Bij voorbaat excuses voor deze lange tekst.
Ik ben zelf een keiharde newbie, maar mijn ervaringen met coke waren toch teleurstellend... 1x geprobeerd met ervaren mensen, die waren allemaal onder invloed en vonden hun spul van super kwaliteit. Ik voelde niets, men zag ook niets aan me dus werd me een tweede dosis gegeven en opnieuw niets aan de hand. Buiten wat meer wakker en ik kon een pint meer drinken voor ik typsy werd. Geen idee hoeveel er in die lijntjes zat, maar het waren mooie lijntjes, het type dat ik erg ervaren mensen zie gebruiken.
Ook het slapen viel mee, ongeveer 3 uur na het snuiven van die lijntjes geslapen als een roosje, dit terwijl ik normaal gezien aan een extreme vorm van insomnia lijd.
2de ervaring met coke was in gezelschap, hij was ervaren en zei dat het erg goeie coke was. Ik voelde er weer niets van. 2 liter bier later deed ik dan wel erg dwaas, geen idee of de coke er iets mee te maken had maar met zo'n aantal drankjes zouden iedereen dwaas doen me dunkt. Op het laatste hadden we letterlijk anderhalve liter glazen in onze handen.
Derde en laatste ervaring: Op een feestje met ongeveer 5 mensen werd er 2 gram gekocht, ongeveer elk half uur werd er een bordje met lijntjes rondgedragen. Iedereen behalve 1 iemand nam constant een lijntje, die ene wilde gewoon zijn grenzen bewaken maar heeft er ook maar 2 of zo overgeslagen. Die avond ook 2 lijnen 3MMC gebruikt, het enige wat ik van die combinatie voelde was heel goed wakker en erg praatzaam.
Ik was al 3 nachten op een rij wakker en moest nog een eind rijden, slapen lukte me totaal niet, dus werd me omstreeks 15.00 de dag erna een lijn speed aangeboden. Dat nam het oververmoeide gevoel weg en ik voelde me veilig om te rijden, anders had ik een taxi gebeld. Verder gaf speed me niets van de gevoelens die anderen claimen te ervaren. Enkel het wakker zijn en de vermoeidheid weg, terug kunnen focussen en vlot en veilig kunnen rijden voor de rest van de dag.
Ik ben ADHD'er, het is gekend dat bepaalde vonken die door neuronen vloeien bij ADHD'ers vaak de oversprong niet maken om hun baan verder te zetten. Zie het als 2 menselijke armbotten die je naast elkaar legt met een cm ertussen, zo zien je hersenbanen er ook vaak uit. De impulsen die daardoor gaan springen over de gap heen, bij adhd'ers gaan die meestal gewoon terug... Waardoor bepaalde zaken niet meteen registreren en de focus verloren geraakt. Een van de redenen dat rilatine of zelfs speed helpen bij het houden van de focus is dat alles sneller werkt waardoor de "vonk" wél overspringt... Dat brengt net rust in het chaotische hoofd van de meeste ADHD'ers...
In het algemeen wordt door doktoren gezegd dat mensen met ADHD die geen medicijnen nemen ervoor (of waarbij zelfs de zwaarst voorgeschreven medicijnen met verlengde afgifte gemengd met de normale rilatine) wiet hun rustiger maakt.... Bij mij is dat niet zo, ik ervaar wiet als iets heel onaangenaams, ik hou wel van de smaak maar niet van de high. Dus voor mij enkel wat trekjes, of hele minuscule dosisen bij het rollen of gewoon zonder THC (CBD).
Details: Ik ben 39 en weeg 78 kg met een kleine 1m70 of zo. Ik experimenteer(de) nog maar sinds dit jaar met iets anders dan wiet.
Vele "misschiens" hier, maar misschien herken je jezelf wel hierin, daar je ook ADHD aanhaalt. Nogmaals excuses voor de hele lange tekst, ik kon het niet korter beschrijven... De laatste 2 alinea's zijn misschien het meest van belang, maar ik hoop dat mijn persoonlijke ervaringen je ook iewat duidelijkheid verschaffen in wat allemaal kan bij diverse personen.