Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
99 weergaven
18-5-2026
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat gaat lekker. Ik hoop dat al je pins ook daadwerkelijk paddo's worden. Meestal halen ze het niet allemaal. Deze pluk je dan weg, vlak voor het dunken. Deze kleine paddenstoelen ( primodia ) zijn wel erg potent, dus niet weg gooien ! :wink:
s
sabe007Lid
01-01-2024, 00:00
#2
heb eens een vraag. zijn de truffelkweekset goed ?
want ben vanplan om er eentje te halen :d
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jahoor, van wat ik ervan hoorde stop je 'm gewoon een paar maanden in een donkere kast, waarna je 'm open maakt en er een zootje truffels uit haalt :)

het enigste nadeel is dat je geloof ik geen meerdere flushes heb, dus na 1x is het afgelopen..

Azarius.net zei:
Oogst informatie:
De geschatte opbrengst voor de kitjes is 75 -120 gram.
Klik om te vergroten...

dus dat tegenover de 400-600 gram voor de cubensis setjes is het niet echt heel veel, maar je kunt er toch een paar keer van trippen.
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ff dit topic een schop geven :)

Vorige week heb ik ook een Psilocybe cubensis kweekset bestel :grin:
T duurde even, maar t setje kwam vandaag binnen!

Maar...... ik wil ff een tijdje geen paddo's meer nemen...
Kan ik het setje een paar weekjes bewaren en dan pas gaan growen?
Ik ga zowieso een groot gedeelte van de oogst drogen, maar ik wil wel verse shrooms to mezelf nemen als de tijd rijp is :mrgreen:

En ik wil de zijkant gaan beplakken met zwarte folie.
Dit om te voorkomen dat er paddestoelen tussen het mycelium en de zijkant van het bakje groeien.
Lijkt me een slimme oplossing???

h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mij werd verteld dat je hem een tijdje kan laten staan in de koelkast, zolang hij nog niet gesoaked heeft.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
exsmoker zei:
ff dit topic een schop geven :)

Vorige week heb ik ook een Psilocybe cubensis kweekset bestel :grin:
T duurde even, maar t setje kwam vandaag binnen!

Maar...... ik wil ff een tijdje geen paddo's meer nemen...
Kan ik het setje een paar weekjes bewaren en dan pas gaan growen?
Ik ga zowieso een groot gedeelte van de oogst drogen, maar ik wil wel verse shrooms to mezelf nemen als de tijd rijp is :mrgreen:

En ik wil de zijkant gaan beplakken met zwarte folie.
Dit om te voorkomen dat er paddestoelen tussen het mycelium en de zijkant van het bakje groeien.
Lijkt me een slimme oplossing???

Klik om te vergroten...

Hehe, zo funny, ik heb nu net dezelfde growbox hier bij me staan, ook net toegekomen, maar ik ga wel al beginne :) Er staat nu water in voor de komende 12uur. Ben benieuwd wat het gaat opleveren :tongueout:

Ik zal wel fotos posten! Maar dat is nu nog niet nodig, want anders zou ik net dezelfde foto kunnen posten als exsmoker

:wave: :stoned:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Argulas zei:
>knip<


Hehe, zo funny, ik heb nu net dezelfde growbox hier bij me staan, ook net toegekomen, maar ik ga wel al beginne :) Er staat nu water in voor de komende 12uur. Ben benieuwd wat het gaat opleveren :tongueout:

Ik zal wel fotos posten! Maar dat is nu nog niet nodig, want anders zou ik net dezelfde foto kunnen posten als exsmoker

:wave: :stoned:
Klik om te vergroten...

haha schitterend!!! :mrgreen:

ik ben eens benieuwd wat de kit bij jou gaat doen!!
kom maar op met de foto's :)

mijn box staat te wachten in de koeling (thanx voor de tip henkie84) totdat ik het teken geef ; GROW :wink:

PS: waar heb jij de kit vandaan?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
groothandel van azarius ^^ Mijn moeder heeft een natuurwinkel :wink:

Ik ben nu ook aan het twijfele voor de zijkanten te beplakken, maar mss kan ik hem ook gewoon in die doos laten staan? Want ik vrees dat als er plakband rond hangt, dit extra kans maakt op schimmels , als er eens water tussenkomt..
Ik ben redelijk bang dat heel het boeltje zal mislukken door contaminatie :confused:

Mja ik zal wel zien.

Fotos is voorlopig echt overbodig hoor, het ziet er allemaal hetzelfde uit als op jouw foto :grin: Ik zal trouwens ook een apart topic aanmaken hoor :) , Later :)

Wat ik me wel afvraag is wat die witte streep/plakker op dat deksel van die bak doet?

Morgen om 5 uur smorgens het water eruit halen, dat wordt dus vanavond feesten tot 5uur, EXAMENS ZIJN TOCH NET GEDAAN!! FEEST!! :hearteyes: :P
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb er net wel ff zwarte (schone) vuilniszak omheen geplakt.
Al vraag ik me nu idd ook af of en geen schimmel tussen gaat komen :rolleyes:

die witte streep plakker waar jij het over hebt is ontluchting van de gesloten kit voor ingebruikname. De kit moet kunnen ademen want anders krijg je juist de foute schimmel bij je mycelicum.

en ik denk toch dat ik ook ga soaken.... ben zo benieuwd :hearteyes: :mrgreen:
mijnes komt bij de blauwe engel vandaan..
kunnen we mooi vergelijken

iig succes met jouw growkit :wink:
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laten we het maar hopen :grin: , ik ben niet bezorg maar wel ongeduldig aan het worden... :P
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sweet_Shadow zei:
De vierde vlucht is een beetje zielig; maar 1 paddestoeltje. En er zitten een stuk of 20 vliegjes in de plastic zak, er zal er wel een aan de binnenkant terecht gekomen zijn die eitjes heeft gelegd ofzo :confused:
Klik om te vergroten...

Vaag :confused: , bij mij was de 4e vlucht best veel (zo'n 120 gram). Misschien is de bak geinfecteerd.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Jammer.
Ach, je kan altijd nog proberen om te kijken of er nog een 5e flush op wilt komen. Niet geschoten is altijd mis :P
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#13
disaster zei:
Ik zie al meer dan 15 magische paddestoeltjes :mrgreen: , de grootste is al 3 CM.
Klik om te vergroten...
fotos plz :tongueout:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leuk he :)
Ik heb te vroeg geklaagd, er komen toch nog meer paddestoeltjes aan!!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
@sweet, het maakt voor de werkende stof toch niet uit hoe groot je ze plukt? Of zit ik helemaal mis?

(kvroeg t me af)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik dacht juist dat het opzich niet egt veel uitmaakt waneer je ze plukt.
omdat na een bepaalde tijd tog niet meer psilocibine/psilocybe in komt.

of zit ik er weer naast :P

:wave:
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sweet_Shadow zei:
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.
Klik om te vergroten...

Je kunt ze het beste plukken als de hoed op open springen staat :wink: .

p.s. foto's komen er nog aan!
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had nog een vraagje over het drogen van de paddo's!
Bij mij worden ze voor een grote deel groen aan de steel, is dit normaal? of droog ik ze verkeerd?

Disaster
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een groenblauwe verkleuring is normaal op de plekken waar je ze hebt aangeraakt om ze te plukken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."