Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel kost jouw coke-gebruik?

Hoeveel kost jouw coke-gebruik?

144 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een hele grote.





😂😂😂😂
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Was inderdaad niet naar jou gericht, ook zeker niet persoonlijk naar iemand. Gewoon puur het stukje van: nu het cocaïne is is opeens alles problematiek qua hoeveelheden maar andere soorten topics en drugs wordt meer laconiek over gedaan. 😁

wat voor hamer heb je? Klauwhamer? Sloophamer? Rubber? 🤣
Klik om te vergroten...
En nu serieus.
De reden waarom er zo gereageerd wordt ligt ook aan het feit dat hij momenteel de enige persoon is die dergelijk post. En het gewoon ook grote hoeveelheden zijn.

Veel topic's zie ik niet passeren met zoiets. Ik heb enkele malen C gedaan, en ik had 2 optie's ;

- Of ik spendeerde ook vlot 400eu/m
- Of ik stopte, en gebruikte 1x op 3/m

Het werd het tweede. Maar als @heyol Zelf ermee kan leven, dikke prima. Het blijft namelijk lekker spul. 😁
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt :grimacing:) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?

Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Wtf? Je laat dus je klanten je coke betalen?
Klik om te vergroten...

Jij laat je drugs toch ook betalen door je baas? :wink:
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
heyol zei:
Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt :grimacing:) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?

Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
Klik om te vergroten...

Zullen er wellicht ook aantal zijn die het niet willen/durven/kunnen plaatsen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
heyol zei:
Jij laat je drugs toch ook betalen door je baas? :wink:
Klik om te vergroten...
Van mijn verdiende salaris ja. Jij zegt dat je de rekeningen hoger maakt als je geld tekort hebt voor je coke. Dat is toch echt anders.
heyol zei:
Edit 2: Ofja... eigenlijk niet echt... ik maak gewoon hogere facturen als ik veel gebruikt heb
Klik om te vergroten...
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Zullen er wellicht ook aantal zijn die het niet willen/durven/kunnen plaatsen?
Klik om te vergroten...

Mogelijks.

De Dunne zei:
Van mijn verdiende salaris ja. Jij zegt dat je de rekeningen hoger maakt als je geld tekort hebt voor je coke. Dat is toch echt anders.
Klik om te vergroten...

Nee zo werkt het niet echt. Ik heb nooit geld tekort voor coke want anders zou ik het ook nooit kopen.
'T is eerder van: Je typt de prijs op je factuur, bv: €7400,00. Net voor je het per mail verstuurd denk je "Hmmm deze week toch wat extra uitgaven gedaan"... Typ je snel €7800,00 en je gebruik voor de week is betaald. Voor de klant geen probleem.

En ik doe dat nu toevallig af en toe voor coke, andere doen dat voor hun nieuwe TV die ze pas gekocht hebben.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
heyol zei:
Mogelijks.



Nee zo werkt het niet echt. Ik heb nooit geld tekort voor coke want anders zou ik het ook nooit kopen.
'T is eerder van: Je typt de prijs op je factuur, bv: €7400,00. Net voor je het per mail verstuurd denk je "Hmmm deze week toch wat extra uitgaven gedaan"... Typ je snel €7800,00 en je gebruik voor de week is betaald. Voor de klant geen probleem.

En ik doe dat nu toevallig af en toe voor coke, andere doen dat voor hun nieuwe TV die ze pas gekocht hebben.
Klik om te vergroten...

Maar die klant moet dus 400 euro meer betalen wat voor hem eigenlijk niet te plaatsen is, maar die gene denkt dat het de totaal prijs is?
Als ik het goed begrijp..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
heyol zei:
Mogelijks.



Nee zo werkt het niet echt. Ik heb nooit geld tekort voor coke want anders zou ik het ook nooit kopen.
'T is eerder van: Je typt de prijs op je factuur, bv: €7400,00. Net voor je het per mail verstuurd denk je "Hmmm deze week toch wat extra uitgaven gedaan"... Typ je snel €7800,00 en je gebruik voor de week is betaald. Voor de klant geen probleem.

En ik doe dat nu toevallig af en toe voor coke, andere doen dat voor hun nieuwe TV die ze pas gekocht hebben.
Klik om te vergroten...
Ik zit dan toch anders in elkaar.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Maar die klant moet dus 400 euro meer betalen wat voor hem eigenlijk niet te plaatsen is, maar die gene denkt dat het de totaal prijs is?
Als ik het goed begrijp..
Klik om te vergroten...
Ik begrijp vooral dat er maar lukraak willekeurig gefactureerd wordt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
heyol zei:
Mogelijks.



Nee zo werkt het niet echt. Ik heb nooit geld tekort voor coke want anders zou ik het ook nooit kopen.
'T is eerder van: Je typt de prijs op je factuur, bv: €7400,00. Net voor je het per mail verstuurd denk je "Hmmm deze week toch wat extra uitgaven gedaan"... Typ je snel €7800,00 en je gebruik voor de week is betaald. Voor de klant geen probleem.

En ik doe dat nu toevallig af en toe voor coke, andere doen dat voor hun nieuwe TV die ze pas gekocht hebben.
Klik om te vergroten...
Huh..?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
heyol zei:
Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt :grimacing:) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?

Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
Klik om te vergroten...
Of er zijn maar weinig mensen die dagelijks C gebruik kunnen blijven betalen en het daarom maar sporadisch doen.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Ik begrijp vooral dat er maar lukraak willekeurig gefactureerd wordt.
Klik om te vergroten...

Uiteraard. :wink:
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#14
heyol zei:
Mogelijks.



Nee zo werkt het niet echt. Ik heb nooit geld tekort voor coke want anders zou ik het ook nooit kopen.
'T is eerder van: Je typt de prijs op je factuur, bv: €7400,00. Net voor je het per mail verstuurd denk je "Hmmm deze week toch wat extra uitgaven gedaan"... Typ je snel €7800,00 en je gebruik voor de week is betaald. Voor de klant geen probleem.

En ik doe dat nu toevallig af en toe voor coke, andere doen dat voor hun nieuwe TV die ze pas gekocht hebben.
Klik om te vergroten...
Vroeg of laat krijg je het deksel op je neus...
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#15
JawzA zei:
Vroeg of laat krijg je het deksel op je neus...
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
heyol zei:
Uiteraard. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik vermoed sarcasme.
Maar uw uitgaven veranderen toch niks aan de prijs die de klant moet betalen?

I.p.v een enkel woord had ik graag een uitgebreider antwoord gehad. Helaas.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
heyol zei:
Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt :grimacing:) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?

Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
Klik om te vergroten...
Sorry ik heb toch maar even de prijzen weggehaald.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#18
heyol zei:
Mogelijks.



Nee zo werkt het niet echt. Ik heb nooit geld tekort voor coke want anders zou ik het ook nooit kopen.
'T is eerder van: Je typt de prijs op je factuur, bv: €7400,00. Net voor je het per mail verstuurd denk je "Hmmm deze week toch wat extra uitgaven gedaan"... Typ je snel €7800,00 en je gebruik voor de week is betaald. Voor de klant geen probleem.

En ik doe dat nu toevallig af en toe voor coke, andere doen dat voor hun nieuwe TV die ze pas gekocht hebben.
Klik om te vergroten...

Maak je geen prijsafspraken met je klanten vooraf dan?
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Ik vermoed sarcasme.
Maar uw uitgaven veranderen toch niks aan de prijs die de klant moet betalen?

I.p.v een enkel woord had ik graag een uitgebreider antwoord gehad. Helaas.
Klik om te vergroten...

Er zijn verschillende manieren om te factureren. Je kan zeggen mijn tarief is €120/u en dan tel je je uren die je werkt. Je kan met modules werken (feature x kost je €2000, feature y €500,...) hoe meer features hoe hoger je factuur.

Maar wat ik het interessants vindt is betaald worden per project. Je klant verteld wat hij of zij wil, je maakt dat en dan stuur je de prijs op. Voordeel is dan dat je niet vast zit aan een vaste prijs per uur maar meer kunt vragen als je sneller, beter, of kwalitatiever werkt.

Pak nu bijvoorbeeld logo-design. Een maat van mij is pas begonnen met het ontwerpen van logo's. Aan een logo heeft hij ongeveer 2 uur werk. Zo hij dan 2 x 17,00 EUR moeten vragen (want 17,00EUR is een mooi uurloon). Of zou hij gelijk de andere logo-ontwerpers een hogere prijs moeten vragen richting de €1000,00? Wat geen abnormale prijs is voor een professioneel ontworpen logo.

Geen enkel logo is €1000,00 waard, maar freelancers kunnen toch die prijs vragen omdat dit is wat de markt wil betalen.

Dus kort gezegd: De prijs die een zelfstandige op zijn factuur zet is geen wiskunde, dit is natte vinger werk. Hij/zij bepaald zelf hoeveel zijn dienst waard is.

Uiteraard werkt dit niet zo in elke sector.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sterretje1984 zei:
Maak je geen prijsafspraken met je klanten vooraf dan?
Klik om te vergroten...

Uiteraard geef je een richtprijs.
Maar je laat ook op voorhand weten dat er een marge kan vallen op de richtprijs ("kan goedkoper uitvallen, maar ook soms duurder)". Op facturen met een hoog bedrag maakt die paar honderd euro voor de klant niks uit, hij/zij zal dit niet merken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."