Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb.
Snappie snappie? Maar je zit er niet mee en dan zie je jezelf niet als oplichter.
Zoiets is normaal voor jou.
@ heyol,ik heb hier ergens gelezen dat je coke snuift om "trendy te zijn,erbij te willen horen"
En nu dit er nog bij? 🤣
Waar exact licht ik hier iemand op?
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.
Definitie oplichten:
"Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen"
Definitie ontdoen (ook een belangrijke in de vorige definitie):
1) Beroven 2) Bevrijden
Wat ik doe:
Klant: Hey, ik zoek iemand die x kan maken? Ik heb gehoord dat u dit kan?
Ik: Jazeker, daar kan ik je graag mee helpen.
Klant: Top, ik moet x y z hebben.
Ik: Geen probleem.
Klant: Wat kost dit?
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.
...
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klant: Top! Bedankt voor je dienst! Geld is overgeschreven.
Waar exact licht ik hier iemand op?
1) Klant wist op voorhand dat dit een richtprijs was. Richtprijs is niet uiteindelijke prijs. Waarom/hoe/wat de uiteindelijke prijs uiteindelijk afwijkt van de richtprijs is niet relevant.
2) Het enige, echt het enige wat de klant hoeft te zeggen is: "Nee, sorry, dat is te duur of duurder dan ik eerst had verwacht" en hij/zij hoeft de factuur niet te betalen en ik verwijder het project van mijn pc. Dan kan de klant een nieuw iemand zoeken die goedkoper is en kan ik verder met een nieuwe klant, voor beide geen probleem.
ik.. en ik denk we.. snappen heus wel wat je bedoelt hoor..
we vinden het alleen niet zo netjes.. richting onethisch.
dat is het vanuit jouw perspectief niet.. en dat snap ik.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.
oki.. ciao!
Niks van aantrekken, riep die ook tegen mij toen die wist dat ik wel eens cocaïne snoof en G gebruik. Toen was het ook kansloos sneren met “is dit de cocaine of de Ghb? Neem anders meer g voor de scherpe randjes”Wat heeft dat er mee te maken? Ik wacht nog op je definitie van oplichter.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.
Is voor iedereen verschillend toch?Maar nu stel ik de hamvraag betreffende deze materie :
Wat kan net wel door de beugel, en wat niet?
Verrichte arbeid/ handel, staat tot verdiensten / beloning hiervoor?
Geef maar eens een reactie, medeleden!
Niks van aantrekken, riep die ook tegen mij toen die wist dat ik wel eens cocaïne snoof en G gebruik. Toen was het ook kansloos sneren met “is dit de cocaine of de Ghb? Neem anders meer g voor de scherpe randjes”
🤣
Nope, geef alleen aan dat jij altijd persoonlijke sneertjes moet toevoegen om jezelf beter te voelen of om iemand anders even in het verkeerde daglicht probeert te zetten.Heeft @heyol je nodig denk je?
Mijn perspectief is dat we zonder mensen die dat soort houdingen hadden we nu geen Amazon, Apple, Space X, Paypal, Microsoft,... hadden. Wat jij noemt hebzucht noem ik waarde leveren en daarvoor waarde terugkrijgen (leveren in de vorm van producten of diensten, en terugkrijgen in de vorm van geld).
Als persoon kan jij vragen wat je wilt voor de waarde die je levert en je ziet wel of iemand dat er voor wil geven.
Dit principe (opnieuw: Het eerste basisprincipe van een vrije markt economie dat geld) is wat de wereld laat draaien en de reden dat wij, de mensen die leven in deze vrije markt economie, een meestal vrij luxueus leven leiden i.v.m mensen die niet in een vrije markt economie leven.
Elke dag coke snuiven vind jij niet zo gek?
Jij hoeft die +500 niet te pakken maar je cokemisbruik (jij dus) veroorzaakt dit.
Hoe denkt je klant er over eigenlijk? Of nee, je verteld dit liever niet, toch?
Waarom vertel je het liever niet zou je je af kunnen vragen. Misschien wel omdat je weet dat het niet zuiver is wat je doet.
Als een klant het eindproduct gezien heeft en tevreden is, gaat hij zelden nee zeggen vanwege de prijs.
Hooguit wat afdingen. Dat weet jij als leverancier ook wel. Zeker als je een marge hebt ingebouwd onder het mom van meerprijs.
Nope, geef alleen aan dat jij altijd persoonlijke sneertjes moet toevoegen om jezelf beter te voelen of om iemand anders even in het verkeerde daglicht probeert te zetten.
Klopt. De klant hoeft mij die +500 niet te geven, maar hij wil het wel, want je zegt zelf dat hij tevreden is.
Klant tevreden met zijn eindproduct.
Ik tevreden met mijn geld dat de klant mij daarvoor in ruil geeft.
Dus als zowel ik als de klant tevreden is, wat is dan precies het probleem? Iedereen happy.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."