Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
98 weergaven
18-5-2026
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#1
De paddo's zijn bezig aan hun 2de vlucht maar ik vraag mij nu af als er een paar paddo's zijn die klaar zijn om te plukken en de rest nog niet of dat ik ze nog niet een paar dagen langer kan laten staan en de grootte er al plukken? Mijn vorige vlucht was 125gr maar daar zaten hele kleine bij dus als ik ze iets langer kan laten staan, worden die groter en ook neemt het gewicht toe.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tigos zei:
De paddo's zijn bezig aan hun 2de vlucht maar ik vraag mij nu af als er een paar paddo's zijn die klaar zijn om te plukken en de rest nog niet of dat ik ze nog niet een paar dagen langer kan laten staan en de grootte er al plukken? Mijn vorige vlucht was 125gr maar daar zaten hele kleine bij dus als ik ze iets langer kan laten staan, worden die groter en ook neemt het gewicht toe.
Klik om te vergroten...

Als je de grootsten eruit kunt trekken zonder dat de kleintjes meekomen lijkt het me niet zo'n probleem ofzo.
Maar ik heb er nou niet echt heel veel verstand van, dus als een meer ervaren grower (Jpilot?? :mrgreen: ) zijn mening zou willen geven zou dat erg fijn zijn. :)
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is belangrijk om de grote paddenstoelen weg te plukken omdat deze anders zijn sporen laat vallen, en dat ziet er heel erg vies uit ( maar kan geen kwaad )

Paddenstoelen groeien in groepjes. En soms groeien ze ook in elkaar. Dan moet je gewoon het hele groepje in 1x plukken. Gewoon proberen de grootste er uit te draaien, en als de andere dan mee komen, jammer dan.
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag 2de vlucht geplukt. Ik kwam vandaag om 5u thuis en ik zag dat de paddo's nog niet open waren maar wel al klaar om te plukken maar ik was moe dus heb ik gewacht tot de middag maar de sporen waren al vrij en de bak ziet er nu licht grijs uit. Deze vlucht woog 195gram. Foto's volgen later wel.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Netjes! bij mij zijn er nu 9 pins te tellen (zaterdag waren dat er 2..) maar hopelijk komen er nog wat meer, anders heb ik wss nooit zo'n grote oogst.
..of het moeten 9 joekels van paddo's worden :mrgreen:

EDIT: Hier zijn de foto's:

http://www.putfile.com/pic.php?img=5072968
http://www.putfile.com/pic.php?img=5072967
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yeaaaaah, na 14 dagen is er eindelijk ook bij wat te zien! :grin:

Ik zie nu 2 pins en ik hoop dat dat er stukken meer worden ! Heb daar echter niet veel vertrouwen in denk dat het er hooguit 15 worden maar dat wordt ook prima! Oook ik zal wat foto's posten!
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi :mrgreen:

Bij mij zijn het er nog steeds maar 9, maar als ze een beetje groot groeien heb ik nog steeds een heel redelijke eerste flush denk ik.
En wat nu niet groeit, groeit in de volgende flush wel :mrgreen:

Oja, is het trouwens mogelijk om een plukje mycelicum eruit te halen en dat in een nieuwe bak met vermiculiet te doen zodat dat ook weer gaat groeien? of wordt dat erg moeilijk?
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#8
niiceeeeeeeeeee :grin:
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ernu 6 geteld , hoop dat het er nog wel wat meer worden... :grin: denk het ook wel. Zover ik weet is dat wel mogelijk ja... maar dan duurt het wel heel lang voordat ze verschijnen. Ik weet het echter neit zeker , maar ik heb wel gezien in een kweekfilm dat ze dat deden dus in theorie is het zeker mogelijk!!! veel succes iig ennuuuuh vermeld maar eff of het gelukt is :P
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#10
foto's 2de vlucht :grin:









T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoeveel gram in totaal ?
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Very nice indeed. Maar je kan ze dus beter afknippen als de hoed nog niet volledig open is gegaan?!
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#13
200gram in totaal. Normaal ging ik ze plukken voordat de sporen werden verspreid maar ik was jammer genoeg te laat. Ik kwam namelijk om 6u 's morgens thuis en ze stonden juist op springen maar ik was te moe om ze te plukken en 7u later waren ze al open. De bak is nog altijd proper geen sporen te zien. Ik had gehoord dat de potentie verminderd van een paddestoel die zijn sporen verspreid, klopt dit?
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Qocaïne zei:
Very nice indeed. Maar je kan ze dus beter afknippen als de hoed nog niet volledig open is gegaan?!
Klik om te vergroten...
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, maar waarom is het eigenlijk?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
vanwege de sporen die je bak dan verkloten, sporen komen vrij als de stoel opengaat.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psycho_Chrono zei:
vanwege de sporen die je bak dan verkloten, sporen komen vrij als de stoel opengaat.
Klik om te vergroten...
Waarom verkloten sporen je bak? Je zou zeggen dat sporen voor nieuwe paddo's zorgen?
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Tigos zei:
foto's 2de vlucht :grin:
Klik om te vergroten...

Wat zijn ze mooi!!

Bij mij groeien er nu in totaal 11, k zal binnekort nog voor wat duidelijkere foto's zorgen.

En wat de sporen betreft, misschien als je hele bak zwart zou zien van de sporen dat het mycelicum dan word verstikt? :confused: ik heb geen idee of het zo is, het is alleen een theorie..

En voor mijn eerdere opmerking over evt verder kweken met mycelicum uit de growkit.. waar kan je van dat spul kopen waar ze op groeien?
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Najah ik heb de meeste maar geplukt.. de hoedjes gingen al open, maar ze waren nog maar half zo groot als die van Tigos... of zo lijkt het in iedergeval :P de grootste is ongeveer 8cm.

Misschien dat ik ze vandaag even ga proberen, alleen hoeveel zal ik er dan nemen?? ik heb geen goeie weegschaal ofzo dus ik heb geen idee hoe zwaar ze zijn per stuk :confused:
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ Radeon 915

Ik heb ongeveer 1 week geleden een volledige portie gedroogde genomen(3gram). Ik moet zeggen dat ik zwaar dronken liep van dat spul. Ik kon niks meer herinneren wat ik 5min geleden had gedaan, ook voelde ik me zo licht dat ik mijn evenwicht niet meer kon houden. Ik had bijna geen visuele dingen gezien. Mr x neemt zo een 2gram op school met het gedacht dat het niet zou werken maar begon volop dingen te zien in de klas zoals: bewegende lettertje op het papier, de muur dat bewoog, bomen dat naar voor kwamen en de bewegende vloer. Mr Y nam gisteren ook 2 gram en had ook veel visuele dingen gezien. Hoe het nu komt dat ik geen visuele dingen had gezien weet ik ook niet maar ik denk dat het toch aan de situatie lag. We gingen naar een fuif, maar uiteindelijk nooit geraakt wegens omstandigheden. Ik zal nog wel paddo's nemen maar wel op een rustige plaats :mrgreen:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vet :mrgreen: Op school lijkt me nou niet echt een prettige ervaring.. ik heb altijd het gevoel of mensen je steeds aankijken.. lijkt me echt verrot als je dan in de klas zit met zo'n leraar die je met van die loensende ogen aan zit te staren ofzo :P

Het zijn volgens mij kleine, maar potente dingetjes die ik heb, ze slaan helemaal blauw uit aan de onderkant.
K heb ze nog niet geprobeerd want ik heb echt geen idee hoe zwaar ze wegen.. misschien overmorgen, maar ik hoor graag nog een reactie hoe veel ik er het beste kan nemen.. ze zijn ongeveer 8cm lang en 1.5 cm breed. k heb hiervoor enkel repen en bonbons genomen dus vandaar dat het een beetje moeilijk inschatten is voor mij.

Bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."