.
Klant tevreden met zijn eindproduct.
Ik tevreden met mijn geld dat de klant mij daarvoor in ruil geeft.

Dus als zowel ik als de klant tevreden is, wat is dan precies het probleem? Iedereen happy.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Nope, geef alleen aan dat jij altijd persoonlijke sneertjes moet toevoegen om jezelf beter te voelen of om iemand anders even in het verkeerde daglicht probeert te zetten.
Klik om te vergroten...

Als iemand zonder argumenten blijft huilen is dat wel eens fijn ja.
En soms is het ijn frustratie.
Maar goed, je bent er nog niet overheen begrijp ik :)
Ga je weer talloze dm's sturen waar ik niet op reageer?
Investeer je tijd in argumenten, kom je verder mee.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
heyol zei:
Klopt. De klant hoeft mij die +500 niet te geven, maar hij wil het wel, want je zegt zelf dat hij tevreden is.
Klant tevreden met zijn eindproduct.
Ik tevreden met mijn geld dat de klant mij daarvoor in ruil geeft.

Dus als zowel ik als de klant tevreden is, wat is dan precies het probleem? Iedereen happy.
Klik om te vergroten...

Als de klant wist hoe je aan het eindbedrag van je factuur komt, was hij dan net zo tevreden denk je?
Ja/nee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."